T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
Czyszczenie dolotu https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=1058 |
Strona 6 z 9 |
Autor: | ostryt4 [ piątek, 30 grudnia 2016, 20:45 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
Wrzuć o co kaman z tym wygaszaczem ? |
Autor: | Victus [ piątek, 30 grudnia 2016, 21:18 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
ostryt4 napisał(a): Wrzuć o co kaman z tym wygaszaczem ? To takie sitko stosowane dawniej w Maluchu Polonezie i D. Fiacie, kupujesz w sklepie motoryzacyjnym koszt ok pięciu zl. Znane pod nazwą wygaszacz lub tłumik płomieni Powinno się włożyć go w połowie długości węża ale ja włożyłem go pod koniec aby wyjąć co jakiś czas i wyczyścić http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... 5%82omieni Zerknij jeszcze tu o zastosowaniu tego ustrojstwa z malucha w innych autach http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=75&t=3304 |
Autor: | Probe041 [ piątek, 30 grudnia 2016, 21:23 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
O którym wężu mowa? Co do wypalania sadzy na wydechu to wystarczy korzystać normalnie z silnika i problemu nie będzie |
Autor: | Victus [ piątek, 30 grudnia 2016, 21:32 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
Probe041 napisał(a): O którym wężu mowa? Co do wypalania sadzy na wydechu to wystarczy korzystać normalnie z silnika i problemu nie będzie O wężu odmy mowa |
Autor: | Kenobi [ piątek, 30 grudnia 2016, 21:55 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
W silnikach wyposażonych w EGR to on jest winowajcą, same pary oleju z odmy są pomijalne. Już więcej oleju dostaje się do dolotu w związku ze zużyciem uszczelnień turbiny i to w połączeniu ze spalinami z EGRa daje efekt kitu w kolektorze dolotowym. |
Autor: | garbaty [ piątek, 30 grudnia 2016, 22:01 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
o w mordę, rozumiem że ten "wygaszacz płomieni" pakujesz w przewód odmy? równie dobrze możesz tam wetknąć druciak do naczyń i efekt ten sam. Co jak zapomnisz wyczyścić? zatkana odma i rzyganie olejem przez bagnet? Victus, domyślam się że przetestowałeś to rozwiązanie. Jak to się sprawdza na dłuższą metę? W Smarcie 0,8DCi miałem problem z zafajdanym egr i intercoolerem właśnie przez opary olejowe. Problem rozwiązałem montując separator olejowy z tarpana, zamiast czyścić EGR co 2tys km robiłem to z przyzwoitości co 10tys, ale separator czyściłem co 1tys. |
Autor: | Victus [ piątek, 30 grudnia 2016, 22:14 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
Wyjmę i zerknę jak to wygląda, w starych polskich autach po 10 tyś jak wyjmowałem to były całe zafajdane Czyścić nie musisz ale lepiej to robić bo jak włożysz u górnego ujścia to skropliny oleju i wody będą dostawały się w dolot, Przez parę lat nie widziałem i nie słyszałem o wypchnięciu bagnetu a przewinęło się sporo aut przez moje ręce załączam jeszcze raz link aby nie umknął http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=75&t=3304 Mała pierdółka a działa |
Autor: | ostryt4 [ piątek, 30 grudnia 2016, 22:23 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
U mnie jest oil catch tank czyli separator na odmie i działa jak powinien. |
Autor: | garbaty [ piątek, 30 grudnia 2016, 22:34 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
Victus napisał(a): Wyjmę i zerknę jak to wygląda, w starych polskich autach po 10 tyś jak wyjmowałem to były całe zafajdane Czyścić nie musisz ale lepiej to robić bo jak włożysz u górnego ujścia to skropliny oleju i wody będą dostawały się w dolot, Przez parę lat nie widziałem i nie słyszałem o wypchnięciu bagnetu a przewinęło się sporo aut przez moje ręce załączam jeszcze raz link aby nie umknął http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=75&t=3304 Mała pierdółka a działa jeśli to oblepi się olejem z syfem to po prostu zatka odmę. Ciśnienie które zbuduje się silniku będzie szukało ujścia, najsłabszym punktem jest bagnet lub korek wlewu oleju o ile jest nieszczelny. |
Autor: | Probe041 [ piątek, 30 grudnia 2016, 22:39 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
Ja mam akurat u siebie fabryczny separator oleju i to wystarczy Patenty z malucha to pomyłka moim zdaniem. |
Autor: | Victus [ piątek, 30 grudnia 2016, 22:43 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
Nikogo nie namawiam, ja mam i miliony innych aut też |
Autor: | niebieski-n2 [ sobota, 31 grudnia 2016, 09:44 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
Gdyby wyrzeźbić jakiś separator (tylko co z jego przepustowością) na dolocie w AXG/AHY to raz, że miało by to korzystny wpływ na czystość dolotu, ale dwa - może by przestało kapać olejem z EGRów tym otworkiem (bo znów zatkanie go, jeszcze zwiększyłoby zasyfienie dalej). |
Autor: | mwremonty [ niedziela, 8 stycznia 2017, 01:57 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
Podpinam się pod temat bo praktycznie przeplatają się wszystkie moje wątki.Nadmienię ze moja t4 straciła moc i objawy ma jak by padła turbina która była regenerowana 1rok temu i zastanawia mnie krótka żywotność tej regeneracji(nie jestem pewny czy mam racje a nie chce grzebać przy turbinie ze względów gwarancji)po przejrzeniu forum to raczej za duże spadki mocy ma jak na turbinę.Przy wjeździe pod górkę na 2 biegu przy 3000/obr. max 30-40/h na prostej drodze można ją jeszcze rozpędzić . Cierpliwie czekam na termin u mechanika (po 20 stycznia)u którego naprawiam t4 i było wymieniane turbo. Ale wróćmy do tematu: dziś wyczyściłem zawór egr. wymoczyłem go w rozpuszczalniku i benzynie ekstrakcyjnej. 1 pytanie czy powinienem dać nowe te blaszki łączeniowe ? 2. Czy zaślepić od razu zawór egr ?. 3. łączenie z kolektorem nie miało żadnej uszczelki czy wystarczy zwykłe połączenie silikonem wysokotemperaturowym(2fota) ? 4. po czyszczeniu zaczął bardzo mocno dymić na szaro. Może być wina popsutego zaworu sterującego n75 że jest cały czas otwarty jakieś sugestie ? 5. Na pierwszym zdjęciu między odmą a egr jest wtyczka to jest jakiś czujnik ? co ma za zadanie ? po odłączeniu tej wtyczki wydaje mi się ze traci moc i bardziej kopci. Pamiętam ze tą wtyczkę wymieniałem kiedyś i nie kupiłem oryginalnej tylko z Forda. z góry dzięki za od odpowiedzi. pozdrawiam Marcin p.s jak by zdjęcia były źle dodane proszę o kontakt priv. poprawię |
Autor: | Victus [ poniedziałek, 9 stycznia 2017, 21:36 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
Za dużo Ci nie pomogę bo nie posiadam TDI ale w Jamperze mam tak że przez EGR momentalnie traci moc, przez Nieporęt tak jechałem 40 km/h max Ganiam go teraz po 140 na S8 i jakoś coraz żadziej traci moc. Turbo gdyby padło to widziałbyś dym |
Autor: | raulo [ czwartek, 23 lutego 2017, 22:26 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
Przeleciałem cały wątek i nie znalazłem odpowiedzi. Skoro producent przewidział EGR to zaślepiając go nie wyskoczą jakieś błędy lub sam silnik nie będzie działał wadliwie ? Może mi to ktoś łopatologicznie wytłumaczyć ? |
Autor: | Kenobi [ czwartek, 23 lutego 2017, 22:35 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
W tych silnikach jest to stara konstrukcja bez jakichkolwiek czujników położenia jak i składu mieszanki powietrznej w dolocie = zero błędów. Ma on tylko i wyłącznie działanie ekologiczne, aby na wolnych obrotach bez obciążenia mniej " truł " powietrze |
Autor: | hoopsii [ czwartek, 23 lutego 2017, 22:37 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
Nic nie wyskoczy. A wprowadzony zostal ze wzgledu na ekologie a nie poprawę parametrów. Wywalaj i sie nie zastanawiaj |
Autor: | ostryt4 [ czwartek, 23 lutego 2017, 22:41 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
Nie, dla silnika jest wtedy lepiej bo nie musi wciągać z powrotem spalin w dolot. Za stara technologia aby sterownik coś wyczuł, chyba że wypniesz wtyczkę z zaworu to wtedy wyskoczy błąd. Ps. Koledzy byli szybsi. |
Autor: | raulo [ czwartek, 23 lutego 2017, 22:48 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
To zaślepić czy lepiej wywalić w ogóle ? |
Autor: | hoopsii [ czwartek, 23 lutego 2017, 23:00 ] |
Tytuł: | Re: Czyszczenie dolotu |
Jeden pies. Wywal |
Strona 6 z 9 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |