T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 23 kwietnia 2024, 09:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 grudnia 2016, 20:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 19 sierpnia 2016, 21:21
Posty: 38
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Potrzebuje sie dowiedziec jakiej temperatury otwarcia powinienem miec termostat w swojej T4 99r 2,5 Tdi ACV? Mój chyba zaniemógl, a zima idzie wiec trzeba sie rozejrzec za nowym. Pomoze ktos? Jesli temat jest zalozony w zlym dziele to Przepraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 grudnia 2016, 22:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Skąd takie wnioski?

Z tego co mi wiadomo to 87 stopni


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 grudnia 2016, 14:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 19 sierpnia 2016, 21:21
Posty: 38
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Bo raz nagrzewa sie w miare szybko, a czasami jade 10 km i ledwo wskazówka podskoczy... Musze jeszcze obadać weże czy robią sie ciepłe. dzieki za pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 grudnia 2016, 15:03 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Co prawda nie w t4 tylko w jeepie Ale takie objawy dawał mi uszkodzony czujnik wskaźnika temperatury. W jeepie są 2 niezależne do kompa i do wskaźnika


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 grudnia 2016, 22:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
garbaty napisał(a):
Co prawda nie w t4 tylko w jeepie Ale takie objawy dawał mi uszkodzony czujnik wskaźnika temperatury

W T4 częsta usterka, a że czujnik jest jeden i do kompa i do zegarów to nie wpływa to dobrze na silnik.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 grudnia 2016, 19:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 19 sierpnia 2016, 21:21
Posty: 38
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Koledzy mam jeszcze jedno pytanko. Termostat zamówiony dzisiaj, ale zaglądając pod maske troche sie zmartwiłem. Dostęp do termostatu jest tragiczny, macie jakies rady jak to najlepiej zrobic? Trzeba bedzie sciągać wentelatory, chłodnice? czy może lepiej bedzie od spodu? Bede wdzieczny za sugestie. aaa i jeszcze jedno, czy na weżu od termostatu jest jakieś dodatkowe uszczelnienie, uszczelka itp, czy tylko termostat to wszystko uszczelnia?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 grudnia 2016, 19:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Tutaj masz wymianę w silniku 5 cyl. https://www.youtube.com/watch?v=I1LThXZxaPo Dla 5 cyl. idzie tam oring 60x3,50


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: kmicic 540 (czwartek, 15 grudnia 2016, 21:40)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 grudnia 2016, 20:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 19 sierpnia 2016, 21:21
Posty: 38
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuje, szukałem właśnie na YT dla silnika 2,5 tdi ACV ale nic nie było. Czyli bedzie w tym samym miejscu w moim TDi, tak? Ps. A czy u mnie występuje podgrzewacz? bo coś mi sie obiło o uszy ze moge mieć takie urządzenie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 grudnia 2016, 10:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 19 sierpnia 2016, 21:21
Posty: 38
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Termostat wymieniony, różnica jest zdecydowana. Choć uważam że i tak T4 wolno sie nagrzewa, ale może tak ma być,ze ma obliczony na bardzo wydajny układ chłodzenia. Moja ACV potrzebuje ok 7-8 km do pełnego rozgrzania przy temp na zewnątrz powiedzmy 0-3'C, fakt ze jezdże na pusto i nigdy na zimnym jej nie gniote.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 grudnia 2016, 15:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
kmicic 540 napisał(a):
T4 wolno sie nagrzewa, ale może tak ma być,ze ma obliczony na bardzo wydajny układ chłodzenia.

Chyba raczej silnik ma wysoką sprawność i nie zamienia energii na ciepło lecz na pracę, a układ chłodzenia ma taki, jaki jest po prostu niezbędny do prawidłowej pracy.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 grudnia 2016, 17:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 19 sierpnia 2016, 21:21
Posty: 38
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Zapewne masz racje. Ważne ze działa i że to twarde silniki...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 stycznia 2017, 19:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
kmicic 540 napisał(a):
Termostat wymieniony, różnica jest zdecydowana. Choć uważam że i tak T4 wolno sie nagrzewa, ale może tak ma być,ze ma obliczony na bardzo wydajny układ chłodzenia. Moja ACV potrzebuje ok 7-8 km do pełnego rozgrzania przy temp na zewnątrz powiedzmy 0-3'C, fakt ze jezdże na pusto i nigdy na zimnym jej nie gniote.


odświeże kotleta - ktoś się orientuje jakiej marki w oryginale do ACV/AXG montowany jest termostat ? WAHLER, BEHR, VERNET, jakiś inny ?

ostatnio na odcinku rzędu 60 km zagrzało mi wg. zegarów do ok. 45 stopni. Jak stanę na światłach to temperatura spada. Dogrzanie do 90 stopni tylko jak mu depnę ponad 120 km/h


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 stycznia 2017, 19:39 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Zanim weźmiesz się za wymianę sprawdź czy działa, sprawdzając czy od momentu odpalenia silnika powoli i ciągle rozgrzewa się chłodnica. Przy sprawnym termostacie praktycznie do 80 st powinna być zimna. Zresztą nawet bez termostatu takich wahań nie ma, masz uwalony czujnik albo zegary. Miałem dokładnie to samo i też jak głupek wymieniłem termostat co nic nie pomogło, potem pomiar termometrem w zbiorniczku, a vagiem odczyt z czujnika i wszystko stało się jasne.
U mnie siedział wahler


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 stycznia 2017, 19:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
W oryginale był BEHR lub WAHLER, zależnie od parti dostawy ale częściej BEHR.
Tak jak pisze Kenobi warto najpierw sprawdzić czy twój faktycznie jest walnięty. Ja swojego bez termometru i kompa sprawdzałem prosto przez zagrzanie silnika na postoju i obserwacje kiedy chłodnica robi się ciepła co wskazywało na jego otwarcie i porównanie z zegarami.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 stycznia 2017, 22:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
dzięki za podpowiedzi - sprawdzimy w tygodniu. Ale zegary mam sprawne.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 stycznia 2017, 15:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 sierpnia 2015, 12:29
Posty: 49
model: caravelle
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
U mnie podobny problem ale mysle ze jest to wina czujnika, ACV 102km bez klimy, latem wskaznik wariowal albo w ogole nie podnosil sie albo dobijal do temp 90stopni i zaraz prawie calkiem opadal,czasem cala trase trzymal 90stopni, a od pewnego czasu dzialal w miare ok czyli po starcie i zrobinieniu min 8km dobijal do 90stopni oczywiscie przy odpowiednim przyspieszaniu natomiast zaraz potem przy spokojnej jezdzie miejskie spada gdzies zaraz nad pierwsze trzy kreski na wskazniku, obecnie cos strzelilo i zgubil caly plyn, a przy obecnych warunkach atmosferycznych ciezko mi go rozebrac wiec jutro/pojutrze laduje w warsztacie,
Ogrzewanie rozgrzewa sie bardzo dlugo i przy spokojnej jezdzie podaje raczej letnie powietrze,
Myslicie zeby sprawdzic i czujnik i termostat?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 stycznia 2017, 20:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 sierpnia 2015, 12:29
Posty: 49
model: caravelle
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
leje sie z pompy wody ktora zmienialem razem z rozrzadem w czerwcu 2015, dzisiaj tylko diagnoza jak sciagne to dam znac co za firma i czy przypadkiem pasek nie byl za bardzo naciagniety


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 stycznia 2017, 19:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 sierpnia 2015, 12:29
Posty: 49
model: caravelle
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
po wymianie termostatu wskaznik temperatury rosnie do 90stopni, termostat otwiera sie i zbija temperature do 1/4 wskaznika wiec jakas zmiana jest
o marke pompy zapomnialem dopytac


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 stycznia 2017, 19:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Jakie masz zegary ?
Na niebieskich ma stać na połowie czyli 90 stopni.
.....aczkolwiek przy dużych mrozach i małych prędkościach obrotowych silnika bywa z tym problem.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 stycznia 2017, 20:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Obstawiam to co u notriego - uszkodzony czujnik temperatury
Dodam co było już pisane kilkanaście razy bo może sporo wyjaśnić, zegary w TDI pokazują 90st gdy temperatura odczytana z czujnika ( gdy sprawny to rzeczywista ) zawiera się w przedziale 75-100 stopni. Dlatego z uporem maniaka wszędzie zwracam uwagę, że opieranie się na wskazaniach zegarów co do rzeczywistej temperatury jest bez sensu. Nawet niewielkie zaniżanie temperatury przez uszkodzony czujnik powoduje cyrki we wskazaniach zegarów szczególnie gdy jest zimno.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: vwpitek (niedziela, 8 stycznia 2017, 00:25)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB