T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Czyszczenie dolotu
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=1058
Strona 6 z 9

Autor:  ostryt4 [ piątek, 30 grudnia 2016, 20:45 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

Wrzuć o co kaman z tym wygaszaczem ?

Autor:  Victus [ piątek, 30 grudnia 2016, 21:18 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

ostryt4 napisał(a):
Wrzuć o co kaman z tym wygaszaczem ?


To takie sitko stosowane dawniej w Maluchu Polonezie i D. Fiacie, kupujesz w sklepie motoryzacyjnym koszt ok pięciu zl.
Znane pod nazwą wygaszacz lub tłumik płomieni
Powinno się włożyć go w połowie długości węża ale ja włożyłem go pod koniec aby wyjąć co jakiś czas i wyczyścić
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... 5%82omieni
Zerknij jeszcze tu o zastosowaniu tego ustrojstwa z malucha w innych autach
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=75&t=3304

Autor:  Probe041 [ piątek, 30 grudnia 2016, 21:23 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

O którym wężu mowa?

Co do wypalania sadzy na wydechu to wystarczy korzystać normalnie z silnika i problemu nie będzie :-D

Autor:  Victus [ piątek, 30 grudnia 2016, 21:32 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

Probe041 napisał(a):
O którym wężu mowa?

Co do wypalania sadzy na wydechu to wystarczy korzystać normalnie z silnika i problemu nie będzie :-D

O wężu odmy mowa

Autor:  Kenobi [ piątek, 30 grudnia 2016, 21:55 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

W silnikach wyposażonych w EGR to on jest winowajcą, same pary oleju z odmy są pomijalne. Już więcej oleju dostaje się do dolotu w związku ze zużyciem uszczelnień turbiny i to w połączeniu ze spalinami z EGRa daje efekt kitu w kolektorze dolotowym.

Autor:  garbaty [ piątek, 30 grudnia 2016, 22:01 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

o w mordę, rozumiem że ten "wygaszacz płomieni" pakujesz w przewód odmy? równie dobrze możesz tam wetknąć druciak do naczyń i efekt ten sam. Co jak zapomnisz wyczyścić? zatkana odma i rzyganie olejem przez bagnet? Victus, domyślam się że przetestowałeś to rozwiązanie. Jak to się sprawdza na dłuższą metę?

W Smarcie 0,8DCi miałem problem z zafajdanym egr i intercoolerem właśnie przez opary olejowe. Problem rozwiązałem montując separator olejowy z tarpana, zamiast czyścić EGR co 2tys km robiłem to z przyzwoitości co 10tys, ale separator czyściłem co 1tys.

Autor:  Victus [ piątek, 30 grudnia 2016, 22:14 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

Wyjmę i zerknę jak to wygląda, w starych polskich autach po 10 tyś jak wyjmowałem to były całe zafajdane
Czyścić nie musisz ale lepiej to robić bo jak włożysz u górnego ujścia to skropliny oleju i wody będą dostawały się w dolot, Przez parę lat nie widziałem i nie słyszałem o wypchnięciu bagnetu a przewinęło się sporo aut przez moje ręce

załączam jeszcze raz link aby nie umknął http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=75&t=3304
Mała pierdółka a działa

Autor:  ostryt4 [ piątek, 30 grudnia 2016, 22:23 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

U mnie jest oil catch tank czyli separator na odmie i działa jak powinien.

Autor:  garbaty [ piątek, 30 grudnia 2016, 22:34 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

Victus napisał(a):
Wyjmę i zerknę jak to wygląda, w starych polskich autach po 10 tyś jak wyjmowałem to były całe zafajdane
Czyścić nie musisz ale lepiej to robić bo jak włożysz u górnego ujścia to skropliny oleju i wody będą dostawały się w dolot, Przez parę lat nie widziałem i nie słyszałem o wypchnięciu bagnetu a przewinęło się sporo aut przez moje ręce

załączam jeszcze raz link aby nie umknął http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=75&t=3304
Mała pierdółka a działa


jeśli to oblepi się olejem z syfem to po prostu zatka odmę. Ciśnienie które zbuduje się silniku będzie szukało ujścia, najsłabszym punktem jest bagnet lub korek wlewu oleju o ile jest nieszczelny.

Autor:  Probe041 [ piątek, 30 grudnia 2016, 22:39 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

Ja mam akurat u siebie fabryczny separator oleju i to wystarczy :D Patenty z malucha to pomyłka moim zdaniem.

Autor:  Victus [ piątek, 30 grudnia 2016, 22:43 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

Nikogo nie namawiam, ja mam i miliony innych aut też

Autor:  niebieski-n2 [ sobota, 31 grudnia 2016, 09:44 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

Gdyby wyrzeźbić jakiś separator (tylko co z jego przepustowością) na dolocie w AXG/AHY to raz, że miało by to korzystny wpływ na czystość dolotu, ale dwa - może by przestało kapać olejem z EGRów tym otworkiem (bo znów zatkanie go, jeszcze zwiększyłoby zasyfienie dalej).

Autor:  mwremonty [ niedziela, 8 stycznia 2017, 01:57 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

Podpinam się pod temat bo praktycznie przeplatają się wszystkie moje wątki.Nadmienię ze moja t4 straciła moc i objawy ma jak by padła turbina która była regenerowana 1rok temu i zastanawia mnie krótka żywotność tej regeneracji(nie jestem pewny czy mam racje a nie chce grzebać przy turbinie ze względów gwarancji)po przejrzeniu forum to raczej za duże spadki mocy ma jak na turbinę.Przy wjeździe pod górkę na 2 biegu przy 3000/obr. max 30-40/h na prostej drodze można ją jeszcze rozpędzić . Cierpliwie czekam na termin u mechanika (po 20 stycznia)u którego naprawiam t4 i było wymieniane turbo. Ale wróćmy do tematu: dziś wyczyściłem zawór egr. wymoczyłem go w rozpuszczalniku i benzynie ekstrakcyjnej.
1 pytanie czy powinienem dać nowe te blaszki łączeniowe ?
2. Czy zaślepić od razu zawór egr ?.
3. łączenie z kolektorem nie miało żadnej uszczelki czy wystarczy zwykłe połączenie silikonem wysokotemperaturowym(2fota) ?
4. po czyszczeniu zaczął bardzo mocno dymić na szaro. Może być wina popsutego zaworu sterującego n75 że jest cały czas otwarty jakieś sugestie ?
5. Na pierwszym zdjęciu między odmą a egr jest wtyczka to jest jakiś czujnik ? co ma za zadanie ? po odłączeniu tej wtyczki wydaje mi się ze traci moc i bardziej kopci. Pamiętam ze tą wtyczkę wymieniałem kiedyś i nie kupiłem oryginalnej tylko z Forda.
z góry dzięki za od odpowiedzi. pozdrawiam Marcin


p.s jak by zdjęcia były źle dodane proszę o kontakt priv. poprawię

Autor:  Victus [ poniedziałek, 9 stycznia 2017, 21:36 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

Za dużo Ci nie pomogę bo nie posiadam TDI ale w Jamperze mam tak że przez EGR momentalnie traci moc, przez Nieporęt tak jechałem 40 km/h max Ganiam go teraz po 140 na S8 i jakoś coraz żadziej traci moc.
Turbo gdyby padło to widziałbyś dym

Autor:  raulo [ czwartek, 23 lutego 2017, 22:26 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

Przeleciałem cały wątek i nie znalazłem odpowiedzi. Skoro producent przewidział EGR to zaślepiając go nie wyskoczą jakieś błędy lub sam silnik nie będzie działał wadliwie ?
Może mi to ktoś łopatologicznie wytłumaczyć ?

Autor:  Kenobi [ czwartek, 23 lutego 2017, 22:35 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

W tych silnikach jest to stara konstrukcja bez jakichkolwiek czujników położenia jak i składu mieszanki powietrznej w dolocie = zero błędów.
Ma on tylko i wyłącznie działanie ekologiczne, aby na wolnych obrotach bez obciążenia mniej " truł " powietrze

Autor:  hoopsii [ czwartek, 23 lutego 2017, 22:37 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

Nic nie wyskoczy. A wprowadzony zostal ze wzgledu na ekologie a nie poprawę parametrów. Wywalaj i sie nie zastanawiaj

Autor:  ostryt4 [ czwartek, 23 lutego 2017, 22:41 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

Nie, dla silnika jest wtedy lepiej bo nie musi wciągać z powrotem spalin w dolot.
Za stara technologia aby sterownik coś wyczuł, chyba że wypniesz wtyczkę z zaworu to wtedy wyskoczy błąd.
Ps. Koledzy byli szybsi. <good>

Autor:  raulo [ czwartek, 23 lutego 2017, 22:48 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

To zaślepić czy lepiej wywalić w ogóle ?

Autor:  hoopsii [ czwartek, 23 lutego 2017, 23:00 ]
Tytuł:  Re: Czyszczenie dolotu

Jeden pies. Wywal ;)

Strona 6 z 9 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/