T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Napęd pompy wody 1.9 TD
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=12363
Strona 1 z 3

Autor:  Kucyk2022 [ poniedziałek, 4 stycznia 2016, 12:57 ]
Tytuł:  Napęd pompy wody 1.9 TD

Witam jeszcze raz forumowiczów, tym razem rozpiszę się nieco więcej.
Na imię mam Piotr.
Jestem szczęśliwym bardziej lub mniej posiadaczem T4 od ponad roku.
Dlaczego zainteresowałem się T4- forum. Straciłem zaufanie do mechanika niestety.
Wydaje mi się że założył mi odwrotnie pasek wielorowkowy na pompę wody która działała odwrotnie. Więc kupiłem nowy pasek oraz pasek od wspomagania oraz nową pompę i płyn.
Mój silnik to 1.9 td 68 km pasek od pompy napinany jest alternatorem. Wydaje mi się że w moim silniku pasek wielorowkowy (wbrew logice) powinien stykać się, rowkami z płaska (widać delikatne wyżłobienia)powierzchnia koła pompy wody i rowkami z dwoma kołami z rowkami.
Proszę mi wybaczyć jeżeli nie umieściłem postu w odpowiednim miejscu nie mam doświadczenia w sprawach obyczajów forum. Czy ktoś ma może schemat jak powinien być założony pasek i jak zdjąć obudowę nad pompą oraz samą pompe? Dziękuję za rady z góry.

Autor:  SANCZO [ poniedziałek, 4 stycznia 2016, 20:19 ]
Tytuł:  Re: Napęd pompy wody 1.9 TD

Wydaje mi się że skoro koło napedzające pompe wody jest płaskie to pasek powinien przylegać plaską tylna stroną do koła. Do kół w których są rowki (alternator, kolo pasowe wału) pasek powinien przylegac klinami . Do pompy wspomagania masz osobny pasek klinowy tak ? Innej możliwości nie ma . Tak jest w wielu vw i audi . Pamiętam że nowy pasek jest dość ciężko założyć i nie wolno pomylic sposobu w który powinien iść . Jeżelil mechanik założył ci odwrotnie (klinami do plaskiej powierzchni koła) to zrobił to źle i dlatego kliny odbiły się lekko po jakimś czasie pracy na tym kole , a z tego co pamiętam to jest tam taka możliwość . Pewnie pasek mu nie chciał wejsć tak jak powinien to założył go jak mu wygodniej było przy czym zmienił kierunek pracy pompy wody . Co do demontażu pompy wody to trzeba będzie zdjąć pasek rozrzadu i jego wewnetrzną osłonę . Pompa jest przykrecona kilkoma śrubkami 6 na klucz 10 .

Autor:  Probe041 [ poniedziałek, 4 stycznia 2016, 20:52 ]
Tytuł:  Re: Napęd pompy wody 1.9 TD

Pasek ma iść w taki sposób w tym silniku
Obrazek

Można nie zdejmować rozrządu tylko odkręcić całą obudowę pompy od silnika, po zdemontowaniu łapy alternatora

SANCZO nie masz niestety racji.

Autor:  SANCZO [ poniedziałek, 4 stycznia 2016, 20:55 ]
Tytuł:  Re: Napęd pompy wody 1.9 TD

Być moze nie mam . Ale jeżeli koło napędzające pompe wody jest płaskie to pasek powinien się po nim poruszac tylna płaską stroną . Tego jestem pewny w 100% . A na 100% nie wiemy czy o taki silnik chodzi którego zjęcie dodałeś :P Jeszcze może być np tak jak w tym przypadku .

Autor:  ostryt4 [ poniedziałek, 4 stycznia 2016, 21:03 ]
Tytuł:  Re: Napęd pompy wody 1.9 TD

Potwierdzam kolegę Probe, pasek ma iść dołem koła pompy.
Sam zrobiłem 50 tys km na źle założonym pasku (tak kupiłem), pomimo że pompa kręciła się w złą stronę na silniku nie odbiło się to w negatywny sposób, do tej pory się dziwię bo na autostradach pedał zazwyczaj był w podłodze.
Zczaiłem się dopiero po swapie na AFNa że coś nie halo bo ogrzewanie działało, jedynie latem zbyt szybko jak na diesla włączały się wentylatory chłodnicy na wolnych podjazdach.

Autor:  Kenobi [ poniedziałek, 4 stycznia 2016, 21:05 ]
Tytuł:  Re: Napęd pompy wody 1.9 TD

w 1.9 pasek na pompie idzie właśnie w taki dziwny sposób, jest co najmniej kilka tematów o tym na forum,

Autor:  SANCZO [ poniedziałek, 4 stycznia 2016, 21:06 ]
Tytuł:  Re: Napęd pompy wody 1.9 TD

Jak dla mnie zasada jest jedna jeśli koło jest płaskie to pasek idzie po nim płaską strona jeszeli jest wyrzeźbione to idzie klinami . Koniec .

Autor:  ostryt4 [ poniedziałek, 4 stycznia 2016, 21:14 ]
Tytuł:  Re: Napęd pompy wody 1.9 TD

SANCZO napisał(a):
Jak dla mnie zasada jest jedna jeśli koło jest płaskie to pasek idzie po nim płaską strona jeszeli jest wyrzeźbione to idzie klinami . Koniec .

Tak powinno być ale nie w tym przypadku, koniec.

Autor:  SANCZO [ poniedziałek, 4 stycznia 2016, 21:16 ]
Tytuł:  Re: Napęd pompy wody 1.9 TD

czyli chcecie mi niby wpoić że jak koło jest płaskie to może pasek przylegać do niego klinami niby tak
??? Po takim kole jak tu widzimy ?

Autor:  Probe041 [ poniedziałek, 4 stycznia 2016, 21:24 ]
Tytuł:  Re: Napęd pompy wody 1.9 TD

https://www.youtube.com/watch?v=rkEZ00I_d7k

Popatrz sobie na filmie kolegi jak się kręcą łopatki, pompa przy termostacie ma zaciągać schłodzony płyn na silnik

Tutaj masz obieg wody w T4
Obrazek

Pretensje do VW, że dał płaskie koło w tym miejscu, ja bym się bardzo cieszył gdyby pasek mógł iść drugą stroną tak jak "zasada" mówi. Odpadły by kombinacje z dodatkową rolką przy montażu klimy aby mieć napęd pompy wody jak na tym zdjęciu https://picasaweb.google.com/1085816563 ... 4870897330

Autor:  SANCZO [ poniedziałek, 4 stycznia 2016, 21:32 ]
Tytuł:  Re: Napęd pompy wody 1.9 TD

A może trzebaby się zastanowić jeszcze czy vw nie dał pomp z odwróconymi wirnikami . to raz a dwa to ze zdjecia to mi straszną lipą śmierdzi bo jakby pasek był dłóższy to normalnie można go przeciągnąć nad koło pompy wody i nie trzeba jakiejs rolki kombinować . Wyciągałem juz dużo silników z różnych aut 1.9d td tdi i 2,5tdi głównie z osobowych golfy audi a4 a6 passaty b5 seaty itp i w żadnym się nie spotkałem z takim zjawiskiem jak pasek chodzący klinami po plaskim kole . Po to produkują te koła plaskie i nacinane żeby miały swoje przeznaczenie. Jedynie w golfie IV ub borze się spotkałem ale ze zjawiskiem paska wielorowkowego dwustronnego i tam są wtedy wszystkie koła nacinane a pasek przylega raz jedną stroną raz drugą .

Autor:  ostryt4 [ poniedziałek, 4 stycznia 2016, 21:50 ]
Tytuł:  Re: Napęd pompy wody 1.9 TD

Jeszcze raz, zwróć uwagę na film, sam go nakręciłem.

Autor:  SANCZO [ poniedziałek, 4 stycznia 2016, 22:04 ]
Tytuł:  Re: Napęd pompy wody 1.9 TD

Panie kolego pomimo -12st mrozu ide na podwórko zobaczyć do afn-a bo akurat stoi i czeka na rozbiórkę audi a4 b5 1997r . Za chwile się dam znać co zobaczyłem.....

No niestety u mnie w AFN pasek też idzie plecami do płaskiego koła pompy wody i z tego co pamietam we wszystkich poprzednich afn-ach też tak było

Autor:  b8tz [ poniedziałek, 4 stycznia 2016, 22:17 ]
Tytuł:  Re: Napęd pompy wody 1.9 TD

Również potwierdzam, że pasek idzie dołem koła pompy wody.

Autor:  SANCZO [ poniedziałek, 4 stycznia 2016, 22:23 ]
Tytuł:  Re: Napęd pompy wody 1.9 TD

Tak idzie bo może łatwiej jest go tak założyć . Czyli na zdjęciu w moim poscie nr 4 tego tematu jest pasek błędnie założony ? Według was ?

Autor:  Probe041 [ poniedziałek, 4 stycznia 2016, 22:24 ]
Tytuł:  Re: Napęd pompy wody 1.9 TD

Audi A4 ma silnik wzdłużnie i jest tam inna pompa wody

A to zdjęcie co wkleiłeś, tam jest źle założony pasek

Autor:  SANCZO [ poniedziałek, 4 stycznia 2016, 22:27 ]
Tytuł:  Re: Napęd pompy wody 1.9 TD

no jak inna skoro na filmie jest ze w afn-ie jest ta sama . Czyli wychodzi na to ze poprzednim autem z silnikiem 1.9 zrobiłem 105tys km na źle założonym pasku .
W tym silniku też jest źle ? Taki silnik miałem i pasek też tak założony .
A jeszcze jedna rzecz której się dopatrzyłem wy piszecie o silniku tdi który ma napinacz paska wieloklinowego a ja pisze o silniku 1.9D lub TD króty za napinacz ma alternator na spreżynie . I może tu jest ta różnica .

Autor:  ostryt4 [ poniedziałek, 4 stycznia 2016, 23:10 ]
Tytuł:  Re: Napęd pompy wody 1.9 TD

Bez znaczenia czy silnik 1X, ABL czy AFN, pompa jest ta sama (czyt. silniki poprzeczne).
Tak, nie jesteś jedyny który zrobił ładnych kilka kilometrów ze źle założonym paskiem, czemu tak z tym kołem pasowym se niemieckie enginery wymyślili to jest pytanie do nich.

Autor:  SANCZO [ poniedziałek, 4 stycznia 2016, 23:14 ]
Tytuł:  Re: Napęd pompy wody 1.9 TD

no trudno człowiek się całe życie uczy i głupi umiera :) . A nie zauważyłlem żadnych problemów związanych ze zle zalozonym paskiem. Przez 5 lat . Silnik rozgrzewał sie do 90st po przejechaniu 5 km zima 7 . Normalnie pracował nie przegrzewał się ani niedogrzewał . Ciekawe .

Autor:  Kucyk2022 [ wtorek, 5 stycznia 2016, 12:55 ]
Tytuł:  Re: Napęd pompy wody 1.9 TD

:) Dziękuję wszystkim uczestnikom tej konwersacji była napełniona smakiem i treścią. Ja przychylam się do tej wersji że powinien iść dołem gdyż mechanik który mi go wymieniał i pompę puścił mi pasek górą, nie wiem jak było wcześniej, ale po wymianie pompy temperatura często była około 10 st.wyższa poza tym ma już pompę do wymiany ma duży luz i słychać jak trze o silnik. Osobiście nie jestem mechanikiem samochodowym więc się nie chcę mądrzyć ale na moją chłopska głowę zakładając krótki pasek (taki jest według katalogu-sprzedawca mówił że tak krótkiego nie da się założyć inaczej,chciał się założyć że nie założę :) nie chciałem się dorabiać na poczciwym sprzedawcy) siła z jaką jest on napięty jest zbyt duża i szybko wyrabia się pompa, a dlaczego VW nie dał tam koła z rowkami - myślę że mogło by to spowodować spadanie paska.Teraz jeżeli jest jakaś różnica w spasowaniu inna uszczelka(węższa lub szersza) na pompie itp. nie ma problemu bo pasek sam się przesunie na prawie płaskim(płaskim jak nowe) kole a to dla tego że odległość między tymi kołami jest bardzo nie wielka i sztywność paska powodowała by jego szybkie zniszczenie lub spadanie. Mówię tak na moje myślenie dam znać jak założę to wszystko chyba jeszcze kupię termostat. Tylko właśnie robię inwentaryzację i łamie mnie przeziębienie więc nie ciągnie mnie do lodowatego betonowego kanału aż tak bardzo.Ale i tak nie wiem jak to zdjąć bo z rozrządem to bym walczyć nie chciał pomimo mojej pozornej odwagi.Czy mam zdjąć alternator i jakiś jego uchwyt? Czy taki zwykły facet da rade? Proszę o rady i dziękuję za otwartość .

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/