T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 17:38

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 164 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 czerwca 2017, 07:46 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1561
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 100 razy
Pomógł: 139 razy
Luqe napisał(a):
tak jak pisał @peters te dwie śruby przy turbo po wykręceniu zdejmuje się razem z kolektorem. Dostęp do nich dość trudny ale możliwy, dociąłem sobie imbusa żeby większe pole manewru było. ogólnie do całej operacji demontażu i czyszczenia nie trzeba jakichś wielkich umiejętności, jedynie chęci i cierpliwości. Polecam każdemu kto chce "poznać" trochę swój samochód :)


Tylko chęci i myślenia <good>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 czerwca 2017, 12:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 17:23
Posty: 69
model: t4
silnik: 2,5=102km

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
2-3 śruby przy turbinie wymagają cierpliwości i ewentualnie 2 różnych kluczy imbusowych = z innym kątem obrotu względem przekroju lub ściętych z długości/wysokości aby mieć więcej swobody.
wersja 88km jedynie ma łatwiej przy demontażu osprzętu bo nie ma interkulera ale reszta tak samo.

PAMIĘTAJCIE aby przed zabiegiem dokupić uszczelkę pod kolektor = starej nie odratujecie = koszt 10-15pln
Zaślepić zawór EGR = wycinacie z kawałka dowolnej blaszki stalowej, aluminiowej, kwasówki = gr. 1-2 mm
czyszczenie polecam metodą na wypalenie a dopiero później na sucho wyciorem, szczoteczką nawet do zębów bo po wypaleniu będzie wszystko suche i sypkie; bez wypalania tłuste, marzące się i strasznie brudzące.
Doszczelnić rurę z powietrzem bezpośrednio przed turbo !!! Rura zawsze ma tam luz na oringu i bierze lewe powietrze.

p.s.
przy sprytnych rączkach nawet te 2 szpilki wychodzą i wchodzą osobno bez jednoczesnego ruszania kolektorem.
Ważne przed złożeniem kolektora sprawdźcie czy uszczelka nie zasłania przekroju kanału powietrznego = czasem uszczelki są zbyt obszerne.


nie bójcie się zdemontować więcej niż by się wydawało, że wystarczy = do odkręcenia bagnet oleju, zbiorniczek z płynem, itp.
daje szansę na włożenie głowy za kolektor i podejrzenie co ręce robią = znacznie poprawia precyzję ruchów i skraca pracę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 czerwca 2017, 12:38 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 kwietnia 2015, 21:33
Posty: 95
Lokalizacja: GS / GWE
model: szukam kolejnej T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 11 razy
Dzięki za informację :).
Z tego co chwilę temu przed zajrzeniem na forum patrzyłem pod maską szukając ręką w których miejscach dokładnie są śruby to bagnet oleju nie będzie przeszkadzać, ale dobrze jest zdemontować obudowę filtra kabinowego.
Do zrobienia zaślepki wystarczy kawałek blachy 4,5cm x 8cm, grubość najlepiej 3-4mm.


_________________
Aktualnie w moim garażu: Jetta A2 90' 1.6 JP -> 1.9 1Z+ | Passat B3 91' 2.0 2E


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 czerwca 2017, 13:07 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 10 maja 2017, 21:26
Posty: 32
Lokalizacja: FZG
model: T4 2002r
silnik: 2.5 TDI 151KM AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
Przede wszystkim trzeba uważać, żeby żadna nakrętka czy śruba nie wyleciała z rąk bo można stracić później pół dnia na szukanie :D
kolego @carol mówisz o tej obejmie przy turbo na wężu który idzie od obudowy z filtrem powietrza? W jaki sposób najlepiej to uszczelnić?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 czerwca 2017, 17:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 17:23
Posty: 69
model: t4
silnik: 2,5=102km

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Tak
Kanał powietrzny z filtra powietrza poprzez przepływomierz do turbiny jest wykonany z czarnego tworzywa sztucznego
przy samym turbo jest uszczelniony wyłącznie oringiem
ale od temperatury, czasu, wibracji powiększa się tuba i sam oring nie wystarcza

Ja na szybkiego zaskoczony sytuacją nawinąłem szerokiego teflonu tak aby ostatnie nawinięcia nie zostały zassane do turbo, dodatkowo na czarną rurę polecam dobrać na wszelki wypadek opaskę zaciskową = 100% doszczelnienia i nie ma ryzyka zassania teflonowej taśmy.

Dopiero jak przerobiłem to na sobie i wiedziałem czego szukać - znalazłem na licznych forach zagranicznych; więc nie jesteśmy wybrańcami wszyscy z tym odkryciem walczyli.

Szkoda, że na forum fotki muszą być takie małej rozdzielczości i dodatkowo nie przekraczać objętości bym szybko podesłał dokumentację foto.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 czerwca 2017, 09:36 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 10 maja 2017, 21:26
Posty: 32
Lokalizacja: FZG
model: T4 2002r
silnik: 2.5 TDI 151KM AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
tyle, że np u mnie przy samym turbo jest założona opaska samozaciskowa na tym wężu i nawet przy próbie poruszania czuć że jest tam dość sztywno..ale przedmuchy gdzieś są bo słychać je w czasie jazdy, chyba że to turbina wydaje takie podejrzane dźwięki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 sierpnia 2017, 19:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 11 czerwca 2015, 00:09
Posty: 7
model: t4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
a ja mam pytanie takie jakich imbusow bede potrzebowal do kolektora ?:D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 sierpnia 2017, 20:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Standardowo m6 http://www.t4-wiki.de/wiki/Abgasr%C3%BCckf%C3%BChrungsanlage_(Reinigung)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 sierpnia 2017, 21:26 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
szoo napisał(a):
a ja mam pytanie takie jakich imbusow bede potrzebowal do kolektora ?:D


ułatw sobie życie i oszczędź trochę czasu i nerwów z tym: http://facom.com.pl/pl/952-rpe-grzechotka-1-4-ultra-kompaktowa-do-koncowek-1-4.html :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 sierpnia 2018, 22:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 1 listopada 2017, 14:21
Posty: 28
Lokalizacja: Małopolska
model: T4 Multivan
silnik: ACV 102km
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam panowie. Po przeczytaniu całego zawartego tekstu ( ze zrozumieniem), jestem pełen podziwu i szacunku dla tych co dokonali czyszczenia dolotu we własnym zakresie. Postanowiłem uczynić to i ja, wszak pomysł i idea słuszna, jakież było moje zdziwienie gdy po rozebraniu wszystkiego okazało się że nie mam szans zdemontować kolektora bez demontażu turbo.
Panowie jak wy tego dokonaliśmy, śruby kolektora są przysłonięte turbiną i nie ma siły bym cokolwiek tam wcisnął by to odkręcić, po godzinnej walce poprzestałem na wyczyszczeniu EGR u wymianie pod nim uszczelki ( była z rogu wydmuchana), wypłukać intercoolera i wszystkich gumowych rur, no i to o czym wspomniał kolega, dolot zaraz przed turbiną jest tylko na oringu jest luz i lewe powietrze ( mój jeszcze się kruszy, sprawdzam dostępność zakupu) jest to element o numerach 074129715F.
Dziękuję za porady i wszelakie wskazówki ale... panowie jak wy wyciąganie kolektor????


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 31 sierpnia 2018, 09:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 17:23
Posty: 69
model: t4
silnik: 2,5=102km

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Da się, da się...
nikt nie pisał, że łatwo = wręcz odwrotnie.
Masz 2 sposoby
1` dobrze dobrane 2 zestawy inbusów - o różnych długościach i najlepiej jeden z nich trochę inaczej podkręcony i na zmianę cyrklujesz po 1/8 obrotu raz jednym kluczem, raz drugim - upierdliwość straszna
2` dospawaj sobie ze śrubokręta przedłużkę do pionowo wykonanego imbusa lub najlepiej z krótkim elastycznym adapterem i takim kluczem "serwisowym" masz szansę od góry między urzebrowaniem/orurowaniem trafiać "po palcu" w śrubę i od góry spokojnie odkręcać.
Problem dotyczy 2-3 śrub.

Żeby mieć więcej światła demontujesz lewą stronę z osprzętem /bagnet oleju, pojemniki z płynami, orurowanie powietrza.../ = to się opłaca.
Guma do turbo to już chyba tylko z używek, więc nowy oring + nawijka z teflonu lub szeroka opaska zaciskowa; a najlepiej jedno i drugie.

Powodzenia


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 31 sierpnia 2018, 09:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
W serwisie wciąż dostępna ta rurka nowa jak się pali, używki to takie są jak u Ciebie


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 września 2018, 20:12 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
po raz kolejny polecam dobry klucz, 1/4" FACOM R.PE, do tego przyzwoite bity i duuużo zdrowia i nerwów zaoszczędzone.



Za ten wpis autor garbaty podziękował: baraniczek (niedziela, 16 września 2018, 14:00)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 września 2018, 20:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 1 listopada 2017, 14:21
Posty: 28
Lokalizacja: Małopolska
model: T4 Multivan
silnik: ACV 102km
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
nie wiem czy to pytanie do mnie czy stwierdzenie ale rura o nr 074129715F jest dostępna koszt 180 zł w Poznaniu na magazynie są dwie w tym jedna jutro będzie w Krakowie dla mnie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 września 2018, 21:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Tutaj jest poruszony ten problem https://youtu.be/pRPnZjHXChE?t=10m04s Ja wiem, że język wroga ale w skrócie ta rurka w ACV jest wciśnięta na turbo i uszczelniona oringiem plus w jednym miejscu złapana śrubą aby się trzymała. Niestety po czasie w wyniku pracy całość na wejściu na turbo się wyciera i są przedmuchy. Gościu na filmiku założył ciut większy oring plus opaska ślimakowa aby całość siedziała sztywno. Zawsze to jakiś sposób aby nie kupować nowej części.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 września 2018, 22:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 1 listopada 2017, 14:21
Posty: 28
Lokalizacja: Małopolska
model: T4 Multivan
silnik: ACV 102km
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Dobry pomysł nie jest zły jeżeli działa. U mnie rura się po prostu kruszy i sypie, opaska spowoduje połamane jej. Zobaczę przy wymianie z nowym oringiem jak ciasno siedzi. Będzie okazja do drugiego podejścia czyszczenia dolotu, tym bardziej że mam już nową uszczelkę pod kolektor wraz ze świeżymi śrubami.
Powiedzcie jeszcze jak zabezpieczacie by kawałki nagaru nie dostały się do komory spalania lub pod zawory w trakcie czyszczenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 września 2018, 07:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 17:23
Posty: 69
model: t4
silnik: 2,5=102km

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Jak zdejmujesz kolektor to nie masz problemu z opadającym nagarem, a ewentualne drobiny/okruchy z rozdzielenia nie mają najmniejszego znaczenia. Dlatego tak ważne jest zdjęcie kolektora aby czyszczenie robić poza silnikiem.
Jako ciekawostka - w jednostkach gdzie dostaje się olej silnikowy do dolotu praktycznie nie ma nagaru a jak coś się pojawia to jest max na 1mm. Morał z tego, że różnie można walczyć lub zapobiegać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 września 2018, 14:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 1 listopada 2017, 14:21
Posty: 28
Lokalizacja: Małopolska
model: T4 Multivan
silnik: ACV 102km
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Polecany grzechotka FACOM przydał się bardzo, kolektor ściągnięty nie było łatwo ale się udało.
UWAGA na wypalanie nagaru w dolocie , stopiło dolot <18> !!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 września 2018, 20:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 1 listopada 2017, 14:21
Posty: 28
Lokalizacja: Małopolska
model: T4 Multivan
silnik: ACV 102km
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Jak pisałem powyżej, w trakcie wypalania nagaru w dolocie kolektor uległ stopieniu z powodu czego jestem zmuszony poszukać przeszczepu.
Problem polega na dobraniu pasującej części mój stary posiada nr. 074129713t ( prod. Polskiej), i takowe są dostępne.
Dostępne są też kolektory o nr. 074129713k ( prod. Niemieckiej), porównując na pierwsze spojrzenie różnic nie ma żadnych, czy można je podmienić?
Moje podejście jest staroświeckie ale uważam jednak że gebelsowsie jest lepiej zrobione.
Wozidno mam unieruchomione więc wdzięczny byłbym za szybkie informacje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 września 2018, 21:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jak wygląda tak samo to się nie zastanawiaj


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 164 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB