T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 14:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 października 2017, 18:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 5 października 2017, 12:34
Posty: 2
model: t4 kombi 1999
silnik: 2.5TDI 102PS

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzień dobry,
Mój samochód 2.5tdi 102PS 99r nie odpala. Od kilku lat był problem z odpalaniem, gdy było wilgotno lub zimna, albo tylko jak samochód stał kilka dni. Jak nie chciał zapalić, to nie zapalała się kontrolka świec żarowych. Pomagało wielokrotne załączanie kluczykiem bez rozruchu – po pewnym czasie kontrolka świec się zapalała i wtedy samochód odpalał od razu. Byłem z tym wielokrotnie u mechanika i raz w autoryzowanym serwisie, ale wtedy samochód był jeżdżony i wszystko działało jak należy – nie znaleziona problemu. Wymieniłem profilaktycznie świece żarowe. Podczas jazdy żadnych problemów. Przed tygodniem po 2 dniach postoju samochód nie odpalił. Nie pomogło wielokrotne załączanie kluczykiem czy próby rozruchu. Jak poprzednio kontrolka świec żarowych nie zapala się, próby rozruchu kończą się fiaskiem. Moduł świec załącza (słychać, ale wymieniłem profilaktycznie), bezpiecznik świec w porządku. Przed ok 2 tys km był przegląd u mechanika z wymianą rozrządu. Jestem obecnie za granicą. Czyżby było to zasilanie pompy z akumulatora, skoro nigdy nie ma problemów po rozruchu? Co mogę zrobić, żeby zlokalizować i ewentualnie naprawić usterkę?
Serdecznie dziękuję za pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 października 2017, 19:04 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Podmień przekaźnik nr 109.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 października 2017, 19:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Zacznij od sprawdzenia przekaźnika 109 jak wyżej, napisał slimak, bo brak świecenia kontrolki świec żarowych ( która w TDI posiada więcej funkcji niż tylko pokazanie jak długo trzeba grzać świece i żeby było ciekawiej jej świecenie wcale nie oznacza że w rzeczywistości one grzeją ) oznacza brak zasilania ECU silnika, a za to odpowiada wyżej wymieniony przekaźnik i bez tego samochód nie odpali. Nie pamiętam tylko czy uszkodzenie kostki stacyjki też może dać objaw braku zasilania przekaźnika 109, może ktoś inny podpowie. Ogólnie do sprawdzenia po kolei wszystkie elementy zasilania ECU.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 października 2017, 20:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jakby kostka nie podała kl.15 to licznik też się nie włączy ale spróbować na krótko odpalić też nie zaszkodzi. Link w wątku o wymianie kostki stacyjki


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 października 2017, 23:49 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Jak siedzi kostka stacyjki pomerdaj przewodami od dołu jak pomoże to kostka do wymiany.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 października 2017, 20:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 1 listopada 2016, 14:58
Posty: 13
model: T4
silnik: 2.5TDI

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
proponuje dobrze wyczyścić klemy i zaciski akumulatora, przesmarować np. wazeliną techniczną jeśli nie będzie efektu podmień przekaźnik 109, popsikaj jakimś środkiem do elektroniki w gniazda gdzie wkłada się przekaźnik, po dociskać wtyczki za rozdzielnią w miejscu przekaźnika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 października 2017, 21:00 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2012, 13:06
Posty: 48
Lokalizacja: okolice Krakowa
opis: Był: 2.4 ABB Syncro Multivan
Jest: 2.5 ACV Multivan
model: Multivan
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 23 razy
U mnie był problem z odpaleniem i nie zapalającą się diodą świec jak podczas pracy przy silniku urwałem złączkę łączącą przewód masowy z karoserią ten po lewej stronie akumulatora w okolicy mocowania silnika. Zacisnąłem nową złączkę, skręciłem i problem zniknął.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 października 2017, 17:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 5 października 2017, 12:34
Posty: 2
model: t4 kombi 1999
silnik: 2.5TDI 102PS

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzień dobry,
To był przekaźnik 109.
Serdecznie dziękuję za pomoc!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 lipca 2019, 15:05 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2012, 13:06
Posty: 48
Lokalizacja: okolice Krakowa
opis: Był: 2.4 ABB Syncro Multivan
Jest: 2.5 ACV Multivan
model: Multivan
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 23 razy
Witam
Ostatnio też miałem problem z odpalaniem przez przekaźnik 109 (to nie jest przekaźnik pompy paliwa w tym silniku. Taki opis jednak często znajdziemy w internecie zapewne przez inne wykorzystanie go w różnych silnikach. Dzięki Kenobi za wyprowadzenie z błędu). Działo się tak, że dioda od świec co prawda świeciła się, ale słabiej niż normalnie. Silnik kręcił ale odpalić nie chciał. Szukałem więc tego przekaźnika ale oryginału. Mój stary miał numer 357906381A (czarna obudowa) ale od bodajże 2000 roku został zastąpiony przez 1J0906381A (szara obudowa, nieco niższy). Akurat udało mi się dostać ten nowszy i wszystko wróciło do normy.

PS. Wiem, że odgrzebuje temat ale chciałem uzupełnić o w/w informację.

Więcej o samym przekaźniku:

https://www.t4-wiki.de/wiki/Relais_J317_(Spannungsversorgung_Klemme_30)

Załącznik:
20190627_140638a.jpg

Załącznik:
20190626_153448a.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano wtorek, 2 lipca 2019, 07:26 przez c2aki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 lipca 2019, 16:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
To nie jest przekaźnik pompy paliwa w TDI tylko zasilania sterownika silnika


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 listopada 2019, 01:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 4 września 2016, 10:31
Posty: 27
model: Bus 93 + Blaszak 02
silnik: 2.4 D + 2.5 TDI

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
Czesc

Mam prawdopodobnie podobny problem. Slabiutko tylko "mryga" kontrolka swiec no I nie moge zapalic.

Ciezko mi tu u siebie znalezc nowy przekaznik 109. Mysle jutro o ewentualnym "awaryjnym uruchomieniu" silnika. Kiedys mechanik mi powiedzial ze przy braku doprowadzenia pradu do swiec mozna polaczyc kablem swiece z "plusem" aku. Ktos probowal moze z Was? Gdzie przykladam drugi koniec kabelka? Po prostu na jedna ze swiec? Kiedys odpalalem go na plaka, ktora z tych opcji jest mniej szkodliwa dla samochodu?


Z gory dziekuje za odpowiedzi I pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 listopada 2019, 08:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Po raz kolejny i do znudzenia napiszę - brak świecenia sprężynki nie ma nic wspólnego z grzaniem świec tylko z brakiem zasilania komputera silnika które skutkuje nie odpalaniem. Podawanie prądu na krótko na świece nic ci nie da jeśli brakuje zasilania ECU, szkoda czasu i roboty. W miarę sprany TDI do -5 stopni odpala nawet bez świec żarowych.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 listopada 2019, 12:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Podać prąd można ale na zawór na pompie, wtedy ecu dostanie prąd i odpali :-P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 listopada 2019, 14:07 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
A gdyby zmostkować 109? Auto odpali?


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 listopada 2019, 18:55 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
W 2ch kompach z jedną wtyczką widziałem problem zasilania spowodowany brakiem masy. Wystarczył nowy kabelek masowy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 listopada 2019, 23:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
slimak napisał(a):
A gdyby zmostkować 109? Auto odpali?

No jasne, że odpali. Sprawdzone empirycznie :-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB