T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 26 kwietnia 2024, 16:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 maja 2017, 16:33 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 marca 2017, 15:49
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
model: T4 2002
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Mam do wymienienia obydwa zawory
- N75 sterujący ciśnieniem doładowania
- N18 (czyli też N75) sterujący EGR

Problem w tym że w każdym sklepie mają problem ze zidentyfikowaniem tych części. Nawet w Intercarsie coś kręcili nosem. A moim zdaniem sprawa jest dość prosta :)

Zawór sterujący turbiną różni się od N18. Ten pierwszy jest Made in USA ten drugi Made in Germany. Sprawdzałem na forum i w necie i tak w AJT podobno było.

Zawór N75 w oryginale kosztuje 500zł. Zamienników po prostu nie ma... W zasadzie nie ma innych opcji niż używany/nowy.
Zawór N18 można kupić nowy od 130zł. Oryginał kosztuje 350zł i chyba ku temu bym się skłaniał. Ale czekam na porady. i odpowiedzi na pytania:

1. Czy mogę zastosować dwa takie same zawory ? Obydwa takie jak od sterowania EGR ? Czy one mają te same parametry ?
2. Wiecie gdzie najlepiej takie zawory kupić ? Kupować oryginalne czy zamienniki ? A może używane ?

Zdjęcia zaworów:
Sterujący EGR:
Załącznik:
1.jpg

Załącznik:
2.jpg

Załącznik:
5.jpg

Sterujący turbiną:
Załącznik:
3.jpg

Załącznik:
4.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 maja 2017, 20:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Proponuje szukać- osobówki grupy VAG w TDI w naszych rocznikach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 maja 2017, 22:12 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 marca 2017, 15:49
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
model: T4 2002
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
xxxkamil napisał(a):
Proponuje szukać- osobówki grupy VAG w TDI w naszych rocznikach.


Jako używane czy nowe ?
Zakładam że numery części muszą się zgadzać - nie mam dostępu do danych tych czujników żeby szukać innych które wiem że będą się zachowywał identycznie jak te oryginalne. Miałem nadzieję że może ktoś tu taką wiedzę posiada. Na razie wydaje się że jestem skazany na wywalenie 850zł żeby mieć pewność.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 maja 2017, 22:36 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
to samo
kupuj pierburga o nr 7.21903.70.0


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 maja 2017, 22:50 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 marca 2017, 15:49
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
model: T4 2002
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Jako zamiennik dla obydwu ?
ten od EGR ma numer: 7.21903.20 lub 1H0 906 627.

Ten pierburg nr 7.21903.70.0 będzie dokładnie tym samym za obydwa ?

Znalazłem w dokumentacji że to co podałeś to dokładnie to samo co 1h0 906 627 - czyli ten sam co mam na EGR.
Pytanie czy będzie identyczny jak ten na turbinie ?

Tutaj piszą że na turbinie jest inny zawór z oznaczeniem A na końcu i że to nie są zawory z tą samą charakterystyką:
http://t4-wiki.de/wiki/Ventil_N75_(Ladedruckbegrenzung)#Ausbau_.28AHY.2FAXG.29

Ciekawą sprawą jest to że we wszystkich sklepach z częściami ten zwór kosztuje co najmniej 290zł. Na allegro można go dostać nowego niby oryginalnego za 120zł - podejrzane...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB