T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 21:34

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 grudnia 2010, 15:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 kwietnia 2010, 23:13
Posty: 131
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Byłem przed chwilą w aucie i podgrzewam świece dwa razy , nawet trzy i nie mogę odpalić. Coś tam łapie ale po chwile gaśnie , nie osiągając nawet 1000 obrotów. Aku kręci jak szalony. Co do świec to nie wiem kiedy były wymieniane a auto mam od roku. Zastanawiam mnie czy może to woda w filtrze paliwa czy w przewodach. Może dolać jakiś środek do baku czy denaturat ?!
Jeśli zamarzło w przewodach to mam pewnie pozamiatane do wiosny :D?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 grudnia 2010, 16:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
Obstawiam że to wina paliwa


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 grudnia 2010, 17:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2010, 14:52
Posty: 1429
Lokalizacja: obrzeża Kotliny Kłodzkiej
opis: " Sekcja Dolnośląsko-Opolska!"
model: transporter
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 225 razy
Pomógł: 33 razy
Też mi się tak wydaje,w zeszłym roku miałam coś podobnego w golfie i jak zobaczyłam,co jest w filtrze paliwa... <30>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 grudnia 2010, 18:40 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:33
Posty: 509
Lokalizacja: B_Y_D_G_O_S_Z_C_Z
opis: KAŻDA ZMORA MA SWOJEGO AMATORA ...
model: juz nie t4 :(
silnik: 2,0 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 6 razy
wez zagotuj wrzatek w czajniku polej pompe wtryskowa wtryski filtr paliwa i wtedy odpalaj


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 grudnia 2010, 19:01 
Online
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Wymień filtr paliwa jak najprędzej.

Świeczki również do sprawdzenia, jak odpalisz to zalej (najlepiej by było) do pełna bak paliwem i dolej jakiś uszlachetniacz na bak albo denaturat : D

Jakbyś potrzebował kontakt to mam namiar na niedrogiego elektryka we Wrocławiu

Dodam, że moje 1.9TD we Wrocku pali bez problemu przy tych mrozach : )


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 grudnia 2010, 19:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 kwietnia 2010, 23:13
Posty: 131
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Moja bryka też paliła zeszłej zimy idealnie nawet odpalała w -25st ale fakt że filtr miałem wymieniony miesiąc przed mrozami


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 grudnia 2010, 19:57 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 29 listopada 2010, 13:16
Posty: 758
Lokalizacja: Dolnośląskie
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-opolska
model: T4 acv
silnik: diesel

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 36 razy
Witam.Maciek a sprawdzales bezpiecznik od swiec zarowych?Ja kiedys w t4 1,9 tez tak mialem a le po wymianie bezp. bylo ok.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 grudnia 2010, 20:05 
Online
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
vwpitek dobrze pisze : )

Masz je pod maską na prawym błotniku po stronie kierowcy we wnęce gdzie jest akumulator


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 grudnia 2010, 22:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 kwietnia 2010, 23:13
Posty: 131
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Probe041 napisał(a):
vwpitek dobrze pisze : )

Masz je pod maską na prawym błotniku po stronie kierowcy we wnęce gdzie jest akumulator




Nie , nie zrobiłem tego. Jutro poszukam. Wczoraj miałem tak,że trochę kręciłem i jakoś załapał więc pewnie to nie bezpieczniki. ?Natomiast dziś już totalna porażka a nie chcę rozładować akumulatora choć jest w dobrej kondycji bo ma 10miesięcy i kręci jak szalony.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 grudnia 2010, 22:13 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 29 listopada 2010, 13:16
Posty: 758
Lokalizacja: Dolnośląskie
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-opolska
model: T4 acv
silnik: diesel

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 36 razy
To sprawdz i daj znac,jezeli bezpiecznik jest ok to bedziemy kombinowac co dalej zrobic.:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 grudnia 2010, 22:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 kwietnia 2010, 23:13
Posty: 131
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
OK. Teraz tak wieje i mocno pada śnieg a auto prawie muszę odkopać :) Rano będę walczył. Filtr zmieniałem rok temu a książka pisze że wymiana co 30tys. Przejechałem na nim około 10-12 tys km z tym ,że nie spuszczałem wody z odstojnika. I tak sobie myślę czy jak wymontuję filtr i go ogrzeję w domu to woda rozmarznie i ją wyleję z tego odstojnika i czy to będzie dalej "hulać"?

Ostatecznie pozostanie wymiana filtra na nowy profilaktycznie, wymiana świec. Choć zacznę od bezpieczników to to najtańsze :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 grudnia 2010, 22:53 
Online
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Spróbować nie zaszkodzi : ) Tylko zabezpiecz jakoś węże jak wyjmiesz ten filtr żeby przypadkiem tam Ci śniegu nie naleciało do nich : D

Poza tym, 30kkm to trochę mało myślę że spokojnie można na filtrze x2 tyle zrobić : )


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 grudnia 2010, 13:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 kwietnia 2010, 23:13
Posty: 131
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
A więc tak Panowie! Wczoraj nie miałem kiedy tego sprawdzić bo z rana wyjechałem do Opola. Byłem przed chwilą a więc:
- bezpiecznik ten koło akumulatora (taka blaszka) jest ok. Nie jest przerwany.
- Dolałem świeżego paliwa (choć paliwo zawsze z orlen lub BP i nigdy nie miałem z nim problemu)
- Co do filtra to tak; odkręciłem ten korek spustowy i wyciekło z niego około 100ml wodnej ropy więc chyba mogę obstawiać że nie zamarzło.
- Jak kręcę to za autem leci czarny dym tak jak nie do końca przepalona ropa.

Czyżby to świece?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 grudnia 2010, 13:17 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Stawiam na świece. Jeśli 2 się przepaliły to nie zapali. Jeśli masz dobry amperomierz (taki do 60A) to możesz sprawdzić czy świece grzeją wpinając się w miejsce bezpiecznika. Slimak zaraz odpowie ci ile trzeba prądu na jedną świecę bo ja nie pamiętam (10 albo 15A).


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 grudnia 2010, 14:02 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
10A na każdą grzejąca świecę.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 grudnia 2010, 14:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 kwietnia 2010, 23:13
Posty: 131
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Sprzęciku nie mam ale profilaktycznie wymienię świece bo tak jak pisałem wyżej nie mam pojęcia ile one mogą już być w tym aucie.

przy wymianie świec napotkam na jakieś trudności ? Czytałem ,że muszę odchylić chłodnicę ?!

Edytuj posty a nie pisz jednego pod drugim.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 grudnia 2010, 19:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Do wymiany świeczek musisz zdjąć jeszcze przewody metalowe idące od pompy wtryskowej do wtrysków.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 grudnia 2010, 14:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 kwietnia 2010, 23:13
Posty: 131
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Jestem w trakcie roboty. Widzę że dwie świece są za pompą , da radę je wyciągnąć? czy muszę odkręcać pompę?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 grudnia 2010, 17:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Maciek napisał(a):
Jestem w trakcie roboty. Widzę że dwie świece są za pompą , da radę je wyciągnąć? czy muszę odkręcać pompę?

Da się wymienić wszystkie świece w 1,9D/TD bez wyciągania pompy, a nawet bez odkręcania przewodów metalowych idących od pompy wtryskowej do wtrysków, jednak do tego potrzeba dość zgrabnych rączek :mrgreen: i odpowiednio przycięty klucz oczkowy (bynajmniej kiedyś nawet na mrozie udało mi się wymienić wszystkie cztery <18> )


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 grudnia 2010, 17:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 kwietnia 2010, 23:13
Posty: 131
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Tak więc po 2h walki na mrozie jestem na etapie:
wykręcone stare świece i włożone nowe. Pozostało jeszcze skręcić tą blaszkę i te cholerne małe śrubki. Dostęp jest fatalny.
Do tego faktycznie przydałby się dorobiony klucz. Ale to jutro bo ciemno.

Dwie świece były całe w ropie a dwie suche. Tak więc zapewne te dwie mokre nie grzały.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 90 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB