T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 01:06

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 czerwca 2017, 23:03 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 3 lipca 2015, 13:52
Posty: 276
model: multivan
silnik: 2,4 AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 160 razy
Wygląda to tak. Pewnego razu auto mimo żwawej prazy rozrusznika nie chciało zapalić. Z rury leciał biały dym. Auto stało przechylone przodem w dół, a w trakcie przejeżdżania na rozruszniku w płaskie miejsce odpalił. Powstała więc koncepcja o niedostawaniu paliwa, ale raczej to nie to.
Później było wszystko ok.
Dzisiaj jednak z rana o dziewiątej sytuacja się powtórzyła. Auto stało na równym, rozrusznik kręcił, z rury biały dym i zapach, o którym świadkowie powiedzieli, że niespalona ropa.
Zostawiłem grata w spokoju.
Po południu około siedemnastej spróbowałem jeszcze raz. Auto stało na słońcu, mocno nagrzane i tym razem odpalił bez zarzutu.
Rozebrałem przód, odchyliłem chłodnicę i uznałem że ni chu chu do świec się nie dostanę. Bezpieczniki w formie blaszek są całe, chociaż jeden nieco zaśniedział i był ciut obluzowany.
Jutro chcę wyjąć chłodnicę całkowicie i wyjąć świece do sprawdzenia lub do wymiany.
Przekaźnika jeszcze nie sprawdzałem, bo nie wiem który to jest.

Jeśli ktoś ma dalsze pomysły na taką okoliczność, to chętnie wysłucham.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 czerwca 2017, 23:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Sprawdź ustawienie rozrządu, bo siwy dym wskazuje, że mogło się przestawić


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 czerwca 2017, 23:48 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 3 lipca 2015, 13:52
Posty: 276
model: multivan
silnik: 2,4 AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 160 razy
Tego bym się bał, bo auto stoi na ziemi. Bez kanału chyba się nie dostanę.
Natomiast po odpaleniu silnik pracuje równo, a świadkowie zeznali że przestawiony rozrząd byłoby słychać.
Prawda to?

(a tak na zupełnym marginesie: wyszedł PZL 23 i PZL 42 we wtrysku! Całe życie na to czekałem!)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 czerwca 2017, 00:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Objawy są jakby przestawiał się kąt wtrysku, sprawdziłbym dolne koło zębate wału czy tam wszystko ok
Oczywiście jak już wykluczysz świece żarowe.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 czerwca 2017, 01:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Sam nie robilem ale mechanik mi w ramsch moich eksperymentów przestawial pompę wtryskowa opoźniajac lub przyspieszajac moment wtrysku wedle życzenia. Jak jest za późny to mój 2.4D robi sie mocno wrażliwy na temperature i ponizej ilus tam stopni po nocy nie odpali, dopoki się nie ociepli. Czyli jak stalo się to nagle to złe ustawienie rozrządu najbardziej prawdopodobne. No chyba że cos sie w pompie spierniczylo i na zimno źle podaje?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 czerwca 2017, 08:22 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 3 lipca 2015, 13:52
Posty: 276
model: multivan
silnik: 2,4 AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 160 razy
Ponowię pytanie. Czy w przypadku przeskoczenia rozrządu silnik nadal może równo pracować?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 czerwca 2017, 09:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
W beznyniakach jak najbardziej, w Dieslach mniej prawdopodobne ale raz trafiłem na taki przypadek.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 czerwca 2017, 09:25 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 3 lipca 2015, 13:52
Posty: 276
model: multivan
silnik: 2,4 AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 160 razy
Ok. Na razie koniec gadania. Trzeba brać się za robotę.

A tak na całkowitym marginesie: wyszedł PZL 23 i PZL 42 we wtrysku! Się cieszę się!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 czerwca 2017, 10:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Chyba jestem jakiś zacofany, bo nie wiem co to PZL we wtrysku :-P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 czerwca 2017, 10:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Cieszę się że przyznałeś się jako pierwszy <59>


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 czerwca 2017, 14:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Probe041 napisał(a):
Chyba jestem jakiś zacofany, bo nie wiem co to PZL we wtrysku :-P

Zapewne model samolotu Państwowych Zakładów Lotniczych, o tych numerach - to Karasia.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 czerwca 2017, 15:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
PZL Świdnik znana instytucja


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 czerwca 2017, 22:08 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 3 lipca 2015, 13:52
Posty: 276
model: multivan
silnik: 2,4 AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 160 razy
Panowie i panie. Z tymi świecami to jakaś masakra. W ciągu siedmiu godzin spędzonych przy aucie wyjąłem tylko dwie. Nie wspominając już jak niecenzuralnie się o nich wyrażałem.
Nie sprawdzałem ich, bo i tak idą do wymiany, natomiast pierwszą wyjąłem w dwóch kawałkach. Jest więc duża szansa że to właśnie jest przyczyną niedomagania silnika.
Na razie na tydzień odpuszczam teczkę, ale już się zastanawiam jak się wkłada nowe świece. Bo starą to jakoś wykręcę, złapię ją, lub spadnie na dół, ale jak utrzymać nową w kierunku gniazda to jeszcze sobie nie wyobrażam.

Nie zmienia to jednak faktu, że wyszedł PZL 23 i PZL 42 we wtrysku! Rzeczywiście jest to Karaś i jego wersja rozwojowa. Pierwszy model wyszedł w latach 70-tych, a i tak podobno formy pochodziły z końca lat 50-tych i był podobny zupełnie do niczego. Nieco lepszego wypuścili Francuzi w 1978, a teraz w Warszawie firma IBG wyprodukowała bardzo wysokiej jakości modele:

http://www.modelwork.pl/viewtopic.php?f=64&t=58498

i nie jest to ich ostatnie słowo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 czerwca 2017, 22:47 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
No to ja powiem jak wyjąłem świece za pompą wtryskową i co ważne jak ją zakręciłem ponownie , należy wyposażyć się w lusterko klucz płaski chyba 10 lub 13 (wielkość świecy ) miękki drut np. wiązałkowy , należy odkręcić osłonę paska napędu pompy jedną ręką trzymać lusterko a drugą odkręcać świece idzie to bardzo powoli ruch jest bardziej niż ograniczony ,następnie po wykręceniu trzeba do nowej świecy przyłapać przewód prądowy na tyle aby można było kręci ale żeby kabel się nie odkręcił teraz trzeba ustawić usterko tak żeby widzieć otwór gdzie świeca jest wkręcana i trzeba nawinąć nową świece na drut a potem wcelować w otwór i powolutku trzymając drut ze świecą na końcu kręcić kluczem ,robota benedyktyńska ale lepsze to niż demontaż pompy .Mnie się udało wymienić wszystkie i tą za pompą też



Za ten wpis autor mjanusz69 podziękowali: 2 lennyvalentino (sobota, 26 czerwca 2021, 01:09) • Victus (sobota, 21 grudnia 2019, 16:51)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 czerwca 2017, 22:49 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 3 lipca 2015, 13:52
Posty: 276
model: multivan
silnik: 2,4 AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 160 razy
Dziękuję za poradę. Brzmi groźnie, ale trzeba będzie robić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 czerwca 2017, 10:08 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Wyjmij chlodnice ustaw wszystko jak nalezy. Wtedy I wymiana 4 swiec Bo 5 za pompa bedzie latwiejsza.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 czerwca 2017, 12:58 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 3 lipca 2015, 13:52
Posty: 276
model: multivan
silnik: 2,4 AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 160 razy
Gdybyś mógł bardziej przybliżyć swoją myśl dla człowieka który nigdy jeszcze tego nie robił.
Chłodnicę mam zdjętą, co mam ustawić jak należy? No i mimo zdjętej chłodnicy wymianę uważam za trudną.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 czerwca 2017, 14:08 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Myslalem o rozrzadzie. Jesli masz przestawiony to musisz ustawic na znaki. Sa w pdf instrukcje na necie. U mnie pompa wtryskowa byla przestawiona o 1 zab I auto odpalalo ale z trudem. Odnosnie prawidlowego konta wtrysku na pompie to albo wkrecenie zegara albo u dobrego mechanika na "tzw. Sluch ".


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 czerwca 2017, 14:25 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 3 lipca 2015, 13:52
Posty: 276
model: multivan
silnik: 2,4 AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 160 razy
Rozrządu niestety nie widzę mimo zdjętej chłodnicy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 czerwca 2017, 14:34 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Rozrząd z lewej strony silnika pod osłoną za paskami klinowymi ,drugi pasek z prawej strony też pod osłoną napęd pompy wtryskowej tu tylko zdejmujesz osłonę i pasek zębaty na wierzchu do rozrządu zrzucasz paski napędowe altka i pompy wspomagania i osłona do odkręcenia reszta jak ustawić na znaki jest na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB