T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 16:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 sierpnia 2015, 13:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 marca 2015, 11:45
Posty: 141
model: caravelle
silnik: 2.4d

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 7 razy
Moje 2.4 grzeje się, ale tylko jeżeli trafi się kilka kilometrów pod górkę w upale o który ostatnio nie ciężko.
Temperatura wtedy dochodzi do 105 a może nawet 110 stopni. W normalnej trasie czy korku temp 85-92.

Podmieniłem oba czujniki na wężu, chłodnice, termostat, pompkę dodatkową, czujnik od wentylatorów. Żaluzje usunięte, węże nie puchną, wody nie ubywa, a problem mam od początku zakupu auta a przejechałem już kilka tys. km.

Wentylator na drugim biegu załącza się gdy mam już około 95-98 na zegarach.
Czy takie działanie jest dopuszczalne ? Temp. 110 jest jeszcze do wytrzymania czy oznacza to już ostre przegrzanie?

Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?? Przeczytałem już chyba wszystkie tematy o chłodzeniu i żeby ktoś rozwiązał coś takiego nie trafiłem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 sierpnia 2015, 13:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Opierasz się na rzeczywistym pomiarze termometrem, czy tylko na tym co pokazują zegary ?
Mógłbym podejrzewać, że mierzysz temperaturę termometrem bo dokładność z jaką podajesz jest dla zegarów z T4 nieosiągalna ( wskaźnik jest mocno poglądowy ), ale wolę się upewnić


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 sierpnia 2015, 14:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Płyn chłodniczy wrze powyżej 125-129stopni zależności od płynu więc 105 jest ok ,podejrzewam że chłodnica jest już zalepiona i powietrze źle przez nią przepływa i do tego ma syf w sobie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 sierpnia 2015, 15:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 marca 2015, 11:45
Posty: 141
model: caravelle
silnik: 2.4d

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 7 razy
Podalem te temperatury orientacyjnie żeby było wiadomo o co chodzi. Odczytuje je tylko z zegarow, nie termometrem.

Chodnica jest podmieniona wiec ten trop odpada bo dawca chlodnicy nie osiagal takich temperatur.

Jakos mi to nie przeszkadza, jezdze tak już długo jednak w piatek wyjezdzam na trase 5k km po sporych górach i jestem w lekkim strachu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 sierpnia 2015, 15:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A działają ci dwa wentylatory ??w sumie są 3biegi wolny średni i max


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 sierpnia 2015, 15:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Serwisówka podaje, że w zakresie temperatury od 75 do 107*C wskazówka na liczniku stoi w połowie na 90*C

3 bieg wentylatorów jest tylko przy klimie i włącza się w trybie awaryjnym po wyłączeniu klimatyzacji :)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 sierpnia 2015, 15:41 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
A czy przypadkiem nie masz zamkniętych żaluzji na chłodnicy? Nie wszystkie T4 żaluzje mają, więc sprawdź czy są, a jeśli tak, to zobacz, czy na pewno do końca się otwierają. Często się zdarza, że cały układ sterowania żaluzjami stoi na dębowo i wtedy efekt jak opisujesz.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 sierpnia 2015, 15:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Kolega napisał że żaluzji się pozbył już


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 19:03
Posty: 113
model: Multivan
silnik: 1,9

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
Górka górce nie równa, jak wspinam się na przełęcz, że ledwo co III bieg wrzucić mogę to temperatura też mi skacze pod niebiosa - wtedy nagrzewnica i nawiew na maxa i ładnie zbija temperaturkę, nie uważam żeby miałoby być cokolwiek nie tak.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Układ chłodzenia ma działać tak abyś nie musiał go wspomagać mi jak jeden wentylator nie działał to faktycznie w lecie przy klimie jak jeździłem po górskich drogach w itali to włączał się czasem 3stopień, ale to bardzo rzadko, a jak działały dwa wentylatory problemu nigdy nie było


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 sierpnia 2015, 20:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 19:03
Posty: 113
model: Multivan
silnik: 1,9

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
chemik211 napisał(a):
Układ chłodzenia ma działać tak abyś nie musiał go wspomagać mi jak jeden wentylator nie działał to faktycznie w lecie przy klimie jak jeździłem po górskich drogach w itali to włączał się czasem 3stopień, ale to bardzo rzadko, a jak działały dwa wentylatory problemu nigdy nie było

w aab?

Bo ja mam oba wentylatory sprawne, żaluzje się otwierają, płyn ma obieg, a pod górę zawsze się grzeje, 78 kucy ledwo ciągnie pod górę, więc ma prawo stadko się zagrzać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 sierpnia 2015, 21:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
W Benzynie która to się bardziej grzeje, u siostry w itali jak jedziemy na pizze jest podjaz pod zbocze cały czas 1 bieg rzadko 2 gdyrz mam długą skrzynie i musze pałować na 1 biegu i zawsze jest ok


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 02:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 marca 2015, 11:45
Posty: 141
model: caravelle
silnik: 2.4d

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 7 razy
Żółf pod niebiosa to jaka temperatura? (Na zegarze)

Oczywiscie temperatura mi nie skacze gdy jade pod każdą górkę. Na zakopiance np. Osiągam grubość wskazówki ponad połowe, czyli ideał a górki jakieś są. Temperatura rośnie ponad następną kreskę tylko gdy jest upał ponad 30 i górka którą męcze na 2 i 3 biegu przez jakis czas.

Mimo wszystko jednak tak chyba nie powinno być bo w znajomej 2.4 nawet z uszkodzonym wentylatorem wskazówka stoi na 90, Max grubość wskazówki ponad.

Przy jakiej temp. miga kontrolka od wody?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 09:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 19:03
Posty: 113
model: Multivan
silnik: 1,9

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
Pod niebiosa - czyli na górę skali, ponad 3/4. Jeździłem jakś czas z pirometrem i sprawdzałem temp w zbiorniczku, i niezależnie czy miałem 1/4 czy 3/4 skali w zbiorniczku koło 80 st.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 16:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 marca 2015, 11:45
Posty: 141
model: caravelle
silnik: 2.4d

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 7 razy
Panowie a może problem leży w nieodpowiednim czujniku temperatury? Jest to możliwe? Wtyczkę którą zapina się na 4 pinowym mam w kolorze żółtym, (auto jest z 93). Czujnik jest w kolorze niebieskim o dziwnych numerach 35 35 07e 95 których nawet google nie trawi. Czujnik ( 4 pin) który zamontowałem na podmianę też jest w kolorze niebieskim ale ciemniejszym:D z auta z roku 98.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 16:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Mam auto z 95r i także są takie same czujniki , tylko wszystko działa poprawnie.Czujniki mają u mnie numery 251919501A oraz 701919639C. Dziś je wkładałem ,więc przy okazji spisałem symbole.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 sierpnia 2015, 01:52 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 maja 2012, 20:28
Posty: 150
Lokalizacja: Wałbrzych
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Przerabiałem temat :] te motory tak mają. :] Ja w swoim przed wyjazdem na chorwację 2 lata temu wsadziłem termostat 80 stopni ..i tak juz został do dziś latem temperatura chodzi normalnie zimą ciut pod kreską 90 Stopni i spoko :]]

viewtopic.php?f=6&t=4672


_________________
Dobry sex to taki, po którym nawet sąsiedzi wychodzą na papierosa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 sierpnia 2015, 08:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 marca 2015, 11:45
Posty: 141
model: caravelle
silnik: 2.4d

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 7 razy
Był zatkany całkowicie przewod odpowietrzenia głowicy, ciężko było mi go nawet udrożnić. Mam nadzieje że coś pomoże .
Myślałem juz nawet o demontażu termostatu ale to chyba nie najlepszy pomysł.

A czy te motory tak maja to się okaże bo będę przejeżdżał w przyszłym tygodniu przez chorwacje grecje albanie i czarnogóre. Mam nadzieję że nie skończy się błaganiem o holowanie.


Merlin twoj temat już umiem na pamięć :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 sierpnia 2015, 21:59 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 maja 2012, 20:28
Posty: 150
Lokalizacja: Wałbrzych
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
no to może do zobaczenia na szlaku <vw> ja wyruszam 30.08 w niedziele do chorwacji


_________________
Dobry sex to taki, po którym nawet sąsiedzi wychodzą na papierosa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 sierpnia 2015, 23:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
A ja jeszcze proponuje podmienić dla sprawdzenia jeśli jest taka możliwość zegary (nawet od osobowej benzyny) i zobaczyć jak będzie się zachowywała wskazówka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB