T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 13:40

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 stycznia 2018, 16:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 grudnia 2016, 11:22
Posty: 4
model: T4
silnik: 1.9 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jest to mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich forumowiczów.
Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem osobowego transportera z silnikiem 1.9 D i staram się go doprowadzić do jak najlepszego stanu.
Mam kilka pytań w sprawie układu chłodzenia.
Jaka jest prawidłowa temperatura silnika? W moim przypadku po przejechaniu około 10 kilometrów i ostrym podjeździe pod górę wskazówka dopiero zbliża się do połowy skali a przy zjeździe z góry przy takich temperaturach zewnętrznych jakie mamy teraz (około 0 stopni) opada spowrotem do pierwszej kreski od dołu.
Drugie co mnie zasanawia to lekkie wybicie płynu gdy odkręcę korek zbiorniczka płynu. Na ciepłym silniku to raczej normalne, ale u mnie dzieje się tak nawet na zimnym silniku po całym dniu nieużywania samochodu.
Czy takie objawy są normalne czy może coś jest u mnie nie tak?

Dodam, że od kidy posiadam ten samochód wymieniłem już termostat, korek zbiorniczka i pompę wody. Robiłem też test na obecność spalin w układzie chłodzenia i nic nie wykazał.

Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 stycznia 2018, 12:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jaki to termostat wsadziłeś, jak nie wywala płynu pod obciążeniem przy katowaniu to jeszcze jest ok. Tam jest ciśnienie w układzie i tak ma być. Masz żaluzje na chłodnicy


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 stycznia 2018, 13:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 grudnia 2016, 11:22
Posty: 4
model: T4
silnik: 1.9 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nie zauważyłem żeby wywalało płyn pod obciążeniem. Ogólnie od czasu wymiany termostatu nie kojarzę sytuacji żeby temperatura przekroczyła połowę skali. Żaluzje mam ale cały czas zamknięte. Do lata muszę je naprawić. Termostat wymieniał mi mechanik i nawet nie wiem co założył. Ciśnienie w układzie ma się utrzymywać przez cały czas czy tylko jak silnik jest ciepły?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 stycznia 2018, 13:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
matrix335 napisał(a):
Żaluzje mam ale cały czas zamknięte. Do lata muszę je naprawić.

Tak ma być, latem samo Ci się naprawi ;)
matrix335 napisał(a):
Termostat wymieniał mi mechanik i nawet nie wiem co założył.

Jeśli włożył najtańszy syf dostępny na rynku, to być może nie domyka lub przedwcześnie się otwiera


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 stycznia 2018, 13:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 grudnia 2016, 11:22
Posty: 4
model: T4
silnik: 1.9 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Więc wybijaniem płynu mam się nie przejmować, a termostat wymienić na inny? Jakiej firmy termostat polecacie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 stycznia 2018, 14:13 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
WAHLER lub BEHR


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 stycznia 2018, 16:13 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Wazna jest tez uszczelka ktora jest przy termostacie I go uszczelnia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 stycznia 2018, 17:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Sprawdź czy dobrze działa zawór N273. To też może być przyczyna twoich dolegliwości. Tu masz link jak on działa i poco jest http://t4-wiki.de/wiki/Ventil_N273_(K%C3%BChlerabsperrung) .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 stycznia 2018, 17:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Przy tym silniku nie ma tego zaworu


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 stycznia 2018, 18:10 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Dodatkowej pompy wodnej też niema, musi być jakiś zawór, który zamyka i otwiera to obwód.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 stycznia 2018, 18:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
bigos1966 napisał(a):
musi być jakiś zawór

Nie ma zaworu w prostszych opcjach, jest trójnik i jedno wyjście na nagrzewnice drugie na pompkę i do chłodnicy


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 stycznia 2018, 22:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 grudnia 2016, 11:22
Posty: 4
model: T4
silnik: 1.9 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki wszystkim za odpowiedź. Będę wymieniał termostat.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 stycznia 2018, 22:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
mjanusz69 napisał(a):
WAHLER lub BEHR
Z tych dwóch BTT czyli Behr ThermoTronic :D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB