T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 16 kwietnia 2024, 14:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 lutego 2017, 16:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 15 października 2016, 19:33
Posty: 24
model: T4
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Panowie od jakiego czasu borykam się z problemem, pierwsza faza ujawniania się problemu była w czasie wyjazdu w góry przy długich zjazdach i zapiętym np 5 biegu auto zaczynało kopcić, czuć było ze silnik zaczyna mocniej hamować, następnie po dodaniu gazu było za mną siwo, po chwili dymienie ustawało i wszystko wracało do normy. Teraz obecnie problem pojawia się już na płaskim terenie gdy tylko przy zapiętym biegu odpuszczę gaz np zrównuje się z samochodem poprzedzającym mnie i "muskam" gaz auto zachowuje się jak gdyby nie wiedziało czy odpuszczam czy wciskam gaz i zaczyna szarpać. Gdy dodam gazu idzie prawidłowo. Ktos może ma jakiś pomysł ?? Dodam ze w sterowniku brak błędów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 lutego 2017, 00:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Błędy to nie wszystko. Pełna diagnoza wiele by wyjaśniła. Podejrzenia to nastawnik w pompie, potencjometr pedału gazu albo uszkodzona zębatka napędu paska rozrządu na wale


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 lutego 2017, 07:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 15 października 2016, 19:33
Posty: 24
model: T4
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
A masz moze jakis sposob na sprawdzenie tych elementów, ktoś kiedyś opowiedział mi, ze nastawnik można samemu rozebrać. A jak sprawdzic potencjometr ?? A co masz namysli piszac zębatka paska rozrzadu na wale ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 lutego 2017, 08:38 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 maja 2016, 19:41
Posty: 77
Lokalizacja: Powiat Toruński
model: Caravelle long '02
silnik: 2.5 AUF automat

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
W programie do mercedesów w wartościach rzeczywistych wyświetla się % wcisnięcia pedału gazu. Nie miałem styczności z żadnym programem do VAG ale zapewne jest podobnie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 lutego 2017, 21:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 15 października 2016, 19:33
Posty: 24
model: T4
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Panowie w ACV jak powinny wyglądać masy powietrza? Zadana i zmierzona powinna być taka sama, u były rozbieżne, różnica ok 150. Wymieniłem przepływomierz ale niestety ten pomiar został bez zmian. Jaka powinna być dawka wtrysku w moim silniku?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 lutego 2017, 21:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Sprawdź jeszcze jedno, szczelność połączenia plastikowej rury dolotowej od przepływki do turbiny. Na turbinie siedzi tylko na wcisk z oringiem, bardzo częsta awaria. Turbina łapie lewe powietrze i przepływka zaniża odczyty tnąc dawkę. Założenie opaski rozwiązuje problem.
Załącznik:
IMG_0405.jpg


kedas1 napisał(a):
A co masz namysli piszac zębatka paska rozrzadu na wale ??

Jest montowana na wypuście, jak się rozklepie to pływają ustawienia rozrządu, głownie kąt wtrysku. To może skutkować dymieniem na siwo.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 lutego 2017, 22:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 15 października 2016, 19:33
Posty: 24
model: T4
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Wiesz, ze mam tam dość duży luz wymieniałem tam oring i można powiedzieć ze od tego zaczął się mój problem bo rozbierałem na kilka elementów do wymiany uszczelki po klawiaturą i zastanowił mnie ten luz tego przewodu. Jutro zamontuje opaskę i dam znać czy coś pomogło



Za ten wpis autor kedas1 podziękował: frotka2011 (piątek, 6 lipca 2018, 11:42)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 lutego 2017, 22:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Co do ilości powietrza do przy pełnym bucie powinno być żądane 850, realne tyle samo z dopuszczalnym wahaniem +/- 50.
Co do dawki to też przy pełnym gazie w grupie 008 38-43 mg na sów. Tu w miarę poprawne logi dawki:
http://vaglog.pl/sikora.damian_131135.html


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 lutego 2017, 22:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 15 października 2016, 19:33
Posty: 24
model: T4
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Dysponuje uniwersalnym testerem nie mam tak dokładnego poglądu na parametry rzeczywiste. Mój komp to AutoCom
Odnośnie zębatki na kole mówienie o kole pasowym pompy czy kole pasowym na wałku, bo pompa bierze napęd z walka a nie z walu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 lutego 2017, 23:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Chodzi o zębatkę na wale, napędzającą główny pasek rozrządu, nie zębatki pompy.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 lutego 2017, 18:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 15 października 2016, 19:33
Posty: 24
model: T4
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
W dniu dzisiejszym skręciłem tą rura ale niestety nic nie pomogło ;( jutro rozbiorę rozrząd! Panowie jeszcze takie uwagi co do zachowań auta, gdy jest zimny i wciskam gaz wskazówka obrotomierza zwalnia przed 2 tys i później znów przyspiesza i takie zamulenie występuje tylko gdy silnik jest zimny, auto w tym czasie kopci na siwo, kopcenie również przechodzi wraz ze wzrostem temperatury. Powiedzcie przy podłączeniu pod komputer na co powonieniem zwrócić uwagę? na pewno czy skacze kąt wtrysku ( w jakich granicach może on się ruszać), dawka paliwa (jaka prawidłowa powinna być dla ACV?) i słucham jeszcze waszych sugestii.

rozrząd sprawdzony, wymieniony bez zmian :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 marca 2017, 21:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Dopóki nie wyposażysz się w porządny program do diagnozy i nie zrobisz pełnych logów statycznych i dynamicznych ciężko będzie ci pomóc, przynajmniej mnie. Nie mam pojęcia w jaki sposób i jakie parametry odczytuje twój uniwersalny tester.
Kat wtrysku powinien być taki jaki żąda ECU silnika w danych warunkach. Na wolnych obrotach przy pełnym rozgrzaniu odczyt w grupie 000 to 45, odczyt z grupy 004 czyli liczony w stopniach to +/- 0.5 stopnia przed GMP. Dawki to podałem ci linka jak wyglądają przy pełnym gazie, na wolnych 4-6mg.
Temat rzeka, jakbyś wkleił poprawnie zrobione logi z VCDSa lub VAGa to było by łatwo i przejrzyście, a tak to ja mam wrażenie, że nie bardzo wiemy o czym piszemy.

kedas1 napisał(a):
i wciskam gaz wskazówka obrotomierza zwalnia przed 2 tys

Nie bardzo rozumiem, w tych silnikach poniżej 2tyś obrotów to, to co się dzieje ciężko nazwać przyspieszaniem, przy 1800obr zaczyna być dopiero czuć, że turbina coś pompuje, a prawdziwe przyspieszenie pojawia się dopiero od 2 tyś i to naprawdę gdy wszystko jest w pełni sprawne.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 marca 2017, 21:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 15 października 2016, 19:33
Posty: 24
model: T4
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Ok rozumiem, napisz proszę jaki interfejs kupić aby wystarczył do tego typu diagnostyki i gdzie można dostać program to tego urządzenia wiem, ze to zapytanie w inny dział ale.. brak już mi sił :-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 marca 2017, 21:59 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 11 września 2014, 19:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
model: VW T4 Caravelle LONG
silnik: 2.5 TDI AEL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
Ja mam taki: https://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2 ... -obd2.html Wszystko działa jak należy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 marca 2017, 22:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 15 października 2016, 19:33
Posty: 24
model: T4
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Czy interfejs z tej strony dostałeś z softem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 marca 2017, 23:38 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 11 września 2014, 19:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
model: VW T4 Caravelle LONG
silnik: 2.5 TDI AEL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
O ile mnie pamięć nie myli to nie. Softu nie było.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 marca 2017, 07:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 15 października 2016, 19:33
Posty: 24
model: T4
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Zamówiony .. ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 marca 2017, 20:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 15 października 2016, 19:33
Posty: 24
model: T4
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Panowie przyszedł mi interfejs, mam zainstalowane juz takie programy jak Polski-VAG i VAG lite. Którym z podanych programów rozpocząć diagnoze i jak to zrobic tz gdzie w nich wpisac grupe, którą podajecie np.000 czy 004


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 marca 2017, 21:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
To nie miejsce na naukę obsługi Vaga.
Poszło pw.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 marca 2017, 20:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 15 października 2016, 19:33
Posty: 24
model: T4
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Panowie przesyłam LOG 004 grupy oceńcie czy są prawidłowe ;) dodam, ze to pierwszy LOG w moim wykonaniu dzięki KENOBI ;) serdecznie pozdrawiam :D

LINK
http://vaglog.pl/log-004_V2woazy.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB