T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 10:50

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 września 2018, 08:51 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
U mnie też jest olej w przewodzie i nie powoduje to żadnych skutków ubocznych a bardziej obeznani w temacie twierdzą, że to zupełnie normalny objaw.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 października 2018, 13:10 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 27 marca 2018, 08:22
Posty: 68
model: multivan
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 2 razy
Zauważyłem w okolicach pompy vacum olej. Teraz zastanawiam się czy wystarczy wymienić uszczelkę czy pompa jest do czyszczenia/wymiany?

Niestety mój telefon nie nagrywa za dobrze wideo z dźwiękiem, więc nagrałem sam dźwięk silnika.
Nagrywane z góry i z dołu.
Może ktoś powiedzieć, czy "słychać pompę vacum"?

Silnik AHY 2.5 tdi.
https://www.youtube.com/watch?v=_BoeYaic85o
Sprawdzę jeszcze opcję ze wciśniętym pedałem hamulca aby upewnić się czy coś się zmieni.

Jeśli pompa jest okej, to jaki numer posiada uszczelka przez którą jest przeciek?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 października 2018, 15:39 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Pompy ja nie slysze. Tylko jakies syczenie. Ale nie przez caly czas.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 października 2018, 15:48 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 27 marca 2018, 08:22
Posty: 68
model: multivan
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 2 razy
peters napisał(a):
Pompy ja nie slysze. Tylko jakies syczenie. Ale nie przez caly czas.


To syczenie to chyba jest z nagrania z dołu. Taki dźwięk dobiega z okolicy paska wieloklinowego (pompa wspomagania/kompresor klimy/alternator). Dźwięk "łożyskowy". To normalne czy mam się martwić? :)

W wątku podawano numer uszczelki ale czy ona nie powinna mieć taki dwóch "pazurków" po przeciwległych stronach?
W necie wyszukuje mi normalny oring.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 października 2018, 21:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 9 września 2012, 08:57
Posty: 4
Lokalizacja: DDZ
model: Caravelle
silnik: AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Sorry że się wtrące ale dla mnie to są stuki zaworów.Trzeba posłuchać od góry i od dołu,czasami stuki zaworów bardziej słychać przy misce olejowej, jak zawór uderza w tłok to hałas przenosi na wał korbowodowy a wszystko słychać od dołu. Pompa vacu daje inne stukanie -bardziej delikatne (chyba że to nagranie deformuje dźwięk.) Moja propozycja-- zdemontować pompe vakum wyjąć trzpień napędzający,założyć pompę odpalić auto i posłuchać czy jest zmiana !!!!!! Oczywiście odpalić i nie jeździć.!!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 października 2018, 09:28 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 27 marca 2018, 08:22
Posty: 68
model: multivan
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 2 razy
Peters. Obawiam się, że mogę mieć uszkodzone sprzęgiełko na alternatorze. Może pasek się ślizgać i wydawać taki dźwięk.
Podejrzewam też to bo mam dziwne wibracje na silniku, brat nagrał mi filmik jak skacze rolka napinająca przy pompie.

Obok niebieskiego przewodu po prawej, kolor srebrny.
https://www.youtube.com/watch?v=hyxFb9v9jAM

Sprawdzę alternator.
Spotkał się ktoś z taką wibracją?
Dodam, że koło pasowe, paski, rolki i pompa wody jest nowa.
Nastawnik na pompie ustawiłem i dawka jest 3,6mg/R.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 października 2018, 13:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 9 września 2012, 08:57
Posty: 4
Lokalizacja: DDZ
model: Caravelle
silnik: AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
A co ma sprzęgiełko na alternatorze do paska na pompie wtryskowej.Napinacz na pompie pracuje prawidłowo,tak ma skakać-przecież sama nazwa mówi-napina pasek zębaty.
Nastawnik może być dobrze ustawiony ale czy rozrząd jest prawidłowy jak był ustawiany na znaki czy na skróty flamastrem po obudowie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 października 2018, 16:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Jak wyżej. Takie skakanie języka na rolce to norma.
Dalsza dyskusja o rozrządzie jego rolkach, alternatorach itp. w temacie o vacum idzie do kosza. Ja na nagraniu vacum nie słyszę.

Podepnij VAGa zrób logi kątów, dawek, korekcja wtrysków itp i wrzuć do swojego wątku o rozrządzie - tam będziemy dyskutować. Do tego o wibracjach spowodowanych np. wahaniami dawki lub problemami z paliwem masz tu w ostatnich postach viewtopic.php?f=15&t=15606. Głośna praca, wibracje i stuki to jeszcze koło pasowe wału, dwumasa, wtryskiwacze, po utrapienie tych silników czyli śruby na wale korbowym.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: operowo (czwartek, 25 października 2018, 08:24)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 listopada 2018, 12:35 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 grudnia 2015, 12:56
Posty: 171
Lokalizacja: Baczysław,Zachodniopomorskie
model: t4
silnik: 2,5 tdi ACV

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 7 razy
Witam, a ja mam pytanie odnośnie tych vacum pomp, mowa jest o dwóch długościach popychaczy, starszy model i nowszy różnią się długością, w takim razie same pompy są takie same tylko popychacze są inne czy same pompy są inne?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 listopada 2018, 19:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Pompy są inne.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 listopada 2018, 11:53 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 grudnia 2015, 12:56
Posty: 171
Lokalizacja: Baczysław,Zachodniopomorskie
model: t4
silnik: 2,5 tdi ACV

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 7 razy
Ok dzięki za odp. Myślałem że jak popychacz jest np krótszy to ta krzywka w silniku jest większa ale znalazłem już w necie zdięcia z tymi pompami porównanie jednej i drugiej i tam widać różnicę


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 stycznia 2019, 20:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 sierpnia 2012, 08:48
Posty: 72
Lokalizacja: Szczytno
model: T4 Doka 96r
silnik: 2,5 Tdi ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
WItam koledzy podepnę się z tematem. Pytanko moje brzmi czy Vacum jak zaczyna stukać, to ciągle stuka? Bo u mnie stuka tylko po odpaleniu jak zimny silnik. Po rozgrzaniu nic kompletnie nie stuka. Sprawdzałem, czy to vacum przez naciskanie hamulca, i jak nacisnę kilka razy, to nie stuka, puszczę pedał hamulca i zaczyna stukać. Vacum do wymiany?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 stycznia 2019, 22:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
W tym silniku u Ciebie żadne vakum nie będzie stukać. Szukaj gdzie indziej problemu


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 stycznia 2019, 23:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 sierpnia 2012, 08:48
Posty: 72
Lokalizacja: Szczytno
model: T4 Doka 96r
silnik: 2,5 Tdi ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Sorki Probe041 zapomniałem zmienić w profilu, Teraz nmam 2,5 ACV


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 stycznia 2019, 13:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Zapewne to początki stuków, jak się nagrzeje to luz się zmniejsza na popychaczu od wakum i się ucisza


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 marca 2019, 16:42 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Panowie,muszę wymienić w swoim 2,4D 96r pompę vacum bo ma już dosyć.
Polecicie jakiś nowy zamiennik,nie chcę zakładać używki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 marca 2019, 20:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Ja jeszcze nie robiłem ale wiem że wiodaca tutaj technologia to naprawa. Czyli oczyszczenie z oleju i zalożenie podkladki pod popychacz.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 marca 2019, 21:22 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
To juz kiedyś robiłem,i już kolejna zmiana podkładek czy czyszczenie nie pomaga,sprężyna już pewnie wyklepana itp...
Klepie jak szalona a i hamulce są kiepskie.
Chciałem założyć coś z zamiennika co by trochę posłużyła.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 marca 2019, 22:08 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Polecam Pierburg-a


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 maja 2019, 04:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 4 sierpnia 2018, 16:23
Posty: 50
model: T4 Multivan
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Ja u siebie szlifowalem próg, który powstaje na gładzi po współpracy z tloczyskiem.
Nie kombinowałam z podkladkami.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB