T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 24 kwietnia 2024, 18:28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 kwietnia 2010, 23:29 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 kwietnia 2010, 08:38
Posty: 207
Lokalizacja: Warszawa
opis: 28 do setki... :o)
model: T4 Czarna Rozpacz
silnik: 2.5 ACV Turboklekot

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 13 razy
Całkiem niedawno zaobserowałem w swoim T4 spadek obrotów na biegu jałowym. Na zimnym silniku oscylują wokół 500 obr/min, natomiast po nagrzaniu silnika nie przekraczają 750. Dwa lata temu czyszczona była pompa i pompiarz ustawił obroty na poziomie 800-820 (nie pamiętam dokładnie). Żeby było ciekawiej, spadły również obroty na V biegu przy 100km/h. Poprzednio było to równo 3000, teraz jest 2750. Niby więcej pod butem, ale wolę się nie cieszyć na zapas.
Co może być powodem i jakie mogą być ew. konsekwencje niższych obrotów na biegu jałowym?

Dodam tylko, że ostatnio wymieniałem pasek alternatora i świeczki (ruszana była pompa).


_________________
Pozdrawiam
Caravan
...szczęście to mit, stworzyliśmy go sami,
Czarna Bandera nad nami!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 kwietnia 2010, 23:31 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Błąd wskazań obrotomierza. Zmiana obroty/prędkość jest raczej niemożliwa, szukaj więc przyczyny w instalacji elektrycznej.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 kwietnia 2010, 14:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 17 kwietnia 2010, 08:38
Posty: 5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nie wiem jak jest w T4,ale czy czasem obrotomierz nie ma sygnału z alternatora?Tak jak Kolega ślimak sugeruje,szukaj przyczyny w instalacji.Może to być zbyt lużny pasek i pod dużym obiążeniem się ślizga,albo coś żle masuje...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 kwietnia 2010, 17:21 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
W AAB sygnał wychodzi z zacisku "W" alternatora.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 kwietnia 2010, 20:33 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 kwietnia 2010, 08:38
Posty: 207
Lokalizacja: Warszawa
opis: 28 do setki... :o)
model: T4 Czarna Rozpacz
silnik: 2.5 ACV Turboklekot

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 13 razy
Pasek był właśnie wymieniany. Tyle, że z tego co pamiętam, nie ma możliwości regulacji napięcia paska...


_________________
Pozdrawiam
Caravan
...szczęście to mit, stworzyliśmy go sami,
Czarna Bandera nad nami!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 kwietnia 2010, 21:23 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Sprawdź zacisk "W", być może w nim tkwi przyczyna, luźne połączenie, śniedź czy coś w tym stylu.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 kwietnia 2010, 21:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 20:31
Posty: 92
Lokalizacja: Koszalin
model: Caravelle '03 /C5 X7
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 10 razy
Caravan napisał(a):
Pasek był właśnie wymieniany. Tyle, że z tego co pamiętam, nie ma możliwości regulacji napięcia paska...

Jak nie ma, oczywiście, że jest. mam nadzieję, że się nie obrazicie za te dwie fotki z książki:

Obrazek

Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 kwietnia 2010, 22:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
z tego co ja się orientuję to były dwa rodzaje napinania
do 94 wedle opisu Micky,
po 94 już była rolka napinająca i tu się nie da napiąć bardziej "ręcznie"
co do dat to +\- jeden rok mogę się mylić 8-)


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 kwietnia 2010, 22:16 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Caravan podciąg sobie pasek :) pasek klinowy w 2.4D to jest zaraza jak nie wiem :) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Moja historia:
Wymieniony pasek, naciągnięty jak Bozia przykazała.... no i też obroty coś mniejsze niż zwykle ale jeździlem bo nic się nie działo :) Pewnego dnia po przejechaniu ok 1tys km patrze pod maske a pasek zdecydowanie za luźny, podciągnąlem i spokój :) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pasek na całej długości jak go naciągniesz, nie powinien uginać się więcej niż 5mm, jak naciągniesz za bardzo to strzeli, a jak będzie za luźny na to obrotach zacznie go troche obracać i zostaną z niego szczępy....
Moim zdaniem pasek klinowy powinien mieć jeszcze jedną rolke napinającą bo jest zdecydowanie za długi co jest powodem tego ze na duzych obrotach (czyt 150km/h non stop :mrgreen: ) on sie rozwulkanizowywuje :)
Mi się tak 2 razy zdarzyło, dlatego pod siedzeniem mam 2 zapasowe paski :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 kwietnia 2010, 20:48 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 kwietnia 2010, 08:38
Posty: 207
Lokalizacja: Warszawa
opis: 28 do setki... :o)
model: T4 Czarna Rozpacz
silnik: 2.5 ACV Turboklekot

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 13 razy
Kurde, musze przy świetle dziennym ten pasek pomacać, bo coraz bardziej mi się wydaje, że to tutaj pies pogrzebany :roll:

KrzySiek, sądząc po Twoim swobodnym podejściu do tematu, nie jest to specjalnie skomplikowana operacja? :mrgreen:


BTW, Micky dzięki za skan ;)



A tak nawiasem mówiąc, może nieco z boku tematu. Po odbiorze od mechanika zaczął po wymianie świec jakoś mocniej dudnić. Wydaje mi się, że wydłubując pompę (coby do piatej świecy się dostać) i potem ją mocująć, pomieszał coś w ustawieniach. Jaka ingerencja w tych okolicach mogłaby wpłynąć na taki stan rzeczy?


_________________
Pozdrawiam
Caravan
...szczęście to mit, stworzyliśmy go sami,
Czarna Bandera nad nami!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 kwietnia 2010, 20:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
dobrze kombinujesz
ja zacząłbym od sprawdzenia ustawienia pompy


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 kwietnia 2010, 20:52 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Zmienił się początek wtrysku i stąd inne brzmienie motoru! Ponowna regulacja powinna rozwiązać problem.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 kwietnia 2010, 21:05 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 kwietnia 2010, 08:38
Posty: 207
Lokalizacja: Warszawa
opis: 28 do setki... :o)
model: T4 Czarna Rozpacz
silnik: 2.5 ACV Turboklekot

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 13 razy
No właśnie tak mi się wydaje... Ale dziękuję za potwierdzenie :)


_________________
Pozdrawiam
Caravan
...szczęście to mit, stworzyliśmy go sami,
Czarna Bandera nad nami!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB