T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 16:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 stycznia 2016, 12:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 grudnia 2015, 00:25
Posty: 10
model: T4 1995 r.
silnik: 1,9 td 68km

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 0 razy
Witam jeszcze raz forumowiczów, tym razem rozpiszę się nieco więcej.
Na imię mam Piotr.
Jestem szczęśliwym bardziej lub mniej posiadaczem T4 od ponad roku.
Dlaczego zainteresowałem się T4- forum. Straciłem zaufanie do mechanika niestety.
Wydaje mi się że założył mi odwrotnie pasek wielorowkowy na pompę wody która działała odwrotnie. Więc kupiłem nowy pasek oraz pasek od wspomagania oraz nową pompę i płyn.
Mój silnik to 1.9 td 68 km pasek od pompy napinany jest alternatorem. Wydaje mi się że w moim silniku pasek wielorowkowy (wbrew logice) powinien stykać się, rowkami z płaska (widać delikatne wyżłobienia)powierzchnia koła pompy wody i rowkami z dwoma kołami z rowkami.
Proszę mi wybaczyć jeżeli nie umieściłem postu w odpowiednim miejscu nie mam doświadczenia w sprawach obyczajów forum. Czy ktoś ma może schemat jak powinien być założony pasek i jak zdjąć obudowę nad pompą oraz samą pompe? Dziękuję za rady z góry.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 stycznia 2016, 20:19 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
Wydaje mi się że skoro koło napedzające pompe wody jest płaskie to pasek powinien przylegać plaską tylna stroną do koła. Do kół w których są rowki (alternator, kolo pasowe wału) pasek powinien przylegac klinami . Do pompy wspomagania masz osobny pasek klinowy tak ? Innej możliwości nie ma . Tak jest w wielu vw i audi . Pamiętam że nowy pasek jest dość ciężko założyć i nie wolno pomylic sposobu w który powinien iść . Jeżelil mechanik założył ci odwrotnie (klinami do plaskiej powierzchni koła) to zrobił to źle i dlatego kliny odbiły się lekko po jakimś czasie pracy na tym kole , a z tego co pamiętam to jest tam taka możliwość . Pewnie pasek mu nie chciał wejsć tak jak powinien to założył go jak mu wygodniej było przy czym zmienił kierunek pracy pompy wody . Co do demontażu pompy wody to trzeba będzie zdjąć pasek rozrzadu i jego wewnetrzną osłonę . Pompa jest przykrecona kilkoma śrubkami 6 na klucz 10 .



Za ten wpis autor SANCZO podziękował: Kucyk2022 (wtorek, 5 stycznia 2016, 16:48)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 stycznia 2016, 20:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Pasek ma iść w taki sposób w tym silniku
Obrazek

Można nie zdejmować rozrządu tylko odkręcić całą obudowę pompy od silnika, po zdemontowaniu łapy alternatora

SANCZO nie masz niestety racji.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Kucyk2022 (wtorek, 5 stycznia 2016, 16:48)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 stycznia 2016, 20:55 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
Być moze nie mam . Ale jeżeli koło napędzające pompe wody jest płaskie to pasek powinien się po nim poruszac tylna płaską stroną . Tego jestem pewny w 100% . A na 100% nie wiemy czy o taki silnik chodzi którego zjęcie dodałeś :P Jeszcze może być np tak jak w tym przypadku .


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano poniedziałek, 4 stycznia 2016, 21:04 przez SANCZO, łącznie edytowano 1 raz


Za ten wpis autor SANCZO podziękował: Kucyk2022 (wtorek, 5 stycznia 2016, 16:49)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 stycznia 2016, 21:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Potwierdzam kolegę Probe, pasek ma iść dołem koła pompy.
Sam zrobiłem 50 tys km na źle założonym pasku (tak kupiłem), pomimo że pompa kręciła się w złą stronę na silniku nie odbiło się to w negatywny sposób, do tej pory się dziwię bo na autostradach pedał zazwyczaj był w podłodze.
Zczaiłem się dopiero po swapie na AFNa że coś nie halo bo ogrzewanie działało, jedynie latem zbyt szybko jak na diesla włączały się wentylatory chłodnicy na wolnych podjazdach.


_________________
220/440 <09>



Za ten wpis autor ostryt4 podziękował: Kucyk2022 (wtorek, 5 stycznia 2016, 16:49)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 stycznia 2016, 21:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
w 1.9 pasek na pompie idzie właśnie w taki dziwny sposób, jest co najmniej kilka tematów o tym na forum,


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Kucyk2022 (wtorek, 5 stycznia 2016, 16:49)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 stycznia 2016, 21:06 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
Jak dla mnie zasada jest jedna jeśli koło jest płaskie to pasek idzie po nim płaską strona jeszeli jest wyrzeźbione to idzie klinami . Koniec .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 stycznia 2016, 21:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
SANCZO napisał(a):
Jak dla mnie zasada jest jedna jeśli koło jest płaskie to pasek idzie po nim płaską strona jeszeli jest wyrzeźbione to idzie klinami . Koniec .

Tak powinno być ale nie w tym przypadku, koniec.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 stycznia 2016, 21:16 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
czyli chcecie mi niby wpoić że jak koło jest płaskie to może pasek przylegać do niego klinami niby tak
??? Po takim kole jak tu widzimy ?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 stycznia 2016, 21:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
https://www.youtube.com/watch?v=rkEZ00I_d7k

Popatrz sobie na filmie kolegi jak się kręcą łopatki, pompa przy termostacie ma zaciągać schłodzony płyn na silnik

Tutaj masz obieg wody w T4
Obrazek

Pretensje do VW, że dał płaskie koło w tym miejscu, ja bym się bardzo cieszył gdyby pasek mógł iść drugą stroną tak jak "zasada" mówi. Odpadły by kombinacje z dodatkową rolką przy montażu klimy aby mieć napęd pompy wody jak na tym zdjęciu https://picasaweb.google.com/1085816563 ... 4870897330


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 stycznia 2016, 21:32 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
A może trzebaby się zastanowić jeszcze czy vw nie dał pomp z odwróconymi wirnikami . to raz a dwa to ze zdjecia to mi straszną lipą śmierdzi bo jakby pasek był dłóższy to normalnie można go przeciągnąć nad koło pompy wody i nie trzeba jakiejs rolki kombinować . Wyciągałem juz dużo silników z różnych aut 1.9d td tdi i 2,5tdi głównie z osobowych golfy audi a4 a6 passaty b5 seaty itp i w żadnym się nie spotkałem z takim zjawiskiem jak pasek chodzący klinami po plaskim kole . Po to produkują te koła plaskie i nacinane żeby miały swoje przeznaczenie. Jedynie w golfie IV ub borze się spotkałem ale ze zjawiskiem paska wielorowkowego dwustronnego i tam są wtedy wszystkie koła nacinane a pasek przylega raz jedną stroną raz drugą .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 stycznia 2016, 21:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Jeszcze raz, zwróć uwagę na film, sam go nakręciłem.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 stycznia 2016, 22:04 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
Panie kolego pomimo -12st mrozu ide na podwórko zobaczyć do afn-a bo akurat stoi i czeka na rozbiórkę audi a4 b5 1997r . Za chwile się dam znać co zobaczyłem.....

No niestety u mnie w AFN pasek też idzie plecami do płaskiego koła pompy wody i z tego co pamietam we wszystkich poprzednich afn-ach też tak było


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 stycznia 2016, 22:17 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Również potwierdzam, że pasek idzie dołem koła pompy wody.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.



Za ten wpis autor b8tz podziękował: Kucyk2022 (wtorek, 5 stycznia 2016, 16:50)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 stycznia 2016, 22:23 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
Tak idzie bo może łatwiej jest go tak założyć . Czyli na zdjęciu w moim poscie nr 4 tego tematu jest pasek błędnie założony ? Według was ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 stycznia 2016, 22:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Audi A4 ma silnik wzdłużnie i jest tam inna pompa wody

A to zdjęcie co wkleiłeś, tam jest źle założony pasek


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 stycznia 2016, 22:27 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
no jak inna skoro na filmie jest ze w afn-ie jest ta sama . Czyli wychodzi na to ze poprzednim autem z silnikiem 1.9 zrobiłem 105tys km na źle założonym pasku .
W tym silniku też jest źle ? Taki silnik miałem i pasek też tak założony .
A jeszcze jedna rzecz której się dopatrzyłem wy piszecie o silniku tdi który ma napinacz paska wieloklinowego a ja pisze o silniku 1.9D lub TD króty za napinacz ma alternator na spreżynie . I może tu jest ta różnica .


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 stycznia 2016, 23:10 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Bez znaczenia czy silnik 1X, ABL czy AFN, pompa jest ta sama (czyt. silniki poprzeczne).
Tak, nie jesteś jedyny który zrobił ładnych kilka kilometrów ze źle założonym paskiem, czemu tak z tym kołem pasowym se niemieckie enginery wymyślili to jest pytanie do nich.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 stycznia 2016, 23:14 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
no trudno człowiek się całe życie uczy i głupi umiera :) . A nie zauważyłlem żadnych problemów związanych ze zle zalozonym paskiem. Przez 5 lat . Silnik rozgrzewał sie do 90st po przejechaniu 5 km zima 7 . Normalnie pracował nie przegrzewał się ani niedogrzewał . Ciekawe .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 stycznia 2016, 12:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 grudnia 2015, 00:25
Posty: 10
model: T4 1995 r.
silnik: 1,9 td 68km

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 0 razy
:) Dziękuję wszystkim uczestnikom tej konwersacji była napełniona smakiem i treścią. Ja przychylam się do tej wersji że powinien iść dołem gdyż mechanik który mi go wymieniał i pompę puścił mi pasek górą, nie wiem jak było wcześniej, ale po wymianie pompy temperatura często była około 10 st.wyższa poza tym ma już pompę do wymiany ma duży luz i słychać jak trze o silnik. Osobiście nie jestem mechanikiem samochodowym więc się nie chcę mądrzyć ale na moją chłopska głowę zakładając krótki pasek (taki jest według katalogu-sprzedawca mówił że tak krótkiego nie da się założyć inaczej,chciał się założyć że nie założę :) nie chciałem się dorabiać na poczciwym sprzedawcy) siła z jaką jest on napięty jest zbyt duża i szybko wyrabia się pompa, a dlaczego VW nie dał tam koła z rowkami - myślę że mogło by to spowodować spadanie paska.Teraz jeżeli jest jakaś różnica w spasowaniu inna uszczelka(węższa lub szersza) na pompie itp. nie ma problemu bo pasek sam się przesunie na prawie płaskim(płaskim jak nowe) kole a to dla tego że odległość między tymi kołami jest bardzo nie wielka i sztywność paska powodowała by jego szybkie zniszczenie lub spadanie. Mówię tak na moje myślenie dam znać jak założę to wszystko chyba jeszcze kupię termostat. Tylko właśnie robię inwentaryzację i łamie mnie przeziębienie więc nie ciągnie mnie do lodowatego betonowego kanału aż tak bardzo.Ale i tak nie wiem jak to zdjąć bo z rozrządem to bym walczyć nie chciał pomimo mojej pozornej odwagi.Czy mam zdjąć alternator i jakiś jego uchwyt? Czy taki zwykły facet da rade? Proszę o rady i dziękuję za otwartość .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB