T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 09:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 października 2017, 15:21 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Pacjent: 2.5TDI, ale w VW LT nie w T4. Przebieg około 500tys. Wskazówka w trakcie ostatniej trasy zaczeła pokazywać, że sie przegrzewa, ale skacze w oczach góra dół, zarówno w trakcie jazdy ze stała pędkościa jak i na postoju. Zegary w LT sa "mercedesowski" więc wykluczam awarię wskaxnika temperatury czy czujnika cieczy chłodzącej. Generalnie to jak ciut mocniej depne to ciut mocniej sie przegrzewa, jak na wolnych to temp spada do połowy, ale dalej podskakuje opada +/-2mm od środkowego połozenia. Przy jeździe pod górkę właczenie nagrzewnicy pomaga minimalnie obnizyć temperaturę co potwierdza moja teze o poprawności wskazań temperatury. Jeden mechanik mówi, ze to uszczelka pod głowicą i wystarczy ja wymienić bez planowania głowicy <zniesmaczony> ( można tak wogóle ? ). Drugi mechanior twierdzi, że jakby sie tak grzał to w sekundzie byłoby po silniku i to raczej czyunik lub wskaxnik oszukuje. A ja głupi juz jestem i nie mam pomysłu.
Pozniżej dwa filmy. Na jednym wskazówka na postoju, a na drugim przy stalej prędkości 75km/godz na prawie pusto po autostradzie. Jakieś pomysły?

https://youtu.be/Vxn9nbmiL04


https://youtu.be/4UxKNvzVv20


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 października 2017, 16:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ja bym ściągał głowicę i sprawdzał ją na szczelność. Już długo się z tym męczysz ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 października 2017, 16:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
A może termostat się przycina?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 października 2017, 18:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Artur masz rację pierdziele się z tą awarią jak matka z łobuzem. A to dlatego że robię tym autem 4 trasy w roku i właśnie przed ostatnią do uk wymieniłem termostat i na chwilę pomogło ale jak już wracałem to znowu się zaczął grzać. Stary termostat miał odkeljoną gumę od klapki i mógł się zacinać. Wymieniłem też zawor nagrzewnicy bo mi puszczał. Wymieniłem na nowy oryginalny i prawie natychmiast zaczął mi przepuszczać. Pytanie jest czy puszczająca głowica może zrobić takie ciśnienie w układzie chłodzenia że plyn przelewa się przez nowy zawór?
I ponawiam pytanie czy w 2.5tdi można zrzucić głowicę na wymianę samej uszczelki bez planowania głowicy?


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 października 2017, 18:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Zawsze się planuje głowicę i warto przy okazji sprawdzić szczelność. Jak kompresja idzie do płynu to wszystko możliwe


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 października 2017, 13:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Update
Pacjent u mechanika i po jeździe próbnej z kompem na kolanach wychodzi, że na kompie temperatura jest o 10 stopni niższa niż na liczniku. Nowy oryginalny czujnik zamówiony i jutro montaż.
Mechanior też patrzył czy węże nie puchną i według niego wszystko w normie. Więc na razie głowicy nie zrzucam.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 października 2017, 19:06 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Ja też najpierw bym szukał usterki po stronie elektrycznej, czy to czujnik czy jednak licznik a może przewody/kostki-jakaś przerwa czy brak kontaktu. Co do glowicy to powinno się ją planować choć ja osobiście w bylej firmie jeździłem dwoma autami w benzynie i w dislu po strzale uszczelki. Glowice nie były planowane tylko nowa uszczelka na odpowiedzialność mechanika i auta jeździły bez zastrzeżeń. Tak czy siak ja dla siebie bym planował.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB