T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 18:09

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 czerwca 2017, 16:02 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 marca 2017, 15:49
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
model: T4 2002
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Turbina w moim AJT przeładowuje przy 100-140 km/h. Silnik wchdzi w notlaufa.
Błąd: Charge Pressuer COntrol: Positive Deviation
N75 wymieniony na nowy - oryginalny.
Węże ciśnienia wymienione na silikonowe.
Pozostaje gruszka turbiny - wastegate
I tu pytanie: wymieniać z góry czy jest możliwość że trzeba to doregulować ?
Mam problem ze znalezieniem samej takiej gruszki. Jedyne miejsce gdzie coś znalazłem to allegro - ale tam sama chińszczyzna.
Mogę prosić o jakieś rady co do powyższych problemów ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 czerwca 2017, 16:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Jak tam wygląda sprawa z czujnikiem ciśnienia doładowania, zdaje się jest na dolocie między turbo a kolektorem ?


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 czerwca 2017, 17:48 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 marca 2017, 15:49
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
model: T4 2002
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Sprawa wygląda tak że jest :) Żadnych błędów czujnika nie wyrzuca. Mam go jakoś sprawdzić ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 czerwca 2017, 18:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Można podrzucić inny i zobaczyć co się będzie działo, tym bardziej że dostęp do niego jest łatwy.
Przylogował bym go jeszcze, zresztą i tak pewnie trzeba będzie przy regulacji sztangi jeśli grucha pójdzie do wymiany. Sprawdzić można ją vakumetrem z możliwością przełaczenia na ciśnienie z zegarem i zobaczyć jak się zachowuje.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 czerwca 2017, 01:35 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 marca 2017, 15:49
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
model: T4 2002
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Awaria czujnika jest bardziej prawdopodobna niż gruszki ? Nie mam żadnego "zapasowego" ale jeśli tak jest to kupię...
W jaki sposób mogę sprawdzić gruchę?
Przy jakim ciśnieniu powinna otworzyć się na maksa a przy jakim powinna zacząć się otwierać ?

Czy ewentualnie zasyfiony od EGR'a dolot może być tego przyczyną ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 czerwca 2017, 07:04 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Podłączyć kompresor i podać około 1 atmosfery na gruszkę, sztanga powinna się ruszyć, aby wykluczyć problem z N75 podłączamy później kompresor do zasilania N75 i robimy log w BS grupy 011 wtedy sztanga powinna cyklicznie się ruszać w takt działania N75.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 czerwca 2017, 18:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A najlepiej to zobacz czy jesteś wstanie poruszyć dzwignią od sztangi w pełnym zakresie czy się czasem nie przycina w jakimś położeniu


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 czerwca 2017, 20:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
chemik211 napisał(a):
A najlepiej to zobacz czy jesteś wstanie poruszyć dzwignią od sztangi w pełnym zakresie czy się czasem nie przycina w jakimś położeniu

Płaskim kluczem można próbować ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: chemik211 (niedziela, 11 czerwca 2017, 13:56)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 czerwca 2017, 09:51 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 23:47
Posty: 242
Lokalizacja: Katowice
model: t4
silnik: 2.5tdi 170km syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 31 razy
A nie taniej i szybciej znaleźć warsztat i oddać do naprawy?:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 czerwca 2017, 11:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
rotor napisał(a):
A nie taniej i szybciej znaleźć warsztat i oddać do naprawy?:)

Z takim podejściem i gdyby się to sprawdzało w praktyce forum nie musiałoby istnieć


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: chemik211 (niedziela, 11 czerwca 2017, 13:56)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 czerwca 2017, 01:13 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 marca 2017, 15:49
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
model: T4 2002
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Problem rozwiązany - Wcześniej sprawdziłem przewody i ich szczelność ale nie sprawdziłem czy dobrze leżą. Okazało się że przewód doprowadzający ciśnienie do N75 był zagięty - ze względu na to że ciśnienia tam są stosunkowo niskie, przewód nie przepuszczał ciśnienia do gruszki. Po wyprostowaniu i ułożeniu lepiej przewodu problem zniknął.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB