T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 06:52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 stycznia 2017, 12:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 stycznia 2017, 17:13
Posty: 46
model: T4 Transporter
silnik: 2.4 diesel

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Cześć!

Po raz pierwszy stałem się posiadaczem T4 2002r 2.4 diesel 145 tys. przebiegu (są dokumenty) w wersji naj -> najdłuższy i najwyższy :) stąd moja obecność na forum - WITAM zatem WSZYSTKICH! Auto docelowo będzie pracować jako dostawczy kamper :D łącząc w sobie te dwie teoretycznie sprzeczne funkcje ...

Podczas jazdy powrotnej do domu wszystko w aucie super - bardzo pewnie się prowadzi, ma moc, dobre hamulce - jestem zadowolony.

Jedyne co zaobserwowałem to dziwne "wypadanie zapłonu" w zakresie obrotów 2.3-2.6 tys. ze szczytem na 2.5 podczas stałej jazdy ze stałą prędkością na autostradzie - płaski teren. Na ułamki sekundy silnik jakby delikatnie przestawał ciągnąć i jest to objaw, który się powtarza raz na 1-2-3 sekundy. Jest to bardzo delikatny objaw, ale dla mnie ewidentnie wyczuwalny. Przy przyspieszaniu i przy stałej jeździe z 3 tys.obrotów - 100km/h - ten efekt nie występuje.

Czy mam na coś zwrócić uwagę żeby zadziałać profilaktycznie?

Z dieslami mam małe doświadczenie - tylko raz miałem Forda Transita Connect zupełnie bezproblemowe auto więc wiedzy nt. diesli brak.

Z góry dzięki za pomoc / sugestie!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 stycznia 2017, 12:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 19:03
Posty: 113
model: Multivan
silnik: 1,9

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
Wygląda na jakiś problem z pompą, może w tych obrotach ma za mały wydatek.

Ew. może być pierdoła i np. pod wpływem wibracji właśnie w tych obrotach nie łączy Ci kabel na zaworku na pompie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 stycznia 2017, 13:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Problem opisany na forum kilkukrotnie, w większości wypadków jest to pompa do regeneracji, po wykluczeniu filtra paliwa lub jakiś nieszczelności.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 stycznia 2017, 13:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 stycznia 2017, 17:13
Posty: 46
model: T4 Transporter
silnik: 2.4 diesel

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Hmmm trochę mało prawdopodobne wg mnie żeby przy 145 tys. pompa już siadała czy to jakaś przypadłość w tym modelu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 stycznia 2017, 16:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
MrT napisał(a):
145 tys.

Litości


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 stycznia 2017, 16:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Co, że nieprawdopodobne?
Ja mam Corollkę rocznik 2000 z przebiegiem (na 150% rzeczywistym) - 170kkm, a mój Multek w ciągu ostatniego roku przejechał ok. 8000 km :)
Czyli jak się nie mieszka w samochodzie na stałe i nie jest to jedyny pojazd to przebiegi 10000 km rocznie są jak najbardziej realne.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 stycznia 2017, 16:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Cieszę się że udało Ci się trafić z takim przebiegiem auto.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 stycznia 2017, 16:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 stycznia 2017, 17:13
Posty: 46
model: T4 Transporter
silnik: 2.4 diesel

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Panowie wiele elementów wskazuje na to, że przebieg jest oryginalny. Ponieważ znam dobrze j.niemiecki sporo mogę sobie wywnioskować z pełnej dokumentacji do tego auta. Mam w postaci dokumentów historię przeglądów w tym ostatni niemiecki przegląd (niedawno), książkę serwisową, wiem czym zajmował się jedyny właściciel auta. Mam pogląd poprzez stan wnętrza. Wszystko to mówi, że przebieg jak najbardziej może być oryginalny. Oczywiście ZAWSZE jest szansa, że to wszystko zostało sfałszowane, ale jest to niezwykle mało prawdopodobne choć nie niemożliwe ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 stycznia 2017, 17:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
W UK wystarczy mieć numer rejestracyjny auta i dostęp do netu i od ręki jest historia przeglądów technicznych z ostatnich ( nawet do 10ciu lat wstecz ) łącznie z przebiegiem, u Gebelsów nie ma czegoś takiego ?


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 stycznia 2017, 17:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Nie o tym dyskusja tu jest.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 stycznia 2017, 11:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 stycznia 2017, 17:13
Posty: 46
model: T4 Transporter
silnik: 2.4 diesel

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
żółf napisał(a):
Wygląda na jakiś problem z pompą, może w tych obrotach ma za mały wydatek.

Ew. może być pierdoła i np. pod wpływem wibracji właśnie w tych obrotach nie łączy Ci kabel na zaworku na pompie


Patrzyłem na ta pompę i widzę że tak lato nie będzie z dostępem słabo a co do kabelka od zaworu to który to bedzie widzę tam jakieś kable wchodzące do plastikowej puszki ale na pierwszy rzut oka braknwtyczki drugi kabelek jakoś tak na środku od bloku silnika ... jak mam zatem to sprawdzić?

PS czy może to być zapchany filtr? Wygląda na oko na dość dawno nie wymieniany


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 stycznia 2017, 11:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
jak nie widzisz zaworu to masz go schowanego w obudowie immo. Moze ktoś kto jeszcze go ma Ci wyjaśni jak tam się dostać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 stycznia 2017, 12:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
MrT napisał(a):
PS czy może to być zapchany filtr?

Filtry i rozrząd to się zawsze po kupnie wymienia. Czy to przyczyna raczej nie ale wymienić nie zaszkodzi aby mieć pewność, koszta nie duże. Zużyte paski napędu rozrządu też mogą dawać dziwne objawy. Na pompie jak jest immo to niestety nie dostaniesz się tam bez zrywania osłony co wiąże się z rozwiercaniem śrub mocujących. ( w końcu to jest zabezpieczenie anty kradzieżowe nie da się go łatwo zdemontować )
Sprawdź jeszcze jak wygląda linka gazu, cięgno na pompie czy nie ma luzów, jak wszystko wyeliminujesz z prostych rzeczy to tak jak już ktoś na forum opisywał problem leżał w pompie. Czasem mały przebieg spowodowany jest długimi przestojami, a to często jest gorsze niż ciągła i intensywna eksploatacji, jeśli fura nie jest garażowana


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 stycznia 2017, 20:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 stycznia 2017, 17:13
Posty: 46
model: T4 Transporter
silnik: 2.4 diesel

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Opisane przeze mnie objawy ustępują całkowicie po wyciągnięciu nawet do połowy rączki "ssania" -> generalnie przy rozruchu właśnie ze "ssaniem" wyciągniętym na maksa silnik chodzi jak marzenie! jak powoli cofam rączkę kiedy się rozgrzewa też jest OK jak się rozgrzeje wyłączam i wtedy pojawiają się właśnie te "wypadania zapłonu" -> czy to coś podopowiada?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 stycznia 2017, 21:15 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
To jest przyspieszacz kąta wtrysku ułatwiający rozruch zimnego silnika. Wychodzi na to, że może wystarczy pompę po prostu porządnie wyregulować, sprawdzając przy okazji stan pasków rozrządu i pompy.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 stycznia 2017, 22:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 27 stycznia 2011, 21:00
Posty: 53
Lokalizacja: Poznań
model: t4
silnik: acv+

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Miałem to samo w moim 2,4 , problem ustąpił po wymianie rozrządu. Tak jak napisał Kenobi kąt wtrysku do sprawdzenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2017, 20:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 sierpnia 2013, 22:36
Posty: 113
Lokalizacja: Norwegia JP32KK87
model: t4 99 westfalia 94
silnik: 2.4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 7 razy
Miałem podobny problem jak kolega. Nie trzymanie obrotów, zanik mocy na ułamek sekundy pod czas jazdy, jakieś dziwne dławienie
Zadzwoniłem do znajomego pana który cale życie naprawiał pompy diesla
Pomyślał pomyślał i powiedział: 2.4d jest to zwykła pompa mechaniczna , zanim cokolwiek rozbierzesz do regeneracji lub naprawy wlej litr oleju na zbiornik paliwa i wyjedz to powtórz ten zabieg 2 razy czyli wyjedz 2 zbiorniki mieszanki diesla i oleju 1/60 1/50 takiego jak dodaje się do benzyny do 2 suwów.
Tak zrobiłem po około 10 dniach codziennej jazdy skończył się problem z falowaniem i zanikiem mocy. Po tym zabiegu zrobiłem już około 10 -12 tys km i odpukać jest ok
Pan pompiarz dodał: raz na rok wlej litr oleju do baku jak tankujesz do pełna i oczywiście żadnych dodatków do paliwa od tych swiństew rdzewieją końcówki wtrysków


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2017, 21:58 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Czy taka mieszanka nie szkodzi na webasto ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2017, 23:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 12 lipca 2015, 13:41
Posty: 86
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan TOPSTAR
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
Kenobi napisał(a):
Nie o tym dyskusja tu jest.


Dołączając się "nie w temacie" to kolega pisze że ma teczkę 2,4d z 2002r, czy w 2002r był oferowany motor 2,4 ?!?!?! Zawsze kojarzył mi się ten motor z krótkim ryjem... jakoś nie pasuje mi 2,4 w polifcie a co dopiero na niebieskich zegarach! <szok>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2017, 23:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 sierpnia 2013, 22:36
Posty: 113
Lokalizacja: Norwegia JP32KK87
model: t4 99 westfalia 94
silnik: 2.4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 7 razy
wilu8 napisał(a):
Czy taka mieszanka nie szkodzi na webasto ?


mój transporter nie posiada webasto Według mnie raczej nie zaszkodzi może troche zadymi ropa z olejem jest troszke tłustsza


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB