T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 14:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 maja 2017, 08:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 17 maja 2017, 22:15
Posty: 29
model: T4
silnik: 88km
ostrzeżenia: 2

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, kupiłem ( jak można się domyslić ) w dobrej cenie Caravelle z silnikiem TDI 88km.
Auto ogólnie w dobrym stanie do lekkich poprawek, przbeieg 300 tkm.
Problem polega na tym że jest coś z silnikiem, auto strasznie kopci na niebiesko, jak sie zagrzeje to troche przestaje, auto nie ma mocy, nierówno pracuje i ciężko odpala, a żeby tego było za mało to zapala sie kontrolka oleju.
Sprzedający mowi że gdzieś tam był u mechanika bo mu odma lała olej po zgaszeniu , wymienili uszczelki , odme itd i było lepiej ale pojechał bo auto nie miało mocy i wpadało w tryb awaryjny " oni coś tam namieszali" i zaczoł kopcić.
dołozył w ogóle kabel z zasilaniem do pompy wtryskowej a mianowicie do zaworu - ni cholery nie wiem po co bo to nic nie zmienia.

AA i zapomniałbym auto nie chciało odpalic wiec palił go n pych i po tej przygodzie zaczeła mu sie zapalać kontrolka cisnienia oleju.

Ogólnie jestem zaskoczony że tyle rzeczy umiał zepsuć jeden kierowca no ale cóż "Polak potrafi " <england>
pomożecie od czego zacząć to diagnozować bo nie wiem w co ręce włożyć......


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 maja 2017, 09:57 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 października 2014, 19:03
Posty: 167
Lokalizacja: Łęczyca
model: VW T4 holenderka
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 13 razy
Ustawić kąt wtrysku i diagnostyka kompem.
Przy okazji sprawdzić ciśnienie oleju manometrem i pomiar kompresji .
I będziesz wiedział wszystko.


_________________
Jest: VW T4 2001 - 2.5 TDI / VW T4 1995 1.9 TDI - 1Z /LONG Był: VW T4 1991 1.9D - 1X


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 maja 2017, 10:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Podłaczyc pod kompa, sprawdzić rozrząd bo po takim ciąganiu to różnie może być.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 maja 2017, 21:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 17 maja 2017, 22:15
Posty: 29
model: T4
silnik: 88km
ostrzeżenia: 2

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Byłem u dwóch mechaników,jede sprawdził ze turbo stoi, gruszka sie nie rusza i nie ma podcisnienia ale drugi mechanik dotknoł silnika , odpioł odme i powiedział " do remontu" moze w 7tys sie zmiescimy .... takze szukam dalej :)

troche chuczy mi auto podczas jazdy,nie wiem czy to skrzynia czy cos innego, nawalaja te skrzynie w TDI ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 maja 2017, 22:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Lysyzlasu napisał(a):
,jede sprawdził ze turbo stoi, gruszka sie nie rusza i nie ma podcisnienia ale drugi mechanik dotknoł silnika

Tego pierwszego omijaj jak ogień, w tym silniku turbina jest poruszana ciśnieniem nie podciśnieniem, w związku z tym na postoju gruszka się nie ruszy ile byś gazu nie cisnął
Jak napisano ci wcześniej i setki razy na tym forum - to jest silnik sterowany elektronicznie i nic nie wskórasz dopóki ktoś kto się zna na diagnozie TDI ci jej nie zrobi vagiem, w każdym innym wypadku będzie to wróżenie z fusów lub naprawa metodą kosztownej wymianologi chybił trafił.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 maja 2017, 00:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
A chuczeć to mogą nawet chusteczkowe opony. Mialem już tak co prawda w innym aucie ale na jednych oponach nie można było normalnie pogadać a na porządnych jak makiem zasiał, nie ten samochód. To tylko takie małe out do twojego wpisu. ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 maja 2017, 10:35 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Wszelkie wpisy o skrzyni biegów będą kasowane, do tego typu dyskusji jest stosowny dział.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 maja 2017, 13:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 17 maja 2017, 22:15
Posty: 29
model: T4
silnik: 88km
ostrzeżenia: 2

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć, jestem już po diagnostyce, nie jest tak źle, silnik na szczescie zostaje nie musze szukać,
Co wyszło:
napewno Turbo puszcza olej i przez to kopci i nie ma mocy na dodatek wtryskiwacz sterujący podlewa i ma coś kombinowanie przy przewodach.
Pompa wymaga korekty nastawnika bo nastawy wahają sie miedzy 20 /30
I jest słabe cisnienie oleju ale to może być spowodowane brudnym smogiem lub pompa pada powoli
musze sie za wszystko zabrac i przy okazji mam do wymiany rozrzad i uszczelniacze na wałkach ale pozatym kompresja mierzona miedzy 30,2 a 31 na kazdym cylindrze wiec chyba nieźle:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 czerwca 2017, 22:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 17 maja 2017, 22:15
Posty: 29
model: T4
silnik: 88km
ostrzeżenia: 2

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, wszystko wymienione,załozone miedzy innymi:
nowe wtryski z fabryscznie nowymi koncówkami z 1.9 AFN
zregenerowane turbo
wszystkie usczelki nowe
rozrzad
pompa oleju

Auto wkońcu jeżdzi, choć nie dokonca tak jak powinno, troche przy przyśpieszaniu podszarpuje i kopci ( raz na czarno i raz na niebiesko) przypuszczam ze pompiarz musi wyregulować pompe pod nowe wtryski i przejżeć elektrke bo czasem pompa gubi prąd.
pytanie jeszcze odnosnie mocy, czy nawet przy mocniejszych wtryskach nie obejdzie sie bez programu ? moc silnika nie zmienia sie za bardzo po zamianie wtryskow , prawda?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 czerwca 2017, 22:25 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Bez zmiany programu to możesz sobie przy pompie dłubać do upadłego, a i tak nic z tego nie będzie po zmianie wtryskiwaczy. Co najwyżej zabijesz silnik o czym świadczy kopcenie spowodowane niedopalaniem ropy lejącej się z większy wtrysków. To nie 2.4D w którym regulujesz pompę tu regulacja polega na zmianie mapy w ECU.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 czerwca 2017, 09:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 17 maja 2017, 22:15
Posty: 29
model: T4
silnik: 88km
ostrzeżenia: 2

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
OK w takim razie muszę jechać gdzieś na program , macie do polecenia coś we Wrocławiu?
Był kiedyś post na forum i gościu montował takie wtryski bez żadnych zmian w ecu tym się sugerowalem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 czerwca 2017, 21:02 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 283

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 30 razy
ecu na 1 czy 2 wtyczki ? To dużo zmienia....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 czerwca 2017, 23:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
88km ma na 2


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB