T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 17:09

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 maja 2018, 19:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 16 marca 2018, 23:47
Posty: 2
model: caravelle
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć i czołem drodzy współużytkownicy teczek. Jestem świeżakiem w temacie teczwórek, swoją pierwszą posiadam dopiero od miesiąca, a i na forum piszę pierwszy post.
Sprawa wygląda następująco - posiadam Multivana z silnikiem AXG 2,5l 151km, oficjalny przebieg auta 270tyś km. Auto w świetnym stanie, a jest to 2002r więc jestem w stanie przypuszczać, że nie kręcone więcej jak 150tyś :lol: Jako, że chcę (pewnie jak każdy) żeby auto posłużyło mi parę dobrych lat muszę upewnić się, że nie ma tam żadnych niespodzianek ukrytych po poprzednim właścicielu.

Silnik pracuje ładnie, odpala na dotyk (dosłownie), mocy nie brakuje chociaż brak mi porównania, nie jeździłem żadną inną 150tką. Jedyna rzecz, która na pierwszy rzut oka jest nie ok to lekkie dymienie na czarno po odpaleniu, na zimno i nieco mocniejsze (też na czarno) jak się wskoczy na wyższe obroty. Mając chwile na podłubanie (jestem totalnym amatorem, ale chęci są) zajrzałem zobaczyć jaki jest stan zaworu EGR, ponieważ jego łączenie z przewodami dolotu były nieco zapocone, a i dostęp względnie dobry. W zaworze, jak i na ściankach sąsiadującego kolektora dolotowego tak z dobre 3~4mm sadzy z olejem - taka maź o konsystencji ciastoliony (taka trochę bardziej miękka plastelina). W wężu od drugie zaworu wilgotno na ściankach od oleju. Teraz pewnie wypadałoby zajrzeć jak to wygląda sytuacja w najniższym punkcie gdzieś przy intercoolerze, ale nie mam w tej chwili do dyspozycji kanału.
Przy zakupie olej na bagnecie na środku podziałki, 700km później ubyło jakieś 1/3 całej podziałki (od minimum jakieś 2mm).
Moje pytanie brzmi - na ile takie ubytki odbiegają od "normy" i gdzie w pierwszej kolejności szukalibyście przyczyn do wyeliminowania tego problemu (turbina czy może te silniki mają jakieś swoje specyficzne przypadłości)?
Czy fakt, że z wydechu nie leci biały lub niebieski dym to zasługa tej sadzy, która chłonie olej na kolektorze dolotowym?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 maja 2018, 08:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Te silniki w zasadzie gdy są w 100% sprawne to oleju nie pobierają. Max litr na 10 tyś km. Dymienie na czarno lekkie przy gazowaniu jest dopuszczalne ale większe nie powinno występować, a już na pewno nie na wolnych obrotach. Trzeba po prostu wszystko sprawdzić od wtrysków po turbinę poprzez diagnozę VAGiem dawek paliwa, powietrza itp. Dolot i EGR do wyczyszczenia i potem obserwować.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 maja 2018, 13:00 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 23 marca 2018, 02:17
Posty: 71
Lokalizacja: Brzeg (OB)
opis: http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=30&t=16061
model: T4
silnik: ABL

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
Zaklejony kolektor to normalne, stare diesle dymią. Nie mocno, Ale przy odpalaniu, w pierwszej fazie przyspieszania może lekko zadymic. Zużycie oleju zmierz zawsze rano ma jednym miejscu postojowym bo milimetr czy dwa na bagnecie to może być błąd pomiaru i po 5 tys będziesz coś wiedział. Po 700km to trochę jakbyś mierzyl zużycie paliwa patrząc na wskazówkę poziomu na desce rozdzielczej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB