T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

t4 2.5tdi ajt kopci na zimnym
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=12059
Strona 4 z 5

Autor:  logan1234 [ sobota, 9 grudnia 2017, 00:13 ]
Tytuł:  Re: t4 2.5tdi ajt kopci na zimnym

A więc tak,kupiłem moją T4 jakieś 4 lata temu od znajomego Niemca z którym od lat współpracuję.Busik miał uszkodzony"wtrysk sterujący" i strasznie kopcił.Znajomy mówił mi, że wcześniej pękł pasek od napędu pompy. W Polsce wymieniłem wszystkie paski oraz wtryskiwacze "stanadyne". Cały czas dymił. Sprawdziłem pompę wtryskową oraz założyłem wtryski bosch. Przebieg z jakim go kupiłem to 230tys. i jest to na pewno autentyczny przebieg. Zaślepiłem też EGR i sprawdziłem ciśnienia. Ostatnim etapem był sterownik. Dodam że kąt wtrysku ok 55.Dymienie to typowa nie spalona ropa.

Autor:  fly [ poniedziałek, 12 lutego 2018, 13:53 ]
Tytuł:  Re: t4 2.5tdi ajt kopci na zimnym

No to i ja wrzucę swoje trzy grosze :D
Silnik AXG, kopcił na zimny i ciepłym, okazało się że jeden wtrysk leje, wymienione wszystkie na bosch, kąt ustawiony, ale na zimnym chmurka pozostaje, może nie aż tak jak na filmiku jednego z kolegów, po rozgrzaniu nic i spalinki bez smrodu nie przepalonej ropy.
Czy w tych modelach też występował problem ze sterownikami?? ??

Dzięki
Pozdrawiam.

Autor:  kowpio [ czwartek, 15 lutego 2018, 00:05 ]
Tytuł:  Re: t4 2.5tdi ajt kopci na zimnym

Witam, ja mam identczny problem jak przedmowcy. rowniez kopci moj AJT. ale ja mam komputer o takim numerze: 074906018b i tez puszka metalowa. rocznik auta 2000. zmieniac na taki sam czy na 074906021L? pozdrawiam

Autor:  fly [ poniedziałek, 19 lutego 2018, 10:23 ]
Tytuł:  Re: t4 2.5tdi ajt kopci na zimnym

U mnie na zimnym silniku jeden wtrysk ma wskazanie ponad 1 (mi to nic nie mówi ;) ), na ciepłym wszystko ok, przypomnę tylko że wszystkie nowe BOSCH, ktoś mi podpowiedział że czujnik temperatury paliwa. ??

Autor:  kowpio [ wtorek, 20 lutego 2018, 22:24 ]
Tytuł:  Re: t4 2.5tdi ajt kopci na zimnym

Witam, ja dzis zalozylem swoj komputer 074906018b z wywalonym imo do innej t4 i z takim samym silniku i nie kopci. czyli komp sprawny. a juz myślałem, ze będzie po wszystkim.

Autor:  słowik [ czwartek, 15 listopada 2018, 21:16 ]
Tytuł:  Re: t4 2.5tdi ajt kopci na zimnym

Odgrzewam temat.
Przerabiał ktoś temat wymiany,podmiany ecu w AXG?
U mnie temat kopcenia powrócił po spadku temp na zewnątrz.

Autor:  Lewy [ niedziela, 18 listopada 2018, 01:29 ]
Tytuł:  Re: t4 2.5tdi ajt kopci na zimnym

Mogę się podłączyć?
Po kropce opiszę swój problem. Dziś wyjechałem poza teren garażu. Pierwszy raz od pół roku ( mały remont) . Zadyma jak na 1-go Maja. I brak mocy.!!! Po jakichś 5 km z gazem w podłodze dymienie zaczęło ustawac, jednak brak mocy nadal go trapi. Mój silnik to ACV. Kolega ma identycznego i jego idzie jak torpeda przy moim. U mnie tak jakby turbo nie pompowalo. Nie czuć typowego dla tdi kopa. Moc a raczej jej brak, rozwijana jest liniowo i bez szalu. Na co zwrócić uwagę? Wymieniłem na nowe świece żarowe, wymieniłem pasek napędu pompy i był ustawiany (mieści się w normach). Czy zawór sterujący turbina da się jakoś sprawdzić? Co steruje tym zaworkiem? Będę wdzięczny za każdą rozsądna podpowiedź. Przyznam że to mój pierwszy diesel bo po prostu wolę benzyny i zaczynam tracić zapał do tego auta

Autor:  Kenobi [ niedziela, 18 listopada 2018, 11:31 ]
Tytuł:  Re: t4 2.5tdi ajt kopci na zimnym

Po pierwsze, może z twojego punktu widzenia mało rozsądna odpowiedź ale wszystkie pytania które zadałeś były na forum maglowane setki razy. Po drugie i tu już rozsądnie, podepnij VAGa najpierw błędy i potem loguj wszystkie parametry czy są poprawne, bo to, że coś było pół roku temu ustawiane nic nie znaczy. Dymienie to zawsze problemy z paliwem od kąta wtrysku po uszkodzoną pompę lub wtryskiwacze.

Autor:  dualfuel [ sobota, 1 grudnia 2018, 13:11 ]
Tytuł:  Re: t4 2.5tdi ajt kopci na zimnym

Przesyłam filmik jak mój kopci na zimnym. Zwróćcie uwagę że największe dymienie jest dopiero po minucie pracy. Jak jest ciepło na dworze to nic nie kopci oraz po przejechaniu ok 1 km również dymienie znika. https://www.youtube.com/watch?v=oQHsOyEP6Y0&feature=youtu.be

Autor:  D1_PITER [ wtorek, 26 maja 2020, 15:44 ]
Tytuł:  Re: t4 2.5tdi ajt kopci na zimnym

O jak dobrze, że trafiłem na ten temat! Mam tak samo! :)

Odpalam i po rozruchu bezdymnie. Po kilkunastu sekundach zaczyna dymić a jak depnę w gaz to zasłona dymna. Jak jadę to dymi przez 2km i później już przestaje.

Mój silnik to AUF/ACV. Pierwsze gdzie szukałem to w kącie wtrysku i VAG pokazał kąt opóźniony poza zakresem. Więc poustawiałem cały rozrząd wraz z pompą wtryskową na 0,55mm. Po tej operacji silnik zaczął dużo lepiej na ucho pracować (mięciutko) ale nadal dymi po odpaleniu. Jeszcze nie jeździłem, bo auto jest w remoncie więc nie wiem jak podczas jazdy.

Dzięki waszej wiedzy i waszym próbom zaoszczędziłem napewno masę czasu i pieniędzy. Też obstawiałem już wtryskiwacze lub pompę. Teraz jednak skupię się na komputerze. Jutro go rozbiorę i zobaczę czy może uda się znaleźć usterkę. Obstawiam jakiś defekt w obwodzie nastawnika kąta wtrysku przez co ten kąt na zimno nie jest regulowany poprawnie.

Autor:  carol [ środa, 16 lutego 2022, 20:48 ]
Tytuł:  Re: t4 2.5tdi ajt kopci na zimnym

"Obstawiam jakiś defekt w obwodzie nastawnika kąta wtrysku przez co ten kąt na zimno nie jest regulowany poprawnie."

Klasycznym problemem jest zużywający się kontroler wtrysku sterującego czyli iglica w cewce - pomiar rezystancji na zimnym będzie prawidłowy ok. 90-100 omów ale iglica już nieprawidłowo daje sygnał - najlepiej to widać u dobrego diagnosty, który posiada i umie obsługiwać oscyloskop - sygnał jest nieprawidłowo wypełniony i komputer-ECU nie umie synchronizować momentu wtrysku z wtryskiwacza z tym czego oczekuje po mapie w ECU. Efekt to utrata mocy i narastające poranne kopcenie,
a jest to wynikiem problemu z niezgodnością kąta wyprzedzenia wtrysku mierzony/ustawiony STATYCZNIE a tym widzianym w ECU dynamicznym.
Jak masz możliwość to podmień przynajmniej korpus wtryskiwacza sterującego i przełóż swoją końcówkę wtrysku. Jeżeli nie pomaga to duże prawdopodobieństwo, że wadliwy jest ECU; przyczyny "padania" komputerów:
- uszkodzenia mechaniczne wewnątrz
- zbyt głębokie rozładowanie akumulatora i próba uruchomienia powoduje różne anomalie - nawet rozkodowanie modułów komfortu......
- banalne spawanie elementów na aucie z nieodpiętym akumulatorem
- czasem woda
- czasem uszkodzone wiązki elektryczne

Sam z tym problemem przed laty spierałem się z "branżą" i nikt nie chciał słyszeć o częściowo padniętym ECU !
A z pełną diagnostyką sygnału sterującego z wtrysku do ECU to prawie "szczęśliwy traf".
Ale gdy się udało - satysfakcja nie "że miałem rację" ale że nie ma puszczania dymów !!!

To co opisałem jest słusznym tropem po wykluczeniu usterek:
- wadliwy kąt wyprzedzenia wtrysku
- błędna dawka paliwa
- czysty nastawnik i sprawna pompa
- weryfikacja świec żarowych
- błędny pomiar temperatur przez wszystkie czujniki temperatur
- weryfikacja wtryskiwaczy - jestem prawie pewien, że nie ma ACV który z naszym przebiegiem poprawnie otwiera wtryski na 221-231 barach !?!
- weryfikacja kompresji chociaż 30 bar na zimnym
- olej silnikowy w dolocie jak i w komorze spalania - znaczne ubytki-dolewki
- szczelny układ paliwowy = szczególnie okolice pływaka w baku oraz okolice filtra paliwa i jego słynnego zaworka zwrotnego.

Przeczytajcie historie innych, którzy podobnie nie odpuszczali:
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2651292.html
A najlepszą puentą są ostanie słowa takich historii:
"Gdyby na moim kompie nie zginął parametr RSW pewnie dalej bym szukał przyczyny i komputera nie zmieniał. Wielkie podziękowania dla wszystkich, którzy swymi odpowiedziami naprowadzili mnie i dali do myślenia. Temat zamykam i wielkie dzięki raz jeszcze."

Autor:  rafflex [ sobota, 19 lutego 2022, 19:19 ]
Tytuł:  Re: t4 2.5tdi ajt kopci na zimnym

Mam, a w zasadzie Hans ma (AJT), również problem przy odpalaniu na zimnym oraz kopci dopóki się nie nagrzeje.

Na początek pytanie ,gdzie mogę teraz wrzucić logi do analizy, bo vaglog nie działa, a kiedyś, dawno temu korzystałem?

Autor:  Probe041 [ sobota, 19 lutego 2022, 20:36 ]
Tytuł:  Re: t4 2.5tdi ajt kopci na zimnym

tutaj http://vaglogi.pl/

Autor:  rafflex [ sobota, 19 lutego 2022, 23:56 ]
Tytuł:  Re: t4 2.5tdi ajt kopci na zimnym

Dziękuję. Coś mi wcześniej nie działało, ale jak się zarejestrowałem, to poszło.

No to w takim razie uprzejma moja prośba o pochylenie się nad moim przypadkiem. (AJT 2002 rok)

Rano, po nocy, jak silnik zimny, po zagrzaniu świec kręci rozrusznikiem jak dla mnie zdecydowanie za długo.
Mam porównanie z drugim (ACV), gdzie pali "z półobrotu".
I to odpalenie jest tak jakby chciał a nie mógł.
Jak już w końcu odpali, to biały dym z rury oraz w pierwszych chwilach nie może wskoczyć na obroty.
Można pedałować pedałem gazu, a on nic sobie z tego nie robi tylko pyrk, pyrk, pyrk.
Aż w końcu za którymś razem załapie obroty i wruuuuumm.
Biały dym utrzymuje się, aż do czasu, gdy dobrze się nagrzeje.
Na ciepłym pali od strzała, nie dymi.

No i logi. Od razu mówię, że nie mam pojęcia czy dobrze zrobiłem. Jak coś nie teges, to poprawię się. Obiecuję.
Statyczne.
I tu zaznaczam, że nie na ciepłym, a na zimnym. To znaczy zimny był na początku, bo jako, że nie mam doświadczenia żadnego z logowaniem, to chwilę to trwało zanim rozeznałem się co i gdzie kliknąć. A on w tym czasie pyrk, pyrk, pyrk, to i się trochę zagrzał.

Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_CyouKmo.html

Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_vvA9R.html

Grupy 013, 014: http://vaglogi.pl/log-013_014_V5iY1z.html

Autor:  carol [ niedziela, 20 lutego 2022, 08:15 ]
Tytuł:  Re: t4 2.5tdi ajt kopci na zimnym

Jeżeli dawkowanie paliwa i kąt wyprzedzenia wtrysku są poprawne i da się wykluczyć inne prozaiczne usterki np. wadliwe wtyczki lub wiązki to proponuję na szybko; jeżeli masz drugie auto 2,5 tdi w którym wszystko sprawnie staruje to zamień pierwszy wtryskiwacz sterujący i porównaj.

Autor:  rafflex [ niedziela, 20 lutego 2022, 08:44 ]
Tytuł:  Re: t4 2.5tdi ajt kopci na zimnym

Dziękuję za zainteresowanie.
Piszesz, że
carol napisał(a):
Jeżeli dawkowanie paliwa i kąt wyprzedzenia wtrysku są poprawne

Właśnie nie wiem czy są poprawne.

carol napisał(a):
zamień pierwszy wtryskiwacz sterujący i porównaj

Co porównać?

Pytania może prozaiczne, ale dla mnie te migające cyferki w okienkach VCDS to czarna magia <zniesmaczony>
Przy czym drugie auto to ACV, a wiem, że wtryskiwacze są inne w AJT.

Autor:  Kenobi [ niedziela, 20 lutego 2022, 10:30 ]
Tytuł:  Re: t4 2.5tdi ajt kopci na zimnym

Opóźniony kąt wtrysku, dlatego nie odpala i dymi. Grupa 000 druga kolumna 38, a powinno być 46-50 - jedź do Cyklona niech ustawia <cool> . Grupę 004 zrób logi w MS ( bloki pomiarowe ), a nie w BS ( nastawy podstawowe ) do tego dorzuć jeszcze grupę 001 - dawki paliwa i 007 temperatury z czujników oraz "ciepłe" logi proszę

Autor:  rafflex [ niedziela, 20 lutego 2022, 17:47 ]
Tytuł:  Re: t4 2.5tdi ajt kopci na zimnym

Dziękuję.
Do Cyklona zatem uderzę, mam nadzieję, że poprawi kąt wtrysku, chociaż jak zmieniał rozrząd to było dobrze - sam widziałem.
Pozostałe logi na pewno zrobię jak tylko znów dorwę się do vcds'a.

Autor:  rafflex [ sobota, 26 lutego 2022, 15:52 ]
Tytuł:  Re: t4 2.5tdi ajt kopci na zimnym

Zanim logi - sprawdzenie za radą Kenobiego, czy się nie zapowietrza.
Otóż po trzech dniach stania dzisiaj rano we "wzierniku" (najwyższym punkcie przewodu paliwowego) taki oto mały bąbelek.
Nie wiem czy się przejmować?

Autor:  Probe041 [ sobota, 26 lutego 2022, 19:43 ]
Tytuł:  Re: t4 2.5tdi ajt kopci na zimnym

Wymień opaski na filtrze na ori sprężynowe, obejrzyj pompę czy jest sucha

Strona 4 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/