T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Problem turbo 2.5 tdi AJT
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=12127
Strona 2 z 2

Autor:  Kenobi [ czwartek, 23 marca 2023, 20:32 ]
Tytuł:  Re: Problem turbo 2.5 tdi AJT

Nadal lipa. Coś jakby turbina wcześnie wstawała ale to może tylko przekłamanie odczytu. Powietrza jak nie było tak nie ma.

Autor:  Kur2 [ czwartek, 23 marca 2023, 22:15 ]
Tytuł:  Re: Problem turbo 2.5 tdi AJT

Dobra kroki jakie podjąłem teraz. Założyłem opaske na dolot oraz podmieniłem czujnik cisnienia doładowania i przepływkę z mojego AXG. Wyszło coś takiego

https://vaglogs.com/log/011-008-003-438 ... 6a84c8ccc5

Czyli notlauf dalej, ilość powietrza bez zmian.

No nic chyba zostaje wariant z manomatrem w kabinie i poobserwowaniem go na żywo. W sobotę pożyczę z AXG jakieś trójniczki i to pospinam. Zobaczę jakie ciśnienie idzie z turbiny do zaworka n75, oraz jakie cisnienie idzie z zaworka na gruszke. Już nie wiem co więcej sprawdzać.

Jeszcze zostaje kwestia wysunięcia sztangi o 5mm.

Edit

Wkleję tu przetłumaczony cytat z t4wiki:
Zawór upustowy jest zamykany, gdy ciśnienie (ciśnienie otoczenia) jest niskie na zaworze regulacji ciśnienia doładowania i otwiera się wraz ze wzrostem ciśnienia. Dzieje się tak od około 0,3 bara, a przy 0,4 bara zawór upustowy wydaje się być całkowicie otwarty. Odpowiada to również maksymalnemu ciśnieniu doładowania, które turbosprężarka z zaworem upustowym może „wytworzyć” bez uruchamiania przez zawór N75 (np. otwarty, ponieważ nie ma prądu lub jest uszkodzony)"

Jak kolega napisał (ale nie był pewien) że zawór upustowy powinien zacząć się otwierać od około 0,6 bar, t4wiki mówi o 0,3 bar, u mnie zaczyna się otwierać przy 0,55bar. Być może tu jest problem. Może podregulować na sztandze by zaczęła otwierać zawór przy 0,3bar co automatycznie wydłuży skok sztangi i zawór się bardziej otworzy. Ja wziołem sobie do serca co kolega napisał, fakt już regulowałem trochę sztange i jakoś trzymałem się tego 0,6bara.

Ilością powietrza zajmę się później, narazie muszę wyeliminować notlauf bo mnie doprowadza do szału, z gazem w podłodze cały czas i 110 na liczniku

Autor:  Kur2 [ piątek, 24 marca 2023, 10:26 ]
Tytuł:  Re: Problem turbo 2.5 tdi AJT

Auto jezdzi jak należy. Co mnie myliło czy też źle zrozumiałem, myślałem że zawór upustowy ma zaczynać się otwierać przy podaniu 0,6 bara cisnienia na gruszkę. U mnie zaczynał się otwierać przy 0,55bara. Jednak t4wiki dobrze mnie naprowadziło, podregulowałem sztangę i zaczyna się otwierać przy 0,3bara. Długość skoku sztangi się przez to wydłużyła i zawór bardziej się otwiera. Wrzucam loga na 4 i 5 biegu robionego na szybko. Trochę przeładowuje, ale notlauf jest wyeliminowany. Zawsze można trochę doregulować. Teraz się jeszcze pobawię przepływką bo nadal za mało powietrza pokazuje. Dzięki kolego za pomoc.

https://vaglogs.com/log/011-003-008-92f ... 3826b79331

Autor:  zyraza [ wtorek, 16 maja 2023, 06:51 ]
Tytuł:  Re: Problem turbo 2.5 tdi AJT

Cyklon napisał(a):
u mnie założony taki sam jak go egr a i śmiga jak złoto :) i kosztował 50 a nie 150 pln



Cześć
Kupiłem zawór N75 nowszwgo typu ( z wygląda jak ten od EGR) ale nie wiem jak go podłączyć. Mój ori jest skręcony n a4 śruby i ma w innych miejscach podłączenia węży.
Masz może jakiegoś manuala jak go podłączyć poprawnie?

Autor:  Kur2 [ środa, 17 maja 2023, 13:14 ]
Tytuł:  Re: Problem turbo 2.5 tdi AJT

Sprawdź tutaj może coś ci to podpowie

https://t4-wiki.de/wiki/N75

Autor:  zyraza [ środa, 17 maja 2023, 14:02 ]
Tytuł:  Re: Problem turbo 2.5 tdi AJT

Cześć
Rzuci ktoś okiem na logi?
Silnik to ACV 102KM.
Muli strasznie na autostradzie max 130 z górki.
W przepływomierz wpięta dioda,katalizator odpięty do logów,zawór N75 podmieniony, klapka w turbinie lekko chodzi , gruszka działa -przy około 0,8bara się otwiera czujnik doładowania w IC podmieniany bez zmian.

link do logów https://megawrzuta.pl/filesgroup/045b0e ... a1347.html

Autor:  Kur2 [ środa, 17 maja 2023, 17:17 ]
Tytuł:  Re: Problem turbo 2.5 tdi AJT

Nie jestem mechanikiem, niech ktoś mnie poprawi jak się mylę. Moim zdaniem jest za mało doładowania. U mnie było przeładowanie i notlauf. Trochę czasu mi zajęło doregulowanie sztangi, jestem troszeczkę przeładowany, ale notlaufu nie ma. Pamiętam że podczas regulacji gdy byłem trochę niedoładowany to różnica w przyspieszeniu była odczuwalna. I cykl pracy zaworu n75 u ciebie jest non stop 12.8, u mnie blisko granicznej wartości doładowania ta wartość rośnie (patrz moje wcześniejsze logi). Moim zdaniem zawór n75 u ciebie jest sprawny, ale nie pracuje, bo jesteś niedoładowany. Ja bym sprawdził szczelność zaworu upustowego wastegate w turbinie (ale chyba bez rozbierania turbiny się nie obejdzie), ale na sam początek bym próbował podregulować sztangę by wastegate się później zaczynał otwierać (skróć dzwignię sztangi o około 2 pełne obroty nakrętek - na moje oko). Sprawdź też samą gruszke czy działa poprawnie i zrób nowe logi grupy 11. To są rzeczy które zrobisz sam. Powodzenia i trzymam kciuki!

Autor:  zyraza [ piątek, 19 maja 2023, 06:05 ]
Tytuł:  Re: Problem turbo 2.5 tdi AJT

Turbinę wyciągnełem i rozebrałem. Zawór upustowy nowy dałem i dotarłem przylgnię zaworu. Samej turbiny nie zmieniałem bo luzów nie miała , kręciła się i wyglądała bardzo dobrze. Złożyłem z powrotem, włożyłem nowy filtr powietrza i lekka poprawa jest teraz 140km max.
Logów jeszcze nie robiłem bo brakło czasu wczoraj. Zawór N75 nie jest taki jak powinien być( wygląda jak N18) może w niedzielę powalczę z logami zobaczymy co pokaże.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/