T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 21 lipca 2018, 04:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 stycznia 2018, 08:37 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 156
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 1 raz
Witam, w mojej T4 2.4 aab pojawiły się stuki w silniku, po odpaleniu zimny chodzi ok. kiedy zaczyna łapać temp. przy obrotach ok. 1200 zaczyna sie stukanie , w miarę wzrostu temp. silnika stukanie narasta aż do ciągłego na gorącym silniku, myślałem że to szklanki kupiłem nowe,, producent ina" ale bez zmian, rozrząd ustawiony na znaki, pompa zegarem zmiany ustawienia nic nie dają, pompa vacum wyjęta otwory zaślepione na czas próby, podmieniłem wtryski i też bez efektu, odkręciłem miskę panewki ok. nieczuć luzu na korbach, jest to dzwięk pojedyńczego elementu. Spotkał sie ktoś z takim problemem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 stycznia 2018, 12:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10503
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 250 razy
Pomógł: 665 razy
Nagraj, wrzuć na yt i wklej tu link jak stuka.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 stycznia 2018, 21:29 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 156
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 1 raz
Niestety nie nagram pracy , bałem się jezdzić z tym stukaniem , więc po nagrzaniu silnika jak pojawiły się stuki, wykręciłem wałek i sprawdziłem szklanki , myślałem że nowa też szwankuje po rozgrzaniu ale wszystkie trzymają, więc postanowiłem wyciągnąć głowicę, nie zauważyłem żadnych śladów na tłokach, tylko zawór ssący 4 cylindra jest chropowaty po rancie i ciężej od innych przesuwa się w prowadnicy, gładż trzonka jest matowa, możliwe żeby pod wpływem temperatury zacierał się w prowadnicy? jeszcze sprawdziłem zawory na szczelność zalewając gniazda wd 40 i każde trzymało.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 stycznia 2018, 03:15 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 890
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 59 razy
Pomógł: 23 razy
To kolega szybciej robi remont niz forum zdazy podpowiedziec. Nie lepiej bylo sie wstrzymac. Rozebrales nic nie znalazles I bedziesz skladal. A pukanie moze byc dalej lub zginac niepostrzezenie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 stycznia 2018, 05:20 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 156
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 1 raz
Może faktycznie trochę się pospieszyłem, ale te stuki nasilały się, pare razy rozgrzewałem go na wolnych i cały czas to samo, samochód jest mi potrzebny do pracy a od poniedziałku już na ostro dla tego ten pośpiech. W głowicy zauważyłem jeszcze luzy na prowadzeniu zaworów wydechowych, są znacznie większe niż na ssących, kiedyś w 1.9 td miałem takie luzy ale skutkowało to przedmuchem korkiem oleju ale nie stukało, wtedy wymieniłem sam te prowadzenia i do tej pory jest ok. , zastanawiam się nad tym samym w tej głowicy, mozliwe żeby przedmuch wydmuchiwał olej z pod szklanki i dla tego stuka ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 stycznia 2018, 13:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10503
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 250 razy
Pomógł: 665 razy
Jak masz luzy na prowadnicach to wymieniaj jak masz na wierzchu


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 stycznia 2018, 15:17 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 156
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 1 raz
No tak tak, to napewno, już zamówiłem , mam nadzieje że to to, bo nic innego niewidzę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 stycznia 2018, 20:41 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 156
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 1 raz
Witam, niestety, po mimo wszystkich zabiegów stukanie i tak pojawia się na wysokich obrotach, odpalałem go kilka razy na postoju do osiągnięcia temp. i bez zmian, jutro zrobię nim jakąś jazdę, jak to nic nie zmieni raz jeszcze zrzucam głowicę i wypchnę tłoki zobaczę to nie któryś pierścień , na cylindrach wyczuwalne są progi ,zwłaszcza na jednym, nie jest to pierwszy silnik który rozbieram i przy takich ubytkach nigdy nie było takich objawów ale różnie jest, mam pytanko kiedyś za przysłowiową flachę kupiłem blok silnika aab, facet sprzedawał na części ,bo mu obróciło panewkę na wale, progów zero tylko niestety, mimo że napchałem zaolejonych szmat w cylindry jest tam rdza, myślałem żeby wrazie czego wykorzystać ten dół ,tyko niewiem czy robić szlif czy wystarczy go wypolerować papierem 2000 i polerką ?
oczywiście honowanie do tego !


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 stycznia 2018, 22:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10503
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 250 razy
Pomógł: 665 razy
Rdza na tulejach to dyskwalifikacja jak dla mnie


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 stycznia 2018, 22:58 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 156
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 1 raz
szkoda, leży tak jakiś rok , jak brałem był naprawdę warty zalożenia


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 stycznia 2018, 23:58 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 890
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 59 razy
Pomógł: 23 razy
Przelec papierem i potem stwierdz. To ze jest nalot rdzy to moze uda sie go wyczyscic. Chyba ze głęboko sa wzery to juz gorzej. U mnie Tez taki lezy od ACV musze sprawdzic jego stan.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 stycznia 2018, 20:15 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 460
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 47 razy
Pomógł: 33 razy
A te stuki to nie przypadkiem slawna pompa vacum ? U mnie z poczatku tez objawialo sie na cieplym silniku stukotem. A moze jeszcze cos innego np pompa oleju nie podaje wystarczajacego cisnienia i w efekcie powstaje stukot jakby szklanki lub panewki . Slynna wada z audi ze pompa dawala za duze cisnienie zeby zapalila sie kontrolka a za male aby nasmarowac szklanki . Poki olej zimny i gesty jest ok ale jak sie nagrzeje to juz rzadszy i moga sie takie cyrki dziac . A moze tez czas na zmiane oleju bo stracil juz swoje wlasciwosci smarne i jest jak woda ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 stycznia 2018, 22:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6717
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 604 razy
SANCZO napisał(a):
A te stuki to nie przypadkiem slawna pompa vacum ?

pelek37 napisał(a):
pompa vacum wyjęta otwory zaślepione na czas próby

Dokładne czytanie postów ułatwia stawianie diagnozy ;)


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 stycznia 2018, 08:47 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 156
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 1 raz
Wyjąłem tłoki, pierścienie jednego cylindra są bardziej podjechane od innych i do tego na tym cylindrze ,jakieś pół centymetra poniżej progu który jest na każdym powstał delikatny dodatkowy próg, tłok w tym cylindrze, kiedy jest poniżej tego progu jest dużo lużniejszy niż inne. Wcześniej sprawdzałem luzy kiedy tłoki były w górze , nalewałem nafty i trzymały . Nalot na cylindrach zapasowego bloku był powierzchowny , progów zero , będę podmieniał i zobaczymy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 14 stycznia 2018, 19:55 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 156
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 1 raz
Witam, po wymianie bloku stukanie znikneło, winny był dodatkowy próg który powstawał na 3 cyl., na razie silnik odpalałem tylko na postoju, niewiem tylko czemu ,ma bardzo niskie obroty zaraz po odpaleniu tak ok. 400-500 obr. potem powoli wzrasta do 700 i po wyłączeniu świec jest 800.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 lutego 2018, 09:06 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 156
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 1 raz
Witam, nadal mam problem z tymi obrotami, odpala od strzała, ale przez ok 10sek. ma niskie obroty skacza między 400-500, dymi jak zapowietrzony wygląda jakby wtryski powoli zaczynały łapać i chodzi równo, mogę go odrazu zgasić i odpalić i jest ok. , wymieniłem filtr paliwa, przelewy, założyłem gruszkę z zaworem na zasilaniu , pompowałem pojawilo się lekkie pocenie na ośce pompy, wymieniłem oring i ośkę tulejka byla ok. , podmieniłem wtryski na inne używki, świece sprawdzone wykręcane, jak na zgaszonym pompuję gruszką, paliwo bez oporów przepływa powrotem do zbiornika, niewiem czy tak powinno być?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 lutego 2018, 11:25 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 890
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 59 razy
Pomógł: 23 razy
Kiedys tez mialem problem z cieknacym paliwem na osce w (nastawniku ) bardziej to chyba glowiczka pompy. Pojechalem do pompiarza zrobil na dwa oringi I problem zniknal na cale zycie u mnie 2.4D. Wiec moze jeszcze to zrob. Choc powiem szczerze ze czytajac co juz zrobiles to szacunek za cierpliwosc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 lutego 2018, 09:39 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 156
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 1 raz
Mam jeszcze jedno pytanie, mam używana pompe wtryskowa z tym że leżała dość długo, wszystkie otwory były zabezpieczone w środku ropa, ale teraz nie mogę zrobic obrotu kołem niechce sie z tym siłować , jak bezpiecznie ja rozruszać ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 lutego 2018, 09:05 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 17 stycznia 2014, 18:00
Posty: 156
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 1 raz
A czy pompując gruszką, na włączonym zapłonie bez odpalania, nie powinno pojawic sie paliwo w miejscu zapowietrzania, myśle jeszcze o zakorkowaniu powrotu z pompy i wtedy wytworze ciśnienie , ten wyciek musi byc minimalny bo auto odpala od strzału tylko przez chwile brakuje mu paliwa. Mój silnik to też 2.4 D.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 lutego 2018, 13:39 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 453
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 35 razy
Pomógł: 17 razy
A czy w skutek tej nieszczelności nie wraca się paliwo do zbiornika? , może zastosuj zaworek zwrotny przed pompą na zasilaniu , wydatek nie duża a może pomoże


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB