T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 17:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 sierpnia 2016, 09:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 11 sierpnia 2016, 11:43
Posty: 12
model: Caravelle
silnik: 2.4d AAB

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam.
Radził bym ci sprawdzić uszczelniacze trzonków zaworowych. Jak są takie objawy to mogą już być zużyte.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 sierpnia 2016, 09:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 10 grudnia 2011, 18:32
Posty: 21
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jeszcze zaobserwowałem, że jak rusza od razu po odpaleniu To chmurką jest tylko przy ruszeniu i później podczas jazdy nie ma do momentu zatrzymania


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 sierpnia 2016, 10:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 11 sierpnia 2016, 11:43
Posty: 12
model: Caravelle
silnik: 2.4d AAB

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Jak go odpalasz to niech on pochodzi z minutę niech olej nasmaruje wszystko bo jak jest tak jak piszesz ze odpalasz i jedziesz to w tym może być przyczyna bo silnik może się kończyć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 sierpnia 2016, 10:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 10 grudnia 2011, 18:32
Posty: 21
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ale jeśli pochodzi minute na wolnych obrotach to jak rusza to przez 5 km będzie za mną dym jak za Starem... Kiedyś gdy nie było tych problemów to zawsze chodził kilka minut przed jazda. Problem nastąpił po padnieciu turbiny...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 sierpnia 2016, 10:52 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 9 października 2015, 00:38
Posty: 420
Lokalizacja: Opolskie
opis: T4 Caravelle Long
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 17 razy
grzechalm napisał(a):
Tak, między wymiarami tyle zużywal.
Sprawdzałem tydzień temu, od wymiany minęło 5 tkm i oleju było 3/4 stanu.

No to nie spala oleju nadmiernie. Tu wszystko w normie. Musiałby palić z 1l/1000km oleju aby dymić ciągle.
Trza by najpierw porządnie przyjrzeć się parametrom na VAG-u,bo twierdzenie mechanika że coś ustawil z 0,0 na 0,5 to niewiele mówi.
Przyjrzeć się temperaturom jakie podają czujniki zimny/ciepły (powietrze,płyn,paliwo)
Chyba najtańsza opcja. Może ktoś jest z twoich okolic z Vagiem i umie czytać i porównywać wartości i wytłumaczyć co nieco.
A wymieniać i robić wszystko metodą prób i błędów to chyba nie najlepsza opcja.
Ciężko strzelać co może być przyczyną. Mi ACV też dymił na biało-niebiesko jakby sam olej się palił,ale tylko z rana jak zimny był,jak się rozgrzał to zero dyma,oleju też nie brał. Ale mi ciekła waha z pompy na zimnym. Czy to było przyczyną tego nie wiem tak sprzedałem.
Przyczyn moze być naprawdę wiele. Począwszy od filtra,po czujniki,złe ustawienia,turbo,pierścienie,wtryski,pompa,uszczelka pod głowicą,ogólna kondycji silnika itp.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 sierpnia 2016, 20:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 10 grudnia 2011, 18:32
Posty: 21
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jeszcze dodam jedno.
Tydzień temu sprawdzany stan oleju i bylo3/4 miarki.
Obecnie sprawdzone i zostało 1/2 stanu.
Zrobione około 500 km.
Silnik ma pełną moc.
Przed chwilą zrobiłem trasę 40 km.
Odpalony z klimatyzacja i od razu ruszyłem. Delikatna jazda do rozgrzania. Kilka krótkich postojów na światłach. Za każdym razem trzymałem go na obrotach(ostatnio tak cały czas robiłem, wówczas zmniejszone dymienie). nie zobaczyłem w lusterku ani jednej chmurki. Zatrzymałem się w domu na parkingu podziemnym, pochodził na wolnych obrotach i zero dymienie.
Zrobiłem kilka przegazowek i jedynie delikatne chmurki na czarno przy ponad 4 tysiącach.
Mam wrażenie że pracując na wolnych obrotach tak jakby rozregulowywal się i pobierał olej, tylko skąd?
Ma wrócić do serwisu Nowak w Markach.
Odnośnie parametru 0.0 i 0.5, to trafił do nich z diagnoza źle ustawionego kąta wtrysku. Połączyli komputer, powiedzieli, że pompa jest ustawiona na 0.0 a powinna być na 0.5.
Nie wnikalem dokładnie.
Ustawili i na zimno pali z pol obrotu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 sierpnia 2016, 22:07 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 9 października 2015, 00:38
Posty: 420
Lokalizacja: Opolskie
opis: T4 Caravelle Long
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 17 razy
grzechalm napisał(a):
Jeszcze dodam jedno.
Tydzień temu sprawdzany stan oleju i bylo3/4 miarki.
Obecnie sprawdzone i zostało 1/2 stanu.
Zrobione około 500 km.
Silnik ma pełną moc.
Przed chwilą zrobiłem trasę 40 km.
Odpalony z klimatyzacja i od razu ruszyłem. Delikatna jazda do rozgrzania. Kilka krótkich postojów na światłach. Za każdym razem trzymałem go na obrotach(ostatnio tak cały czas robiłem, wówczas zmniejszone dymienie). nie zobaczyłem w lusterku ani jednej chmurki. Zatrzymałem się w domu na parkingu podziemnym, pochodził na wolnych obrotach i zero dymienie.
Zrobiłem kilka przegazowek i jedynie delikatne chmurki na czarno przy ponad 4 tysiącach.
Mam wrażenie że pracując na wolnych obrotach tak jakby rozregulowywal się i pobierał olej, tylko skąd?
Ma wrócić do serwisu Nowak w Markach.
Odnośnie parametru 0.0 i 0.5, to trafił do nich z diagnoza źle ustawionego kąta wtrysku. Połączyli komputer, powiedzieli, że pompa jest ustawiona na 0.0 a powinna być na 0.5.
Nie wnikalem dokładnie.
Ustawili i na zimno pali z pol obrotu.

Dane odnośnie zużycia oleju mało miarodajne. Abo bierze olej albo nie. Nie ma czegoś takiego że raz na 5000km bierze ćwierć miarki,a raz na 500km ćwierć miarki. Na czarno zawsze zadymi jak mu przyładujesz po obrotach. Nowe diesle dymią jak wciśniesz w podłogę.
Olej jak pobiera to bez względu czy na wolnych czy na wyższych obrotach. Moze być pompa nadal źle ustawiona. Może jakis czujnik padł. Nie wiem czy wiesz,ale jak padnie czujnik temp paliwa,czy temperatury to wóz będzie dymił prawie cały czas. Nie jeden turbo dobre już robił,by później okazało się ze czujnik na 100zl był walniety. Nie znam tych serwisów u was i nie znam ich jakości diagnoz i napraw. Dla mnie nie istnieje dobry mechanik w ówczesnych czasach. Bez obrazy ale większość to osoby pokroju programu ,,Bedziesz Pan zadowolony''. Nawet najbardziej autoryzowane serwisy idą na łatwiznę.
Gdybyś kupił kabel za 30zł i sciagnął darmowy VCDS i zrobił podstawowe logi to wspólnymi siłami szło by zobaczyć czy wszystko mniej wiecej jest ok. Bez porządnej diagnozy ani rusz w temacie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 sierpnia 2016, 06:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 10 grudnia 2011, 18:32
Posty: 21
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Generalnie to auto nie zużywal oleju, a zaznaczam, że cały czas jeździ na syntetyku.
Turbine zmieniałem bo całkiem się rozsypala nie dając wcześniej oznak zużycia, po prostu nagle straciła moc podczas jazdy 30 km/h i poszedł niebieski dym.
Odnośnie czujnika temperatury cieczy to faktycznie może go zmienię bo temperatura mi skacze podczas jazdy i nigdy nie dochodzi do 90 stopni.
Czujnik paliwa również źle wskazuje.
Kabel dzisiaj zamówię, poczytam tylko forum jaki wybrać dokładnie i wrzucę logi. Muszę się doszkolic trochę w tym temacie.
Ta t4 na stałe jeżdżę od 3 miesięcy, przez ostatnie 4 lata jeździł nią mój ojciec. Ja tylko doraźnie, na krótkich odcinkach i przeważnie jak była rozgrzana


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 sierpnia 2016, 19:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 11 sierpnia 2016, 11:43
Posty: 12
model: Caravelle
silnik: 2.4d AAB

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
A w ogóle powiedz czy to ma katalizator/filtr cząstek stałych.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 sierpnia 2016, 19:48 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2015, 14:37
Posty: 983
Lokalizacja: kraków wieliczka
model: T4 transporter
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 52 razy
maniak37 napisał(a):
filtr cząstek stałych.


poważnie <58>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 sierpnia 2016, 22:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 10 grudnia 2011, 18:32
Posty: 21
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Haha, to nie ta era aut żeby był filtr cząstek stałych.
We wcześniejszych postach napisałem że katalizator wywalony a egr zaslepiony.
Dodam, że kabel diagnostyczny kupiony, czekam na dostawe


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 sierpnia 2016, 23:29 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 9 października 2015, 00:38
Posty: 420
Lokalizacja: Opolskie
opis: T4 Caravelle Long
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 17 razy
grzechalm napisał(a):
Haha, to nie ta era aut żeby był filtr cząstek stałych.
We wcześniejszych postach napisałem że katalizator wywalony a egr zaslepiony.
Dodam, że kabel diagnostyczny kupiony, czekam na dostawe

Tu masz darmowy program na początek. Ogarnia grupę VAG http://www.ross-tech.com/vcds-lite/download/index.php
oraz stronę do konwersacji logów,które później wrzucisz na forum http://vaglog.pl/?l=pl
Temat co i jak logować viewtopic.php?f=15&t=2850


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 sierpnia 2016, 06:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 10 grudnia 2011, 18:32
Posty: 21
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuję bardzo za pomoc. Jak przyjdzie to zajmę się tym


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 sierpnia 2016, 10:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 10 grudnia 2011, 18:32
Posty: 21
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Mam tylko pytanie. Wskazane jest aby temperatura silnika była co najmniej 80 stopni(90 na zegarach). U mnie nawet latem nie dobija do 90 na zegarach, czy jeśli będę po trasie 40 km to można uznać że temperatura jest wystarczająca?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 sierpnia 2016, 10:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 11 sierpnia 2016, 11:43
Posty: 12
model: Caravelle
silnik: 2.4d AAB

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Spróbuj jak go odpalisz pochodzi niech 2min i potrzymaj go trochę na maksymalnych obrotach i zobacz na jaki kolor z tłumika idzie bo może on jest zamulony.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 sierpnia 2016, 13:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 10 grudnia 2011, 18:32
Posty: 21
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Zamulony to on na pewno nie jest. Używam pełen zakres obrotów i nie jeżdżę zbyt delikatnie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 sierpnia 2016, 13:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
grzechalm napisał(a):
U mnie nawet latem nie dobija do 90 na zegarach,

Tu może tkwić problem bo nie ma opcji przy sprawnych czujnikach i zegarach aby nie dobiło, zegary pokazują 90st gdy czujnik czyta temperaturę zaledwie 75 st. Podłącz Vaga i odczytaj wartości z czujnika, jeśli jest tak jak myślę to zaniża on odczyty zarówno na zegary jak i do ECU co skutkuje, że silnik pracuje jakby był zimny pomimo rozgrzania. W takiej sytuacji ECU robi ustawienia dla zimnego silnika czyli leje więcej paliwa i zmienia kąt wtrysku, w tej sytuacji kopcenie jest nieuniknione.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 sierpnia 2016, 19:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 10 grudnia 2011, 18:32
Posty: 21
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Postaram dzisiaj w nocy jeśli nie będzie komplikacji wrzucić logi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 sierpnia 2016, 22:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 10 grudnia 2011, 18:32
Posty: 21
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
niestety nic dzisiaj nie bedzie.
W trakcie logow okazalo sie ze musze zarejestrowac sie, a nie przeczytalem tego wczesniej.
Takze wykonalem tylko kilka logow, do ktorych nie trzeba bylo sie rejestrowac
Wrzuce to co mam na razie
to chyba dynamiczny 001
http://vaglog.pl/log_275502.html
dynamiczny 003
http://vaglog.pl/log_275503.html
dynamiczny 004
http://vaglog.pl/log_275504.html
statyczny 007
http://vaglog.pl/log_275505.html
013
http://vaglog.pl/log_275506.html
014
http://vaglog.pl/log_275507.html
018
http://vaglog.pl/log_275510.html
023
http://vaglog.pl/log_275508.html
Nastepne i wszystkie jeszcze raz, postaram sie zrobic jak juz bede arejestrowany


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 sierpnia 2016, 21:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Niestety w tych logach nic niepokojącego w nich nie widać.
Temperatura z czujnika do ECU jest dobra, więc brak wskazań na zegarach trzeba jeszcze sprawdzić robiąc odczyt vagiem z zegarów.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 79 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB