T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 15 lipca 2018, 21:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 stycznia 2018, 19:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 5 grudnia 2017, 22:01
Posty: 8
model: t4 multivan
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.
Silnik 2.5 AHY. Problem jest taki, że na 5 biegu przy prędkości 120km/h odcina doładowanie. Na każdym biegu poza 5 wszystko jest ok, podciśnienia sprawdzone, zawór sterujący turbiną sprawdzony, czujnik ciśnienia doładowania wymieniony, sztanga chodzi, gruszka szczelna. Dziwne jest to że dzieje się tak tylko na piątce. Brak pomysłów. Czy może za coś takiego odpowiadać przepływomierz? Jedyny błąd jaki pokazuje to przeładowanie. Bardzo proszę o pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 stycznia 2018, 19:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 1836
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG, AJT+

Podziękował: 147 razy
Pomógł: 116 razy
Jaki dokładnie to błąd?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 stycznia 2018, 19:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6713
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 603 razy
To pierwsze. Drugie to na pewno nie przepływomierz. Na piątce od 120km/h samochód zaczyna potrzebować maks mocy dlatego często zarówno brak jak i nadmiar ciśnienia wtedy się ujawnia. Skoro podstawy sprawdziłeś to fajnie by było zrobić logi dynamiczne zarówno standardowe na 3 biegu jak i przynajmniej grupę 003 i 011 na piątce w momencie odcinki, jest szansa, że będzie widać czemu co się dzieje w czasie przeładowania. Bez logów raczej nie da rady więcej wymyśleć.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 stycznia 2018, 20:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 5 grudnia 2017, 22:01
Posty: 8
model: t4 multivan
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jeżeli jest możliwość zbyt małego ciśnienia doładowania to chyba można to ewentualnie wyeliminować podłączając gruszkę bezpośrednio do przewodu podciśnienia omijając zawór sterujący. Choć wrażenie jak by przy 120km/h nagle przestawał dalej ciągnąć, czuć nagłą utratę mocy i pedał gazu prawie nie reagował na wciśnięcie. Jest to dla mnie o tyle dziwna sytuacja że na każdym innym biegu problemu nie ma. Ilość zasysanego powietrza, ciśnienie spalin napędzających turbinę przy odpowiednich obrotach jest takie samo na każdym biegu a zmienia się tyko obciążenie silnika i prędkość. Czy może to mieć jakiś związek? Podłączyć turbinę na krótko?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 stycznia 2018, 20:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 9 listopada 2017, 18:28
Posty: 23
model: caravella
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Czy jak wczesniej jeździłeś wystepował taki problem, czy to nowy zakup?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 stycznia 2018, 20:51 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 335
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 14 razy
A nie czasem niedoładowanie? Mapy nie zmieniales? Zawór upustowy nie puszcza? U nie takie właśnie objawy były jak komp oczekiwał na wyższe ciśnienie niż szło z turbawki. Do 120 ok, potem limp mode.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 stycznia 2018, 21:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 5 grudnia 2017, 22:01
Posty: 8
model: t4 multivan
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Może być to niedoładowanie, tego nie brałem pod uwagę ale czy może odcinać turbo w momencie kiedy ciśnienie jest za małe? Czuć, że pompuje bo czuć taki moment przy 120 jak nagle spada moc i pedał gazu od połowy jak by przestawał reagować. Może Turbo nie wydalać? ma już rejs na księżyc i nazad za sobą 540 tys. i ponoć nie było robione. Komputer może odciąć z powodu niedoładowania?
Mam go prawie rok i problem jest od może miesiąca. Po mieście nie sprawia kłopotu ale poza już tak. Zawór jak i wszystko inne z podciśnieniem sprawdzone i nie ma nieszczelności.
Teoretycznie przy odpowiednich obrotach na każdym biegu ilość zasysanego powietrza i ciśnienie spalin napędzających turbo są takie same więc doładowanie też, tylko inne jest obciążenie silnika więc skoro przy 4500 obrotów na biegach poza 5 nie odłącza to nie powinno tak się dziać i na 5?
Mapy nie zmieniałem. Przez kilka dni dla przetestowania miałem podłączonego power boxa. Może to mniej więcej ten czas. Czy to pudełeczko mogło coś namieszać?


Ostatnio edytowano piątek, 12 stycznia 2018, 22:23 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem, proszę używaj opcji Edycja


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 stycznia 2018, 21:29 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1238
model: Multivan
silnik: AHY

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 29 razy
Miałem podobna sytuację, padł zawór ciśnieniowy (chyba tak się to nazywa ) ten który jest razem z zaworem ege-ru przykręcony . Najpierw buczał a potem zaczął odcinać turbo. Pomagał mi kolega Sanczo akurat miał taki używany, wymieniony i wszystko jest ok.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 stycznia 2018, 21:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 5 grudnia 2017, 22:01
Posty: 8
model: t4 multivan
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Zaworu który mam nie podmieniałem ale sprawdziłem go porównując do nowego. Działa identycznie jak nowy. Cyba że ma trzaski w postaci chwilowego odpuszczania. Ten zawór odpuszcza turbinę po odłączeniu od niego napięcia lub jeśli sam się otworzy przypadkowo bo jednak jest uszkodzony. Czy w takim przypadku jeśli na chwile odpuści turbinę komputer wejdzie w stan awaryjny i odetnie napięcie od zaworu? A nawet jeśli to dlaczego dzieje się to tylko jednych warunkach?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 stycznia 2018, 22:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 1836
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG, AJT+

Podziękował: 147 razy
Pomógł: 116 razy
msauto napisał(a):
Jedyny błąd jaki pokazuje to przeładowanie.

msauto napisał(a):
Może być to niedoładowanie, tego nie brałem pod uwagę

Wiesz w końcu jaki masz ten błąd? Zdradzisz jego numer?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 stycznia 2018, 22:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 5 grudnia 2017, 22:01
Posty: 8
model: t4 multivan
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nie pamiętam numeru. Jutro będę w pacy to się podłączę i napiszę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 stycznia 2018, 23:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6713
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 603 razy
msauto napisał(a):
Cyba że ma trzaski w postaci chwilowego odpuszczania. Ten zawór odpuszcza turbinę po odłączeniu od niego napięcia lub jeśli sam się otworzy przypadkowo bo jednak jest uszkodzony. Czy w takim przypadku jeśli na chwile odpuści turbinę komputer wejdzie w stan awaryjny i odetnie napięcie od zaworu? A nawet jeśli to dlaczego dzieje się to tylko jednych warunkach?
[ Szczegóły postu ]

Nie chciałbym być niemiły ale to jest bełkot. Wiesz z grubsza w jaki sposób działa turbina ze zmienną geometrią i jak jest sterowana przez N75 i ECU ?
Poza tym dyskusja schodzi na gdybanie, a potrzebna jest rzeczowa diagnoza czyli logi dynamiczne, bo całą uwagę skupiłeś na turbinie, a może problem jest w zupełnie innym miejscu, szczególnie, że okazuje się, że nawet nie wiesz czy turbo przeładowuje czy nie doładowuje.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 stycznia 2018, 08:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 5 grudnia 2017, 22:01
Posty: 8
model: t4 multivan
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jak zrobić tu logi dynamiczne żeby najlepiej było można zdiagnozować? Na postoju czy w trakcie jazdy?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 stycznia 2018, 09:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6713
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 603 razy
Logi statyczne robisz na postoju, a dynamiczne w czasie jazdy. Najlepiej zrobić komplet ale głównie dynamiczne.
Tu masz wszystko opisane: viewtopic.php?f=15&t=2850
Zacznij od standardowych, a potem ewentualnie na 5 biegu


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 stycznia 2018, 09:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 5 grudnia 2017, 22:01
Posty: 8
model: t4 multivan
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Błąd to P1557 stan przeładowania turbosprężarki przekroczenie granicy regulacji i jeszcze nieraz wskakuje błąd P1654 sprawdź pamięć błędów modułu tablicy wskaźników.
Logi zrobię w przyszłym tygodniu bo już nie mam jak i nikogo do pomocy. Każdą grupę osobno zrobić?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 stycznia 2018, 10:15 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6713
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 603 razy
Podawaj numery błędu według systemu VAG typu 18554, 00575 itp. Uniwersalny kod z P na początku jest o kant d..... choć tu faktycznie oznacza za duże ciśnienie doładowania i przejście w tryb awaryjny. Dynamicznie loguj maksymalnie dwie grupy na raz najlepiej 003 z 011, 008 z 010.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 stycznia 2018, 12:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 5 grudnia 2017, 22:01
Posty: 8
model: t4 multivan
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
To jest 017965. Bardzo dziękuję za pomoc. Logi zrobię i wrzucę jak tylko będę mógł podejrzewam że najszybciej pod koniec przyszłego tygodnia albo na początku następnego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 stycznia 2018, 23:29 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 460
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 47 razy
Pomógł: 33 razy
Jezeli wszystko chodzi jak nalezy tj. Sztanga, zawor n75, map sensor itd to pozostaje jedno wykrzywione od temperatury lopatki na wirniku turbiny. Ale to pod warunkkem ze wszystko inne chodzi jak nalezy. Po za tym przy nie doladowaniu auto by nie mialo mocy na zadnym biegu a skoro odcina przy 120 to to jest notlauf ktory jest po to aby przeladowanie nie narobilo mlynu w silniku .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 stycznia 2018, 23:46 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6713
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 603 razy
Już ustaliliśmy, że jest to przeładowanie.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB