T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 16:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 maja 2016, 20:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 maja 2016, 15:18
Posty: 8
model: Multivan
silnik: AXG 151

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich
Muszę się podłączyć do tematu, bo admin odrzuca założenie nowego,
U mnie na wolnych obrotach sobie delikatnie kopci na czarno, spaliny mają dosyć duszący zapach, jak dodam "gazu" puści przez moment czarną chmurę i potem już nie widać zadymienia. Najbardziej widoczne dymienie jest przy ruszaniu na niskich obrotach itp, moc ma, turbina działa dobrze.
Silnik AXG 151km
Macie jakieś pomysły??
Dzięki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 maja 2016, 11:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Powodów może być wiele. Najlepiej zrobić komplet logów. Jeśli nie masz dostępu do vaga to na szybko i bez zbędnych kosztów możesz zrobić to: Wyczyść dolot http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?t=1058&f=6 u mnie zmniejszyło to dymienie,
Sprawdź wężyki podciśnień, szczelność dolotu
Reszta na vaga, bo to może być również złe dawkowanie paliwa, może ktoś grzebal w sterowniku... Zrób logi i wrzuć na forum, bo bez tego to możemy losowo ostawiać co sie dzieje
Auto juz tak miało jak je kupiłes?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 maja 2016, 15:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 maja 2016, 15:18
Posty: 8
model: Multivan
silnik: AXG 151

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ok, posprawdzam i dam znać.
Tak, od kiedy kupiłem auto czyli jakiś tydzień wcześniej ;)

Edit: teraz jeszcze z pomocą kolegi sprawdzałem to dymienie, jak na wolnych troszke kopci, jak się przytrzyma na np 2000obrotów chmurka jakby wieksza wydostaje się, ale jak sie puści pedał gazu i ponownie przygazuje to walnie już konkretną chmurą niby czarna niby siwa i bardzo dusząca jakby nie przepalone paliwo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 maja 2016, 00:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Podepnij vaga bo lista się rozszerza. Śmierdący dym to mogą być lejące wtryski, pompa do przejrzenia..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 maja 2016, 07:41 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 marca 2016, 21:13
Posty: 15
model: T4 Caravelle
silnik: 2,4 D i 2,5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
U mnie auto w dużo lepszej formie.Podregulowana dawka paliwa i kąt wtrusku.Pękniety był tez jeden wężyk podciśnieniowy.Teraz rano na zimno zapala od strzała.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 sierpnia 2016, 22:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 maja 2016, 15:18
Posty: 8
model: Multivan
silnik: AXG 151

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam ponownie,
Sprawdzony na komputerze, i kąt wtrysku OK, wtryski OK, tylko wyszły złe wartości przepływomierza, czy jakby był przepływomierz uszkodzony, to też będzie kopcił głównie na zimnym silniku spalinami śmierdzącymi ropą??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 sierpnia 2016, 10:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Zrób test diody (kosztuje 20gr) a wszystkiego się dowiesz. Ewentualnie podmień od kogoś kto ma sprawny


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 sierpnia 2016, 10:47 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 9 października 2015, 00:38
Posty: 420
Lokalizacja: Opolskie
opis: T4 Caravelle Long
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 17 razy
fly napisał(a):
Witam ponownie,
Sprawdzony na komputerze, i kąt wtrysku OK, wtryski OK, tylko wyszły złe wartości przepływomierza, czy jakby był przepływomierz uszkodzony, to też będzie kopcił głównie na zimnym silniku spalinami śmierdzącymi ropą??

Zrób jakieś logi i wrzuć tu. Jak stawiać jakąś diagnoze nie znając parametrów pracy. Co drugie T4 tu dymi z racji wieku lub jakiejś usterki. Bez Vag-a ani rusz. Przyczyn dymienia może być conajmniej 10. Chcesz wymieniać wszystko metodą prób i błędów???
Zainwestuj w kabel za 30zł+ zwykły darmowy program np stąd http://www.ross-tech.com/vcds-lite/download/index.php. Chyba ze lubisz mechanikom płacić za diagnozy <good>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 sierpnia 2016, 06:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 10 grudnia 2011, 18:32
Posty: 21
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witajcie.
Mam podobny, a może trochę większy problem niż założyciel tematu.
Podpowiecie mi gdzie w W-wie lub we wschodniej okolicy znajdę dobrego speca od VW?
Czy ktoś z wawy odczytalby mi vagiem co się dzieje z autem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 sierpnia 2016, 11:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
Gdybyś poświęcił 5 minut na lekturę forum, znalazłbyś specjalistę bez problemu. Podany jest tu na tacy i to kilka, jak nie kilkanaście razy.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 sierpnia 2016, 22:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 10 grudnia 2011, 18:32
Posty: 21
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Mówisz o firmie bodex czy o Panu z raszyna czy Janek?
Bo o nich czytałem i wiem że są godni polecenia.
Moje pytanie brzmi o wschodnia stronę Warszawy.
Nie chce toczyć przepychanek slownych


Ostatnio edytowano czwartek, 11 sierpnia 2016, 05:44 przez grzechalm, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 sierpnia 2016, 05:37 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
Tak, ten Pan nazywa się Zbyszek i teraz urzęduje w Domaniewku (kiedyś w Jankach, a dokładniej w Sękocinie)


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 sierpnia 2016, 07:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Ja mogę rzucić okiem ogólnie i podpiąć vaga.
Z tym, że dopiero po 15.08


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 sierpnia 2016, 22:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 10 grudnia 2011, 18:32
Posty: 21
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuję za propozycje. Autem byłem u jakiegoś speca od VW, auto Nowak i po podpięcie komputera po jakimś czasie, stwierdził źle ustawiony kat wtrysku.
Jestem umówiony na środę. Jeśli to nic nie da, bardzo chętnie skorzystam z pomocy doświadczonego kolegi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 sierpnia 2016, 09:33 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
Mam dwa auta z silnikiem 2.5 TDi T4 i Volvo V70 w tym drugim zaczęły się problemy z rozruchem, dymienie itd. Zwaliłem to na akurat wymieniony filtr paliwa. Któregoś ranka auto po odpaleniu i przejechaniu 3 metrów zgasło. Okazało się że, pękł element rolki napinającej pasek po stronie pompy wtryskowej a śruba mocująca drugą rolkę jest luźna. Która usterka była pierwotna nie wiem ale dmuchaj na zimne i niech ktoś sprawdzi czy u Ciebie nie dzieje się coś złego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 sierpnia 2016, 22:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 10 grudnia 2011, 18:32
Posty: 21
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam ponownie.
Kat wtrysku ustawiony, pompa była źle ustawiona, podobno było coś 0,00 a powinno być 0,5.
Problem z ciężkim paleniem minął, odpala z pół obrotu.
Pozostał natomiast problem z kopceniem na niebiesko. Auto ma przebieg 476 tkm, turbo zregenerowane 3 tkm temu. Powód, rozlecialo się. Silnik cały czas pracuję na oleju syntetycznym, płukanki robione. Przed wymiana turbo, daleko około 0.5 l między wymianami. Moc jest odpowiednia, do 180 rozpędza sie

Z transitem 2.2 140 idzie prawie równo.
Katalizator wyważony, egr zaslepiony.
Auto jak jest zimne i ciepłe, gdy zatrzyma się i pochodzi na wolnych obrotach po około 20 sekundach zaczyna koncie lekko.
Dodaje gazu i puszcza chmurę niebieska.
Gdy dzisiaj ruszyłem jak był zimny to kopcil cały czas- akurat ciągnął 3 tony na przyczepie.
Kopcil tragicznie, aż wstyd. Gdy się nagrał to potrzymalem go na obrotach 3.5-4.2 i tak jakby wypalił "olej" i przestał kopcic. Zatrzymałem się i sytuacja się powtórzyła, po chwili na wolnych obrotach zaczął kopcic, ruszyłem i chmura za mną. Jednak intensywność nie była tak mocna jak po ruszeniu na zimno. Po kilkuset metrach przestał kopcic. I tak w kółko. Pomoże ktoś?
Jeden mechanik mówi, że po rozważenia turbo, olej dostał się do wydechu i wypala, drugi mówi że wtryski do wymiany i że powinien ten olej z wydechu już spalić...


Ostatnio edytowano sobota, 20 sierpnia 2016, 21:04 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 sierpnia 2016, 22:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Weź turbo daj do sprawdzenia


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 sierpnia 2016, 23:11 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 9 października 2015, 00:38
Posty: 420
Lokalizacja: Opolskie
opis: T4 Caravelle Long
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 17 razy
grzechalm napisał(a):
Przed wymiana turbo, daleko około 0.5 l między wymianami. Moc jest odpowiednia, do 180 rozpędza sie

Nie rozumiem zdania,ale wnioskuje ze zużycie oliwy 0,5l między wymianami. Jeżeli tak to dobry wynik. Co to jest pół litra od wymiany do wymiany. Pociągnij po obrotach załadowany na autostradzie ze 2000km to zobaczysz ile T4 potrafi siorbnąć oleju.
grzechalm napisał(a):
Z transitem 2.2 140 idzie prawie równo.
Katalizator wyważony, egr zaslepiony.
Auto jak jest zimne i ciepłe, gdy zatrzyma się i pochodzi na wolnych obrotach po około 20 sekundach zaczyna koncie lekko.
Dodaje gazu i puszcza chmurę niebieska.
Gdy dzisiaj ruszyłem jak był zimny to kopcil cały czas- akurat ciągnął 3 tony na przyczepie.
Kopcil tragicznie, aż wstyd. Gdy się nagrał to potrzymalem go na obrotach 3.5-4.2 i tak jakby wypalił "olej" i przestał kopcic. Zatrzymałem się i sytuacja się powtórzyła, po chwili na wolnych obrotach zaczął kopcic, ruszyłem i chmura za mną. Jednak intensywność nie była tak mocna jak po ruszeniu na zimno. Po kilkuset metrach przestał kopcic. I tak w kółko. Pomoże ktoś?
Jeden mechanik mówi, że po rozważenia turbo, olej dostał się do wydechu i wypala, drugi mówi że wtryski do wymiany i że powinien ten olej z wydechu już spalić...

Jakie jest teraz zużycie oleju? Z objawów które podajesz olej powinien ginąc w oczach z bagnetu.
3 tony na przyczepce +waga przyczepki? Czy aby nie przegięcie trochę? Szkoda wozu.
Odkręć gumową rurę na dolocie IC i zobacz co się dzieje (ilość oleju w dolocie lub samym IC).
Przyczyn dymienia może być kilka. Jak znika oliwa to wiadomo że albo turbulum puszcza,albo spala się w garach.
Jak nie znika to przyczyna inna.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 sierpnia 2016, 06:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 10 grudnia 2011, 18:32
Posty: 21
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Przepraszam ale pisałem z telefonu i słownik czasami zmienia wyrazy. Tak, między wymiarami tyle zużywal.
Sprawdzałem tydzień temu, od wymiany minęło 5 tkm i oleju było 3/4 stanu. Odnośnie przyczepy to tak 2900 ładunku i 600 przyczepa. Normalnie transitem takie ciężary ciągne ale akurat pojechał w inne miejsce


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 sierpnia 2016, 08:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Bardzo podobne objawy miał niebieski-n2, kopcenie jakby olej na wolnych, przy bucie z domieszką czarnego, okazało się, że padły wszystkie wtryskiwacze po zalaniu trefnego paliwa.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: tyka i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB