T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 11:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 164 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 lutego 2017, 23:15 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
U mnie wywalony ale wtyczka na zaworze siedzi. W razie czego mam na podmianę z N75.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 kwietnia 2017, 15:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 11 marca 2017, 21:26
Posty: 22
model: Multivan Generation
silnik: 2,5 TDI AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
A jakie jest wasze zdanie do takiego wynalazku jak na poniższym filmiku?
https://www.youtube.com/watch?v=y1M2a-P_djM
Pomysł z chemicznym oczyszczeniem jest o tyle fajny że nie trzeba rozbierać ale przecież to wszystko idzie w silnik. Mam obawy że jakiś zaworek się zatka od kawałka sadzy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 kwietnia 2017, 22:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Takie.
viewtopic.php?f=6&t=1058&start=80#p167935


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 kwietnia 2017, 21:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 grudnia 2016, 19:22
Posty: 1063
Lokalizacja: KTW
model: Caravelle
silnik: 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 132 razy
Czy jeżeli odepnę podciśnienie od EGR w 1.9td to ten zawór będzie "puszczal" do dolotu wyłącznie czyste powietrze czy to ze spalinami/śmieciami do do palenia?
Załącznik:
IMG_20170415_215456.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 kwietnia 2017, 22:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
O ile jest szczelny a w to wątpię, to wtedy nie wpuści spalin w dolot.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 kwietnia 2017, 23:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 grudnia 2016, 19:22
Posty: 1063
Lokalizacja: KTW
model: Caravelle
silnik: 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 132 razy
Czyli jeżeli nawet jeśli nie jest szczelny to, pomijając względy ekologiczne, lepiej mieć podciśnienie odpiete żeby trochę silnik żwawiej pracował?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 kwietnia 2017, 00:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Egr nie ma wpływu na osiągi silnika, jedyne kiedy szkodzi to jak jest nieszczelny i przepuszcza spaliny w dolot w czasie normalnej jazdy


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 kwietnia 2017, 23:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Temat niby prosty, a wątek aktywny od tylu lat :) Trochę chce mi się śmiać z tych, którzy ekscytują się wyczyszczeniem kolektora na błysk. Pewnie to sprawia radość użytkownikowi ale silnikowi to bez znaczenia ( w naszych dieslach ) czy kolektor się błyszczy czy też nie. Może być i czarny i brudny byle przepustowość miał dobrą,.. czyli niezbyt grubo syfu na ściankach. Bo co z tego, że ktoś wyczyści kolektor na błysk skoro nic nie wyczyści w kanałach dolotowych w głowicy, nie doczyści zaworów i gniazd, kanałów wylotowych. To wszystko składa się na ogólną przepustowość układu dolotowo-wylotowego. Napiszę ponownie to co napisałem 5 lat temu w tym wątku - jestem zwolennikiem czyszczenia chemicznego układów dolotowych. I choc nie wyczyszczą one na błysk kolektora to chemia przechodzi również dalej do głowicy i usuwa osady z kanałów i zaworów. Grubej warstwy osadów z kolektora nie usunie i tu trzeba rzeczywiście zdemontować i wyskrobać co sie da ale te czyszczenie na błysk to w.g. mnie strata czasu. Za chwile i tak bedzie uwalone syfem. I tak jak pisałem 5 lat temu o kilku znanych mi przypadkach poprawy pracy silnika po czyszczeniu chemicznym to teraz mogę potwierdzić kilkanaście znanych mi takich przypadków gdzie czyszczenie chemiczne diametralnie poprawiło pracę silnika i jego osiągi. I niestety nie mam tu na myśli spray'a psikanego do kolektorą przez 15 minut tylko specjalne urządzenie, które przez 1,5-2 godziny na biegu jałowym rozpyla do kolektora roztwór rozpuszczający osady. Po tej operacji auto wyjeżdza na trasę i przez 5-10 km. wali z rury kłębami dymu ( wywala rozmiękczone syfy ), że inne auta z tyłu zostawiają sobie 100 metrów odstępu. Układ dolotowy to nie tylko kolektor.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 maja 2017, 23:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 17:23
Posty: 69
model: t4
silnik: 2,5=102km

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Zgoda, że nie samym kolektorem silnik ciągnie ale to w kolektorze jest największy przyrost=zarost kanałów powietrznych chociażby ze względu na najniższą temp. i największy kontakt ze spalinami w stosunkowo dużej komorze powietrznej = najwolniejszy przepływ gazu sprzyja osadzani się sadzy.
Im bliżej do głowicy tym szybciej gaz zapiernicza bo ma mniejszą średnicę a wyższa temp. ułatwia dopalanie węgla.
Więc wyczyszczenie zarośniętego kolektora to pierwszy i nieodzowny krok do dalszego usprawniania sprzętu. Odnośnie zaślepiania 'e
gr każdy może robić co mu się wyda za stosowne...

Dopiero po takim wytarciu możesz polecać chemię = w każdym innym przypadku szkoda czasu i kasy = to moje zdanie ale z doświadczenia.

Polecam poświęcić z 3-5 godz. w zależności od umiejętności i zasobów sprzętowych ale warto to wypalić/wyczyścić/wyskrobać/ a nawet wypolerować; Ważne przy zakładaniu uszczelki pod kolektor sprawdzić czy nie wchodzi po 1-2mm w światło dolotu !!!

Pewnie, że kolejne ruchy to kanały dolotowe, ewentualne pasowanie zaworów do gniazd zaworowych itp. ale na to zabraknie jednego popołudnia, a efekty już nie będą aż tak spektakularne i widoczne.

DOBRA rada = mając zamieszanie przy kolektorze pamiętajcie o doszczelnieniu plastikowego kanału powietrznego od przepływomierza do turbiny !!! przy samym turbo zawsze jest luz i bierze lewe powietrze !!! można nawinąć np. teflonową taśmę i zacisnąć kanał opaską metalową = szybkie na domowe warunki.

reasumując = warto i to ostrym płomieniem !!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 maja 2017, 19:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Czyszczenie dolotu jak jest na wierzchu maks 10-15min, co do uszczelek to wiekszości są ale większe mowa o otworach, i tutaj ważna uwaga jesli spasujesz kolektor do uszczelki to jedyne co można uzyskać to pogorszenie aby mialo to sens trzeba tez głowicę spasować inaczej powietrze będzie trafiać na ścianki wystające w głowicy i robić niepotrzebne zawirowanie, co do pasowania kolektora zajmuje mi to około 30min z polerką, z głowicą gorzej bo więcej roboty


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 maja 2017, 20:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 17:23
Posty: 69
model: t4
silnik: 2,5=102km

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Jak wszystko na wierzchu = ok.
ale żeby było na wierzchu to te trochę więcej czasu = szczególnie odkręcenie samego kolektora i słynne 3 szpilki przy turbo + czyszczenie i ewentualne polerowanie lub nie + czas na założenie kolektora + osprzętu = łącznie .... godzin/minut ?

Ważne, że warto.

A im głębiej w stronę zaworów/cylindrów dojdziesz z czyszczeniem tym większy fan. Na tym etapie nawet sama chemia daje także efekty, ale nie tak widoczne jak pierwszy etap czyszczenia czyli kolektora.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 maja 2017, 09:48 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 10 maja 2017, 21:26
Posty: 32
Lokalizacja: FZG
model: T4 2002r
silnik: 2.5 TDI 151KM AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
Kolego Radauskas mógłbyś poradzić gdzie najlepiej wykonać takie czyszczenie chemiczne układu dolotowego? Ewentualnie w jakim stopniu można tego dokonać samodzielnie? Mój silnik jest strasznie zamulony, ponad to przy redukcji puści sporo dymu czarnego ale jestem prawie pewien że to wina zasyfionego całego układu dolotwo-wylotowego. Nikt na pewno nigdy nie czyścił, upewniłem się wymieniając filtr powietrza. Nie wiem ile lat tam siedział ale był dosłownie spleśniały cały, nie widziałem jeszcze czegoś takiego..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 maja 2017, 14:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 17:23
Posty: 69
model: t4
silnik: 2,5=102km

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Wpisz w wyszukiwarkę
czyszczenie wodorem

jest to obecnie najlepszy ze sposobów nie mechanicznych.
ale jeszcze raz się powtórzę najlepiej zacznij od:
1` ręcznego demontażu kolektora,
2` zakupu uszczelki pod kolektor za 10-13pln
3` i doszczelnienia dolotu powietrza przed samą turbiną
4` i dopiero teraz ewentualna chemia

a przypadkiem w necie znalazłem coś takiego
https://www.youtube.com/watch?v=CmGwjnTktvU
ale to prawdopodobnie do nie aż tak zarośniętych sadzą jak nasze klekoty.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 maja 2017, 21:30 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 10 maja 2017, 21:26
Posty: 32
Lokalizacja: FZG
model: T4 2002r
silnik: 2.5 TDI 151KM AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
odnośnie demontażu kolektora do wyczyszczenia...Te nieszczęsne dwie śruby przy turbinie, jak je wyciągnąć? Odkręcone mam wszystkie ale te dwie są na tyle długie, że nie chcą "wyjść", haczą o turbinę. Trzeba ją demontować czy jest jakiś patent na to..?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 maja 2017, 23:42 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Nie pamietam czy to w 102km czy 151km ale wyciągałem turbinę lub ja odsunąłem. Spróbuj wyciągnąć je razem z kolektorem.



Za ten wpis autor peters podziękował: Luqe (czwartek, 1 czerwca 2017, 11:32)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 czerwca 2017, 06:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1561
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 100 razy
Pomógł: 139 razy
peters napisał(a):
Nie pamietam czy to w 102km czy 151km ale wyciągałem turbinę lub ja odsunąłem. Spróbuj wyciągnąć je razem z kolektorem.

Bzduraw 151 nie trzeba ściągać turbo sam demontowałem dolot, jest trochę ciężko z dojściem a raczej użyciem odpowiednich narzędzi .
Samo czyszczenie wymaga trochę czasu, ja kupiłem wycior do kominka metalowy oraz jakąś chemie pół dnia i zrobione ale jaka po tym różnica.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 czerwca 2017, 11:07 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 29 listopada 2010, 13:16
Posty: 758
Lokalizacja: Dolnośląskie
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-opolska
model: T4 acv
silnik: diesel

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 36 razy
Potwierdzam <up>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 czerwca 2017, 17:37 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 kwietnia 2015, 21:33
Posty: 95
Lokalizacja: GS / GWE
model: szukam kolejnej T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 11 razy
Jako że niedługo mam w planach demontaż i wyczyszczenie(wypalenie) kolektora, a w powyższych postach pojawiła się informacja o przeszkadzających śrubach itd to chciałbym się przy okazji dopytać jak jest w AJT(88KM)? Będzie coś przeszkadzać lub uniemożliwiać demontaż kolektora ssącego czy uda się wszystko wyjąc bez najmniejszego problemu?


_________________
Aktualnie w moim garażu: Jetta A2 90' 1.6 JP -> 1.9 1Z+ | Passat B3 91' 2.0 2E


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 czerwca 2017, 17:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Tak samo jak w ACV


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 czerwca 2017, 22:10 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 10 maja 2017, 21:26
Posty: 32
Lokalizacja: FZG
model: T4 2002r
silnik: 2.5 TDI 151KM AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
tak jak pisał @peters te dwie śruby przy turbo po wykręceniu zdejmuje się razem z kolektorem. Dostęp do nich dość trudny ale możliwy, dociąłem sobie imbusa żeby większe pole manewru było. ogólnie do całej operacji demontażu i czyszczenia nie trzeba jakichś wielkich umiejętności, jedynie chęci i cierpliwości. Polecam każdemu kto chce "poznać" trochę swój samochód :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 164 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB