T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 10:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 maja 2017, 02:22 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 marca 2017, 15:49
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
model: T4 2002
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Ostatnio rozmawiając z jednym mechanikiem na temat wtrysków w moim T4 wspomniał on że aby mieć pewność że wtryski podają dobre dawki a nie "leją" trzeba je wyjąć i oddać do sprawdzenia. Przy ewentualnych odstępstwach od norm wymienia się końcówki.

Po głowie chodzi mi pytanie... Czy nie da się tego sprawdzić jakkolwiek inaczej ? Ten silnik ma przecież masę czujników i możliwości diagnostycznych. Chociażby logi mogłyby dużo powiedzieć.

Jeśli mogę to sprawdzić softem, poproszę o poradę jak. Jeśli nie - dla pewności wyjmę te wtryski i oddam do sprawdzenia.

Słyszałem o historiach poprzepalanych tłoków bo "wtryskiwacz lał ile wlezie" a żadnego błędu ani problemu w obrotach np. nierównych obrotach silnika nie było. Jest to możliwe czy to bajki ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 maja 2017, 16:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Jedyną w 100% pewna metodą jest wyjęcie i sprawdzenie na odpowiednim urządzeniu. Można posiłkować się wstępnie odczytem korekcji wtrysków w grupie 013, jednak jak wszystkie są padnięte to nic to nie wykaże. Do tego odchyłki w korekcie mogą być spowodowane innymi usterkami, typu słabszej kompresji na niektórych cylindrach itp. Bo sama korekcja wtrysku poszczególnych wtryskiwaczy służy wyrównaniu pracy silnika, więc każda usterka powodująca nierównomierność pracy poszczególnych cylindrów jest wyrównywana poprzez zwiększenie/zmniejszenie dawki paliwa na konkretnym wtryskiwaczu.
Stig napisał(a):
Słyszałem o historiach poprzepalanych tłoków bo "wtryskiwacz lał ile wlezie" a żadnego błędu ani problemu w obrotach np. nierównych obrotach silnika nie było.

Jakieś objawy zawsze są, najczęściej nadmierne dymienie, problemy z odpaleniem, wysokie spalanie.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Stig (środa, 10 maja 2017, 17:36)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 maja 2017, 17:37 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 marca 2017, 15:49
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
model: T4 2002
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Ok, wszystko jasne. Wielkie dzięki za pomoc !


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB