T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 kwietnia 2016, 21:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 28 kwietnia 2014, 16:44
Posty: 14
model: Caravelle
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzień dobry,
mam problem z silnikiem w moim T4.
Po teoretycznie "Generalnym" remoncie silnika ( regeneracja turbo, regeneracja wtryskiwaczy, szlif głowicy i wszystkie co z nią związane,uszczelki, oleje, nowe pierścienie na tłokach itp).

Problem polega na tym, że:
Po remoncie auto ciężko odpalało. Dymiło na niebiesko.
Został przestawiony kąt wtrysku (?) na podstawie takiego samego silnika (akurat do mechanika trafiło takie samo auto).
Co dzieje się teraz? Auto odpala na dotyk. Z niskich obrotów wywala czarny dym z rury. Sporą chmurę. Pod obciążeniem, nawet mała przyczepka, nie ma mocy. Wywala błąd "nieprawidłowy kąt wtrysku".

Mechanik sugeruje, że jest uszkodzony "nastawnik pompy wtryskowej"(?)?.

Czy ktoś, może zasugerować, co może być nie tak?
Ew. czy jest ktoś z okolic Lublina (ja jestem z Parczewa) kto ma pojmę i wie co zrobić?


Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 kwietnia 2016, 21:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
alekssi napisał(a):
Został przestawiony kąt wtrysku (?) na podstawie takiego samego silnika (akurat do mechanika trafiło takie samo auto).

Co to znaczy ?? Kąt wtrysku ustawia się zegarem lub przy pomocy Vaga po uprzednim ustawieniu silnika na znaki według danych producenta, a nie " na podstawie takiego samego silnika ". Drugi silnik jest do tego kompletnie nie potrzebny.
alekssi napisał(a):
Z niskich obrotów wywala czarny dym z rury. Sporą chmurę

Byłby to pierwszy przypadek o jakim słyszałem aby z powodu złego kąta wtrysku silnik dymił na czarno ale rozumów wszystkich nie zjadłem. Czarne dymienie pod obciążeniem sugeruje zupełnie inne usterki.
alekssi napisał(a):
Wywala błąd "nieprawidłowy kąt wtrysku".

Podaj konkretny numer, a najlepiej logi statyczne grupy 4.

alekssi napisał(a):
Czy ktoś, może zasugerować, co może być nie tak?

Proponuje zacząć od pełnej diagnozy Vagiem


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 kwietnia 2016, 12:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 28 kwietnia 2014, 16:44
Posty: 14
model: Caravelle
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Powtarzam to co mówił mi mechanik. Co znaczy, że został przestawiony kąt wtrysku? jak bym wiedział to pewnie bym nie pisał na tym forum. Niestety nie znam się nic a nic, a odnośnie dymienia to moje obserwacje, problem jest z wtryskiem więc na logikę połączyłem po prostu jedno z drugim. W okolicy nie ma nikogo kto by się zajmował " profesjonalnie" dieslami a nie mam czasu żeby jechać gdzieś daleko do niesprawdzonego zakładu który niby się tym zajmuje.

Podjadę dziś do niego i wezmę pełny błąd i do tego poproszę o statyczne logi grupy 4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 kwietnia 2016, 14:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2011, 14:54
Posty: 2
model: T4
silnik: 2.5 AJT

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam

ja mam 2.5 AJT i po wymianie rozrzadu u mechanika sprawdzilem timing w vag-u bo troche ciezko odpala rano, okazalo sie ze jest miedzy 10-15, wiec definitywnie opozniony kat wtrysku... probowalem wyregulowac na rolkach, ale niestety jest juz maxymalnie przestawione...po przesunieciu paska o jeden zabek, wartosc skoczyla do 190 i wyskoczyl blad 17656, wiec wrocilem do poprzedniego ustawienia... pytanie jak to najprosciej skorygowac ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 kwietnia 2016, 16:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
axen napisał(a):
pytanie jak to najprosciej skorygowac ??

prościej się nie da niż rolką, trzeba zrobić pełne ustawienie od początku
wszystko na znaki, zluzować koło zębate na wałku, ustawić rolki, skręcić i korygować ewentualnie rolką


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 kwietnia 2016, 16:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2011, 14:54
Posty: 2
model: T4
silnik: 2.5 AJT

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzieki za szybka odpowiedz... Czy musze od poczatku wszystko ustawiac czy sprobowac tylko zluzowac kolo zebate


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 kwietnia 2016, 20:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 28 kwietnia 2014, 16:44
Posty: 14
model: Caravelle
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
17656 P1248 035
Regulacja początku wtrysku
różnica w regulacji
Sporadyczna

plus jeszcze robiliśmy test i wyskoczyło coś z zaworem początku wtrysku N108.


Niestety mechanik u którego naprawiam auto nie posiada VAGa
posiada coś takiego jak VAS? czy w tym da się sprawdzić logi statyczne?


Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2016, 00:24 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 14 maja 2011, 21:40
Posty: 373
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 26 razy
Jedyne co mi się nasuwa to... Zmień mechanika. 2.5 TDI nie jest strasznie trudnym silnikiem do ustawienia rozrządu, jeśli ten mechanik tego nie potrafi nie wróżę z tego nic dobrego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2016, 01:30 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
rafwlkp napisał(a):
Jedyne co mi się nasuwa to... Zmień mechanika. 2.5 TDI nie jest strasznie trudnym silnikiem do ustawienia rozrządu, jeśli ten mechanik tego nie potrafi nie wróżę z tego nic dobrego.

Dokładnie ,ja taki silńik wyciągnąłem i włożyłem sam na chodniku w UK. Przed zamontowaniem pasa przedniego ustawiłem kat wtrysku bez VAG'a. Palił,ale z rana po nocy musiał pokręcić 2,3 razy. Pojechałem na Vag'a i kolega przestawił mi delikatnie ,bo byl lekko spóźniony. Wszystko ustawiałem na podstawie forum,stron na http://www.t4-wiki.de. Wiec napisz kolego skąd jestes,to ktos Ci podpowie gdzie uderzyć aby to ustawić poprawnie. Tym bardziej ze nie zajmuje to duzo czasu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2016, 05:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1561
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 100 razy
Pomógł: 139 razy
Po wymianie rozrządu też miałem problemy z rozruchem silnik AHY. I jak Kenobi pisze tylko Vag i jego znajomość czyli nie pierwszy lepszy piekarz(mechanik) ustawi kąt. Napisz skąd jesteś to może ktoś Tobie poleci kogoś.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2016, 11:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 28 kwietnia 2014, 16:44
Posty: 14
model: Caravelle
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Parczew 60 km od Lublina.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 czerwca 2016, 12:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 28 kwietnia 2014, 16:44
Posty: 14
model: Caravelle
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
akcja trwa dalej,

czy ktoś mi może powiedzieć czy zawór o nr 0 281 002 179 - BOSCH pochodzi z samochodu z silnikiem 2.5tdi ahy bo komputer wyrzuca teraz jego błąd a widać, że kabelki były lutowane.
Plus do tego auto jedzie prawidłowo mam moc(tak mi sie wydaje), ale jednak nadmiernie dymi a z rury wydechowej leci jak by nieprzepalona ropa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 czerwca 2016, 12:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Tutaj masz ori numery dla n108 http://t4-wiki.de/wiki/Ventil_N108_(Einspritzbeginn)#Teilenummern Numery tego co masz teraz niby są od 1.9 TDI AFN

Wbijając na iparts 074 906 283 wyskakuje numer boscha 0281002265 i 0281002196


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 czerwca 2016, 12:55 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 9 października 2015, 00:38
Posty: 420
Lokalizacja: Opolskie
opis: T4 Caravelle Long
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 17 razy
alekssi napisał(a):
akcja trwa dalej,

czy ktoś mi może powiedzieć czy zawór o nr 0 281 002 179 - BOSCH pochodzi z samochodu z silnikiem 2.5tdi ahy bo komputer wyrzuca teraz jego błąd a widać, że kabelki były lutowane.
Plus do tego auto jedzie prawidłowo mam moc(tak mi sie wydaje), ale jednak nadmiernie dymi a z rury wydechowej leci jak by nieprzepalona ropa.

Widzę walczysz z tematem dość długo.
Ustawiłeś kąt tak jak koledzy wcześniej radzili?
Daj grupę 00/01/04 bo coś mi się widzi że nie ruszałes kąta.
Może to nie wina N 108
Jak kąt poza regulacja to sypie błędami.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 czerwca 2016, 14:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 28 kwietnia 2014, 16:44
Posty: 14
model: Caravelle
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za odpowiedź,

W zasadzie to poruszam się od mechanika do mechanika tutaj na miejscu, niestety pracuje i nie mam jak się wybrać do kogoś "konkretnego" a nawet o takim kimś w okolicy nie słyszałem.

Daj grupę 00/01/04 bo coś mi się widzi że nie ruszałes kąta. - dokładnie, ja nic z tym nie robiłem a mechanicy wmawiają, że tak, grupa 00/01/04 ? chodzi o logi ? jak podjadę do elektronika to mi to poda?

co ciekawe przed remontem silnika, zrobiłem z tym czujnikiem czy zaworem ok 100 tyś km....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 czerwca 2016, 14:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Nie jeździj do elektronika tylko kup kabel za 30zł i samemu zrób logi o ile masz laptopa ze sprawną baterią


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 czerwca 2016, 14:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 28 kwietnia 2014, 16:44
Posty: 14
model: Caravelle
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
mam w garażu gniazdka, tak że laptop bez baterii da radę. Musze mieć soft co się nazywa VAG czy to jest coś innego tylko na to tak potocznie się mówi?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 czerwca 2016, 15:06 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 9 października 2015, 00:38
Posty: 420
Lokalizacja: Opolskie
opis: T4 Caravelle Long
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 17 razy
alekssi napisał(a):
mam w garażu gniazdka, tak że laptop bez baterii da radę. Musze mieć soft co się nazywa VAG czy to jest coś innego tylko na to tak potocznie się mówi?


Przestań jeździć po tych pseudo mechanikach, bo się wykończysz.
Weź laptopa,zainstaluj to http://www.ross-tech.com/vcds-lite/download/index.php.
Nawet baterii nie potrzebujesz, bo zrobisz statyczne logi gr 00/01/04 zobaczymy co tam z tym katem i paliwem.
Później logi wrzuć tu http://vaglog.pl/?l=pl i wrzuć na forum. Kabel byle jaki kupisz za grosze, jak kolega Probe wyżej napisał.
Jak chcesz na forum rozwiązywać problemy tego typu to musisz zainwestować choć w kabelek (koszt dużo mniejszy niż wizyta u kumatego mechanika,który wepnie się kompem).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 czerwca 2016, 15:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 28 kwietnia 2014, 16:44
Posty: 14
model: Caravelle
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
ok, jak już będę miał gotowe logi od razu je tutaj wrzucę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 czerwca 2016, 15:15 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
....a do dynamicznych bardzo długi przedłużacz <57>


_________________
220/440 <09>



Za ten wpis autor ostryt4 podziękowali: 2 Andzejjki (niedziela, 14 maja 2023, 21:52) • Marcin Pawlak (środa, 27 stycznia 2021, 22:35)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB