T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 18:34

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 164 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2016, 20:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Wrzuć o co kaman z tym wygaszaczem ?


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2016, 21:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
ostryt4 napisał(a):
Wrzuć o co kaman z tym wygaszaczem ?


To takie sitko stosowane dawniej w Maluchu Polonezie i D. Fiacie, kupujesz w sklepie motoryzacyjnym koszt ok pięciu zl.
Znane pod nazwą wygaszacz lub tłumik płomieni
Powinno się włożyć go w połowie długości węża ale ja włożyłem go pod koniec aby wyjąć co jakiś czas i wyczyścić
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... 5%82omieni
Zerknij jeszcze tu o zastosowaniu tego ustrojstwa z malucha w innych autach
http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=75&t=3304


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Ostatnio edytowano piątek, 30 grudnia 2016, 21:25 przez Victus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2016, 21:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
O którym wężu mowa?

Co do wypalania sadzy na wydechu to wystarczy korzystać normalnie z silnika i problemu nie będzie :-D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2016, 21:32 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Probe041 napisał(a):
O którym wężu mowa?

Co do wypalania sadzy na wydechu to wystarczy korzystać normalnie z silnika i problemu nie będzie :-D

O wężu odmy mowa


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2016, 21:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
W silnikach wyposażonych w EGR to on jest winowajcą, same pary oleju z odmy są pomijalne. Już więcej oleju dostaje się do dolotu w związku ze zużyciem uszczelnień turbiny i to w połączeniu ze spalinami z EGRa daje efekt kitu w kolektorze dolotowym.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2016, 22:01 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
o w mordę, rozumiem że ten "wygaszacz płomieni" pakujesz w przewód odmy? równie dobrze możesz tam wetknąć druciak do naczyń i efekt ten sam. Co jak zapomnisz wyczyścić? zatkana odma i rzyganie olejem przez bagnet? Victus, domyślam się że przetestowałeś to rozwiązanie. Jak to się sprawdza na dłuższą metę?

W Smarcie 0,8DCi miałem problem z zafajdanym egr i intercoolerem właśnie przez opary olejowe. Problem rozwiązałem montując separator olejowy z tarpana, zamiast czyścić EGR co 2tys km robiłem to z przyzwoitości co 10tys, ale separator czyściłem co 1tys.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2016, 22:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Wyjmę i zerknę jak to wygląda, w starych polskich autach po 10 tyś jak wyjmowałem to były całe zafajdane
Czyścić nie musisz ale lepiej to robić bo jak włożysz u górnego ujścia to skropliny oleju i wody będą dostawały się w dolot, Przez parę lat nie widziałem i nie słyszałem o wypchnięciu bagnetu a przewinęło się sporo aut przez moje ręce

załączam jeszcze raz link aby nie umknął http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=75&t=3304
Mała pierdółka a działa


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2016, 22:23 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
U mnie jest oil catch tank czyli separator na odmie i działa jak powinien.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2016, 22:34 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Victus napisał(a):
Wyjmę i zerknę jak to wygląda, w starych polskich autach po 10 tyś jak wyjmowałem to były całe zafajdane
Czyścić nie musisz ale lepiej to robić bo jak włożysz u górnego ujścia to skropliny oleju i wody będą dostawały się w dolot, Przez parę lat nie widziałem i nie słyszałem o wypchnięciu bagnetu a przewinęło się sporo aut przez moje ręce

załączam jeszcze raz link aby nie umknął http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=75&t=3304
Mała pierdółka a działa


jeśli to oblepi się olejem z syfem to po prostu zatka odmę. Ciśnienie które zbuduje się silniku będzie szukało ujścia, najsłabszym punktem jest bagnet lub korek wlewu oleju o ile jest nieszczelny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2016, 22:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ja mam akurat u siebie fabryczny separator oleju i to wystarczy :D Patenty z malucha to pomyłka moim zdaniem.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2016, 22:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Nikogo nie namawiam, ja mam i miliony innych aut też


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 grudnia 2016, 09:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Gdyby wyrzeźbić jakiś separator (tylko co z jego przepustowością) na dolocie w AXG/AHY to raz, że miało by to korzystny wpływ na czystość dolotu, ale dwa - może by przestało kapać olejem z EGRów tym otworkiem (bo znów zatkanie go, jeszcze zwiększyłoby zasyfienie dalej).


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 stycznia 2017, 01:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 kwietnia 2014, 21:40
Posty: 35
Lokalizacja: Będzin,Sosnowiec,Katowice
model: t4
silnik: 1.9 td

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 0 razy
Podpinam się pod temat bo praktycznie przeplatają się wszystkie moje wątki.Nadmienię ze moja t4 straciła moc i objawy ma jak by padła turbina która była regenerowana 1rok temu i zastanawia mnie krótka żywotność tej regeneracji(nie jestem pewny czy mam racje a nie chce grzebać przy turbinie ze względów gwarancji)po przejrzeniu forum to raczej za duże spadki mocy ma jak na turbinę.Przy wjeździe pod górkę na 2 biegu przy 3000/obr. max 30-40/h na prostej drodze można ją jeszcze rozpędzić . Cierpliwie czekam na termin u mechanika (po 20 stycznia)u którego naprawiam t4 i było wymieniane turbo. Ale wróćmy do tematu: dziś wyczyściłem zawór egr. wymoczyłem go w rozpuszczalniku i benzynie ekstrakcyjnej.
1 pytanie czy powinienem dać nowe te blaszki łączeniowe ?
2. Czy zaślepić od razu zawór egr ?.
3. łączenie z kolektorem nie miało żadnej uszczelki czy wystarczy zwykłe połączenie silikonem wysokotemperaturowym(2fota) ?
4. po czyszczeniu zaczął bardzo mocno dymić na szaro. Może być wina popsutego zaworu sterującego n75 że jest cały czas otwarty jakieś sugestie ?
5. Na pierwszym zdjęciu między odmą a egr jest wtyczka to jest jakiś czujnik ? co ma za zadanie ? po odłączeniu tej wtyczki wydaje mi się ze traci moc i bardziej kopci. Pamiętam ze tą wtyczkę wymieniałem kiedyś i nie kupiłem oryginalnej tylko z Forda.
z góry dzięki za od odpowiedzi. pozdrawiam Marcin


p.s jak by zdjęcia były źle dodane proszę o kontakt priv. poprawię


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 21:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Za dużo Ci nie pomogę bo nie posiadam TDI ale w Jamperze mam tak że przez EGR momentalnie traci moc, przez Nieporęt tak jechałem 40 km/h max Ganiam go teraz po 140 na S8 i jakoś coraz żadziej traci moc.
Turbo gdyby padło to widziałbyś dym


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 lutego 2017, 22:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 września 2016, 17:51
Posty: 7
model: T4 Caravelle
silnik: ACV 2.5 TDI 75 Kw

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Przeleciałem cały wątek i nie znalazłem odpowiedzi. Skoro producent przewidział EGR to zaślepiając go nie wyskoczą jakieś błędy lub sam silnik nie będzie działał wadliwie ?
Może mi to ktoś łopatologicznie wytłumaczyć ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 lutego 2017, 22:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
W tych silnikach jest to stara konstrukcja bez jakichkolwiek czujników położenia jak i składu mieszanki powietrznej w dolocie = zero błędów.
Ma on tylko i wyłącznie działanie ekologiczne, aby na wolnych obrotach bez obciążenia mniej " truł " powietrze


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 lutego 2017, 22:37 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Nic nie wyskoczy. A wprowadzony zostal ze wzgledu na ekologie a nie poprawę parametrów. Wywalaj i sie nie zastanawiaj


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 lutego 2017, 22:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Nie, dla silnika jest wtedy lepiej bo nie musi wciągać z powrotem spalin w dolot.
Za stara technologia aby sterownik coś wyczuł, chyba że wypniesz wtyczkę z zaworu to wtedy wyskoczy błąd.
Ps. Koledzy byli szybsi. <good>


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 lutego 2017, 22:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 września 2016, 17:51
Posty: 7
model: T4 Caravelle
silnik: ACV 2.5 TDI 75 Kw

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
To zaślepić czy lepiej wywalić w ogóle ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 lutego 2017, 23:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Jeden pies. Wywal ;)


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 164 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB