T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 25 kwietnia 2024, 12:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 lutego 2017, 22:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 stycznia 2013, 17:53
Posty: 26
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam w moim acv dokładnie rok temu było wymienione koło pasowe wału z tłumikiem drgań skrętnych.
Diagnoza mechanika na dzisiaj koło uszkodzone (skaczący pasek alternatora).
I moje pytanie brzmi od czego mogło tak szybko się uszkodzić? Nie chce wymieniać koła co rok widoczne przyczyna leży gdzieś indziej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 lutego 2017, 23:06 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Napinacz, pasek...?


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 lutego 2017, 23:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Tani zamiennik plus zwiększony opór któregoś z urządzeń napędzanych paskiem.
Ja kupiłem jakiś chłam na allegro do tego miałem awarię klimy ( zapchany osuszacz powodował duży wzrost ciśnienia w układzie co przekładało się na spory opór jaki stawiała sprężarka ) i koło pasowe padło po niecałym roku.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 lutego 2017, 07:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 stycznia 2013, 17:53
Posty: 26
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
No właśnie kilka tygodni temu robiłem alternator. Jak wygląda wymiana napinacza? Chyba musze od razu zrobić przy okazji wymiany tego koła pasowego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 lutego 2017, 21:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 21:53
Posty: 110
Lokalizacja: podwarszawa
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 12 razy
Koło pasowe może być dobre a wytarty pręt napinacza,tulejki i pasek bedzie skakał.Żeby go wymontować trzeba troche opuścić silnik i przesunąć do przodu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2017, 14:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 stycznia 2013, 17:53
Posty: 26
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
A ktoś mi powie jak sprawdzić te koło pasowe może mój mechanik się myli


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2017, 15:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Odpalasz silnik i patrzysz czy się trzęsie część zewnętrzna w stosunku do wewnętrznej, bo między nimi jest guma która ulega uszkodzeniu. Samo skakanie paska nie świadczy o uszkodzeniu koła pasowego tylko tak jak wyżej napisane mogą być inne elementy rozwalone.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2017, 17:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 stycznia 2013, 17:53
Posty: 26
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Mój mechanik twierdzi że koło jest uszkodzone bo napinacz stoi równo nie drga a pasek skacze pomiędzy kołem wspomagania a wału. I teraz nie wiem co mam robić. Ostatnie koło to FEBI


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2017, 20:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 21:53
Posty: 110
Lokalizacja: podwarszawa
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 12 razy
Pro-Logic napisał(a):
A ktoś mi powie jak sprawdzić te koło pasowe może mój mechanik się myli


Można złapać dwiema rekami i poruszać za koło ,jedną stroną doginać a drugą odciągać.Jak jest mocno zużyte to nie bedziesz miał wątpliwosci. Czasmi pasek przestaje drgać przez chwile po rozruszniu kluczem napinacza.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB