T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 06:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 kwietnia 2017, 14:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 5 kwietnia 2017, 22:26
Posty: 3
model: t4
silnik: 2.4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam niedawno zostałem posiadaczem VW T4 2.4D z 1993 roku wersja multivan.
Niestety już po kilku dniach wysiadł rozrusznik, Więc zakupiłem nowy po regeneracji zamontowałem i tu zaczeły się moje kłopoty.
Rozrusznik owszem kręcił ale wydawał z siebie dziwne dzwięki charczenia i auto udawało się odpalić dopiero za którymś razem, zazwyczaj za 4/5. Gdy silnik był ciepły ta liczba spadała do 1/maks 3 prób. Autko charczało trzeszczało nie odpalało za pierwszym ale jakoś w końcu zawsze odpalało i jechało więc olałem sprawe, aż do dnia Wczorajszego gdy wsiadam do samochodu a tu nic, kręciłem dobre 15/20 min a tu nic dzwięki z rozrusznika były standardowe ale ani na ssaniu ani bez autko nie mogło odpalić. dzień przed tym był ciepły dzień i w połowie trasy zauważyłem jak by VW stracił tak z 1/3 mocy ale po dojechaniu na miejsce zgaszeniu odczekaniu godziny autko zapaliło i cały powrót do domu był bez żadnych odczuwalnych spadków mocy. tylko że na drugi dzień właśnie wszelki próby odpalenia go rozrusznikiem nie dawały żadnych rezultatów. Samochód odpalił na pych trzymał się na obrotach jezdził normalnie ale po odstaniu kilku godzin dalej nie da się go odpalić.

i tutaj proszę o diagnozę was drodzy forumowicze. :3 za wszelkie odpowiedzi dziękuje bedą dla mnie na pewno bardzo ważne i pomocne :3


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 kwietnia 2017, 21:16 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
pompa wtryskowa do sprawdzenia
świczki żarowe do sprawdzenia


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 kwietnia 2017, 00:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 5 kwietnia 2017, 22:26
Posty: 3
model: t4
silnik: 2.4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam jak sprawdzić czy pompa pracuje prawidłowo ?
świece żarowe sprawdzane multimetrem bez wykręcania wydają się w porządku.
Niedawno ciekł olej z plastikowego dekielka pompy vakum, uszczelniłem to i bus chodził przez długi czas dobrze czy mogło się tam coś dodatkowo wydarzyć ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 kwietnia 2017, 11:31 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Tak jak kolega wyżej pisze te elementy do sprawdzenia ,a nawet co do świec wymiana i to wszystkie bez znaczenia czy dwie jest dobre a reszta nie ,miałem taki problem że w lecie nie chciał zapalić ,konstrukcja silnika jest taka (komora wstępnego spalania ) że jak trzy świece padnięte to auto może nie zapalić ,a co do rozrusznika jak zakładałeś to sprawdziłeś tulejkę w obudowie skrzyni biegów jeśli była zużyta to nie dziwne że wydawał niepokojące odgłosy, chyba że rozrusznik był z podporą wirnika ,a jeszcze co do pompy jeśli jest silnik gorący a chcesz go odpalić polej zimną wodą po pompie doraznie może pomóc ale bez naprawy się nie obejdzie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 kwietnia 2017, 14:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 5 kwietnia 2017, 22:26
Posty: 3
model: t4
silnik: 2.4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wymieniłem rozrusznik, bus ładnie kreci ale dalej nie może odpalić na zimnym świece grzeją. mam podejrzenie że wysiadła pompa waku/vaku znajduje sie przykręcona do bloku silnika od spodu po prawej stronie widziałem poradnik jak ją naprawić za pomocą podkładek pod sprężyne niestety nie mam pojęcia jak tą pompę wymontować żeby ropa czy olej się na mnie nie wylały. proszę o radę


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 kwietnia 2017, 20:26 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Jak sprawdziłeś czy świece grzeją tylko multimetrem? Ja sprawdził bym każdą osobno , nie wierzę że doszedłeś miernikiem do świecy za pompą wtryskową, a sprawdzenie wszystkich naraz nie jest miarodajne i jeszcze co ma pompa vacum do palenia ta część stwarza podciśnienie i nie wiem co miała by wspólnego do rozruchu MOŻE SIĘ NIE ZNAM , niech wypowiedzą się koledzy bardziej obeznani


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 kwietnia 2017, 21:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Vakum nie ma nic wspólnego z odpalaniem za to z brakiem hamulców wszystko, więc gdyby padła to nie miałbyś zapewne podejrzeń tylko pewność po pierwszym hamowaniu. ( opis naprawy podkładkami dotyczy stukania vakum, a nie jej padnięcia ). Do tego jest ona przykręcona do głowicy, a nie do bloku i nie ma w niej żadnego plastikowego dekielka. Także opisz element który uszczelniałeś bo według mnie to nie vakum ( może jakieś foto )
Pompę wtryskową może ci sprawdzić tylko fachowiec.
Świece żarowe można w 100% sprawdzić tylko je wykręcając i podpinając na krótko pod aku sprawdzając stopień i równomierność nagrzania. Każda sprawna świeca pobiera 10A prądu, wszystkie razem 50A nie widziałem jeszcze w życiu multimetru który byłby w stanie pomierzyć takie natężenia prądu nie idąc z dymem, do takiego pomiaru trzeba mocno profesjonalnego sprzętu który trudno nazwać multimetrem. Także ja uznaję, że nadal nie wiesz czy świece są sprawne.
Co z innymi tak zwanymi podstawami czyli filtr paliwa, zapowietrzenie układu paliwowego.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 kwietnia 2017, 11:36 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Pewnie sprawdzil miernikiem na przejscie I wszystko. Wymontowac I sprawdzic pod aku lub prostownikiem najlepiej, ale ciezko dojsc do dwoch swieczek. W 2.5tdi jest troche lepiej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 kwietnia 2017, 13:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
A co sądzisz o sprawdzaniu świeczek miernikiem cęgowym? Bo na mój rozum (na razie teoretycznie) to jak ciągnie 10A to chyba musi się grzać?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 kwietnia 2017, 13:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Można zmierzyć oporność świecy żarowej jak ktoś ich bardzo nie chce wykręcać :)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 kwietnia 2017, 09:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Kenobi napisał(a):
Co z innymi tak zwanymi podstawami czyli filtr paliwa, zapowietrzenie układu paliwowego.

Do powyższych dopiszę jeszcze Bezpiecznik na nadkolu i przekaźnik w skrzynce bezpieczników.
Jak sprawdzić świece
https://www.youtube.com/watch?v=eluRgwpr1IM


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB