T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 13:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 marca 2017, 18:59 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 21 lutego 2017, 08:41
Posty: 3
model: VW T4 Oettinger
silnik: 2.4TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich serdecznie, w końcu dołączyłem do zacnego grona.....forum gurus VW
Mam pytanie o wyprzedzacz zapłonu. Mianowicie świeżo zakupiony VW T4 2.4D TD (oryginalny Oettinger Turbo) z prawdziwym przebiegiem 267.000 po odpaleniu troszkę nierówno pracował i puszczał chmurę białego dymu. Dopiero po wyciagnieciu dźwigni wyprzedzacza problem znikał, autko po minucie już chodziło pieknie bez wyprzedzacza... Az pewnego dnia będąc wysoko w górach na wys. 1800m i temperaturach typu 3 stopnie po nocy odpalal bez dzwigni z ogromną ilością chmury białego dymu i długo nie mógł się uspokoic. Jakby nie pracowały wszystkie gary, nierówno trzesło ,Mega chmura....Wiec nauczony przykładem, na kolejnym wyjezdzie w góry odpaliłem z wyprzedzaczem i był spokój. ....Ale gdy po kilku minutach jazdy chowalem wyprzedzac to troche jednak dymku białego na wolniejszych obrotach popuszczał. Na nizinach brak tego problemu choc ten wyprzedzacz juz mam ciągle wyciągniety tak na pół i zero problemu. Mogę grzac 110 nonstop i zero dymka.Dodam że nie jestem w kraju i nie mogę tak sobie podjechać do znajomego mechanika, bo siedzę w Hiszpanii gdzie odwalają takie fuchy ze wszystkim i za taką kasę że zastanawiam sie nad przyjazdem do kraju i załatwianiu paru rzeczy z autkiem.... Wydaje mi się że mój problem jakby troche nasił się , choć może mi sie wydaje. Autko mam dopiero 5 m-cy. Nie bierze oleju. Pytanie.....czy można jeździć na wyciągniętym wyprzedzaczu, czy uszkadza to coś? Bo wydaje się że auto chodzi idealnie z ta wajchą wyciągniętą. Wiem ,że trzeba będzie cos ustawic w kraju.....tylko co? Dokumentację Oettingera mam i tam podają takie coś Forderbeginn einstallen 0,90-0,95 ..... Czy może coś przeskoczyło na pompie, lub rozrządzie? Z góry dziękuję za jakieś info. <hi>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 marca 2017, 20:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Nie można, trzeba ustawić kąt wtrysku zegarem.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 marca 2017, 21:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
A jak się zapomni wsunąć, to co się dzieje z silnikiem? Bo ja po odpaleniu na zimno już po dwóch minutach nie słyszę różnicy i przez to zapominam :oops:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 marca 2017, 21:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 sierpnia 2013, 22:36
Posty: 113
Lokalizacja: Norwegia JP32KK87
model: t4 99 westfalia 94
silnik: 2.4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 7 razy
Witaj miałem ten sam problem w 2.4 d 99 rok po odpaleniu bez wyciągniętego wyprzedzenia zapłonu dyma puszczał i nie równo pracował
Pokonywałem tą samą drogę co dzień przez rok do pracy i z powrotem tylko że z powrotem droga na odcinku 5-6km była pod górę jeżeli jechałem na wciśniętym tzw. ssaniu czyli wyprzedzaczu to na połowie tej drogi musiałem redukować nawet do 3 biegu. Odkąd zacząłem jeździć na wyciągniętym ssaniu autko było zwinniejsze mocniejsze i odpalało bez problemu. Pewnego dnia postanowiłem zblokować wyprzedzacz na stale na pompie czyli rączka była wciśnięta a dźwignia na pompie była w pozycji tak zwanego ssania i tak jeździłem spalanie było w normie.
W 2016 roku bylem moim vw t4 99 r w Polsce i zaczęło mi cieknąć paliwo z pompy na dźwigni dodawania gazu pojechałem do znajomego pana pompiarza który stwierdził ze musi wyjąć pompę wymienić uszczelnienie na walku i sprawdzić ją ciśnieniowo. Zapytał mnie jak ja tym autem jeżdżę czy ono ma w ogóle silę skoro mam tak późny kąt wtrysk ustawiony na pompie. Odpowiedziałem mu ze jeżdżę na wyciągniętym tak zwanym ssaniu. Po naprawie pompy gość ustawił mi kąt wtrysku jak on to powiedział tak jak książka pisze, a dźwignie wyprzedzania podpiął z powrotem do linki tak jak powinna być a nie że była cały czas podparta.
Samochodzik od tamtej pory zachowuje się tak jakby dostał z 20 koni więcej, pali od strzała i rano nie kopci
Taka to moja historia


Ostatnio edytowano piątek, 10 marca 2017, 21:47 przez mario78, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 marca 2017, 21:38 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Co to za silnik 2,4D TD Oettinger Turbo? Może mi ktoś wyjaśnić, bo w żadnej literaturze dotyczącej T4 takiego nie znalazłem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 marca 2017, 21:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Taka tam firma montowała turbo do 2.4d i intercooler :D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 marca 2017, 21:57 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 21 lutego 2017, 08:41
Posty: 3
model: VW T4 Oettinger
silnik: 2.4TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Firma ktora tuningowala Vw od lat chyba 60 tych i byla oficjalnie uznana przez VW . Ich tuning w przypadku mojego busa to cala lista czynnosci, plus wymiana 5 ego biegu na dluzszy.Mam taka liste po niemiecku.Byla wersja z Intercooler i bez, moja jest bez. Wzrost momentu obrotowego o 30% czyli 215 Nm a moc wzrost o "tylko" 23% do 95 koni....w necie jest troche .Firma dziala do dzisiaj.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 marca 2017, 22:39 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Ta wajcha przyspiesza kąt wtrysku, skoro bez nie jest źle to coś musi się rozregulowywać i opóźnia ci się kąt wtrysku, czego masz klasyczne objawy. W 2.4D nic innego to cięgno nie powoduje więc chwilowo można jeździć z wyciągniętym. Jednak jak najszybciej do mechanika aby sprawdził rozrząd i ustawił pompę tak jak ma być.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 marca 2017, 18:59 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 21 lutego 2017, 08:41
Posty: 3
model: VW T4 Oettinger
silnik: 2.4TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzieki za porady.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 marca 2017, 23:26 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Ja znow wcale z tego nie korzystałem. Miałem odpiete na pompie. Podczas użytkowania auta niewiele mi dawało używanie tego. Ani lepiej czytaj- łatwiej zapałał. Moze w zime przy -20 'C cos by pomogło.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 marca 2017, 13:39 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Tego "ssania" wg instrukcji powinno się używać w zakresie temperatur od +18 do -15.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 marca 2017, 15:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 14 lipca 2016, 11:33
Posty: 9
model: multivan
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
W moim 2.4D z 93r. zimą kiedy było -15 na wyciągniętym ssaniu nie odpalał wcale, i nie tylko w mrozy, zazwyczaj lepiej odpala bez ssania. Kiedy ssanie było wyłączone (schowana wajcha) auto odpalało i nierówno pracowało więc dopiero wtedy na parę minut wyciągałem wajchę i obroty wracały do normy. i tak za każdym razem, odpalam na wyłączonym po czym wyciągam na chwilę. W zasadzie nic z tym nie robiłem bo auto działa, z tego co wydze chyba pora jechać na ustawienie kąta wtrysku?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB