T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 24 kwietnia 2018, 01:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 listopada 2015, 17:23 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 maja 2013, 20:25
Posty: 242
Lokalizacja: Kielce
model: Multivan
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 5 razy
a to jeszcze dopytam czy to może być wina np. zapchanego katalizatora? Kiedyś tak miałem w Omedze ale wtedy bardzo tracił moc i kopcił cały czas


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 listopada 2015, 21:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 9 sierpnia 2015, 22:12
Posty: 8
Lokalizacja: wielkopolska
model: T4 2.5 tdi
silnik: AJT+

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Jest ok 5st,silnik pracuje normalnie,koniec dogrzewania świec pojawia się dym,niebieski dym.Czuć nie spaloną ropę, dodam że kąt około 55.Myśle nad głowicą czy aby tam nie jest problem,nadpalony lub zgięty zawór....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 grudnia 2015, 01:27 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 9 marca 2015, 22:47
Posty: 6
Lokalizacja: Marki
model: Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Cypiss1979 napisał(a):
Tak dymi przy zimnym rozruchu moja T4 https://youtu.be/llBfBG2QXjw
po 2 km jak już się wykopci to jest normalnie bez grama dymu - no nie mogę tego pojąć. Jak jest lato (ciepło) to tak aż nie kopci.


U mnie jest identycznie.Tyle że ACV.
Nawet jak podgrzeję Eberem to i tak kopci.
Biało-siwy dym,zachowuje się trochę jak para ,jakoś chyba w miarę szybko się neutralizuje i znika w atmosferze ,ale to nie jest para,chyba że część tego "dymu" to para ,nie wiem.
Jak dobrze przycisnę to chmura jak zasłona dymna.
1-2km i spokój,nic nie kopci.
W lato nic,zero dymu.Wiadomo czasami jak postał tydzień to trochę na czarno.
Świec jeszcze nie wymieniałem,wtryski wypada sprawdzić chyba,oleju coś tam łyknie do 1l na 15tys ale to raczej turbo które będzie wymagało regeneracji kiedyś,kąt wtrysku ustawiony,dawka minimalnie większa ,aku chyba mam dobry-żelowy,żadnych problemów z nim.
Trochę się pocieszyłem że nie odosobniony przypadek mnie spotkał,ale z drugiej strony gdzie jest haczyk?


Ostatnio edytowano sobota, 12 grudnia 2015, 01:31 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono cytat


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 grudnia 2015, 07:24 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 10 razy
VARIAnT napisał(a):
Trochę się pocieszyłem że nie odosobniony przypadek mnie spotkał,ale z drugiej strony gdzie jest haczyk?


Ja zaczynam obstawiać olej... Otóż kupiłem sobie Volvo z silnikiem 2.5 TDi (konstrukcja bliźniacza do naszych) i jak to bywa po kupnie zacząłemod wymiany wszystkiego co trzeba. i... na starym zajechanym oleju auto coś tam dymiło ale nie tak jak po wymianie na nowy! Co prawda nie szalałem i zalałem polski syntetyk 5W40 ale spełniający wymogi i aprobaty VW. Ponieważ tę wymianę traktuje jako płukanie silnika kolejną już docelową zrobię w przyszłym tygodniu. Skłaniam się jednak do zastosowania oleju klasy 10W40 dobrej firmy. Nie omieszkam podzielić się ze spostrzeżeniami i jesli nastapi poprawa moje T4 też dostanie nowy olej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 grudnia 2015, 22:26 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 maja 2013, 20:25
Posty: 242
Lokalizacja: Kielce
model: Multivan
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 5 razy
Mam pytanie do użytkowników którym kopci auto, czy ubywa wam płyn chłodzący? U mnie muszę dolewać co jakieś 4-5 tyś stan od poniżej min do stanu. Wydaje mi się że teraz coraz częściej. poczytałem o tym w necie i ... Piszą że to może być pęknięta głowica. Nie dobrze


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 grudnia 2015, 23:59 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 18 kwietnia 2010, 20:17
Posty: 154
Lokalizacja: PCT
model: T4 Lift będzie ;-))
silnik: ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 4 razy
A nie paruje Tobie przednia szyba ? A może czujesz od jakiegoś czasu dziwny zapach w swoim aucie ? Jak nic z tych rzeczy to poszukaj dobrze po wężach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 grudnia 2015, 07:08 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 maja 2013, 20:25
Posty: 242
Lokalizacja: Kielce
model: Multivan
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 5 razy
Szyba nie paruje bardziej niż powinna, przynajmniej tak mi się wydaje, a co do zapachu to "gryzący" zapach ma tylko owy dym z wydechu. Też myślałem o wężach ale pod autem nie ma żadnych plam. Nic nie kapie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 grudnia 2015, 16:03 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 14 maja 2011, 21:40
Posty: 336
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 20 razy
Wystarczy, że gdzieś się sączy i paruje od razu na wężu. Takie dolewki na 4-5tyś km nie spowodują plam pod autem, tym bardziej, że osłona silnika w T4 jest raczej szczelna na takie małe wycieki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 grudnia 2015, 21:41 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
Dołączę się do tematu <england>
Mam dokładnie taki sam problem już od lat. I za skarby świata nie jestem w stanie dojść o co chodzi.
Wtryski po regeneracji, bez zmian.
Wymieniona pompa, bez zmian.
Głowica była sprawdzana podczas wymiany uszczelki pod nią, bez zmian.
Świece, kąt wtrysku, wszystko jak ma być, bez zmian.
Płynu nie ubywa, oleju troszkę (turbina puszcza).
I tak co zimę! Aby do wiosny!!! <vw>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 listopada 2017, 11:59 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
Witam wszystkich po bardzo długiej nieobecności na forum. <england>
Ciekaw jestem czy udało Wam się rozwijać problem z kopceniem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 listopada 2017, 13:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 17:05
Posty: 46
Lokalizacja: Białystok
model: Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Witam.
Ja miałem kilka T4 i w każdej 2.5 tdi 102km ubywało mi płynu .Zawsze stan schodził minimalnie poniżej minimum i na tym poziomie się zatrzymywał.
Dolewanie nie miało sensu ponieważ to co dolałem po pewnym czasie ubyło.Więc zawsze jeździłem z poziomem płynu troszkę poniżej minimum i nic się nie działo a tylko jedną z tych t4 zrobiłem z 250.000 km.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 listopada 2017, 13:13 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
Ok. Ale mi raczej chodzi o kopcenie na zimnym silniku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 listopada 2017, 14:57 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 879
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westfalia
silnik: ACV+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 57 razy
duzutki napisał(a):
Witam wszystkich po bardzo długiej nieobecności na forum. <england>
Ciekaw jestem czy udało Wam się rozwijać problem z kopceniem?


Mój kopcił strasznie na zimnym. Po długiej walce ze wszystkim dałem za wygraną. W końcu przez przypadek dałem inny ECU i jak ręką odjął. Zero dymienia. Po roku jak mi padł komp to dałem z powrotem stary i znowu dymienie. Więc u mnie wina była typowo komputera.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie



Za ten wpis autor hoopsii podziękował: superbike_2005 (czwartek, 30 listopada 2017, 15:05)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 listopada 2017, 19:43 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
To dokładnie jak u mnie.
Walczyłem z tym bardzo długo i bez skutku.
Aż trafiłem na temat na innym forum.
Problem dokładnie taki sam. I pomogła wymiana ECU.
Więc I ja postanowiłem go wymienić.
Dzisiaj rano odpalenie i nie kopci <good>
Radocha na całego!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 listopada 2017, 19:51 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 879
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westfalia
silnik: ACV+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 57 razy
Często tą usterkę miały 8bitowe ecu te w czarnej plastikowej obudowie. Te 16bitowe od 97 roku w metalowej obudowie już tego problemu nie mają tak często.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 listopada 2017, 23:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 14 października 2017, 18:42
Posty: 8
model: t4
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
hoopsii napisał(a):
Mój kopcił strasznie na zimnym. Po długiej walce ze wszystkim dałem za wygraną. W końcu przez przypadek dałem inny ECU i jak ręką odjął. Zero dymienia. Po roku jak mi padł komp to dałem z powrotem stary i znowu dymienie. Więc u mnie wina była typowo komputera.

U mnie temat taki sam, spadła temp, kopci siwo-niebiesko-jakoś tak.Olej zmieniony, rozrząd,pompa itd ok.Muszę pomyśleć o ecu.Mógłbyś wrzucić fotke, jaki założyłeś,ew linka?


Ostatnio edytowano piątek, 24 listopada 2017, 07:34 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
poprawione cytowanie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 listopada 2017, 07:55 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
Czyli najprawdopodobniej masz ECU o numerze 074906021F w plastikowej obudowie. Musisz zdobyć ECU o numerze 074906021L w aluminiowej obudowie, który jest nowszym zamiennikiem. Pamiętaj tylko, że musisz go zgrać ze swoim immo. <vw>



Za ten wpis autor duzutki podziękował: superbike_2005 (czwartek, 30 listopada 2017, 15:06)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 listopada 2017, 09:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10345
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 231 razy
Pomógł: 647 razy
Wystarczy kilka kliknięć w vagcom aby dopasować immo ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 listopada 2017, 09:52 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
To napisz proszę jak to zrobić.
Mi niestety się to nie udało i musiałem pojechać z tym do "magika" od ECU.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 listopada 2017, 10:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10345
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 231 razy
Pomógł: 647 razy
Wpisz sobie na yt: adaptacja immobilizera po zmianie komputera afn 1z. Wszystkie jest tam pokazane, oczywiście nie dotyczy to edc15 i nowszych ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=n3Z57-dbQUU


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Ostatnio edytowano piątek, 24 listopada 2017, 11:12 przez Probe041, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB