T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

AXG - jak zdjąć pasek wielorowkowy?
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=15116
Strona 1 z 1

Autor:  stormy [ poniedziałek, 26 czerwca 2017, 12:22 ]
Tytuł:  AXG - jak zdjąć pasek wielorowkowy?

Witam

Czy ktoś może mi łopatologicznie napisać jak wymienić pasek wielorowkowy w AXG (i ewentualnie napiacz)?
Szukałem na forum, ale wyszukiwarka nic nie znajduje.
Teoretycznie powinno to być proste, ale w praktyce nie da się tam łapy wsadzić bo napinacz się za poduszką silnika i ani go z góry ani z dołu.

A coś mi irytująco poćwierkuje, zwłaszcza na zimnym, podejrzewam któreś łożysko.

Autor:  Kenobi [ poniedziałek, 26 czerwca 2017, 12:58 ]
Tytuł:  Re: AXG - jak zdjąć pasek?

Możesz wymienić samą rolkę bez napinacza. Niestety napinacza i rolki nie zmienisz bez opuszczania silnika. W tym wypadku potwierdza się zalecenie instrukcji serwisowej. Sam pasek wymienisz ale też jest sporo kombinacji aby przełożyć go nad rolką napinacza, tu łopatologi nie ma tylko cierpliwa łamigłówka trochę od dołu trochę od góry i czym więcej zdemontujesz tym lepiej ( np po zdjęciu dolotu plastikowego pomiędzy przepływką a turbiną już da się od góry rękę wsadzić i od góry pociągnąć pasek nad rolką )

Autor:  stormy [ poniedziałek, 26 czerwca 2017, 13:10 ]
Tytuł:  Re: AXG - jak zdjąć pasek?

Kenobi napisał(a):
Możesz wymienić samą rolkę bez napinacza. Niestety napinacza i rolki nie zmienisz bez opuszczania silnika. W tym wypadku potwierdza się zalecenie instrukcji serwisowej. Sam pasek wymienisz ale też jest sporo kombinacji aby przełożyć go nad rolką napinacza, tu łopatologi nie ma tylko cierpliwa łamigłówka trochę od dołu trochę od góry i czym więcej zdemontujesz tym lepiej ( np po zdjęciu dolotu plastikowego pomiędzy przepływką a turbiną już da się od góry rękę wsadzić i od góry pociągnąć pasek nad rolką )


No tak, ale żeby wymienić (a przynajmniej zdiagnozować) rolki to muszę najpierw zdjąć pasek.
Jak go w ogóle zluzować?

Co gorsza nigdzie w ELSA nie mogę znaleźć opisu. Jest opis dla "V-belt: Check condition and tension" - ale to zwykły klinowy, jest też dla "Poly-V-belt: Check condition and tension belt on engines without automatic tensioning roller" ale to też nie to, bo AXG ma automatyczny napinacz. A odpowiedniej procedury dla AXG nie mogę nigdzie namierzyć...

Autor:  Probe041 [ poniedziałek, 26 czerwca 2017, 14:50 ]
Tytuł:  Re: AXG - jak zdjąć pasek wielorowkowy?

Tutaj byłeś? http://www.t4-wiki.de/wiki/Keilrippenri ... ispiel_ACV
http://www.t4-wiki.de/wiki/Riemenspanne ... _AHY.2FAXG

Autor:  stormy [ poniedziałek, 26 czerwca 2017, 15:01 ]
Tytuł:  Re: AXG - jak zdjąć pasek wielorowkowy?

Probe041 napisał(a):


Byłem. I jakoś ta metoda z tekturką niezupełnie mnie przekonuje, tym bardziej, że jak sami napisali "Ponadto pas jest stosunkowo łatwo ulegają uszkodzeniu."
Na prawdę nie ma innej cywilizowanej metody zluzowania napięcia paska i zdjęcia/założenia normalnie jak w innych samochodach? Bo takie metody to mi za bardzo zalatują druciarstwem...

Autor:  peters [ poniedziałek, 26 czerwca 2017, 15:06 ]
Tytuł:  Re: AXG - jak zdjąć pasek wielorowkowy?

Prosta metoda. Pociagnij pasek w dol I miedzy napinacz a lape ( co jest polaczona z rama) wluz jakis pret. Dlugosc dokladna moge podac wieczorem. Gdyz mam cos takiego dorobionego. Jesli uda ci sie zluzowac przez klucz FI 17 ( choc to sruba alu) to wygrałes w totka. U mnie jest juz obrobi ona I nie da rady. Jak cos sluze pomoca przez tel. Na PW. U mnie piszczal pasek.zmienilem z conti na Goodyear I jest spokoj. A juz Od chodzilem od zmyslow co to moze byc.

Autor:  Probe041 [ poniedziałek, 26 czerwca 2017, 15:08 ]
Tytuł:  Re: AXG - jak zdjąć pasek wielorowkowy?

No oczywiście, że jest metoda. Tak jak piszą potrzebne narzędzie vw 3299 i po sprawie :P http://www.t4-wiki.de/wiki/Spezialwerkzeug#VW_3299

Nie zapominajmy o naszych Januszach z yt i ich patentach https://www.youtube.com/watch?v=cChK9z71bUc <01>

Autor:  peters [ poniedziałek, 26 czerwca 2017, 15:16 ]
Tytuł:  Re: AXG - jak zdjąć pasek wielorowkowy?

Ten przyzad to raczej do 102 km. Tam jak dobrze pamietam jest wstajaca tylko sroba na 17 klucz.

Autor:  Probe041 [ poniedziałek, 26 czerwca 2017, 15:22 ]
Tytuł:  Re: AXG - jak zdjąć pasek wielorowkowy?

To przerobić po swojemu na 17stkę i ciągnąć za śrubę tak jak w R4 TDI się to robi :P

Autor:  stormy [ poniedziałek, 26 czerwca 2017, 15:28 ]
Tytuł:  Re: AXG - jak zdjąć pasek wielorowkowy?

Probe041 napisał(a):
No oczywiście, że jest metoda. Tak jak piszą potrzebne narzędzie vw 3299 i po sprawie :P http://www.t4-wiki.de/wiki/Spezialwerkzeug#VW_3299


Tylko że w http://www.t4-wiki.de/wiki/Keilrippenriemen jest napisane: "111kW: Powyższe specjalne urządzenie nie może być stosowane z powodu 111er napinacza pasa." (tłumaczenie automatyczne)
Czyli jak rozumiem do AXG się nie nadaje.

Probe041 napisał(a):
Nie zapominajmy o naszych Januszach z yt i ich patentach https://www.youtube.com/watch?v=cChK9z71bUc <01>


No to jest w zasadzie ta sama metoda co z tekturką na http://www.t4-wiki.de/wiki/Keilrippenriemen

Autor:  Kenobi [ poniedziałek, 26 czerwca 2017, 18:35 ]
Tytuł:  Re: AXG - jak zdjąć pasek wielorowkowy?

W serwisówce VW jest napisane, że w silniku 151 km pasek ściągamy rękami łapiąc po dwóch stronach koła pompy wspomagania i ciągnąc w dół z niego zdejmujemy.
Załącznik:
pasek.jpg

Autor:  stormy [ poniedziałek, 26 czerwca 2017, 18:51 ]
Tytuł:  Re: AXG - jak zdjąć pasek wielorowkowy?

Kenobi napisał(a):
W serwisówce VW jest napisane, że w silniku 151 km pasek ściągamy rękami łapiąc po dwóch stronach koła pompy wspomagania i ciągnąc w dół z niego zdejmujemy.


Dzięki. Czyli jednak oficjalnie robi się to na siłę :)

Autor:  flax [ wtorek, 27 czerwca 2017, 07:47 ]
Tytuł:  Re: AXG - jak zdjąć pasek wielorowkowy?

Przy tej dlugosci paska mozna ;)

Autor:  peters [ wtorek, 27 czerwca 2017, 13:06 ]
Tytuł:  Re: AXG - jak zdjąć pasek wielorowkowy?

Jesli sie nie zablokuje czyms napinacza to zalozyc bedzie problem pasek. Co szkodzi dorobic to co ja mam? I po sprawie . Moge zdejmowac tysiace razy pasek. Probowalem kiedys zrobic tak podobnie jak opisuje to servis ale widocznie pasek bez klimy jest krotszy I nie dalem rady. Lub zle lapalem. Sprobuje kiedys jeszcze raz.

Autor:  stormy [ wtorek, 11 lipca 2017, 14:52 ]
Tytuł:  Re: AXG - jak zdjąć pasek wielorowkowy?

Nie miałem czasu się tym zająć, dopiero wczoraj się za to zabrałem.
Zdjęcie metodą w/g dokumentacji jest niewykonalne, albo ja jestem za słaby :)
Być może jest to też kwestia nieco krótszego paska - oryginał ma 2166 a założony był 2160.
W każdym razie najlepiej zadziałała metoda z filmiku przesłanego przez Probe041 - dzięki.
Po zdjęciu paska widzę, że dolna rolka prowadząca ma luz, a rolka napinacza (ta rowkowana) nieco hałasuje.
Obciera też trochę sprzęgiełko klimatyzacji, ale tego chyba na razie nie będę ruszał póki dobrze działa.
Rolki i nowy pasek już zamówiłem (NTN-SNR) tylko zastanawiam się nad wymianą.
Bo teoria jest prosta - odkręca się łapę, podporę skrzyni i opuszcza silnik. Sęk w tym, że jak tak patrze to ten silnik trzeba by opuścić tak z 10-15cm żeby uzyskać dostęp do śruby rolek.
To dość dużo. On się faktycznie bez problemu pochyla tak mocno?

Grzebałem przy różnych autach, ale dostęp do czegokolwiek w T4 to jakaś masakra...

Autor:  flax [ wtorek, 11 lipca 2017, 22:25 ]
Tytuł:  Re: AXG - jak zdjąć pasek wielorowkowy?

Dlatego nie dotykam i jezdze do Zielonej. Chlopaki wiedza, gdzie deska nacisnac wy sie wylonil, jak nagiac by sie dalo wlozyc ;)
Na szczescie czesto nie trzeba tam zagladac, cieszmy sie z tego, bo niewiele takich aut zostalo.

Autor:  Probe041 [ wtorek, 11 lipca 2017, 22:29 ]
Tytuł:  Re: AXG - jak zdjąć pasek wielorowkowy?

Skoro na wiki widać, że to robią na aucie to o co się martwić. Nie zapomnij podeprzeć silnika od spodu o miskę i do dzieła.

Autor:  peters [ środa, 12 lipca 2017, 12:04 ]
Tytuł:  Re: AXG - jak zdjąć pasek wielorowkowy?

Dostep do rolek nie jest komfortowy. Juz wole vw t4 niz jakiegoś francuza. Jak zrobisz to raz I sie uda to po kochasz prace przy t4.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/