T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 09:38

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 kwietnia 2017, 09:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 15 kwietnia 2017, 14:05
Posty: 9
model: Multivan
silnik: 1.9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam serdecznie wszystkich!

Od niedawna posiadamy T4. Według poprzedniego właściciela, w ostatnim półroczu wymieniony został silnik z 2.4D na 1.9TD (chyba ABL, czekam jeszcze na jakieś dokumenty silnika). Pierwsze dni wszystko okej. Jednak po pokonaniu drogi z Danii do Polski, silnik następnego dnia nie chciał odpalić. Rozrusznik kręcił ładnie, a z rury okazjonalnie leciał dymek. Prawie straciłem nadzieję, jednak w końcu załapał (dodam, że przed tą trasą nie jeździliśmy wiele, ale zawsze palił od strzału). I tak przez kilka dni rano miał ciężko wstać, a było, dodam, ciepło. Kolejne odpalania danego dnia od strzału. Myślałem - świece, będę zmieniał olej i paski, od razu wymieni się świece. Jednak kolejnego dnia nie zapalił, rozładowałem akumulator a potem okazało się że padł rozrusznik. Odpaliłem auto z ciągu i pojechał do mechanika, gdzie otrzymał nowy rozrusznik i świece. Kolejnego dnia rano wracaliśmy do Danii, odpalił rano, więc uznałem, że to świece były winne (poupalane bardzo, mechanik mówił, że musiał być samochód często plakiem traktowany).

Wróciliśmy do Danii, gdzie mieszkamy. Samochód postał kilka dni i znów nie chciał zapalić. Rozrusznik kręcił ładnie. Pomyślałem - paliwo. Luzowałem kolejno wtryskiwacze i sikało z nich paliwo. Użyłem awaryjnie autostartu na bazie eteru i auto zapalił szybko. Filtr paliw wyglądał na stary więc wymieniłem. Czytałem tu na forum, że warto zmieniać 2 razy do roku. Pstartu i oo zmianie filtra, w przewodzie dochodzącym do pompy leciały również bardzo drobne pęcherzyki powietrza. Przewód paliwowy jest w osłonie, ale mam wrażenie, że na fragmencie wychodzącym z filtra pęcherzyków nie ma. Dziś rano znów kręcił, ale nie zapalił. Jedno psiknięcie autostartu i odpalił, po zgaszeniu, pali od strzała, ale jestem pewien, że jutro znów będzie problem. W przewodzie przy pompie nie widziałem już pęcherzyków.

Smacznego jajka! :)

Czytałem, że przyczyną może być kostka stacyjki, ale czy wtedy odpalałby z samostartu? Gdzie jeszcze mogę szukać problemu? Dziwne, że tylko pierwszy raz danego dnia ma problem, potem pali bez problemu. I po zmianie rozrusznika i świec przestał noc i zapalił, a teraz znowu nie chce. Czy coś jeszcze jestem w stanie sprawdzić we własnym zakresie, bo mechanicy tu duuużo kosztują, a zaufania do nich jakoś kompletnie nie mam, jak usłyszałem opinie mechaników w PL o tym jak w naszym T4 dziadowsko położyli przewody hamulcowe i pozostawiali poodcinane niezaizolowane kable po wymianie silnika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 kwietnia 2017, 13:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jak dla mnie to winny ścięty klin i wybite koło na wale korbowym, stąd problem z odpalaniem. Mechanicy powinni po łapach dostać, że nie sprawdzili tego


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 kwietnia 2017, 16:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 15 kwietnia 2017, 14:05
Posty: 9
model: Multivan
silnik: 1.9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Brzmi kosztownie. Czy jestem jakoś sam organoleptycznie np. wzrokowo ocenić czy to to? Czy ze ściętym klinem paliłby z samostartu od strzału?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 kwietnia 2017, 20:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Odpal auto i nagraj filmik jak chodzą koła pasowe z boku silnika na wolnych obrotach. Samostart jak najbardziej może pomóc w odpaleniu i tak jest to kosztowny problem na zachodzie.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 kwietnia 2017, 20:17 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Być może kolega ma rację co do klina , ja jeszcze wpiął bym zaworek zwrotny paliwa przy pompie na zasilaniu ,zaszkodzić nie zaszkodzi a może pomoże, koszt niewielki w PL jakieś 15 złociszy i sam zamontujesz


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 kwietnia 2017, 22:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 kwietnia 2011, 09:15
Posty: 18
Lokalizacja: Radomsko
model: T4Caravelle
silnik: 2,4Diesel

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Mialem podobny przypadek w Szwajcarii, spalem wysoko w gorach na 2500m, rano bylo zimno i nie zapalil, przyjechala pomoc drogowa , psiknela eter i zapalil od pierwszego strzala , koszt 200 CHF. Potem sie okazalo ze swiece byly OK, ale nie mialy napiecia, wiec proponuje aby zmierzyc bezposrednio na listwie (co laczy swiece zarowe).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 kwietnia 2017, 18:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 15 kwietnia 2017, 14:05
Posty: 9
model: Multivan
silnik: 1.9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nagrałem 2 króciutkie filmy, ale nie mogę ich wstawić na forum, bo zbyt dużo ważą, a linkowanie do zewnętrznych serwerów skutkuje odrzuceniem posta :(

Zakładam, że napięcie na świeca h było sprawdzone przy ich wymianie. O zaworku zwrotnym pomyślę, choć na ten moment wydaje mi się, że układ paliwowy nie łapie powietrza i nie ma też innych przesłanek do cofania się paliwa. Czy problemy ze wkładem stacyjki dawałyby takie objawy jak u mnie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 kwietnia 2017, 12:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
kozakmaster napisał(a):
Nagrałem 2 króciutkie filmy, ale nie mogę ich wstawić na forum, bo zbyt dużo ważą, a linkowanie do zewnętrznych serwerów skutkuje odrzuceniem posta :(


Twoje doświadczenia mają związek zapewne ze zdjęciami.
Jeżeli o nie chodzi to na 100%, co do filmów myślę, że administracja nie miała by nic przeciwko, jeśli miałoby to rozwiązać Twój problem, a film jest zbyt duży.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 kwietnia 2017, 13:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Wrzuć na YouTube i daj tu linki


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 kwietnia 2017, 14:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 15 kwietnia 2017, 14:05
Posty: 9
model: Multivan
silnik: 1.9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
https://youtu.be/G-5TGmfRZEo
https://youtu.be/oLJ7tReaAxM

Wcześniej dałem link do albumu udostępnionego na Google.
Z autem bez zmian (samo się nie chce naprawić :) ). Zimny kręci nawet zagaduje ale nie męczę go, bo nawet prostownika pod ręką brak.
Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 kwietnia 2017, 14:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Akurat to koło, które powinieneś nagrać na pierwszym filmiku to zakrywa łapa silnika ;-) Reszta nie ma znaczenia.
Chodzi o to najniżej, które napędza 2 paski (3 faktycznie ale go nie widać z góry bo to rozrząd).

Tak poza tym to ładnie chodzi i może faktycznie to świece żarowe szwankują
Pozdrawiam


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 kwietnia 2017, 14:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
A co z kątem wtrysku ?
Jak dla mnie praca trochę twarda (ale to tylko filmik).


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 kwietnia 2017, 16:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 15 kwietnia 2017, 14:05
Posty: 9
model: Multivan
silnik: 1.9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Probe041 napisał(a):
Akurat to koło, które powinieneś nagrać na pierwszym filmiku to zakrywa łapa silnika ;-) Reszta nie ma znaczenia.


To ono jeszcze chyba pod tą dolną osłoną? :) Tak czy inaczej pora odwiedzić mechanika. Jak się problem rozwiąże, dam znać co i jak było. Dzięki za pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 kwietnia 2017, 16:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Nie jest pod osłoną, bez problemu zobaczysz od góry, napędza rozrząd, pasek wielorowkowy osprzętu i klinowy dla wspomagania.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 kwietnia 2017, 18:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 15 kwietnia 2017, 14:05
Posty: 9
model: Multivan
silnik: 1.9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
To będzie to koło? :)
https://youtu.be/BjPQUWdu71M


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 kwietnia 2017, 18:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
To nie problem z klinem ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 kwietnia 2017, 18:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 15 kwietnia 2017, 14:05
Posty: 9
model: Multivan
silnik: 1.9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Uff! Dzięki wielkie :) Czyli do sprawdzenie napięcie na świecach i kąt wtrysku. Bezpiecznik od świec ten przy aku mam "w formie kabla" zamiast płytkowego(taki mi przymocowali awaryjnie, bo właściwego nie było pod ręką), jak tylko dokupię, wymienię na taki o właściwych parametrach. Ale chyba sam ten fakt nie powinien mieć wpływu na pierwsze odpalenie(?).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 kwietnia 2017, 20:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 kwietnia 2011, 09:15
Posty: 18
Lokalizacja: Radomsko
model: T4Caravelle
silnik: 2,4Diesel

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Sprobuj jescze zrobic taki eksperyment, polacz kabel ( dosc gruby) z plusem akumulatora ( uwazaj aby go nie zewrzec z masa samochodu ), i przyluz na krotko ( okolo 5 -7 sek) do listy ze swiecami zarowymi. Powinno przadnie zaiskrzyc poczas przykladania, bo prad bedzie ponad 20 A, a potem szybko odpalic( moze druga osoba). Jezeli zadzila to cala elektryka swiec do kontroli wlacznie z przekaznikiem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 kwietnia 2017, 21:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 15 kwietnia 2017, 14:05
Posty: 9
model: Multivan
silnik: 1.9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
A czy nie to samo będzie jak połączę plus z akumulatora do bezpiecznika świec? Stamtąd juz chyba idzie prosto na świece z pominięciem przekaźnika i sterownika? Mam mimo wszystko wrażenie, że przekaźniki okej, a świece NGK nowe założone 2 tygodnie temu.

Czy jeśli czujnik temperatury w głowicy byłby niesprawny, to lampka grzania świec na tablicy też by świeciła normalnie i gasła? Dużo czytam i myślę, ale chyba za mało wiem żeby coś wymyśleć...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 kwietnia 2017, 21:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 kwietnia 2011, 09:15
Posty: 18
Lokalizacja: Radomsko
model: T4Caravelle
silnik: 2,4Diesel

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Tak , masz racje ten kabel z bezpiecznika idzie juz na swice zarowe,ale pozostaje jeszcze kontrola zlacza tego kabla z listwa swiec zarowych. U mnie jest to dosc niedostepne pod pompa wtryskowa i tam wlasnie byla usterka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB