T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 18:06

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 grudnia 2017, 12:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Koledzy regenerował ktoś ostatnio turbine do wersji 150PS? Na jakie koszty sie szykować?
I jeszcze pytanie, jaki model turbiny tam siedzi? Dzwoniłem do moto-remo z Iławy ( znana firma od turbo ) i mi bez modelu turbiny nie sa w stanie wycenić.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 grudnia 2017, 15:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Garrett VNT20


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 grudnia 2017, 15:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Probe041 napisał(a):
Garrett VNT20



dziekuję
W warsztacie mi zaproponowali wymianę na fabrycznie regenerowana za 1830pln netto a przy zdaniu starej 1530pln netto Lub nowa, ale to juz wolalem nie wiedzieć ile :shock:
Kurde to nie sa tanie rzeczy, i niech mi nikt nie mówi ze diesel w T4 jest lepszy od mojej super benzynki ;)


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 grudnia 2017, 15:39 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Nowa coś koło 2600 netto więc tragedii nie ma. Według wszelakiej literatury dostępnej od Garetta nie istnieje coś takiego jak fabryczna regeneracja turbiny o zmiennej geometrii, tylko wymiana na nową. Także dopytaj konkretnie co mają na myśli, bo po prostu Garett nie robi zestawów naprawczych do tego rodzaju turbin, a wszystko co jest dostępne na rynku do ich regeneracji to lepsza lub gorsza chińszczyzna. Taką informację uzyskałem około 1.5 roku temu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 grudnia 2017, 15:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Zadzwoń do rotortech i zapytaj ale pewnie cena będzie podobna

Pewnie koras meletta ale to już sobie można samemu kupić i przełożyć w takiej opcji


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 grudnia 2017, 16:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Kenobi napisał(a):
Według wszelakiej literatury dostępnej od Garetta nie istnieje coś takiego jak fabryczna regeneracja turbiny o zmiennej geometrii, tylko wymiana na nową.


trochę pogooglałem:
Tymczasem renomowani producenci turbosprężarek przestrzegają przed regeneracją turbosprężarek o zmiennej geometrii (np. VNT, VGT) zwracając uwagę, że parametrów ustawionych fabrycznie w czasie produkcji nie da się odtworzyć w czasie regeneracji nawet w wyspecjalizowanym warsztacie. Zwracają również uwagę, że fabrycznie regenerowane turbosprężarki mają tę przewagę nad regenerowanymi w serwisach, że spełniają wszystkie normy, wymagane przy produkcji nowych turbin. Posiadają też oryginalne kalibracje i są testowane w ten sam sposób, co nowe. Przy regeneracji fabrycznej kierowca dostaje również gwarancję, tak jak na nowy element. Z tego powodu regeneracja w wyspecjalizowanym warsztacie nie spełnia swojej roli - to tylko odświeżenie turbosprężarki, zastąpienie oryginalnych części tańszymi, często niewiadomego pochodzenia


żródło:
https://www.motofaktor.pl/47,2/WARSZTAT ... ,2078.html


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 grudnia 2017, 18:34 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Coś się zmieniło bo faktycznie na stronie Mot-Remo pojawił się taki wpis, którego wcześniej nie było:

"Zgodnie z polityką jakości producentów Garrett, borg Warner i Mitsubishi MotoRemo obecnie nie wykonuje napraw turbin ze zmienną geometrią. Powodem jest brak oryginalnych zestawów naprawczych oraz danych regulacyjnych pochodzących od producentów.

Obecnie firmy Honeywell Garrett oraz Borg Warner (KKK) oferują już rozwiązania będące alternatywą dla regeneracji turbosprężarek ze zmienną geometrią na częściach nieoryginalnych. Dostępne są wyprodukowane przez Garrett by Honeywell, dla samochodów 7-letnich i starszych, turbiny po naprawie fabrycznej Garrett Original Reman. „G O R”, które spełniają specyfikację produkcji OE, co nie naraża klienta na konsekwencje, takie jak zwiększone zużycie paliwa czy uciążliwa głośna praca, jakie ponosi w związku garażową naprawą."

Kiedyś podawali tylko tą pierwszą część i potwierdzali to w telefonicznej rozmowie. Także jak widać trzeba na bieżąco wszystko sprawdzać, bo można być w błędnym przeświadczeniu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 grudnia 2017, 22:39 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Nie lepiej zalozyc cos innego np. Od 3.0tdi ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 grudnia 2017, 22:59 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
peters napisał(a):
Nie lepiej zalozyc cos innego np. Od 3.0tdi ?



Eee
Motanie to nie to co ja lubię ale głównie ze względu na to że sam nie ogarnę a nie mam kumatego mechanika co by mi to ogarnął.
W sumie to dzisiaj zwątpilem czy to turbina jest powodem dymienia na biało po odpaleniu. Znalazłem w stosie faktur które dostałem z autem potwierdzenie na wymianę turbiny 70 tyś. km temu. Auto obecnie ma 300tys nalatane.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 grudnia 2017, 00:43 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Wtryskiwacze lub układ paliwowy, padnięta turbina nie kopci na biało.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 grudnia 2017, 18:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Dymi na szaro siwo jak daje olejem na wydech


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 grudnia 2017, 18:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Probe041 napisał(a):
Dymi na szaro siwo jak daje olejem na wydech



To muszę na spokojnie popatrzyć jeszcze raz


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 grudnia 2017, 18:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Może jakieś logi statyczne na początek zrób?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB