T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 16:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 lutego 2017, 00:03 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
Problemem w moim AJT jest zbyt wysokie spalanie

Jak go kupiłem wtryski lały więc kupiłem :
-nowe końcówki 5 sztuk firmy stanadyne założone na wtryski i sprawdzone w profesjonalnym serwise pomp wtryskowch
-nowe świece żarowe beru 5sztuk
-naprawa i uruchomienie dogrzewacza silnika d3w
-uszczelnienie pompy wtryskowej w profesjonalnym serwise pomp wtryskowcyh
-wymiana gumowych węży łączących wtryski na nowe

Więc wszystkie rzeczy odpowiedzialne za układ paliwowy zostały doprowadzone do porządku

Wczoraj była próba generalna tego wszystkiego i po roku czasu walki z tymi wszystkimi wymianami oczekiwanie na efekt końcowy ile spali na setke

zatankowałem pełny bak po korek we Wrocławiu wyzerowałem licznik i pojechałem do Warszawy lotnisko Okęcie (na pokładzie 4 dorosłe osoby + bagażne na lotnisko) a z powrotem pusto.

Prędkośc cały czas 110km / h ustawione na tempomacie, bez używania pedału przyspieszenia.

Będąc z powrotem w Oleśnicy licznik pokazał przejechane równe 700km. Czyli 700km czystej trasy - cały czas na autostradach (S8-A1-A2) bez żadnych zjazdów poza 2 razy parkingiem na sikanie.

Potem jeszcze dzisiaj doszło 50km jazdy po mieście i z Oleśnicy do Wrocławia na pełnym kopycie.

Zajechałem na stacje paliw w celu ponownego zatankowania do pełna. Stan licznika wynosił przejechanych 754km



i podczas uzupełniania zbiornika weszło 75,75 L po korek.



Czyli w baku zostało ~5 Litrów, a więc teorytycznie auto powinno zrobić 800km spalając przy tym 10L na 100km

Jestem ździwiony bo niektórzy piszą że schodzą swoimi AJT do poziomu 7L na setke że robią 1000km na baku itd. a ja tutaj na takiej trasie na tempomacie bez szarżowania 10L na setke przy średniej prękości 110km/h na tempomacie bez używania pedału przyspieszenia. Może wyszło by mniej nie wiem pół litra mniej gdybym jechał 90km/h no ale mamy takie piękne autostrady że szkoda jechać 90km/h tyle co tiry.


bez wątpienia coś tu jest nie tak

gdzie szukać przyczyny takiego dużego spalania?


Ostatnio edytowano wtorek, 28 lutego 2017, 17:39 przez Miętus89, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 lutego 2017, 00:22 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 17 kwietnia 2010, 01:10
Posty: 127
Lokalizacja: Rzeszów
model: Kombi
silnik: 2.5D

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 2 razy
Za dużo. Mój ACV z długą skrzynią przy 110km/h (99-100 wg GPS) na tempomacie łyka 6,2-6,3. Coś musi szwankować.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 lutego 2017, 00:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
A czego się spodziewałeś na skrzyni od 2.4d :D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 lutego 2017, 00:33 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
Probe041 napisał(a):
A czego się spodziewałeś na skrzyni od 2.4d :D


takie samo spalanie miałem na oryginalnej skrzyni wcześniej

no ale też o tym myślałem co napisałeś może wina tej skrzyni i przygotowałem nawet zdjęcia

zobacz, teraz na tej skrzyni:

to jest zakres obrotów przy 110km/h stałej prędkości

Załącznik:
mie11o.jpg


a to przy 80km/h

Załącznik:
mie80.jpg


przygotowałem nawet porównania do przełożenia tych skrzyń

Załącznik:
mie.jpg


co Wy na to czy różnice są duże ? nie wiem jak to obliczać nie znam tego techniczno matematycznego opisu może ktoś potrafi to rozczytać i powiedzieć jak to sie ma do spalania


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 lutego 2017, 07:04 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Według mnie też jest wszystko dobrze. Spala raczej normalnie przy tych obrotach. Moja ACV tez spala 10/100 jak trzymam obroty powyzej 3tysięcy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 lutego 2017, 09:02 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
orel11 napisał(a):
Według mnie też jest wszystko dobrze. Spala raczej normalnie przy tych obrotach. Moja ACV tez spala 10/100 jak trzymam obroty powyzej 3tysięcy.


jaką prędkość wtedy masz?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 lutego 2017, 09:05 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Ja w poprzednim t4 zauwazylem,ze jak jeździłem na tempomacie to spalanie było wyższe niż jeżdżąc bez użycia tego wynalazku.Trasy pokonywane rzędu 1800 km w jedną stronę.Tylko to był AHY w obecnym ACV nie mam tempomatu .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 lutego 2017, 09:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
Miętus89 napisał(a):
orel11 napisał(a):
Według mnie też jest wszystko dobrze. Spala raczej normalnie przy tych obrotach. Moja ACV tez spala 10/100 jak trzymam obroty powyzej 3tysięcy.


jaką prędkość wtedy masz?


takie spalanie u mnie przy ok 160 km/h. Tyle że AVC przerobione na AXG z programem pisanym od zera


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 lutego 2017, 09:35 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
notri napisał(a):
Miętus89 napisał(a):
orel11 napisał(a):
Według mnie też jest wszystko dobrze. Spala raczej normalnie przy tych obrotach. Moja ACV tez spala 10/100 jak trzymam obroty powyzej 3tysięcy.


jaką prędkość wtedy masz?


takie spalanie u mnie przy ok 160 km/h. Tyle że AVC przerobione na AXG z programem pisanym od zera


Nie pogłębiaj mojej depresji :(

Jade na hamownie w tygodniu sprawdzić jaką to auto ma moc bo 15 sekund do setki to za dobrze, jeździłem innym AJT i niema takiego odejścia jak mój . Może poprzedni właściciel coś kombinował przy podnoszeniu mocy i zwiększył spalanie

to chyba ostatnia nadzieja zeby zmniejszyc mu spalanie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 lutego 2017, 10:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
czoper napisał(a):
Ja w poprzednim t4 zauwazylem,ze jak jeździłem na tempomacie to spalanie było wyższe niż jeżdżąc bez użycia tego wynalazku.
To samo mi przyszło do głowy. Co prawa w busie jeszcze nie testowałem ale w innych autach wyraźnie czułem momenty kiedy się silnik męczył i ja np. już bym bym zredukował.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 lutego 2017, 10:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Widzisz, ja mam 1.9 i 2500 obr przy 120km/h i jadąc na tempomacie całe Niemcy pali mi śmieszne ilości paliwa, goniąc 160 na tempomacie w drugą stronę dobiłem do niecałych 10L i cały czas mowa o jeździe z klimą.
Chcesz zbić spalanie to szukaj skrzyni i najlepiej od ACV z osprzętem


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 lutego 2017, 11:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Probe041 napisał(a):
Widzisz, ja mam 1.9 i 2500 obr przy 120km/h i jadąc na tempomacie całe Niemcy pali mi śmieszne ilości paliwa

Ile wtedy łyka bo nigdy nie mam cierpliwości sprawdzić ?


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 lutego 2017, 11:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Wychodzi mi wtedy około 6L :P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 lutego 2017, 17:40 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
spalanie bez zmian, teraz zrobie próbę w cyklu mieszanym


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 lutego 2017, 17:48 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 17 kwietnia 2010, 01:10
Posty: 127
Lokalizacja: Rzeszów
model: Kombi
silnik: 2.5D

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 2 razy
Po zobaczeniu zdjęć stwierdzam, że jednak masz spalanie w normie. U mnie przy 110 jest równo 2500rpm, więc i sporo mniejsze spalanie nie dziwi.

Osobiście bym chyba zmienił skrzynię, bo to jest jakaś agonia mieć takie obroty...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 lutego 2017, 18:09 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
Symek napisał(a):
Po zobaczeniu zdjęć stwierdzam, że jednak masz spalanie w normie. U mnie przy 110 jest równo 2500rpm, więc i sporo mniejsze spalanie nie dziwi.

Osobiście bym chyba zmienił skrzynię, bo to jest jakaś agonia mieć takie obroty...


po wizycie na hamowni spróbuję wrzucić mu tą dłuższą piątkę może coś sie zmieni


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 lutego 2017, 18:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Gdzie się na hamownie wybierasz?

Z tą dłuższą piątką to musiałbyś w obecnej chwili kombinować z innymi niż od T4, dyfer za wolny teraz masz.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 lutego 2017, 18:43 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
A skrzynia Od acv lub axg cos zmieni? Pytanie dosc retoryczne Bo zapewnie chodzi o przelozenia niz skrzynie w calosci. Wiem ze kiedys koledzy kupowali skrzynie Od passata I przekladali 5 bieg lub walek glowny. Na forum jest gdzies podobny temat.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 lutego 2017, 18:55 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
Probe041 napisał(a):
Gdzie się na hamownie wybierasz?



w kiełczowie na wilczyckiej najbliżej mam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 lutego 2017, 19:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
peters napisał(a):
A skrzynia Od acv lub axg cos zmieni? Pytanie dosc retoryczne Bo zapewnie chodzi o przelozenia niz skrzynie w calosci. Wiem ze kiedys koledzy kupowali skrzynie Od passata I przekladali 5 bieg lub walek glowny. Na forum jest gdzies podobny temat.
Oczywiście, że tak. Jakby skrzynia od AXG pasowała do R4 to już dawno bym taką miał u siebie :D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB