T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 22:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2017, 12:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 18 lutego 2017, 14:26
Posty: 5
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
WITAM Wszystkich użytkowników forum jako ze to jest mój pierwszy post. Widzę że forum bardzo prężnie działa i na pewno nie brak tu osób znających się na rzeczy. Opiszę moją sytuację i liczę na to że ktoś mi coś doradzi.

Mam VW T4 2,5TDI 88KM 2002r . Lekko kopcił i nie był zbyt żwawy (choć bardzo dobrze radził sobie na wolnych obrotach nawet z dużym obciążeniem z przyczepą w trudnym terenie) Mechanik stwierdził że ciekną wtryskiwacze i pasuje je wymienić lub zregenerować i tu zaczęły się problemy:

- po wyjęciu wtryskiwacze okazały się podobno być jakimiś nietypowymi na Kanadyjski rynek, których regeneracja jest bardzo trudna, droga i nieopłacalna (nie wiem czy to prawda) więc mechanik kupił używki, zregenerował i założył niestety od stupięćdziesięcio konnego silnika

- po wymianie na wolnych obrotach prawie w ogóle nie jechał a na wyższych tak kopcił że świata z tyłu nie widać

-mapowanie miało pomóc (kolejny spory wydatek) ale niestety pomogło niewiele kopci dalej (choć trochę mniej) a na wolnych obrotach (tak do 1800) radzi sobie duuużo gorzej niż przed przeróbką

mam już trochę dość bezsensownego inwestowania, najchętniej wróciłbym do pierwotnego stanu ale wtryski zostały podobno wyrzucone bo się już do niczego nie nadawały
Może ktoś coś podpowie jak tanim kosztem zdiagnozować problem i sprawić żeby autko normalnie jeździło (nie potrzebuję rakiety, raczej spokojnej jazdy z często z dużym ładunkiem w terenie)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2017, 01:17 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Podstawowe pytanie czy po tej zmianie wtrysków była robiona regulacja pompy: dawka i kąt wtrysku ? Po tym co piszesz to widzę że niezły przekręt ten twój mechanik albo nie ma pojęcia o tym co robi. ,,Wersja kanadyjska"- nie ma czegoś takiego! Wtryski od 150KM same w sobie są droższe i regeneracja pewnie też więc nie wiem gdzie tu opłacalność takiej zmiany którą zafundował ten ,,mechanik"


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2017, 09:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Wszystko w normie, zmień turbo bedzie działać, poprostu silnik zalewany jest paliwem przy czym na wolnych powinin dobrze działać ale już na obrotach nie, a wtryski w 88km faktycznie były dwa rodzaje i jedne drogie w naprawie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2017, 10:34 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Czy zmiana turbiny pomoze ? Moze I jakis IC by sie przydal? Chyba wersja 88km nie miala IC ? No ale to juz idziemy W koszta ale nie tragiczne.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2017, 11:06 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Większe turbo, IC (najlepiej FMIC), dobry program i będzie rakieta.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2017, 15:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 18 lutego 2017, 14:26
Posty: 5
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki wszystkim za dotychczasowe podpowiedzi i jako że zupełnie nie znam się na tym napiszę parę konkretnych przemyśleń i pytań, które mi się nasunęły i poproszę o konkretne odpowiedzi:

- moja wersja jest oczywiście bez IC i raczej nie chciałbym pakować się w wymianę turbiny i dokładanie IC bo jak znam życie to zaraz pociągnie to za sobą następne wydatki (np. sprzęgło) - rozumiem że im większa moc tym większe przeciążenie i zużycie różnych elementów. Raczej jeżdżę spokojnie i na rajdowej wersji mi nie zależy.Chciałem mieć tylko troszkę żwawszy niż pierwotnie i teraz zupełnie sobie nie radzi na niskich obrotach z pełnym obciążeniem (ok. 3,5 tony razem z przyczepą) w pagórkowatym, leśnym terenie, wcześniej czy pusty czy załadowany na full jechał podobnie (jak traktor :)

-czy jest możliwe zmniejszenie dawki paliwa na tych wtryskach od 150KM tak żeby nie zalewać silnika paliwem, żeby jechał sprawnie i nie kopcił? jeśli nie to ...

-gdybym zrezygnował z tych mocniejszych wtrysków i wrócił do oryginalnych od 88KM to czy wiąże się to znowu z mapowaniem silnika? A może lepiej założyć jakieś całkiem inne np. jak ktoś kiedyś pisał od golfa III AFN 1.9 TDI

-jakie są nazwy, oznaczenia tych 2 rodzajów wtryskiwaczy montowanych orginalnie w silnikach 88KM bo rozumiem że te co teraz mam od 150KM to tzw 216, czy mogą byś jakieś inne?

-mam nadzieję że wtryskiwacz sterujący ma być drugi w kolejności licząc od strony kierowcy i ma zdecydowanie bardziej wystawać od pozostałych, bo tak zobaczyłem u siebie pod maską

Chciałbym już zacząć jeździć dla przyjemności i w interesach a nie tylko po mechanikach :(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2017, 18:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1561
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 100 razy
Pomógł: 139 razy
Moja rada zmień mechanika bo to znachor chyba. W AJT u mnie były chyba włoskie STANLEY 190 bar jak dobrze pamiętam .Mi też znachor kazał wymienić wtryski i bez poprawy dopiero u odpowiedniego Mechanika okazał się przepływomierz i zły kąt.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2017, 23:59 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Znajac zycie to pompa I wtryskI starczaja spokojnie na cale zycie auta. Jesli sie normalnie eksploatuje auto. Ja bym nie wracal do wtryskow Od 88km. Skontaktuj sie z kolega volski on tu mi kiedys pisal jak podkrecic cisnienie na pompie. Zakladaj turbo jakies lepsze niz Od 151km I duzy IC na chlodnice I bedziesz mial auto marzen. Jesli sie posluchasz dobrze zrobisz . Doinwestujesz auta ktore sie odplaci ekonomiczna jazda do 7l100km I odejsciem na drodze dobrego sportowego auta. Ja bym nigdy nie wracal do 88km.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2017, 00:43 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 kwietnia 2015, 21:33
Posty: 95
Lokalizacja: GS / GWE
model: szukam kolejnej T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 11 razy
Tylko trzeba pamiętać o tym, że AJT wyścigówką nie zostanie, bo ma słabą skrzynię, i raczej w moce większe niż 130KM nie ma sensu celować, bo po prostu ją zmieli. Osobiście celowałbym w 110-120KM.

Wiadomo, jak braknie mocy to zawsze można pokusić się o skrzynię, dwumasę, przeguby i półosie z ACV.

Odnośnie dalszego podnoszenia mocy w AJT możesz poczytać tutaj: viewtopic.php?f=33&t=1392


_________________
Aktualnie w moim garażu: Jetta A2 90' 1.6 JP -> 1.9 1Z+ | Passat B3 91' 2.0 2E


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2017, 00:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
peters napisał(a):
Zakladaj turbo jakies lepsze niz Od 151km I duzy IC na chlodnice I bedziesz mial auto marzen. Jesli sie posluchasz dobrze zrobisz . Doinwestujesz auta ktore sie odplaci ekonomiczna jazda do 7l100km I odejsciem na drodze dobrego sportowego auta. Ja bym nigdy nie wracal do 88km.


ładujesz go w koszty przekraczające 2000 a nawet 3000 - sam chłopak powiedział że tego nie potrzebuje (turbina, duży FMIC, chłodnica bo na to co ma tego nie zamontuje, nowy program, sprzęgło walnie ci szybko więc też itd itd.)

Z tego co czytam to: zmień mechanika to raz, a dwa niech Ci ktoś konkretny zrobi porządek z sinikiem. Co do przekładki na duże turbo szczegóły masz tutaj (u mnie z ACV na AXG) http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f= ... 4&start=20

i napisz z jakiej miejscowości jesteś, może tak będzie można to ogarnąć


_________________
Obrazek



Za ten wpis autor notri podziękował: Kometa21 (wtorek, 21 lutego 2017, 14:17)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2017, 08:43 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
notri napisał(a):
.......i napisz z jakiej miejscowości jesteś, może tak będzie można to ogarnąć

Od tego to w ogóle należałoby zacząć, żeby można było kogoś polecić, kto ma pojęcie.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2017, 08:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Z tym zmieleniem skrzyni to dobre żarty sobie robicie :-D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2017, 10:30 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Moim zdaniem niestety ze względu na partactwo mechanika nie masz wyjścia bez kosztowego. Na tych wtryskach nawet super gość od zmiany map nie wysteruje tego silnika aby idealnie działał ( bez dalszych wyżej opisanych modyfikacji ), zawsze będzie kopcił, szkoda motoru.
Najtaniej byłoby chyba zamontować wtryskiwacze z wersji 102km i zrobić pod nie mapę tylko porządną. Wtryski 216 sprzedasz bez problemu bo jest na nie spory popyt.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Kometa21 (wtorek, 21 lutego 2017, 14:17)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2017, 11:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Najtaniej założy wtryski od silnika AFN, te same końcówki co ACV a cena zupełnie inna. Mowa o używanych


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2017, 12:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
AFN ma końcówki 205, a ACV w zależności od opisu 185/187. Co nie zmienia faktu, że je już wysterujesz pod AJT
Była o tym dyskusja na forum.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2017, 12:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Sprzeczne info o tym krążą ale pewnie masz rację ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2017, 12:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
Probe041 napisał(a):
Z tym zmieleniem skrzyni to dobre żarty sobie robicie :-D


ja akurat mówię o sprzęgle


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2017, 13:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Wytłumaczcie mi o co chodzi z tymi wtryskami 0.216 od 150km, skoro ludzie wrzucają je do AFNów to dlaczego w AJT nie da się ich wysterować ?


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2017, 13:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
W afn masz zmienną geometrię i więcej z niej wyciśniesz. Ja nie napisałem, że w ogóle nie wysterujesz ale będzie kopcił, na forum radekmark miał ACV z 216 i owszem jeździło ale dymił na czarno i nic nie dało się zrobić, a skończyło się wymianą słupka.
Ekspertem nie jestem ale z paroma magikami rozmawiałem i jak słaba turbina do tego na upuście to przy zbyt wydajnych wtryskach jest po prostu za mało powietrza przy niskich obrotach.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: ostryt4 (wtorek, 21 lutego 2017, 13:51)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lutego 2017, 14:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 18 lutego 2017, 14:26
Posty: 5
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
podkarpacie, okolice Rzeszowa

Kenobi napisał(a):
Na tych wtryskach nawet super gość od zmiany map nie wysteruje tego silnika aby idealnie działał ( bez dalszych wyżej opisanych modyfikacji ), zawsze będzie kopcił, szkoda motoru.
Najtaniej byłoby chyba zamontować wtryskiwacze z wersji 102km i zrobić pod nie mapę tylko porządną.


najbardziej przemawia do mnie ten wariant (choć to tylko moja intuicja), ale jak znaleźć kogoś kto by się tym uczciwie zajął, szczególnie tą mapą


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB