T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 stycznia 2011, 23:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Witam, kiedyś będąc pod autem zauważyłem ze zaczyna wyciekać olej zza obudowy rozrządu. <vw>
Nie ściągałem obudowy bo jest z tym troche pitolenia, w każdym razie uszczelnienie na wałku rozrządu jest w porządku. Nie są to jakieś straszne wycieki, bo na 1000km praktycznie nic nie ubyło na bagnecie, ale tak być nie może, silnik ma być szczelny i suchy <01> <38>

Skąd to może wyciekać??

http://img251.imageshack.us/i/dsc02047i.jpg/

Pozdrawiam <33> <33> <33>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 lutego 2011, 00:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jaka profi uszczelka miski olejowej ;)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 lutego 2011, 00:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Uszczelka jest dobra, to jest zwykły silikon którym przejechałem krawędź miski bo to wyglądało tak jakby zawijało olejem z pod michy, ale jednak nie :P
Zostaje coś za obudową rozrządu xd


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 lutego 2011, 00:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
A myślałeś o dolnym simmeringu wału korbowego?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 lutego 2011, 00:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Myślalem, dużo roboty i jak drogo? <01>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lutego 2011, 21:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
No Panowie, wyszło szydło z worka. Po 3h walki z jedną srubą od koła pasowego i notorycznym tytułowaniem go w bardzo wymoderowany sposób dostaliśmy się do rozrządu no i zonk, zimering na wale suchy, z góry silnik suchy, z pod głowicy również suchy.
Co się okazało, magik który wymieniał rozrząd nie dokręcił jednej śruby co idzie do bloku i tamtędy pięknie sobie sączył olej <36> <36> Kretyn, nie dośc że spieprzył robote bo zapłon na ucho i chodził jak traktor to jeszcze poprawiaj po tumanie <36> <36> <36> <36> <36>

P.S śruby do koła pasowego zakręcił na jakiejś paście, mało tego tak jej nawalił w gwinty że koło pasowe musielismy odkręcać przedłużką na 80cm i to ledwo poszło <36>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lutego 2011, 21:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Szczęście, że więcej kłopotów nie narobił ;)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lutego 2011, 21:29 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Nigdy nie dam już nikomu auta do roboty, wole po nocach pod nim leżeć, przynajmniej będzie pewne że wszystko złożone jak należy....
W zasadzie koszty żadne, tylko dłubaj przy tym cały dzień, jutro to kończymy bo śruby do koła pasowego przerabiamy :D

OO... jeszcze przy wymianie pompy wody nie przygiął tej blachy w strone bloku i niewiele jej brakuje do paska..... <zły>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lutego 2011, 23:49 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 22:39
Posty: 636
model: T4
silnik: najlepszejszy
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 10 razy
i wychodzi na to, że przy zmianie rozrządu trzeba pilnować mechanika i stać nad nim jak anioł stróż. Ja już raz sterczałem nad mechanikiem i wtedy było dobrze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lutego 2011, 00:20 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
peter napisał(a):
i wychodzi na to, że przy zmianie rozrządu trzeba pilnować mechanika i stać nad nim jak anioł stróż. Ja już raz sterczałem nad mechanikiem i wtedy było dobrze.


Czyli płaciłeś wg "ustawowej" taryfy.

http://i.iplsc.com/-/00000ZLU4CF6J9PP-C303.jpg


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 sierpnia 2011, 21:21 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Ja na razie zauważyłem że olej sączy się spod kapeluszowatego zaworka znajdującego się w górnej części silnika pod cylindrami. Ten zaworek chyba służy do wyrównywania ciśnienia, dodam że oleju nigdy nie wlewam za dużo. Jaka może być przyczyna i jak ewentualnie temu zaradzić? - Nie są to duże ilości ale mam wątpliwości co do tego czy olej powinien się tędy w ogóle wydostawać.
I jeszcze: jeśli silnik bierze 1 l oleju na 1000 km to jeszcze w normie, czy powinienem jednak przyjrzeć się tematowi?


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 marca 2018, 07:13 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Witam,
Panowie mam wyciek oleju i nie mogę dokładnie tego zlokalizować,skrapla się po filtrze który jest dobrze dokręcony,myślałem z początku że to pompa vakum cieknie ale umyłem ją wcześniej i nie widać z tam wycieku,co sprawdzić jak namierzyć usterkę?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 marca 2018, 14:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Zobacz czy masz dokręconą podstawę filtra oleju


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 marca 2018, 14:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
I jeszcze uszczelka pod chłodniczką


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 marca 2018, 17:57 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
koledzy chmielik i prob041 czy chodzi o sprawdzenie tych miejsc zaznaczonych strzałkami?
strzałka czerwona-uszczelka
strzałka szara-nakrętka..rozmiar klucza 27 ?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 marca 2018, 18:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Wedkarz prawie trafileś, na zdjeciu masz chlodniczke razem z podstawą i chmielikowi chodzi o uszczelke która idzie między tą podstawą a blokiem silnika. A kolo Probe mówi o uszczelce między tą chłodniczką a podstawą, po odkręceniu tej nakrętki nr27 opuszczasz chłodniczke i masz dostęp do tej uszczelki. Ty zaznaczyłeś miejsce gdzie jest uszczelka między filtrem a chłodniczką natomiast ta o której mowa jest z jej drugiej strony. Czasami bywa tak ze ta nakrętka czy też króciec na który się ją przykręca lubią się zluzować przy odkręcaniu filtra i wtedy cieknie na tej uszczelce chłodniczki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 marca 2018, 18:51 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
sorry nie to zdjęcie wstawiłem ale dzięki za uwagę,wiem już o którą uszczelkę chodzi,
a co do uszczelki od strony bloku to nie sądzę że wina leży po jej stronie ponieważ wydaje mi się że olej wtedy skapywał by po silniku,a nie po filtrze olejowym,czy tak?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 marca 2018, 18:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Tam wyżej masz jeszcze wyjście z odmy i tam też siedzi oring i wtedy też może tak cieknąć


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 marca 2018, 19:19 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
Probe41 gdzie dokładniej znajduje się to wyjście z odmy,na podstawie filtra?
słyszałem że może też cieknąć z pod czujnika który wkręcony jest u góry podstawy
na początek jak się nie dopatrzę tego wycieku to spróbuję dokręcić tą chłodnicę olejową i tak muszę olej zmienić także zrobię to przy okazji


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 marca 2018, 19:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Zaraz ponad podstawą filtra jest wyjście z bloku i idzie rurka do zaworka na pokrywie zaworów


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB