T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 18:19

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 stycznia 2017, 10:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 24 stycznia 2017, 22:18
Posty: 3
model: Transporter T4
silnik: 1.9TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam.

Moje autko to T4 1.9TDI z 97. roku i mam problem z odpaleniem go „na zimnym”. Kręci, ale nie odpala nawet z Plakiem.

Poczynione kroki:

1. Wymiana bezpiecznika świec żarowych (ten na błotniku po prawej od akumulatora). Ogólnie to już kilka razy z nim kombinowałem, miałem tam już 30A, 50A i 80A i na każdym palił – obecnie mam 30A – tak przy okazji, wie ktoś z kolegów jaki tam powinien być?

2. Przekaźnik świec żarowych w skrzynce bezpieczników sprawdzony – przekazuje prąd na świece.

3. Wymieniłem filtr paliwa bo tak tutaj wyczytałem. A przy okazji zauważyłem dziwne pęcherzyki powietrza na linii od filtra do pompy więc tak czy inaczej zrobiłem coś pożytecznego bo nigdy nie wymieniałem.

4. Świece żarowe były wymieniane 1,5 roku temu te „porządniejsze” i bronie się tego jak ognia bo dostęp utrudniony a nie dam rady go przetransportować do mechanika.

5. Kostkę stacyjki też wymieniłem bo tak tutaj wyczytałem.

6. Akumulator to Centra Futura 760A, ma dwa lata więc wykluczam jego awarię.

Ogólnie byłem przekonany, że problem tkwił w tym filtrze ale i tak po wymianie nie zapalił nawet z Plakiem. Dzisiaj po spędzeniu całego dnia na mrozie szlag mnie już trafił dlatego tutaj piszę. Zauważyłem jeszcze jedną dziwną rzecz. Kiedyś jak kumpel nie mógł odpalić samochodu to kręcił i naprawiał dobre 30 minut niemalże non stop kręcąc i akumulator dawał rade. Jeśli chodzi o moją brykę to chyba coś jest z tym nie tak – po każdorazowym naładowaniu aku mam TYLKO 3 próby. Kręcę ze 3 razy po 7-8 sekund i rozrusznik przestaje kręcić, zegary się zerują, kontrolki migają i koniec – znowu pod prostownik. Dzisiaj zakupiłem multimetr i sprawdziłem prąd na postoju (bo przecie odpalić się nie da) i pokazuje mi 12.55 mimo, że już nie ma siły kręcić. Z rok temu pamiętam, że musiałem doładować aku i trwało to jakieś 15h – dopiero wtedy był full. Teraz trwa to godzinę, max 1.5h. Dlaczego tak się dzieję? Czy można podejrzewać od samego początku problem był z rozrusznikiem? Czy może z aku? A może świece? Dodam, że odpaliłem go przedwczoraj bo było +1. Bardzo ciężko ogólnie odpalił – dodawałem gazu i machałem wajchą po lewej od kierownicy tylko nadal nie wiem jak to się fachowo nazywa. Jedni mówią ssanie, drudzy przyspieszacz wtrysku paliwa. Nieważne, ważne ze pomogło... Bardzo proszę o pomoc…

PS. Z tydzień temu sytuacja wyglądała tak samo i udało się odpalić go na holu ale było to bardzo trudne. Trudniejsze niż zwykle – z 2 kilometry się męczyłem więc na bank coś jest nie tak – dawniej sam potrafiłem pchać, wskoczyć do niego na szybko i normalnie odpalić – nawet na zimnym.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 stycznia 2017, 12:49 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Aku marne i mogą byc początki ściecia klina, na plaku to on nawet bez pompy powinien sie odezwać jeżeli ma kompresje i sprawny układ korbowo tłokowy.Palenie bezpiecznika = uszkodzona świeca


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 stycznia 2017, 12:54 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Może przez to ciąganie coś przeskoczylo.Takie ciąganie diesla to nie najlepszy pomysł.Gdyby z silnikiem i paliwem było wszystko ok to na zaciag od razu powinien zaskoczyć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 stycznia 2017, 14:17 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
...i wyrzuć te "i" z oznaczenia po "TD"


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 stycznia 2017, 14:32 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
1. Akumulator na pewno do wymiany. Przy okazji - 760A? czy może 76 Ah?
2. A jak go ostatni raz uruchomiłeś, to jak silnik pracował? Równo i ładnie, czy nie bardzo?
3 W trakcie rozruchu diesla nie pomaga naciskanie pedału gazu, wręcz odwrotnie.
4. Rozruch dopiero po 2 km ciągnięcia sugeruje, że mogą to być świece. Czy sprawdzałeś /choćby palcem/ czy świece w ogóle się rozgrzewają?



Za ten wpis autor srokkka podziękował: Fragger89 (środa, 25 stycznia 2017, 19:52)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 stycznia 2017, 14:39 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
ostryt4 napisał(a):
...i wyrzuć te "i" z oznaczenia po "TD"

To jest zasadnicza sprawa. Jaki masz silnik ? Oryginalny 1.9TD czy ktoś robił przekładkę na 1.9 TDI.
Są to dwa zupełnie różne silniki i w rozwiązywaniu problemów z rozruchem będą kolosalne różnice.

Druga sprawa jeśli silnik nie odpala na plaka to tak jak wyżej ktoś napisał uszkodzony bądź przestawiony jest rozrząd, dalsze męczenie próbami uruchomienia bez sprawdzenia ustawień powoduje coraz większe i już zapewne nieodwracalne szkody.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 stycznia 2017, 15:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
TD, TDI ma bezpiecznik od świec żarowych przy skrzynce wpięty a nie na błotniku


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 stycznia 2017, 19:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 24 stycznia 2017, 22:18
Posty: 3
model: Transporter T4
silnik: 1.9TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Otóż sprawa wygląda następująco. Sprawdziłem akumulator w serwisie i gościu powiedział, że ten mój egzemplarz jest walnięty i kwalifikuje się do wysłania do producenta ponieważ jest jeszcze na gwarancji. Dostałem akumulator zastępczy i odpalił po 3-4 sekundach kręcenia - pewnie miał delikatny problem, ponieważ wymieniałem filtr paliwa a ja ani nie zalałem filtra ani nie odpowietrzyłem układu. Teraz, po 4. godzinach stania na mrozie odpaliłem po 10 sekundach kręcenia z problemem także rano wróże niepowodzenie podczas odpalania. Co teraz? Świece?

PS. Jest oryginalny motor, nie robił nikt żadnej przekładki. A piszę TDI bo tak mam napisane na grillu :P

srokkka napisał(a):
1. Akumulator na pewno do wymiany. Przy okazji - 760A? czy może 76 Ah?
2. A jak go ostatni raz uruchomiłeś, to jak silnik pracował? Równo i ładnie, czy nie bardzo?
3 W trakcie rozruchu diesla nie pomaga naciskanie pedału gazu, wręcz odwrotnie.
4. Rozruch dopiero po 2 km ciągnięcia sugeruje, że mogą to być świece. Czy sprawdzałeś /choćby palcem/ czy świece w ogóle się rozgrzewają?


1. Akumulator to CENTRA FUTURA 77AH 760A CA770.
2. Pracował równo i ładnie.
3. No nie wiem. Ja dodaje gazu wtedy kiedy zaczyna go "łapać" i wtedy udaje się odpalić. Kiedy go "łapie" a nie wciskam gazu wtedy nigdy nie odpala.
4. No właśnie nie wiem jakim cudem ale nie sprawdzałem tego, mając nadzieje, że skoro wymieniałem niedawno i były "porządne" to to na pewno nie one. Ale po dzisiejszym dniu mam nauczkę, bo nie wierzyłem też, że akumulator mam walnięty. Ręką nie dosięgnę do świec więc pewnie muszę cały przód zdemontować, tak?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 stycznia 2017, 20:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Fragger89 napisał(a):
3. No nie wiem. Ja dodaje gazu wtedy kiedy zaczyna go "łapać" i wtedy udaje się odpalić. Kiedy go "łapie" a nie wciskam gazu wtedy nigdy nie odpala.

Ooo, u mnie (2.4D) przy -15oC to samo, postraszyli mnie na Pejzbuku że zapowietrzę pompę, więc w takich warunkach posiłkuję się mokrym Webastem :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 stycznia 2017, 21:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 24 stycznia 2017, 22:18
Posty: 3
model: Transporter T4
silnik: 1.9TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Trzeba sobie jakoś radzić :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 stycznia 2017, 22:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Jest poradnik odnośnie świec żarowych w tym silniku


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB