T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 18:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 lutego 2017, 19:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 19 maja 2016, 21:28
Posty: 12
Lokalizacja: Podkowa Leśna
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 tdi ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam serdecznie,

Na początku pragnę się przywitać ze wszystkimi użytkownikami forum. Wcześniej nie było okazji. Jestem zalogowany od maja 2016 (kiedy nabyłem auto) ale dopiero teraz postanowiłem podzielić się swoim problemem. Do tematu.........

Wiem że wątek był już poruszany ale......nie znalazłem na forum podobnego opisu.
Z nastaniem zimy pojawił się problem z odpaleniem, po nocy, przy ok -5 stopniach na zewnątrz auto jeszcze dało się odpalić za 2-3 razem po dłuższym kręceniu, przy -8 stopni już niestety nie. Okazało się, że wszystkie świece były spalone, po wymianie świec (ok 2 tyg temu, świece BERU) problem ustąpił. Silnik zapalał od pierwszego "strzała" przy temp zew ok -6 stopniach, łapał zwiększone obroty (ssanie) które po chwili, ok 1 min, spadały do 880obr. i wszystko grało.......nie przetestowałem przy niższych temp bo ich nie było.

Od dwóch dni problem powrócił (cieplej na dworze -2 stopnie) auto odpala z trudem po dłuższym kręceniu, nie łapie od razu na wszystkich garach, biały dum z rury, świece raczej się nie grzeją, bo przekaźnik się nie załącza - nie pyka przy przekręceniu stacyjki.

Podejrzewam, że problem jest w czujnikach temperatury, ale są dwa i nie wiem od którego zacząć. Na chwilę obecną nie jestem z wstanie sprawdzić jak odpala przy temp np poniżej -10 stopni na zewnątrz......

Czy macie jakieś sugestie w czym leży przyczyna??

Dodam jeszcze że rozrząd wymieniałem i był ustawiony na kompie......


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 lutego 2017, 20:30 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Właściwie to temat powinienem zablokować, bo wszystko o czym piszesz jest na forum wyjaśnione, być może w kilku odrębnych tematach ale jest.
Zacząć trzeba od podłączenia VAGa i zrobienia chociaż podstawowej diagnozy ( wszytko o czym piszesz jest wstępnie za pomocą diagnozy do sprawdzenia w 5 minut ), bo inaczej to jak setki razy pisałem ja i inni kumaci w temacie TDI będziesz się bawił w wymianologię metodą chybił trafił.
Bo pomimo, że nawet świece nie grzeją to sprawny ( i nie zajeżdżony ) TDI przy -2st powinien odpalić po 2-3 sekundach kręcenia i od razu równo chodzić. W TDI nie ma czujnika tylko od świec żarowych bo to ECU steruje przekaźnikiem od nich, a do niego sygnał idzie z czteropinowego zielonego.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 lutego 2017, 21:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 19 maja 2016, 21:28
Posty: 12
Lokalizacja: Podkowa Leśna
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 tdi ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za odpowiedź, tak jak napisałeś w wielu postach temat się pojawiał ale nie odnalazłem konkretnej odpowiedzi.
VAG pokazywał jakiś błąd czujnika temp ale nie zapisałem jaki przed wykasowaniem...mój błąd.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 lutego 2017, 22:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Starychmebliczar napisał(a):
VAG pokazywał jakiś błąd czujnika temp ale nie zapisałem jaki

Szkoda, że w pierwszym poście tego nie napisałeś, oszczędziłbyś mi połowy pisania. Jest jeszcze coś czego nie napisałeś, a już zrobiłeś aby znaleźć usterkę ?
Skoro problem występuje to błąd zapewne nadal się pojawia. Podaj jego numer.
Logi kąta wtrysku też by nie zaszkodziły grupa 000 lub 004, jeśli już masz dostęp do VAGa


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 lutego 2017, 09:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 19 maja 2016, 21:28
Posty: 12
Lokalizacja: Podkowa Leśna
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 tdi ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Przy wymianie świec błąd był wykasowany, 2 dni temu znowu był ale jak wspomniałem, nie spisałem go. Pewnie teraz jest znowu.
Wieczorem postaram się podjechać i sprawdzić na VAG i spisać też wartości kąta wtrysku.

Pojawia się jeszcze kod błędu 19561 P3105 - elektrozawór sterowania powietrzem w kolektorze dolotowym - otwarty obwód/zwarcie do masy - jego nie da się wykasować, ale nie wiem czy to jest w tym temacie......

EDYCJA:
Niestety, błąd się nie pojawił.......
Ale, po wyjęciu wtyczki z czujnika czteropinowego zielonego, świece grzeją i przekaźnik działa. To wszystko co na chwile obecna udało mi się ustalić.
Jutro sprawdzę jak odpala na zimnym silniku i wyjętej wtyczce czujnika


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 lutego 2017, 20:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Po zdjęciu wtyczki to błąd złapie znowu. Ten czujnik podaje także sygnał na wskaźnik w zegarach, nie było z nim jakichś problemów.
Jak już podpinałeś vaga to sprawdziłeś jakie są odczyty z tego czujnika ? Sam błąd to nie wszytko.
Starychmebliczar napisał(a):
Pojawia się jeszcze kod błędu 19561 P3105 - elektrozawór sterowania powietrzem w kolektorze dolotowym

Błąd nie działającego zaworu sterującego klapą dogaszacza, bez związku z odpalaniem, klapa nie działa i tyle.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 lutego 2017, 20:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Jeśli klapa gasząca zatnie się w pozycji zamkniętej to też będzie problem z uruchomieniem.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 lutego 2017, 20:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 19 maja 2016, 21:28
Posty: 12
Lokalizacja: Podkowa Leśna
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 tdi ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Ale ten problem raczej w tym temacie wykluczam bo przy mrozach -6 odpalał bez problemu a błąd był.....więc pewnie klapa otwarta, to zostawię na potem

Po zdjęciu wtyczki przekaźnik działał, świece się grzały, po włączeniu wtyczki nie sprawdzałem już na VAG czy błąd się pojawił. Sprawdzam to u znajomego mechanika ale nie miał za bardzo czasu i elektromechaniki za trochę nie ogarnia.....


Ostatnio edytowano piątek, 3 lutego 2017, 21:52 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 lutego 2017, 21:47 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Z tego co mi wiadomo odpiecie wtyczki z czujnika temp.symuluje dla komp. minimalną temp. Komputer podaje masę na przekaznik świec zarowych załaczajac go dlatego silnik pali bez problemu.Na moje oko czujnik temperatury do wymiany.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 lutego 2017, 23:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Odpięcie wtyczki od czujnika to zapodanie maksymalnej dawki rozruchowej przy uruchomieniu co za zdrowe raczej nie jest.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 lutego 2017, 15:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 19 maja 2016, 21:28
Posty: 12
Lokalizacja: Podkowa Leśna
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 tdi ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Nie mogę zdjąć wtyczki z czujnika aby zobaczyć teraz jak odpala jak jest zimny silnik, nie chce już tam sam grzebać, poza tym zaczął kapać płyn z czujnika ale na szczęście przestał. Chyba trzeba czujnik wymienić.
Jakiej firmy kupić ten czujnik?? Zamiennik czy oryginał?? Co doradzacie??
Na Allegro widzę że to raczej drobne koszty (nie mówię oczywiście o "wysokiej klasy" zamiennikach po 15 zł hehe)

P.S. Nie było problemu ze wskaźnikiem temp w zegarach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 lutego 2017, 21:07 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 kwietnia 2015, 21:33
Posty: 95
Lokalizacja: GS / GWE
model: szukam kolejnej T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 11 razy
Starychmebliczar napisał(a):
Jakiej firmy kupić ten czujnik?? Zamiennik czy oryginał?? Co doradzacie??

W innych VW się przekonałem, że warte uwagi są tylko oryginalne czujniki. Ale oczywiście ma to być oryginał, a nie "chiński oryginał"(bo takich jest coraz więcej w sprzedaży) :P.


_________________
Aktualnie w moim garażu: Jetta A2 90' 1.6 JP -> 1.9 1Z+ | Passat B3 91' 2.0 2E


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB