T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 01:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 164 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 grudnia 2010, 18:49 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 07:14
Posty: 545
Lokalizacja: opolskie

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
Nawiązując do rozmowy ze zlotu w Pokrzywnej, rzucam temat : Czyszczenie układu dolotowego.
Ostatnio miałem okazję się przejechać caravelką i byłem zdziwiony jej mocą a wlaściciel powiedział że właśnie wyczyścił układ dolotowy, który był cały zasyfiony.
Proszę zatem znawców tego zagadnienia o kilka wskazówek co po kolei należy demontować i jak to ustrojstwo porządnie wyczyścić, aby tchnąć nowego ducha w nasze T4 <cool> Chciałbym to zrobić sam, bo wtedy jest gwarancja że to będzie wyczyszczone a nie tylko "popsikane". Może ktos podrzuci jakieś rysunki i co tam wypada wymienić, np uszczelka ?? <vw>
Dodatkowo jeszcze raz znalazłem fajny opis zaślepienia EGR co by znowu nie musieć czyścić
http://www.t4-wiki.de/wiki/Abgasr%C3%BC ... tilllegung)


_________________
Dobre maniery, mieć jedną T4
Sekcja Dolnośląsko-Opolska


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 21:29 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 07:14
Posty: 545
Lokalizacja: opolskie

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
Co to, taki ładny temat zapodałem... nie wierzę że nikt nie chce poprawić osiągów swojej T4 poprzez w/w czynność , stefany, Kenobi do roboty Panowie i proszę o śliczną instrukcję <30> <38>


_________________
Dobre maniery, mieć jedną T4
Sekcja Dolnośląsko-Opolska


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 21:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
zabieram się do tej operacji od wiosny, uszczelki itp. kupione, tylko czasu nie było, bo na bieżąco jakieś awarie musiałem usuwać,
a teraz to jest zima i nie ma gdzie tego zrobić, nie mam ogrzewanego pomieszczenia warsztatowego :cry:
co do tego jak to zrobić to dopóki sam nie zweryfikuje metodą improwizacji tego co tu i ówdzie wyczytałem nie wypowiadam się

jednego jestem pewien trzeba to zrobić bardzo dokładnie i ostrożnie, aby po tej operacji żadnego niezauważonego syfa nie wtłoczyło do cylindrów bo jak się nie wypali to po wypluciu może poharatać turbinkę, a także co by zaworu jakiegoś nie podparło


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 22:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jak wyczyścić i trochę więcej info (niestety golf nie T4) znajdziesz tutaj
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... +kolektora


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 22:46 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Po czyszczeniu proponuje założyć dodatkowy separator par oleju ,zaślepić EGR . Co do samego czyszczenia to też sie przymierzam do czyszczenia w passacie , i napewno trza demontować kolektor i intercoler a do rur sobie myślę zrobić coś w rodzaju wyciora i przelecieć wszystkie przewody


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 22:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
no jak już temat się na przyszłość rozkręca
to ja bym chętnie z lenistwa, żeby nie szukać przyjął od kogoś info jak po kolej ustawiać tłoki kręcąc wałem co by zawory były zamknięte w celu oczyszczenia już samego dojścia w głowicy
to znaczy chodzi o to jak najprościej znaleźć GMP 1 tłoka
i jaka jest potem kolejność następnych ( wstyd się przyznać ale nie mam pojęcia jaka jest kolejność zapłonów )


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 22:55 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Ja czyściłem u siebie dolot. Zacząłem od IC , poprzez EGR a na kolektorze dolotowym kończąc. Używałem różnych specyfików (nafta , benzyna ekstrakcyjna, zmywacz uniwersalny (wurth). Oczywiście najwięcej syfu było w kolektorze miejscami osad ok 1cm <szok> , ale po wyczyszczeniu błyszczał się jak z fabryki . Po czyszczeniu EGR obowiązkowo zaślepiony.


Ostatnio edytowano poniedziałek, 13 grudnia 2010, 23:14 przez CD38, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 23:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Zawsze można ten syf po zdemontowaniu kolektora wypalić : D
http://www.youtube.com/watch?v=reJmZQwR0MA


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 grudnia 2010, 00:05 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Jak jest procedura takiego czyszczenia? czym on tam podlewa żeby się wypaliło


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 grudnia 2010, 00:20 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Z tego co widać to palnik na gaz propan-butan + powietrze z kompresora


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 grudnia 2010, 09:10 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 07:14
Posty: 545
Lokalizacja: opolskie

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
O, dzięki chłopaki, myślę że temat każdemu się przyda. Ja EGR mam zaślepiony, ale nie czyściłem dolotu a jak się przejechałem innym T4 po takiej operacji to myślałem że ma chipa, tak jak u Ciebie Kenobi na teście w Pokrzywnej myśleliśmy. Dlatego piszmy co kto wie w tym temacie, może go nawet "przykleić" jako instrukcje serwisową czy coś, bo uważam, że gra warta świeczki . He, he dobre to wypalanie, coś dla Andrewy1 <56>


_________________
Dobre maniery, mieć jedną T4
Sekcja Dolnośląsko-Opolska


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 grudnia 2010, 10:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
moim zdaniem takie wypalanie jest niedopuszczalne, kolektor dolotowy nie jest przystosowany do przyjęcia takiej temperatury,
poza tym czytałem że jest on od wewnątrz czymś jakby "impregnowany" i taka procedura jak i zbyt mocne "wydłubywanie" może to uszkodzić


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 grudnia 2010, 01:24 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 10 grudnia 2010, 22:48
Posty: 160
model: t4
silnik: 1,9td

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 4 razy
A czy takim wypalaniem nie odkształci się kolektor to tez nie powiedziane <stop>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 grudnia 2010, 12:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 15 listopada 2010, 01:07
Posty: 37
Lokalizacja: tarnów
model: 88KM, 99/00
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
witam
mam male pytanko , mianowicie jaka jest roznica miedzy zaslepka z blachy a zaslepka z tworzywa termoizolacyjnego?
tzn ktory byscie polecili ? zalanczam tutaj 2 aukcje z allegro
http://allegro.pl/zaslepka-egr-silniki- ... 30149.html

http://allegro.pl/zaslepka-egr-tdi-vw-a ... 66805.html

i jeszcze na koniec jedno pytanko, czy jakby zalozyl z tego tworzywa to nie musze dawac uszczelek ?(o ile jest tam jakas uszczelka)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 grudnia 2010, 22:10 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 19 listopada 2010, 11:39
Posty: 382
Lokalizacja: Sekcja dolnośląsko - opolska
opis: olesno - opolskie
model: Caravella
silnik: 2,5 tdi 102 KM

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 9 razy
Hm...moja Caravella ma super kopa...102 koniki ....ten odgłos silnika....zakochac się idzie, ale do rzeczy, jeśli ma się praca silnika poprawic i moja "Niunia" ma byc szczęśliwsza, też wyczyszczę w wolnej chwili, jednak mam jedno pytanie po co zamykac egr. Proszę o wyjaśnienie


Ostatnio edytowano czwartek, 23 grudnia 2010, 22:26 przez lukasz.my, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 grudnia 2010, 22:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
krótko pisząc po to aby co 50 tyś nie czyścić dolotu i mieć kopa z dołu, a jak masz EGR nie zaślepiony i dolot nie czyszczony to twoja niunia na pewno nie ma takiego kopa jak moja
a temat czy zaślepiać czy nie to trzeba zrobić oddzielny temat bo co osoba to inna teoria


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 grudnia 2010, 22:28 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 19 listopada 2010, 11:39
Posty: 382
Lokalizacja: Sekcja dolnośląsko - opolska
opis: olesno - opolskie
model: Caravella
silnik: 2,5 tdi 102 KM

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 9 razy
Zgadzam się co do tego by założy nowy temat, a nawet co do tego że może to by instrukcja serwisowa. A kopa to ma zajefajnego, przy pełnym obciążeniu zbiera się jak lala, próbowałem wczoraj...sam jestem pełen podziwu...

EDIT:

Pełen podziwu....bo chciałem 150 koników..ale wystarczy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 marca 2011, 23:03 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Może ktoś się orientuje, czy zawór egr jest taki sam w TD i TDI ? Chodzi mi o to, czy http://allegro.pl/zaslepka-zaworu-egr-tdi-vw-audi-skoda-seat-i1526798096.html taka zaślepka będzie pasowała do mojego auta? Sprzedawca odpisał 'raczej tak' ale chciałbym, żeby ktoś obeznany to potwierdził/zanegował.

I druga sprawa - odnośnie uszczelek pod kolektor - jak powiem w sklepie jaki mam silnik to mi dobiorą prawidłowe, czy raczej trzeba będzie zdjąć starą i pokazać o co chodzi? W ogóle w pierwszym lepszym motoryzacyjnym kupie takie uszczelki czy tylko serwis?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 marca 2011, 23:25 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 10 grudnia 2010, 22:48
Posty: 160
model: t4
silnik: 1,9td

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 4 razy
Jeśli masz sprawny zawór egr ,to po prostu odetnij mu podciśnienie ja włożyłem kulkę z łożyska zaraz przy zaworku zwrotnym ,i poprawiły się hamulce bo gdzieś na tych plastikowych pierdołach gubił podciśnienie ,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2011, 01:27 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Ja zabralem sie za to chyba z rok temu to bylo.Odkrecilem po kolei IC i te grobe weze powietrzne.
Odkrecilem kolektor z grubsza zebralem syf jakims 'skrobakiem'
Potem odpalilem myjke i wymylem.Natepnie tluszcz usunolem benzyna.Jesli jeszcze cos zostalo (gdyz nie wszystko jest widoczne i w zasiegu dyszy w lancy) to czynnosc powtarzalem az do osiagniecia wymaganego rezultatu.
EGR wymylem w benzynie i zaslepilem od strony wydechu blacha nierdzewna ok.2mm.Zalozylem uszczelke od strony zaworu i zaczolem montaz.
Gdy zakladalem kolektor do glowicy tam gdzie to bylo potrzebne wyczyscilem sprezonym powietrzem (gdyz w kanalach glowicy tez byl szlam)
To co wpadlo na tloki to sadze ze znikoma ilosc.



Za ten wpis autor peters podziękował: Marcin Pawlak (czwartek, 21 stycznia 2021, 19:58)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 164 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB