T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 10:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 marca 2017, 15:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 14 lipca 2016, 11:33
Posty: 9
model: multivan
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
W moim Multivanie 2.4D z 93r. Miesiąc temu miałem wielki wyciek oleju, po oględzinach przez mechanika diagnoza padła na uszczelkę wału i czujnik oleju. Zostały wymienione i faktycznie wycieków nie ma. Przy okazji doradzono mi abym wymienił rozrząd, skoro silnik już był rozebrany odpadają koszta ponownego rozłożenia, do wymiany paska zostało mi 10 000km więc się zgodziłem.
Po wymianie silnik zaczął szarpać, najmocniej przy zmianie biegu z 3 na 4, na wolnych obrotach utrzymuje obroty, nie skacze, rusza z 1 bez problemu. Szarpanie pojawia się poniżej 2000 obrotów. Wiem że przy za małych obrotach szarpie, ale bez przesady, wcześniej tzn przed wymianą rozrządu nie było takich objawów. Liczyłem na to, że pasek musi się ułożyć, coś musi się zgrać i wszystko ustąpi. Dodam jeszcze, że mechanik stwierdził że poprzedni pasek był luźny, nie wiem co to znaczy. Auto jeździło dobrze, można było przy 1000 obrotach na 3 biegu jechać i nic nie szarpało. Dodatkowo silnik strasznie głośno pracuje, niedługo zacznę jeździć w słuchawkach wygłuszających bo po przejedzeniu 30km zaczyna już głowa boleć.
Czy jest to wszystko powiązane z wymianą rozrządu??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 marca 2017, 15:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Moze coś z pompą wtryskową przestawili.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 marca 2017, 19:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Głośna praca sugeruje źle ustawiony kąt wtrysku, mocno przyspieszony, a to może także powodować szarpanie.
Mało fachowa wymiana rozrządu i tyle.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 marca 2017, 20:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 14 lipca 2016, 11:33
Posty: 9
model: multivan
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Szwankuje mi również cięgno ssania. Zacznę zatem od ustawienia kąta wtrysku. Dzięki :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB