T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 21:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 kwietnia 2017, 21:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 czerwca 2014, 09:18
Posty: 4
model: jeszcze wybieram
silnik: jeszcze wybieram

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich użytkowników T4! <england>

Przeglądam Wasze forum od 2 lat i przyszedł wreszcie czas na pierwszy post.
2 lata temu kupiłem Multivana 2001r ACV, 430 000km. Auto używane jako rodzinne.

Historia po zakupie:
Silnik prawdopodobnie ma wgraną inną mapę - osoby, które jeżdżą 151km mówią że "coś za szybki"(może być to tylko wrażenie, bo zegary przekłamują GPS 160km/h zegary 180km/h).
Od początku problemy ze wspomaganiem.Trzecia pompa i dalej ciężko kręci się kierownicą zwłaszcza w lewo. Po wymianie piszczących sworzni górnych i dolnych brak poprawy. Przy drugiej wymianie pompy wspomagania piszczenie paska wielorowkowego. Okazało się, że koło pasowe bije. Rozebrałem rozrząd - zaolejony. Wymiana uszczelniacza na wale, na wałku rozrządu, uszczelka miski olejowej itd. Czoło wału: powierzchnia uszkodzona, miejsce na klin wybite. Podkładkę diamentową ktoś dał pomiędzy śrubę a koło pasowe. Koło rozrządu i pasowe "sklejone" ze sobą mimo wykręcenia 4 śrub. Czoło frezowane na aucie, nowe koło pasowe(corteco) i zębate + pompa i wszystkie paski, rolki itp. Rozrząd robiony na blokadę i zegar w pompę na 0,55. Śruba oczywiście nowa dokręcona według instrukcji.

Problemy:
1. Pali "od strzała", ale kąt wtrysku bardzo skacze 60 - 100. Koło pasowe już się nie buja. Napinacze pasków delikatnie drgają, ale nawet nie 1 mm na końcu strzałki.

2. Czasami odpala i nierówno pracuje. Pomaga ponowne odpalenie po którym od razu sam gaśnie. Kolejne odpalenie i silnik pracuje normalnie. Zimą lub zimny odpala ok. Jak ciepło zdarzało się to raz na miesiąc, później coraz częściej - teraz nawet kilka razy dziennie.
Zdarza się też, że na zegarach pokazuje temp. zew. np.: 65 st. C. Po odpaleniu szybko spada do rzeczywistej.
Czy ma to związek z nastawnikiem? Może czujnik temp. paliwa?

3. Przy mocnym przyśpieszaniu dymi na czarno. Łatwo się nim wyprzedza, ale trochę głupio tak kopcić. Katalizator raczej wycięty. (spawy na wydechu) Wtryski i EGR nie sprawdzane. Pedał gazu wygląda na podmieniony i jakoś tak dziwnie wysoko leży, wyżej niż hamulca i sprzęgła. Jak sprawdzić czy mapa była przerabiana?

4. "Coś" dzwoni. Kolega który miał T4 stwierdził dwumasę, bo po wciśnięciu sprzęgła była cisza. Teraz dzwoni coraz głośniej, po wciśnięciu sprzęgła ciszej, ale już coś słychać. Dzwoni jak jest ciepły, zimny cisza. Biegi od początku wchodzą oporniej niż w innych, ale nie jakoś bardzo ciężko. Olej w skrzyni wymieniony po zakupie na zgodny ze specyfikacją. Stary był czarny i gęsty. Po zmianie biegi wchodzą lżej. Przy przyśpieszaniu/ruszaniu nie szarpie, jazda jest płynna.

Jak diagnozować te usterki? Jakieś tam warunki mam (garaż, narzędzia, kabel itd.) Na dwumasę i nowy wał kasy brak.

Chwała tym, którym się chciało doczytać do końca.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 kwietnia 2017, 12:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
p1lot napisał(a):
Jak diagnozować te usterki? Jakieś tam warunki mam (garaż, narzędzia, kabel itd.)

Co do dymienia, kąta wtrysku itp potrzebna na początek kompleksowa diagnoza komputerowa, wtedy nie będzie gdybania czy ma inną mapę czy nie ma, czy czujniki dobrze działają czy nie itp. To jest silnik sterowany elektronicznie i jak nie raz już tu pisano bez tego to jest tylko wróżenie z fusów lub kosztowna wymianologia na chybił trafił.
Także do dłubania przy tym silniku brakuje ci jeszcze laptopa z VAGiem <cool>
W tym silniku nie da się ustawić poprawnie kąta wtrysku, pompy itp tylko na zegar i blokady, wymagana jest jeszcze korekta po odczycie Vagiem. Wszystko na forum opisane


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 kwietnia 2017, 13:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 czerwca 2014, 09:18
Posty: 4
model: jeszcze wybieram
silnik: jeszcze wybieram

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za odpowiedź.

Korekty Vagiem nie zrobiłem - ręce mi opadły po sprawdzeniu kąta wtrysku i jego podskoków<bezradny>

Testowo robiłem logi:
statyczny: http://vaglog.pl/log-000_V35uLY9.html
dynamiczny: http://vaglog.pl/log-011_47K91.html

Coś czuję że do kompleksowej diagnozy to za mało. Dzisiaj wreszcie mam możliwość wykonania logów w 2 osoby, więc proszę o podpowiedzi, które grupy logować dynamicznie i statycznie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 kwietnia 2017, 14:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
viewtopic.php?f=15&t=2850
Loguj maksymalnie dwie grupy na raz, gęściej zapisuje = więcej widać
W dynamice dobrze robić pary: 003-011, 008-010, 004-001 ale to tylko moje zdanie aby łatwiej robić porównania


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 kwietnia 2017, 21:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 czerwca 2014, 09:18
Posty: 4
model: jeszcze wybieram
silnik: jeszcze wybieram

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za linka! Świeże logi:

Statyczny:
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_97Hn2.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_O5Amc.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_99OeT.html

Dynamiczny:
Grupy 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log-003_008_011_784L3.html
Grupy 003, 011: http://vaglog.pl/log-003_011_J05tfE.html
Grupy 008, 010: http://vaglog.pl/log-008_010_qJ5qI11.html
Grupy 001, 004: http://vaglog.pl/log-001_004_L2G3jR.html

Basic settings:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_NUDWy.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_n2JQBD.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_rgvUy.html

Czy ktoś może spojrzeć w te logi i dać jakieś wskazówki?
Nawet jak znalazłem odpowiedzi co jest co, to wciąż nie wiem jak je interpretować.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 kwietnia 2017, 20:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Logi nie wskazują na zmianę mapy, z grubsza ECU żąda dawki, doładowania w normie dla ACV.
Sory resztę napiszę jutro jak wrócę z działki, bo na mobilnym necie co tu mam to się nie da nic zrobić poza poczytaniem onetu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 kwietnia 2017, 21:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 21:53
Posty: 110
Lokalizacja: podwarszawa
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 12 razy
Dawka paliwa jest za mała.Powinna być 3-3,5.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 kwietnia 2017, 21:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Bez przesady, serwisowo jest między 4 a 5, poniżej to już trzeba samemu dłubnąć, oryginalnie z fabryki nie wychodziły pompy poniżej 4.5
Problem jest w tym, że oprócz kąta skacze też dawka i to zarówno w statycznym w grupie 001 na wolnych obrotach ( które też się bujają ), ale także w dynamice w grupie 008 widać, że nawet w kolumnie " decyzja kierowcy " czyli reakcja na pedał gazu też skacze pomimo, że w grupie 010 odczyt pokazuje 100% wciśnięcia. Pierwszy raz takie coś widzę jeśli chodzi o grupę 008. Co do wahań w 001 to takie objawy widziałem przy zasyfionym nastawniku ale wtedy były też inne objawy czyli szarpania przy jeździe ze stałą prędkością.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 kwietnia 2017, 22:49 
Online
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Sprawdź wiązkę do nastawnika na pompie


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 sierpnia 2018, 19:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 czerwca 2014, 09:18
Posty: 4
model: jeszcze wybieram
silnik: jeszcze wybieram

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Odkopuję swój wątek.
Wiązkę zgodnie z zaleceniem sprawdziłem wtyczkę do pompy, psiknąłem kontaktorem i problem nierównej pracy praktycznie zniknął.


Zaczął jednak pojawiać się notlauf.
Na początek wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia, bo z racji wieku były już postrzępione i rozszczepione na końcówkach.
Pomogło na krótko.

Błąd sterownika:
1 Błąd Zapis.:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent

W weekend jechałem trasę 600km i zauważyłem:
- powolne rozpędzanie na 5. biegu pozwala osiągnąć nawet 140km/h (autostrada) - błędu brak
- próba dynamicznego wyprzedzania na 4. lub 5. biegu z gazem w podłodze - gwarancja błędu
- przez pierwsze 50km błąd nie występował wcale i 160km/h można było jechać (gps)

Dzisiaj zrobiłem logi i jak na złość błędu brak. Logi robione na 3. biegu.
Proszę o pomoc w poszukiwaniach. Logi z wykresami:

statyczne:
http://vaglogger.apphb.com/log/5b69d05371daa46e6038ec9f
http://vaglogger.apphb.com/log/5b69d05371daa46e6038ec9e
http://vaglogger.apphb.com/log/5b69d05471daa46e6038eca0

BS:
http://vaglogger.apphb.com/log/5b69d05471daa46e6038eca1

https://log.malonetuning.com/chart/2365 ... AAAA%3D%3D

https://log.malonetuning.com/chart/2365 ... KqcMKmAAAA

dynamiczne:
http://vaglogger.apphb.com/log/5b69d05371daa46e6038ec9d
http://vaglogger.apphb.com/log/5b69d05371daa46e6038ec9c
http://vaglogger.apphb.com/log/5b69d05371daa46e6038ec9b

Nastawnika nie ruszałem.
Nie wiem czy EGR jest zaślepiony.
Z interpretacją logów dalej leżę.


Edit:
Przejrzałem kilka wątków na forum i znalazłem:

"Wiem, że gruszkę da sie sprawdzić VAGiem 01 => 08 => KANAŁ 011 => SWITCH TO BASIC SETTINGS, a jak sprawdzić pracę EGR?
tak samo tylko w kanale 003, wtedy powinien zmieniac się odczyt wartości zasysanego powietrza około 250 = EGR otwarty, około 450 = EGR zamknięty"

czyli u mnie wychodzi że EGR zamknięty/niesprawny?
https://log.malonetuning.com/chart/2365 ... YmHsKmAAAA
Rurka łącząca dolot z wydechem jest. Blach zaślepiających na pierwszy rzut oka nie widziałem.

Sztanga wastegate rusza się lekko, jak dmuchnę w wężyk do niej to też się ładnie wychyla.

Edit2
- EGR - nie jest zaślepiony, ale zauważyłem że w gruszce jest wywiercona dziurka od spodu, tak że podciśnienie nie porusza dźwignią. Syf w dolocie umiarkowany. Będę zamawiał blaszki do całkowitego zaślepienia
- klapka gasząca jest i działa - była czysta

Dzisiaj wyczyszczę i sprawdzę N75 - mam taki https://www.vwt4forum.co.uk/picture.php ... reid=14264


Edit3
Nikt się nie wypowiedział, ale może komuś się przyda:
- czyszczenie N75 rozwiązało problem, przytkane było sitko
- zawór https://a.d-cd.net/b525346s-960.jpg daje się rozebrać i poskładać bez klejenia itp.
- testowanie gruszki pompką, może spowodować wychylenie sztangi poza zakres pracy i zablokowanie klapy w pozycji otwartej :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB