T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 15:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 sierpnia 2017, 14:04 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 października 2014, 19:03
Posty: 167
Lokalizacja: Łęczyca
model: VW T4 holenderka
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 13 razy
1z, seria turbo, seria wtryski
Pod obciążeniem wkręca się na maks 3200 obr.
Zrobiłem logi, z tego co ogarniam to turbina nie pierwszej młodości 0,67 peak , niby powinno być 0,8 bar.
Zastanawiają mnie wskazania przepływomierza.
Szczelność dolotu sprawdzona plakiem, tak samo obwodu IC.
Na luziem wkręca się do odciny.
Błędów brak. Kąt wtrysku minimalnie jeszcze do poprawki.
EGR mnie zastanawia że otwarcie jest na 49% i nie więcej, a przy zamknięciu nie jest na 0 tylko 4,7%.

Przepływka i EGR
http://vaglog.pl/log-003_br2aX.html
Turbo:
http://vaglog.pl/log-010_51446.html


_________________
Jest: VW T4 2001 - 2.5 TDI / VW T4 1995 1.9 TDI - 1Z /LONG Był: VW T4 1991 1.9D - 1X


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 sierpnia 2017, 14:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Zaślep egr i wstaw diodę na początek, nie mam teraz czasu posiedzieć nad logami ale może ktoś inny jeszcze podpowie


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 sierpnia 2017, 22:55 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 października 2012, 00:50
Posty: 379
Lokalizacja: Elbląg
model: T4
silnik: 1.9 TDI AHU
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 36 razy
Co ja mogę doradzić...
Znajdź dobtego tunera i niech Ci zrobi dobrą mapę.
Miałem ten sam problem. Przepływka od dilera nic nie zmieniła.
Sam gościu który robił mi nowe mapy powiedział, że musiał to wszystko pokorygować bo nie szło dojść do ładu ze wskazaniami przepływki.
Przy okazji podkręcił trochę moc tak że teraz to potrafi zerwać przyczepność na drugim biegu na mokrej drodze przy szerokości opon 225 a dymka nawet nie puści .
Ciekawe kiedy Ty stracisz cierpliwość i zdecydujesz się na nie konwencjonalny krok <38>
A naprawdę warto.


_________________
Niechętnie zjeżdżam na bok, żeby zapytać kogoś o drogę, bo to oznaczałoby, że ten ktoś pod pewnym względem jest mądrzejszy ode mnie. A na pewno tak nie jest, bo ja siedzę sobie wygodnie w cieplutkim samochodzie, a on włóczy się pieszo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 sierpnia 2017, 23:16 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 października 2014, 19:03
Posty: 167
Lokalizacja: Łęczyca
model: VW T4 holenderka
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 13 razy
Wiesz na tą chwilę fundusze lekko zamroziłem w innym projekcie.
Przyszłościowo i tak wtryski 0,216 i program pisany.

Narazie test z diodą.
Później czyszczenie EGR może.
Przepływkę mam pierburga.


_________________
Jest: VW T4 2001 - 2.5 TDI / VW T4 1995 1.9 TDI - 1Z /LONG Był: VW T4 1991 1.9D - 1X


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 września 2017, 00:17 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 października 2012, 00:50
Posty: 379
Lokalizacja: Elbląg
model: T4
silnik: 1.9 TDI AHU
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 36 razy
Ja mam EGR-a zaślepionego.
Inrercooler - brak.
Po re-mapie spalnie spadło.
Prawda jest taka, że robiąc swapa powołujemy do życia Mr Frankenstein-na.
Nie wszystko działa jak powinno a niektórych elementów pomiarowych nie da się w pełni zaadoptować.
Trzeba dostosować scenariusz do obecnej sytuacji.
Moja rada jest taka. Zbierz kase do kupy i jedną operacją powołasz do życia potwora który będzie postrachem Ksawerowa , Łasku i Zgieża ;)


_________________
Niechętnie zjeżdżam na bok, żeby zapytać kogoś o drogę, bo to oznaczałoby, że ten ktoś pod pewnym względem jest mądrzejszy ode mnie. A na pewno tak nie jest, bo ja siedzę sobie wygodnie w cieplutkim samochodzie, a on włóczy się pieszo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 września 2017, 08:42 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 października 2014, 19:03
Posty: 167
Lokalizacja: Łęczyca
model: VW T4 holenderka
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 13 razy
Wpakowałem diodę.
Jak auto dostało dawkę 847 , to zaczęło się kręcić do końca. Moc jest. Turbo nawet minimalnie lepiej bije bo przekroczyło 0,71.
Więc na to wychodzi że przepływka do wymiany.

Co do EGR jeszcze nie podjąłem decyzji tak naprawdę, może zacznę od demontażu i czyszczenia. Szkoda że wcześniej o tym nie pomyślałem.


_________________
Jest: VW T4 2001 - 2.5 TDI / VW T4 1995 1.9 TDI - 1Z /LONG Był: VW T4 1991 1.9D - 1X


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 września 2017, 09:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
U mnie wszystko działa jak trzeba, wymień przepływkę najlepiej dorwij gdzieś używkę, zaślep egr i śmigaj :-D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 września 2017, 20:19 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 października 2012, 00:50
Posty: 379
Lokalizacja: Elbląg
model: T4
silnik: 1.9 TDI AHU
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 36 razy
Probe041 napisał(a):
U mnie wszystko działa jak trzeba, wymień przepływkę najlepiej dorwij gdzieś używkę, zaślep egr i śmigaj :-D


Ale Ty Probe przecież nie masz orginalnego softu.
Z własnego doświadczenia powiem tyle.
Przepływka z dawcy bardzo mocno zaniżała odczyty.
Kupiłem jakiegoś boscha czyli made in china bosch wskazania dokładnie takie same.
Kolejnym krokiem był zkup u dilera po numerze nadwozia z dawcy, dalej to samo.
Test z diodą pokazuje ecu pełen przepływ powietrza przez przepływkę i względem tego ładuje ecu ładuje paliwo.
Nie wiem co było grane czy nie te przekroje rur, czy coś innego.
Po dopracowaniu softu wszystko śmiga jak należy.


_________________
Niechętnie zjeżdżam na bok, żeby zapytać kogoś o drogę, bo to oznaczałoby, że ten ktoś pod pewnym względem jest mądrzejszy ode mnie. A na pewno tak nie jest, bo ja siedzę sobie wygodnie w cieplutkim samochodzie, a on włóczy się pieszo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 września 2017, 20:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Mam ori używaną przepływkę od początku a wcześniej miałem ori soft przez dłuższy czas i auto było w pełni sprawne. Po założeniu 0.216 auto na hamowni pokazało 132km bez dotykania czegokolwiek w sterowniku . Dawka była jeszcze zdjęta na minimum więc o jakich to niedomaganiach mowa ;-) Jak przepływka sprawna to musi działać. Nowe ze sklepu to loteria i nie polecam


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 września 2017, 22:02 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 października 2012, 00:50
Posty: 379
Lokalizacja: Elbląg
model: T4
silnik: 1.9 TDI AHU
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 36 razy
Pisałem że mam ori kupioną u dilera
Opisuję tylko swój przypadek który jest bardzo podobny do kolegi W.B
Może było coś nie tak w sofcie w aucie z którego wyciągnełem wszystkie graty, bo zmiany przepływek nic nie dawały.
Co do sklepowych elementów pomiarowych masz Probe racje loteria, dlatego poszedłem po orginał.


_________________
Niechętnie zjeżdżam na bok, żeby zapytać kogoś o drogę, bo to oznaczałoby, że ten ktoś pod pewnym względem jest mądrzejszy ode mnie. A na pewno tak nie jest, bo ja siedzę sobie wygodnie w cieplutkim samochodzie, a on włóczy się pieszo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 września 2017, 23:25 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 października 2014, 19:03
Posty: 167
Lokalizacja: Łęczyca
model: VW T4 holenderka
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 13 razy
Zamowilem od znajomego Pierburga i jakis zamiennik z uzywek. Podmienie i bedzie wiadomo ktora lepsza.


_________________
Jest: VW T4 2001 - 2.5 TDI / VW T4 1995 1.9 TDI - 1Z /LONG Był: VW T4 1991 1.9D - 1X


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB