T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 19:06

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 marca 2015, 16:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 marca 2015, 15:32
Posty: 1
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Posiadam auto VW T4 2,5 TDI. Ostatnio pojawił się jeden problem, mianowicie pod odpaleniu silnika bus nie ma mocy, dodaje gazu i nic, jak wrzucę jedynkę lub dwójkę to jedzie bardzo wolno (pcha auta jak jest na biegu) ale gazu dodać nie mogę choć wciskam pedał do deski. Obroty są podwyższone, bus pracuje jakbym dodawał gazu( nawet nie dotykam pedała gazu) i mruga kontrolka świec żarowych. Dzieje się to najczęściej gdy stoję na światłach w korku na biegu jałowym i raptem obroty się same zwiększają i jak chcę już ruszyć to pedał gazu nie reaguje. Problem nieraz ustępuje po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu, ale nieraz muszę tak z 10 razy zrobić aż mu "przejdzie" i wtedy normalnie już jadę.


Ostatnio edytowano sobota, 7 marca 2015, 16:41 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
błąd w tylule wątku


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 marca 2015, 22:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
mrugająca kontrolka świec żarowych sygnalizuje jakąś awarię elektroniki
niestety bez diagnozy komputerowej przy objawach które opisujesz to jakakolwiek próba określenia przyczyny będzie wróżeniem z fusów
zapewne jakaś pierdoła skoro raz działa raz nie
edycja:
jednak pokuszę się na wróżenie z fusów, objawy z grubsza wskazują na awarię czujnika położenia pedału gazu zwanego potocznie potencjometrem gazu lub kabloteki z nim związanej
mimo mojego wróżenia podłączenie VAGa rozwiałoby wszelkie wątpliwości


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 marca 2015, 11:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 3 sierpnia 2014, 16:51
Posty: 19
model: syncro
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Hej, mi tak się kiedyś działo jak się rozszczelniła wtyczka od pompy, ta na przodzie silnika, jakiś wyciek tam był i auto działało kiedy chciało, paliło pięknie, ale nie przyjmowało gazu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 marca 2015, 12:00 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 29 marca 2013, 14:57
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, ja również miewałem takie objawy i VAG pokazywał awarię potencjometru tak jak Kenobi podpowiada
ale u mnie okazało się że mam lekko odklejoną przednią szybę i skapująca woda zalewała złączkę w którą są
wpięte kabelki od pedału gazu, a sam pedał jest okej. Auto właśnie u blacharza i przy okazji ponowne wklejanie szyby.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 marca 2015, 10:24 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
Miałem bardzo podobne objawy, jak zawór na pompie się uszkodził. Mowa o zaworze wolnych obrotów. Ten od góry pompy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 lipca 2015, 00:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 17:14
Posty: 100
model: T4 Caravelle 2000 r
silnik: 2.5 TDI 102KM Syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
U mnie okazała się przetarta wiązka kabli (od silnika do komputera) w karbowanej rurze (karby przetarły izolację)

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 maja 2018, 12:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 31 lipca 2017, 16:19
Posty: 1
model: multivan
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.
Temat stary, ale, że ostatnio również walczyłem z tym problemem, to opiszę jak wyglądało to u mnie. Pedał gazu odmówił posłuszeństwa, podłączenie pod kompa wykazało standard czyli problem z potencjometrem gazu plus przepływomierz. pedał gazu rzeczywiście po rozmontowaniu wyglądał na zmęczony życiem, więc zakupiłem nowy. Oczywiście problem pozostał. Podzwoniłem po kablach i wszystko gra, w ostateczności wyciągnąłem ecu i okazało się, że gumki uszczelniające złącza już dawno przestały spełniać swoją funkcję. Po przedmuchaniu, wyczyszczeniu etc. problem ustąpił i co ciekawe błąd przepływki też.
Pozdrawiam wszystkich


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB