T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 10:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 lipca 2017, 20:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Peters piszesz bzdury.
Koło na wałku rozrządu napędzające pompę luzujemy zawsze ( robiąc w 100% fachowo ), a już na pewno po takiej demolce.
Rolką prowadzącą tylną po wstępnym ustawieniu na rant potem dokonujemy korekty pod vagiem, luzując tą rolką pasek przyspieszamy kąt, napinając opóźniamy, innej metody nie ma więc nie wprowadzaj ludzi w błąd. Koło pasowe na wałku jest na stożku po poluzowaniu spokojnie sie obraca, a robi się to po to aby nie przeskakiwać o ząbek na pompie bo to za duży skok, a samą rolką jest za mały.
Procedura jest opisana na forum nie raz.
Przypomnę - wał na znaki na zamachu, potem ściągamy pasek, następnie pompa na znak i blokujemy ją wyciągając podkładkę, wałek rozrządu na liniał, luzujemy koło pasowe na wałku, zakładamy pasek, rolka prowadząca ( ta z tyłu na rant ), napinająca naprężamy na znacznik, dokręcamy koło pasowe na wałku, odblokowujemy pompę i musi zagadać.
Rozgrzewamy silnik do minimum 80st i sprawdzamy na vagu w grupie 000 w BS czy stoi na +/- 50 lub w grupie 004 w MS czy 2 kolumna pokrywa się z trzecią, jeśli jest powyżej 50 to kąt przyspieszony i luzujemy pasek rolką prowadzącą czyli obracamy przeciwnie do wskazówek zegara, jeśli poniżej 50 to opóźniony i napinamy pasek obracając rolkę zgodnie z ze wskazówkami zegara.
Po tym co się przytrafiło innej metody nie ma, przestawianie paska o ząbki nic nie da, trzeba to zrobić od początku do końca zgodnie ze sztuką, a nie na chybił trafił.
Wiem co piszę, bo 2 tygodnie temu wymieniałem u siebie rozwaloną pompę wtryskową w trakcie wyprawy wakacyjnej. Razem z Cyklonem
zrobiliśmy to według zasad w 3 godziny razem z regulacją.
borowko napisał(a):
Nie ma już błędów prócz
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 35-00 - -

Tym się nie przejmuj, nie ma on wpływu na twój problem, to sprawa zegarów, zarówno ja jak i parę osób jeździ z tym błędem latami.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: t4 fronik (sobota, 17 kwietnia 2021, 00:33)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 lipca 2017, 21:13 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Gdzies czytalem jak u siebie ustawialem ze tylna rolke ustawiamy jak piszesz I sie juz wiecej nie tykamy. Korekte robimy pierwsza rolka tzw. Napinaczem lub kolem pasowym walka rozrzadu. Kiedys jak pisalem ze mechanik mi ustawial luzujac te wlasnie kolo to wiekszosc ludzi na forum powiedziala ze tak sie nie robi. Czyzby zmiana przyszla ? Nie sadze. A bylo to kilka lat temu. Wiec nie komentowalem tego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 lipca 2017, 21:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Co prawda cienki akurat w te klocki jestem ale za to mam parę pomocnych asów w rękawie, które mogą pomóc :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 lipca 2017, 21:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
peters napisał(a):
Korekte robimy pierwsza rolka tzw. Napinaczem

Ona ma stałe napięcie więc nie ma możliwości żadnej regulacji. Napinasz na zadany moment i tyle, dociągnąć lub popuścić pasek można tylko prowadzącą
Nie pamiętam co pisałeś ale zasada zgodna ze sztuką jest tylko jedna jedyna, można oczywiście przy wprawie i odrobinie ryzyka pójść na skróty ( np. przy wymianie samego paska czy jednej z rolek jeśli wszystko było wcześniej ustawione na igłę ) w pewnych kwestiach ale głównej zasady i podstawowych czynności to nie zmienia.
Probe041 napisał(a):
Co prawda cienki akurat w te klocki jestem ale za to mam parę pomocnych asów w rękawie, które mogą pomóc :)

Wszystkie te asy są już na forum <cool> do tego po Polsku


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 lipca 2017, 21:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
No tak, zwą się instrukcjami serwisowymi :P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 lipca 2017, 22:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Lub
"Instrukcja wymiany i ustawienia rozrządu 2.5 TDI", do tego znajduje się jako pierwszy temat w tym dziale


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 lipca 2017, 23:14 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Nie wiem tylko dlaczego serwisowka czy wiki podaje zeby tylna rolke ustawic aby ten wypust byl na rowni z krawedzia glowicy ? Przeciez nie zawsze sie to uda idealnie. Bo regulujemy w jedna I druga Strone. No ale nic. Dzieki Kenobi za obszerne wyjasnienie w po przednim poscie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 lipca 2017, 21:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 21 lipca 2013, 16:41
Posty: 13
Lokalizacja: Borówko lub Luboń
opis: multivan 2,5 tdi 102KM
silnik ACV 2000 rok
model: t4
silnik: 2500

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
nie da się lepiej ustawić.Niestety parametr w bloku 2 wykazyje 255 albo kicha,natomiast wywąchałem coś jeszcze. Otóż pogmerałem w kostce i wtedy ten parametr spada ale jest niestabilny. Ciągle,też pojawia się błąd 17660.Kasuje go a po odpaleniu,znów się pojawia. Ogólnie odpala dobrze i zimny i ciepły przestał dymić. Nie robiłem jazdy,jeszcze. Chce spróbować odsłonić więcej przewodów i je poizolować albo nawet wymienić.
Odezwe się za tydzień, bo z racji napraw po godzinach pracy nie wiele mam czasu.


_________________
Borowko


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 lipca 2017, 10:42 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Jak pali od strzala zimny I cieply to zostaw ustawienia Bo jest dobrze. W tej kostce od pompy (nastawnika) masz gdzies usterka ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 sierpnia 2017, 08:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 21 lipca 2013, 16:41
Posty: 13
Lokalizacja: Borówko lub Luboń
opis: multivan 2,5 tdi 102KM
silnik ACV 2000 rok
model: t4
silnik: 2500

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
zamykamy problem. Ustawiłem pompe dobrze. kable naprawione ,ale pompiarz i tak musiał interweniować ponieważ sama pompa była do zrobienia.-ustawienia.
Wszystko gra.
dzieki za pomoc.
nastepny etap Klimatyzacja.
pozdrawiam


_________________
Borowko


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB