T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 12:10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 czerwca 2017, 12:22 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 91
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Witam

Czy ktoś może mi łopatologicznie napisać jak wymienić pasek wielorowkowy w AXG (i ewentualnie napiacz)?
Szukałem na forum, ale wyszukiwarka nic nie znajduje.
Teoretycznie powinno to być proste, ale w praktyce nie da się tam łapy wsadzić bo napinacz się za poduszką silnika i ani go z góry ani z dołu.

A coś mi irytująco poćwierkuje, zwłaszcza na zimnym, podejrzewam któreś łożysko.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 czerwca 2017, 12:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Możesz wymienić samą rolkę bez napinacza. Niestety napinacza i rolki nie zmienisz bez opuszczania silnika. W tym wypadku potwierdza się zalecenie instrukcji serwisowej. Sam pasek wymienisz ale też jest sporo kombinacji aby przełożyć go nad rolką napinacza, tu łopatologi nie ma tylko cierpliwa łamigłówka trochę od dołu trochę od góry i czym więcej zdemontujesz tym lepiej ( np po zdjęciu dolotu plastikowego pomiędzy przepływką a turbiną już da się od góry rękę wsadzić i od góry pociągnąć pasek nad rolką )


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 czerwca 2017, 13:10 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 91
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Kenobi napisał(a):
Możesz wymienić samą rolkę bez napinacza. Niestety napinacza i rolki nie zmienisz bez opuszczania silnika. W tym wypadku potwierdza się zalecenie instrukcji serwisowej. Sam pasek wymienisz ale też jest sporo kombinacji aby przełożyć go nad rolką napinacza, tu łopatologi nie ma tylko cierpliwa łamigłówka trochę od dołu trochę od góry i czym więcej zdemontujesz tym lepiej ( np po zdjęciu dolotu plastikowego pomiędzy przepływką a turbiną już da się od góry rękę wsadzić i od góry pociągnąć pasek nad rolką )


No tak, ale żeby wymienić (a przynajmniej zdiagnozować) rolki to muszę najpierw zdjąć pasek.
Jak go w ogóle zluzować?

Co gorsza nigdzie w ELSA nie mogę znaleźć opisu. Jest opis dla "V-belt: Check condition and tension" - ale to zwykły klinowy, jest też dla "Poly-V-belt: Check condition and tension belt on engines without automatic tensioning roller" ale to też nie to, bo AXG ma automatyczny napinacz. A odpowiedniej procedury dla AXG nie mogę nigdzie namierzyć...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 czerwca 2017, 14:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Tutaj byłeś? http://www.t4-wiki.de/wiki/Keilrippenri ... ispiel_ACV
http://www.t4-wiki.de/wiki/Riemenspanne ... _AHY.2FAXG


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 czerwca 2017, 15:01 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 91
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Probe041 napisał(a):


Byłem. I jakoś ta metoda z tekturką niezupełnie mnie przekonuje, tym bardziej, że jak sami napisali "Ponadto pas jest stosunkowo łatwo ulegają uszkodzeniu."
Na prawdę nie ma innej cywilizowanej metody zluzowania napięcia paska i zdjęcia/założenia normalnie jak w innych samochodach? Bo takie metody to mi za bardzo zalatują druciarstwem...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 czerwca 2017, 15:06 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Prosta metoda. Pociagnij pasek w dol I miedzy napinacz a lape ( co jest polaczona z rama) wluz jakis pret. Dlugosc dokladna moge podac wieczorem. Gdyz mam cos takiego dorobionego. Jesli uda ci sie zluzowac przez klucz FI 17 ( choc to sruba alu) to wygrałes w totka. U mnie jest juz obrobi ona I nie da rady. Jak cos sluze pomoca przez tel. Na PW. U mnie piszczal pasek.zmienilem z conti na Goodyear I jest spokoj. A juz Od chodzilem od zmyslow co to moze byc.


Ostatnio edytowano poniedziałek, 26 czerwca 2017, 15:18 przez peters, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 czerwca 2017, 15:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
No oczywiście, że jest metoda. Tak jak piszą potrzebne narzędzie vw 3299 i po sprawie :P http://www.t4-wiki.de/wiki/Spezialwerkzeug#VW_3299

Nie zapominajmy o naszych Januszach z yt i ich patentach https://www.youtube.com/watch?v=cChK9z71bUc <01>


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 czerwca 2017, 15:16 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Ten przyzad to raczej do 102 km. Tam jak dobrze pamietam jest wstajaca tylko sroba na 17 klucz.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 czerwca 2017, 15:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
To przerobić po swojemu na 17stkę i ciągnąć za śrubę tak jak w R4 TDI się to robi :P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 czerwca 2017, 15:28 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 91
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Probe041 napisał(a):
No oczywiście, że jest metoda. Tak jak piszą potrzebne narzędzie vw 3299 i po sprawie :P http://www.t4-wiki.de/wiki/Spezialwerkzeug#VW_3299


Tylko że w http://www.t4-wiki.de/wiki/Keilrippenriemen jest napisane: "111kW: Powyższe specjalne urządzenie nie może być stosowane z powodu 111er napinacza pasa." (tłumaczenie automatyczne)
Czyli jak rozumiem do AXG się nie nadaje.

Probe041 napisał(a):
Nie zapominajmy o naszych Januszach z yt i ich patentach https://www.youtube.com/watch?v=cChK9z71bUc <01>


No to jest w zasadzie ta sama metoda co z tekturką na http://www.t4-wiki.de/wiki/Keilrippenriemen


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 czerwca 2017, 18:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
W serwisówce VW jest napisane, że w silniku 151 km pasek ściągamy rękami łapiąc po dwóch stronach koła pompy wspomagania i ciągnąc w dół z niego zdejmujemy.
Załącznik:
pasek.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: stormy (poniedziałek, 26 czerwca 2017, 18:51)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 czerwca 2017, 18:51 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 91
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Kenobi napisał(a):
W serwisówce VW jest napisane, że w silniku 151 km pasek ściągamy rękami łapiąc po dwóch stronach koła pompy wspomagania i ciągnąc w dół z niego zdejmujemy.


Dzięki. Czyli jednak oficjalnie robi się to na siłę :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 czerwca 2017, 07:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Przy tej dlugosci paska mozna ;)


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 czerwca 2017, 13:06 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Jesli sie nie zablokuje czyms napinacza to zalozyc bedzie problem pasek. Co szkodzi dorobic to co ja mam? I po sprawie . Moge zdejmowac tysiace razy pasek. Probowalem kiedys zrobic tak podobnie jak opisuje to servis ale widocznie pasek bez klimy jest krotszy I nie dalem rady. Lub zle lapalem. Sprobuje kiedys jeszcze raz.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 lipca 2017, 14:52 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 91
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Nie miałem czasu się tym zająć, dopiero wczoraj się za to zabrałem.
Zdjęcie metodą w/g dokumentacji jest niewykonalne, albo ja jestem za słaby :)
Być może jest to też kwestia nieco krótszego paska - oryginał ma 2166 a założony był 2160.
W każdym razie najlepiej zadziałała metoda z filmiku przesłanego przez Probe041 - dzięki.
Po zdjęciu paska widzę, że dolna rolka prowadząca ma luz, a rolka napinacza (ta rowkowana) nieco hałasuje.
Obciera też trochę sprzęgiełko klimatyzacji, ale tego chyba na razie nie będę ruszał póki dobrze działa.
Rolki i nowy pasek już zamówiłem (NTN-SNR) tylko zastanawiam się nad wymianą.
Bo teoria jest prosta - odkręca się łapę, podporę skrzyni i opuszcza silnik. Sęk w tym, że jak tak patrze to ten silnik trzeba by opuścić tak z 10-15cm żeby uzyskać dostęp do śruby rolek.
To dość dużo. On się faktycznie bez problemu pochyla tak mocno?

Grzebałem przy różnych autach, ale dostęp do czegokolwiek w T4 to jakaś masakra...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 lipca 2017, 22:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Dlatego nie dotykam i jezdze do Zielonej. Chlopaki wiedza, gdzie deska nacisnac wy sie wylonil, jak nagiac by sie dalo wlozyc ;)
Na szczescie czesto nie trzeba tam zagladac, cieszmy sie z tego, bo niewiele takich aut zostalo.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 lipca 2017, 22:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Skoro na wiki widać, że to robią na aucie to o co się martwić. Nie zapomnij podeprzeć silnika od spodu o miskę i do dzieła.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 lipca 2017, 12:04 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Dostep do rolek nie jest komfortowy. Juz wole vw t4 niz jakiegoś francuza. Jak zrobisz to raz I sie uda to po kochasz prace przy t4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB