T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 10:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 marca 2017, 21:43 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Dzisiaj sprawdzone, kręci się luźniutko. Myślałem że może wciągnęła jakieś resztki tego silikonu sanitarnego, ale nic tam nie ma


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 marca 2017, 21:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
garbaty napisał(a):
Upust to te "drzwiczki" które otwiera aktuator z gruszki? jeśli tak to to cudo jest cały czas zamknięte.

Tak, to działa tylko podczas jazdy ( pod obciążeniem ), otwiera bajpas aby spaliny omijały gorący wirnik turbiny spowalniając ją do zadanego ciśnienia. Otwiera go ciśnienie wytworzone przez turbinę pod kontrolą N75
garbaty napisał(a):
mam na myśli że turbo by pompowało, ale powietrze zamiast iść do komory uciekało by np między słupkiem a kolektorem

Nie do końca rozumiem ale chodzi mi o to, że turbina pompuje ale powietrze gdzieś ucieka z dolotu ( takie objawy spotkałem przy pękniętym IC ), a że ta turbina mocna nie jest, to nie jest w stanie wyrównać ubytku.
garbaty napisał(a):
ale nie byłoby prawidłowego przepływu przez MAF i silnik by się dławił i falował obrotami?

W tym TDI nie ma takich akcji, jak nie ma przepływu powietrza przez przepływomierz to tnie dawkę i fura nie jedzie, jak po drugiej stronie nie tworzy ciśnienia to tak samo. Nic nie faluje, nie dławi się, po prostu nie ma mocy.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 marca 2017, 22:06 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Kenobi, turbawki nie słychać a grucha się nie rusza ani pod obciążeniem ani bez niego w zakresie do 4000rpm (zamontowałem telefon pod maską i nagrywałem). Jeśli nawet kolektor jest nieszczelny to zawór turbiny powinien się otwierać,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 marca 2017, 23:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
garbaty napisał(a):
Jeśli nawet kolektor jest nieszczelny to zawór turbiny powinien się otwierać,

Nie. Dopóki w kolektorze ( odczyt z czujnika w IC ) nie zostanie osiągnięte ciśnienie powyżej 0,8 bara upust się nie będzie otwierać.
W tych twoich logach szczątkowych widać, że się nie otworzy bo ciśnienie jest niewiele ponad 0,1, N75 otwarcie 12.8% = zamknięty


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 marca 2017, 23:26 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Dzięki za cierpliwe wytłumaczenie. Jutro zacznę od sprawdzenia raz jeszcze czy turbina kręci się luźno od strony zimnej i jadę po nowe uszczelki pod egr i kolektor. Jeśli to nie pomoże to będę dalej Was męczył

znalazłem przyczynę. dzisiaj ponownie wywaliłem IC, zacząłem już sprawdzać rzeczy których nie ruszałem i okazało się, że dolna nakrętka aktuatora była odkręcona dając przy dźwigni zaworu turbiny dobry centymetr luzu. na oko te nakrętki i gwint są w takim stanie, że nie miały prawa się odkręcić, sporo rdzy i nalotu od temperatury... a jednak. skręciłem na locktide i niestety na oko. logi z powrotu do domu poniżej, miejsca gdzie mogłem wcisnąć trochę wiecej gazu zaznaczyłem markerem w VCDS.

http://drive.google.com/open?id=0B0tgdTp9ZSouWTRXSkxqQjYtMUE


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 marca 2017, 09:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Aby poprawnie zinterpretować logi muszą być zrobione jak należy
3 bieg i od 1600obr pedał w podłogę do 4000obr, z tego co wkleiłeś nic nie da się powiedzieć
Do tego maksymalnie dwie grupy na raz np: 011 z 003, 008 z 010 na początek te wystarczą


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 marca 2017, 09:39 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Z tego co piszesz to usterka byla jeszcze przed czyszczeniem dolotu. Jezdziles I nie czules ze auto nie ciagnie? Czasami tez mysle sobie jak mi walnie przeplywka to tez moge jezdzic jakis czas I nie wyczuje ze auto stracilo jakis procent mocy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 marca 2017, 13:04 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
peters napisał(a):
Z tego co piszesz to usterka byla jeszcze przed czyszczeniem dolotu. Jezdziles I nie czules ze auto nie ciagnie? Czasami tez mysle sobie jak mi walnie przeplywka to tez moge jezdzic jakis czas I nie wyczuje ze auto stracilo jakis procent mocy.

Nie zauważyłem tego problemu, czuć było wyraźnie przyspieszenie od 2100~2200 obrotow. Po przesiadce z 4l benzyny raczej trudno byłoby mi wyczuć braki w "mocy" tdi ;) w każdym razie przed czyszczeniem mogłem wyprzedzać na trasie ciężarówki, po już nie było takiej opcji.

Po przejechaniu dzisiaj kilkudziesięciu km stwierdzam co następuje:

Po czyszczeniu egr i dolotu bus przyspiesza na 4tym biegu płynnie i dynamicznie już od ok 1700rpm. Nie słychać świstu turbawki, nie wiem czy to kwestia czyszczenia czy prawidłowego zmontowania dolotu, nie na silikon sanitarny.

Nakład pracy stosunkowo niewielki, koszt znikomy (2puszki chemii do czyszczenia piekarników, benzyna ekstrakcyjna lub spray do czyszczenia hamulców, kawa i tabliczka czekolady plus kilkanaście PLN w monetach jeśli wrzucasz do słoika za każde brzydkie słowo bo bez tych nie odkręcisz środkowych śrub mocujących kolektor ssący).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 marca 2017, 22:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Kolektor najlepiej wypalić najskuteczniejsza metoda


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 marca 2017, 22:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Najprościej potraktować ultradźwiękami w myjce ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 marca 2017, 22:30 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Myjką tych rozmiarów nie dysponuję, a wypalanie nie zaszkodzi kolektorowi? czy to jakieś duraluminium czy żeliwo?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 marca 2017, 22:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Stop alu, wypalenie nic nie szkodzi tylko nie wolno przegrzać aby nie stopić, wlewasz benzyny i podpalasz bierzesz powietrze z kompreora i delikatnie dmuchasz w otwory i wypalasz kontrolując temp kolektora


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB