T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 stycznia 2018, 13:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 listopada 2015, 14:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 4 listopada 2015, 21:31
Posty: 1
model: t4 long
silnik: 2.5tdi ajt

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum. Od poczatku zakupu mojej t4 zmagam sie z problemem kopcenia na zimnym silniku. Po odpaleniu z rury wydobywa się siwo niebieski dym, gdy nim ruszam to przez pierwsze 0.5 km jest za mną normalnie zasłona dymna. Po tym dystansie kopcenie ustaje i silnik pracuje potem idealnie. Wymieniłem wtryski, ustawiłem zapłon, dawke paliwa i kąt wtrysku i problem dalej jest. Oleju ani innych płynów eksploatacyjnych praktycznie nie pobiera (no może jakieś 200ml oleju na dystansie 15000 km) Dodam też że zdarzyło się kilka takich dni ze silnik od zimnego nie puscił ani grama dymka. Bardzo bym prosił o jakieś porady co to może być. Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 listopada 2015, 18:16 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 18 kwietnia 2010, 20:17
Posty: 153
Lokalizacja: PCT
model: T4 Lift będzie ;-))
silnik: ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 4 razy
Świece żarowe wymieniłeś ? Drugą opcją jest to,że poprzedni właściciel mógł namieszać w "mapach" (nieudany chiptuning).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 listopada 2015, 18:04 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 maja 2013, 20:25
Posty: 242
Lokalizacja: Kielce
model: Multivan
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 5 razy
No mam dokładnie to samo. Jota w jotę. Jak jest lato i jest ciepło to kopci ledwo co, ale jak jest na dworze tak 7 st i mniej to jest masakra. Walczę z tym już rok. Wymieniłem świece i nic. Dziś jak włożyłem akumulator po naładowaniu to o dziwo nie zakopcił. Nie wiem czy to może mieć związek. Podejrzewam wtryski ale Ty Artur piszesz że je wymieniłeś, sam już nie wiem. Mechanicy mówią że diesel musi kopcić :) ale to nie jest takie kopcenie. Pomocy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 listopada 2015, 18:06 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 301
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 34 razy
[quote="Cypiss1979"]No mam dokładnie to samo. Jota w jotę. Jak jest lato i jest ciepło to kopci ledwo co, ale jak jest na dworze tak 7 st i mniej to jest masakra. Walczę z tym już rok. Wymieniłem świece i nic. Dziś jak włożyłem akumulator po naładowaniu to o dziwo nie zakopcił. Nie wiem czy to może mieć związek. Podejrzewam wtryski ale Ty Artur piszesz że je wymieniłeś, sam już nie wiem. Mechanicy mówią że diesel musi kopcić :) ale to nie jest takie kopcenie. Pomocy[/qu

I ja mam podobnie i nic nie mogę znaleźć, jeśli temperatura spada właśnie poniżej 10 stopni dymi a jak podgrzeję webastem nawet grama nie zadymi mam tak już ze trzy lata i nic się nie zmienia. Podejżenia mam jedynie co do czujnika temperatury paliwa w pompie bo czasami jego błąd wywala.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 listopada 2015, 12:57 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 maja 2013, 20:25
Posty: 242
Lokalizacja: Kielce
model: Multivan
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 5 razy
U mnie błędów nie ma. Nic muszę pojechać do jakiegoś mechora i zacząć po kolei eliminować prawdopodobne przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 listopada 2015, 21:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 9 sierpnia 2015, 22:12
Posty: 8
Lokalizacja: wielkopolska
model: T4 2.5 tdi
silnik: AJT+

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich forumowiczów.Ja również walczę z tym problemem od ponad roku.Wymieniłem końcówki wtrysków na ori i dalej to samo.Czuć nie spaloną ropę, żadnych błędów. Ręce opadają. Poniżej 10 st. kopci. Problem jak widać na tym forum jak i na innych nie został rozwiązany. Padają sugestie, że odpowiedzialny za problem może być czujnik temperatury w pompie wtryskowej.Czy kolega cypiss1979 uporał się z problemem???Panowie pomocy!!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 listopada 2015, 22:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6549
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 582 razy
ja to bym poprosił was o jakieś zdjęcia lub filmiki tego dymienia, bo to z mojego doświadczenia bardzo subiektywne odczucie,
i nie raz ktoś twierdził, że dymi, a tak na prawdę to mający za sobą trochę lat diesel po uruchomieniu zawsze będzie dymił jak jest zimniej


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 listopada 2015, 11:55 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 301
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 34 razy
Ja niestety teraz nie mogę nic nagrać ponieważ auto obecnie przechodzi całkowity remont remont blacharki, ale wiem że im dłużej chodzi zimny na wolnych obrotach tym więcej siwego dymu. Miałem też podobnie na gorącym silniku 4 lata temu stojąc w korku w Kołbieli około 30 min i po minięciu korka przyśpieszałem za mną była dosłownie zasłona dymna przez jakieś 500 metrów. Po powrocie do domu i dolaniu przeparatu do czyszczenia układu paliwowego objawy na ciepłym ustąpiły i zostały już tylko na zimnym.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 listopada 2015, 16:42 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 maja 2013, 20:25
Posty: 242
Lokalizacja: Kielce
model: Multivan
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 5 razy
Tak dymi przy zimnym rozruchu moja T4 https://youtu.be/llBfBG2QXjw
po 2 km jak już się wykopci to jest normalnie bez grama dymu - no nie mogę tego pojąć. Jak jest lato (ciepło) to tak aż nie kopci.

Kenobi napisał(a):
ja to bym poprosił was o jakieś zdjęcia lub filmiki tego dymienia, bo to z mojego doświadczenia bardzo subiektywne odczucie,
i nie raz ktoś twierdził, że dymi, a tak na prawdę to mający za sobą trochę lat diesel po uruchomieniu zawsze będzie dymił jak jest zimniej


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 listopada 2015, 18:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1049
model: T4
silnik: AFN+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 43 razy
Cypiss1979 napisał(a):
Tak dymi przy zimnym rozruchu moja T4 https://youtu.be/llBfBG2QXjw
po 2 km jak już się wykopci to jest normalnie bez grama dymu - no nie mogę tego pojąć. Jak jest lato (ciepło) to tak aż nie kopci.

Kenobi napisał(a):
ja to bym poprosił was o jakieś zdjęcia lub filmiki tego dymienia, bo to z mojego doświadczenia bardzo subiektywne odczucie,
i nie raz ktoś twierdził, że dymi, a tak na prawdę to mający za sobą trochę lat diesel po uruchomieniu zawsze będzie dymił jak jest zimniej

Naładuj jeszcze raz akumulator i zobacz co się będzie działo.


_________________
177/385


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 listopada 2015, 18:11 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 14 maja 2011, 21:40
Posty: 336
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 20 razy
Auto wg mnie fatalnie chodzi na zimnym, wg mnie ustawienie rozrządu natychmiast do sprawdzenia. Do tego nierówna praca na początku sugeruje albo któryś lejący wtryskiwacz (co w Stenadyne'ach montowanych w AJT często się zdarza niestety) lub świece żarowe. Stawiam na to drugie.
ostryt4 napisał(a):
Naładuj jeszcze raz akumulator i zobacz co się będzie działo.
Co ma do tego akumulator? To, że gorzej kręci nie oznacza, że ma prawo puszczać taki smród z rury...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 listopada 2015, 18:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1049
model: T4
silnik: AFN+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 43 razy
rafwlkp napisał(a):
Auto wg mnie fatalnie chodzi na zimnym, wg mnie ustawienie rozrządu natychmiast do sprawdzenia. Do tego nierówna praca na początku sugeruje albo któryś lejący wtryskiwacz (co w Stenadyne'ach montowanych w AJT często się zdarza niestety) lub świece żarowe. Stawiam na to drugie.
ostryt4 napisał(a):
Naładuj jeszcze raz akumulator i zobacz co się będzie działo.
Co ma do tego akumulator? To, że gorzej kręci nie oznacza, że ma prawo puszczać taki smród z rury...

W celach testowych tylko i wyłącznie, przeczytaj poprzednie posty kolegi.


_________________
177/385


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 listopada 2015, 18:26 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 14 maja 2011, 21:40
Posty: 336
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 20 razy
Racja, mój błąd. Jeśli świece nowe to... Ekhm, nie potrafię znaleźć racjonalnego wyjaśnienia jak akumulator może pomagać na dymienie o.O


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 listopada 2015, 19:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10063
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 219 razy
Pomógł: 614 razy
Problem z kątem wtrysku, paliwo przelewa się przez silnik do wydechu i stąd dym


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 listopada 2015, 21:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6549
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 582 razy
nic nie dopisze do tego co wyżej, sprawdzał ktoś kąt wtrysku w ogóle ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 listopada 2015, 21:51 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 19 października 2011, 18:03
Posty: 174
Lokalizacja: Olkusz
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
a może tez dymić bo nie ma katalizatora?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 listopada 2015, 21:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6549
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 582 razy
nie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 listopada 2015, 12:41 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 maja 2013, 20:25
Posty: 242
Lokalizacja: Kielce
model: Multivan
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 5 razy
Powiem tak jak naładowałem akumulator i odpaliłem samochód to faktycznie aż tak nie zakopcił. Ale w czym rzecz? Świece niedawno wymieniłem. Natomiast w kwestii badania kąta wtrysku, czy sprawdzenia wtrysków pod kątem czy nie leją to wydaje mi się właściwym kierunkiem. No nic nie ma co gdybać, jak umówię się z mechanikiem i coś będę więcej wiedział to dam znać.
ostryt4 napisał(a):
Naładuj jeszcze raz akumulator i zobacz co się będzie działo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 listopada 2015, 15:15 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 10:26
Posty: 179
model: vw t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 5 razy
Miałem podobny problem po wymianie rozrządu,wina lezala po złym ustawieniu kata wtrusku ,choć na kompie było w normie.Przyspieszylem zapłon do 8 stopni (do 10 stopni nie wywala bledu) i jest ok pali od pol obrotu rozrusznika,chodz trochę na zimnym silnik twardo pracuje..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 listopada 2015, 15:40 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 782
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 56 razy
Pomógł: 18 razy
U mnie jak auto sie rozgrzewa na postoju lub pracuje aby podładować aku to przykapca troszke na siwo-niebiesko dymkem. Dla mnie to normalne gdyz dolewam oleju do paliwa. Druga sprawa wcześniej zaobserwowałem (jak nie dolewalem jeszcze oleju do paliwa) ze tak jest mimo ze kat wtrysku i jeszcze jakis parametr ( klekotanie na zimnym ze az zęby bola,dokladnie nie dopytalem) jest ustawiony dokladnie wzgledem danego silnika (to ze przykapca wina lezy tez w leciwej juz turbinie)
Ustawiał mi kat wtrysku moj dawny mechanik gdyz sam nie dalem rady. Idealnie bylo na cieplym a na zimnym kleska.I tu wazne aby ustawiac inaczej dla AXG inaczej dla ACV nie wiem jak ma silnik AJT ? Wielu dawnych mechanikow na wyrazenie kat wtrysku nie bardzo rozumie o co chodzi,nawet nie wiedza jakie auta maja VNT wiec trzeba brac na to poprawke i jezdzic tylko do tych co sie znaja na rzeczy.
Jeszcze mala uwaga nie oczekujmy idealnego spalania mieszanki jak silnik jest rozgrzewany a inaczej po przejechaniu np.10km gdzie juz zlapie troche temperatury.
Przewaznie przykapcaja silniki na dymek niebieski gdyz silnik sie rozgrzewa i popychacze nie trzymaja cisnienia -klekocza,po chwili jest juz dobrze( u mnie tez to biore pod uwage ). Choc Vw nie ma tej przypadlosci.
Czesto tez idzie para wodna ,mozna sie pomylic z siwym dymkiem.
Kolego z linku co wkleiles za twardo pracuje ten silniczek. U mnie tak przez chwile pracuje jak jest -20 na dworze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB